Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:44
Even lezen.. excuus/reden/smoes schreef ik. Kies wat voor jou van toepassing is.

Hoog in je zwangerschapshormonen?
Je wilt hopelijk voor je ongeboren kind een veilige wereld? Zonder corona? Dan kan je bezoek best even zich aan de regels houden.
Vind ik hé. Jij vind duidelijk wat anders.
Hahahaha wat kinderachtig om het op hormonen te gooien. Ik vind idd wat anders, ongeacht hormonen. Ik vind het inhumaan als mensen alleen sterven, of met maar 1 persoon erbij. Net als het niet mogen knuffelen met uitvaarten. Net als geboorte zonder iemand te mogen laten zien. Mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
...
Dahlia74 schreef:
20-01-2021 16:44
Kunnen ze wandelen? Ga jij een rondje met ze wandelen.
Wandelen met 2 volwassenen mag ook niet toch?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
20-01-2021 16:44
Wat ik me nou ook zit af tw vragen: je mag dagelijks 1 bezoeker. Over zeven dagen is dat zeven aparte personen. Zou dat dan minder erg zijn dan 1 keer per week met zn tweeen naar de schoonouders en verder niets?
Inderdaad. Ik zie verder vrijwel niemand. Laten eerst al die mensen die tóch naar kantoor gaan en die dagelijks iemand anders over de vloer hebben zich maar aanpassen.
Thordïs schreef:
20-01-2021 16:44
Oh kan dat dan nog? Dat is volgens mij hier niet mogelijk. Alleen in de auto. Anders zou ik dat idd nooit doen. Met het hele gezin is sowieso niet voorgekomen maar wel met man dus.

Ja, het is niet de MD. En echt je blijft je verbazen over de excuses die mensen hebben. Met kerst, hadden ze het zo druk, dat ze eigenlijk te weinig personeel hadden ingeroosterd. Het was het enige uitje dat nog over was of zo.
Andersom schreef:
20-01-2021 16:48
Ja, het is niet de MD. En echt je blijft je verbazen over de excuses die mensen hebben. Met kerst, hadden ze het zo druk, dat ze eigenlijk te weinig personeel hadden ingeroosterd. Het was het enige uitje dat nog over was of zo.
Is op zich ook niet gek. Mensen doen volgens mij wel hun best maar de rek is er uit. Ik kan daar niet heel hard over oordelen eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Maída schreef:
20-01-2021 16:47
Hahahaha wat kinderachtig om het op hormonen te gooien. Ik vind idd wat anders, ongeacht hormonen. Ik vind het inhumaan als mensen alleen sterven, of met maar 1 persoon erbij. Net als het niet mogen knuffelen met uitvaarten. Net als geboorte zonder iemand te mogen laten zien. Mijn mening.
Dat doen Rutte en De Jonge allemaal expres. Om jou dwars te zitten.
...
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:47
Hoe noodzakelijk is het nou eigenlijk dat we in ons eentje gaan? Ik heb me altijd aan alle regels gehouden, maar dit gaat me te ver. En ik ga me daar dus niet aan houden.

Ik denk dat het nog beter gaat met de daling van de R, als niemand meer bij een ander op bezoek mag. Maar dat is inhumaan voor mensen die echt hulp nodig hebben. Van mijn part gaan we even vier weken nog strenger.
BuzzFeed schreef:
20-01-2021 16:48
Wandelen met 2 volwassenen mag ook niet toch?

Jawel. 2 mag tot 20.30 uur.

Afbeelding
Calamitycat schreef:
20-01-2021 16:51
Dat doen Rutte en De Jonge allemaal expres. Om jou dwars te zitten.

Ja echt zo gemeen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 16:51
Ik denk dat het nog beter gaat met de daling van de R, als niemand meer bij een ander op bezoek mag. Maar dat is inhumaan voor mensen die echt hulp nodig hebben. Van mijn part gaan we even vier weken nog strenger.
Wat mij betreft dus niet.
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:52
Wat mij betreft dus niet.

Handig om dan nu gewoon de regels te volgen zodat het straks niet nóg strenger hoeft.
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:48
Inderdaad. Ik zie verder vrijwel niemand. Laten eerst al die mensen die tóch naar kantoor gaan en die dagelijks iemand anders over de vloer hebben zich maar aanpassen.
Ja dit gevoel heb ik ook wel. Mijn ouders en schoonouders zijn al maanden de enige mensen die we live zien. Ik doe naar mijn gevoel al heel veel om besmettingen te voorkomen. Deze ene maatregel zorgt ervoor dat ik echt helemaal niemand meer zou zien buiten mijn gezin. Ik voel me dan wel een beetje roomser dan de paus als ik mensen nog hoor over het wekelijks uitnodigen van een vriend, broer of zus.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:53
Handig om dan nu gewoon de regels te volgen zodat het straks niet nóg strenger hoeft.
Ik volg verdorie al 11 maanden de regels.
Alle reacties Link kopieren
Met zn tweeen wandelen tot 20:30 mag dan inderdaad nog wel, Maar als kind met je beide ouders dus weer niet.

En zon uitje met het gezin naar een afhaal snap ik ook wel weer, we zitten al maanden tussen dezelfde vier muren, soms moet je er even uit. En dit was binnen de regels. Want ja, na weken, maanden, is een uitje ook noodzakelijk om niet psychisch gillend gek te worden.

Daarom vind ik ook dat ze de bestaande regels eerst eens moeten handhaven in plaats van er steeds nieuwe bovenop fe gooien. Die quantauneplicht vond ik het enige zinnige van wat vanmiddag werd aangekondigd.
montblanc wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:59
9.90% gewijzigd
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:55
Ik volg verdorie al 11 maanden de regels.

En? Je bent niet de enige die in deze shit zich toch? Gewoon niet zo miepen en volhouden (en dat laatste bedoel ik niet persoonlijk maar naar iedereen in Nederland)
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
20-01-2021 16:50
Is op zich ook niet gek. Mensen doen volgens mij wel hun best maar de rek is er uit. Ik kan daar niet heel hard over oordelen eigenlijk
Nee, dat denk ik ook inderdaad, en ik snap dat ook wel. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten met een baan waarbij ik thuis kan werken, boodschappen die bezorgd worden en ouders die op loopafstand wonen. Maar er zijn zat situaties waarbij dat anders is natuurlijk. Mijn zus is alleenstaand met een kind. Haar ex komt in de ochtend soms even een uurtje oppassen zodat zus wat meer werk kan verzetten thuis. Het is niet mogelijk dat mijn neefje naar die ex gaat. In de middag komt er soms een andere oppas, dat zou dan nu niet meer mogen. De flexibiliteit is een keertje op. Als alleenstaande ouder met baan waarbij verwacht wordt dat je ook je uren maakt en dan ook nog eens aan thuisonderwijs doet heb je zo nu en dan hulp nodig.
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:55
Ik volg verdorie al 11 maanden de regels.
Ik ook . Ik zou strengere maatregelen best zinnig vinden, maar dan wel met handhaving, want ik zie mensen die zich vanaf de eerste piek al niet aan de adviezen (denken hoeven) te houden en die blijven het ondanks alle berichtgeving maar niet doen. Ik vraag me af hoe ze dat voor zichzelf goedpraten, maar ik ben te schijterig om het te vragen.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:56
En? Je bent niet de enige die in deze shit zich toch? Gewoon niet zo miepen en volhouden (en dat laatste bedoel ik niet persoonlijk maar naar iedereen in Nederland)
Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd zonder iemands persoonlijke situatie te kennen.
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:51
Jawel. 2 mag tot 20.30 uur.
Sorry, ik bedoel natuurlijk meer dan twee. Als mijn ouders bij ons komen dan zijn we met minimaal 3 buiten aan het wandelen. En dan blijft m’n man nog binnen achter het raam zwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 16:51
Ik denk dat het nog beter gaat met de daling van de R, als niemand meer bij een ander op bezoek mag. Maar dat is inhumaan voor mensen die echt hulp nodig hebben.
Daarom is die 1 dan nog, denk ik, niet voor de gezelligheid. Probleem is dat iedereen het wel als voor de gezelligheid opvat....
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:56
En? Je bent niet de enige die in deze shit zich toch? Gewoon niet zo miepen en volhouden (en dat laatste bedoel ik niet persoonlijk maar naar iedereen in Nederland)
En ik kies ervoor om dit als eerste van alle regels niet op te volgen en twee mensen thuis te ontvangen in plaats van 1. Deal with it.
Quincy2 schreef:
20-01-2021 17:04
Daarom is die 1 dan nog, denk ik, niet voor de gezelligheid. Probleem is dat iedereen het wel als voor de gezelligheid opvat....
Tja, gezelligheid.. het gaat ook, zeker bij mensen die al op leeftijd zijn, over kwaliteit van leven.
Alle reacties Link kopieren
BuzzFeed schreef:
20-01-2021 17:06
Tja, gezelligheid.. het gaat ook, zeker bij mensen die al op leeftijd zijn, over kwaliteit van leven.
Hangt af van je definitie van 'op leeftijd'.
pamelacourson schreef:
20-01-2021 17:05
En ik kies ervoor om dit als eerste van alle regels niet op te volgen en twee mensen thuis te ontvangen in plaats van 1. Deal with it.

Jouw keuze.

Ik vind er wat van ja. Maar dat snap je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven