Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe pijnlijk is de COVID test écht?

16-07-2020 16:59 276 berichten
Het ziet er zo naar uit. Rationeel weet ik dat het maar heel even duurt en dat het echt wel mee valt maar ik ben/was echt panisch voor alle medische dingen zoals naalden etc. Ik ga denk ik al hyperventileren als ik op zo’n locatie aan kom. :bonk:

Dus mijn vraag aan de mensen die al een test hebben gedaan: hoe pijnlijk/naar is het nou echt?

Het ziet er uit alsof ze je hersenpan raken en de reacties die ik online zie variëren van “Oh het was even naar en mijn ogen prikten maar geen probleem” tot “Het was alsof ze mijn hersenen aan raakten” tot “Ik kreeg spontaan een bloedneus”.

Hoe naar is een Corona test in je neus?

Totaal aantal stemmen: 339

Heel pijnlijk! (19%)
Mwah viel mij alles mee (44%)
Eitje! (36%)
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:01
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou het zo kunnen zijn dat het er ook vanaf hangt wie de test uitvoert? Misschien dat sommigen wat meer vooraan in de keel/neus blijven en anderen zwaar de diepte ingaan?
Drackie schreef:
16-07-2020 18:04
Dat is toch vreemd? Moet ik (als persoon zonder rijbewijs) dan, met mogelijk corona, door iemand naar de teststraat worden gereden? Ik vermoed zomaar dat niemand daarop zit te wachten.
Vond ik dus ook. Maar zo is het inderdaad. Andere optie is altijd zelf-quarantaine uit voorzorg. Nog een reden waarom lagere inkomens onevenredig hard geraakt worden in deze crisis.
Het stelt weinig voor, die test.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-07-2020 18:03
Ik heb geen idee, maar als het net zo naar is als het cameraatje bij de KNO-arts hoop ik dat ik die test nooit hoef.

Nee joh!! Dat heb ik gedaan en was de hell. Ik bleef kotsen.

De test was even vervelend, kreeg wel kokhalsneigingen. Maar dat heb ik snel. Wist niet dat je zo diep mijn neus in kon met een stokje lol.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Meerdere tests gedaan en man en kinderen ook en een zeer intieme naaste neemt de swabs af en het stelt echt 10000 procent niks voor. Het is een onderzoekje van niks. Duurt letterlijk tien tellen. En al heb je een pijngrens van piet snot dan nog stelt het geen bal voor. Echt mensen moeten ophouden met elkaar gek maken. Bloed prikken is een miljoen keer enger/pijnlijker en duurt een stuk langer. Die swab is een eitje.
Heel pijnlijk omdat ik een keelontsteking had maar zonder die ontsteking vond ik het wel meevallen
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook heel zenuwachtig.
Bij mij is in de neus getest en ik had gezien dat dat ding zo ongeveer tot je schedeldak naar binnen gaat, op tv.
Het stokje is heel erg dun en het doet geen pijn als ie er in gaat, het is alleen een irritant kriebelend gevoel. En mijn oog ging er gigantisch van tranen, dat vond ik dan wel weer grappig.

Maar het valt zat mee.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
16-07-2020 18:25
Wist niet dat je zo diep mijn neus in kon met een stokje lol.

Ik snap nu hoe de oude Egyptenaren via de neus de hersenen er uit trokken. Dat waren de voorouders van de mensen die nu covid-tests doen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ergens in april laten testen, dat deed behoorlijk pijn, zelfs een bloedneus erna.
Ook patiënten bij wie ik het deed vonden het erg vervelend en pijnlijk. Sinds een maand of 2 hebben we andere stokjes, veel dunner en daar krijg ik veel minder klachten over. Maar ik test ook bijna nooit meer.

Overigens wisten sommige collega's aan het begin niet dat zo'n stok zó ver je neus in moest, dus het zal misschien ook wel schelen wie het afneemt.
pien6 schreef:
16-07-2020 19:29
Overigens wisten sommige collega's aan het begin niet dat zo'n stok zó ver je neus in moest, dus het zal misschien ook wel schelen wie het afneemt.
Dus misschien hebben mensen een negatieve uitslag gehad, maar waren ze wellicht toch positief omdat er verkeerd is getest?
Ik vond het wel heel pijnlijk en over het algemeen ben ik niet zo snel onder de indruk van dingen.
Ik was ook totaal niet zenuwachtig dus ik was echt wel verbaasd dat ik het zo naar vond.
10 seconden duurt dan lang! Inderdaad oog tranen en kokhals neigingen maar vooral een scherp/branderig gevoel waar het wattenstokje ging.

Ik had de volgende dag een hersenoperatie maar vond de covid test erger haha
Alle reacties Link kopieren
Het stelt echt niks voor en het duurde minder dan een minuut.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen hier wel zeggen dat het niet pijnlijk is, maar bij mij deed het wel echt veel pijn, zeker ook nog een half uur erna. (in de neus) Blijkbaar werden er eerst andere stokjes gebruikt, en het lijkt mij dat niet iedereen de test op precies dezelfde manier, maw even diep in de neus, uitvoert. En misschien speelt de anatomie van de binnenkant van je neus ook wel mee? Maar goed, pijn kan ik wel hebben, de test in de keel vond ik veel erger, er waren 3 pogingen voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het dus wel echt pijnlijk, vooral die in m'n neus.
Pijnlijker dan bloedprikken, en daar heb ik veel ervaring mee.
Degene die testte bij mij, zei zoals hierboven ook genoemd wordt, dat je echt ver achter in je neus/keel de swab moet afnemen omdat daar het virus zit.
Maar het is nu ook weer niet zo pijnlijk om paniek te zaaien. Bovendien, paniek maakt je pijnbeleving heftiger.
Mijn zus is niet kleinzerig maar vond het een hele nare test.
Het zal mij niet tegenhouden om de test te doen maar ik zal er niet naar uitkijken.
Misschien ligt het ook nog aan je anatomie. De een heeft vast ruimere en rechtere neusholtes dan de ander. Of als je een poliep hebt zitten zal het ook niet echt prettig zijn.
Ik vond het niet pijnlijk, hoogstens wat oncomfortabel en het ging heel snel. Ik denk dat het ook heel erg ligt aan degene die de test uitvoert, ik had iemand die het heel snel en behendig deed.
gekopreizen schreef:
16-07-2020 19:54
Mensen kunnen hier wel zeggen dat het niet pijnlijk is, maar bij mij deed het wel echt veel pijn, zeker ook nog een half uur erna. (in de neus) Blijkbaar werden er eerst andere stokjes gebruikt, en het lijkt mij dat niet iedereen de test op precies dezelfde manier, maw even diep in de neus, uitvoert. En misschien speelt de anatomie van de binnenkant van je neus ook wel mee? Maar goed, pijn kan ik wel hebben, de test in de keel vond ik veel erger, er waren 3 pogingen voor nodig.
Test in de keel en de neus?
Benieuwd waarom beide?
Alle reacties Link kopieren
Dwynwen, bij jou was het alleen in de keel of neus?? Daar verbaas ik me weer over! Ik dacht dat het standaard was om beide te doen.
dwynwen schreef:
16-07-2020 20:07
Test in de keel en de neus?
Benieuwd waarom beide?
Volgens mij is dat standaard: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen
Alle reacties Link kopieren
dwynwen schreef:
16-07-2020 20:07
Test in de keel en de neus?
Benieuwd waarom beide?
Dat is standaard.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
16-07-2020 18:25
Nee joh!! Dat heb ik gedaan en was de hell. Ik bleef kotsen.

De test was even vervelend, kreeg wel kokhalsneigingen. Maar dat heb ik snel. Wist niet dat je zo diep mijn neus in kon met een stokje lol.
Ik neem aan dat dat in je keel was? Want die was bij mij in mijn neus, dat was heel erg pijnlijk (ondanks verdovingsspray), maar ik kreeg er geen kotsreflex van.
Drackie schreef:
16-07-2020 20:25
Ik neem aan dat dat in je keel was? Want die was bij mij in mijn neus, dat was heel erg pijnlijk (ondanks verdovingsspray), maar ik kreeg er geen kotsreflex van.
Verdovingsspray voor een Corona test?
Treurniet12 schreef:
16-07-2020 20:50
Verdovingsspray voor een Corona test?
Nee, voor kno-onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat de mensen bij wie het zoveel pijn deed een test met de verkeerde swabs gehad hebben?
Ik weet van minimaal één plek waar dat gebeurd is, verkeerde handleiding geleverd en dan krijg je een keelswab in je neus gestopt. Dat is niet gezellig.
De goeie stokjes voor in je neus zijn echt 1-2 mm dik ofzo, echt maar een soort klein pijpenragertje.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven