Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe pijnlijk is de COVID test écht?

16-07-2020 16:59 276 berichten
Het ziet er zo naar uit. Rationeel weet ik dat het maar heel even duurt en dat het echt wel mee valt maar ik ben/was echt panisch voor alle medische dingen zoals naalden etc. Ik ga denk ik al hyperventileren als ik op zo’n locatie aan kom. :bonk:

Dus mijn vraag aan de mensen die al een test hebben gedaan: hoe pijnlijk/naar is het nou echt?

Het ziet er uit alsof ze je hersenpan raken en de reacties die ik online zie variëren van “Oh het was even naar en mijn ogen prikten maar geen probleem” tot “Het was alsof ze mijn hersenen aan raakten” tot “Ik kreeg spontaan een bloedneus”.

Hoe naar is een Corona test in je neus?

Totaal aantal stemmen: 339

Heel pijnlijk! (19%)
Mwah viel mij alles mee (44%)
Eitje! (36%)
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:01
0.83% gewijzigd
Herfstblaadje19 schreef:
16-07-2020 20:53
Nee, voor kno-onderzoek.
Ah oké. Niet goed gelezen, excuses!
Bij mij deed het geen pijn maar gevoel in de neus was gewoon wat ongemakkelijk. Helemaal vanwege de geïrriteerde neusslijmvliezen van de verkoudheid. Vond het ook wel relatief lang duren. Hij zat echt een tijdje hardop te tellen en dat stokje rond te draaien. Maar ik zou er zeker niet wakker van liggen als ik het nog een keer moest doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
BuzzFeed schreef:
16-07-2020 21:00
Bij mij deed het geen pijn maar gevoel in de neus was gewoon wat ongemakkelijk. Helemaal vanwege de geïrriteerde neusslijmvliezen van de verkoudheid. Vond het ook wel relatief lang duren. Hij zat echt een tijdje hardop te tellen en dat stokje rond te draaien. Maar ik zou er zeker niet wakker van liggen als ik het nog een keer moest doen hoor.
Juist, dat gekriebel he!
668, the neighbour of the Beast
gekopreizen schreef:
16-07-2020 20:14
Dwynwen, bij jou was het alleen in de keel of neus?? Daar verbaas ik me weer over! Ik dacht dat het standaard was om beide te doen.
Oh echt? Ik woon in de USA dus blijkbaar doen we dat dan ook weer anders hier.
Ik dacht dat overal enkel in de neus was.

Doen ze dan beide om een soort van controle test te doen? Mocht 1 vd samples niet genoeg bevatten ofzo?
Pijn is niet het goede woord vind ik. Erg vervelend vond ik het wel, maar dat is maar kort. Je overleeft het wel en ze beschadigen niks (mijn mantra)
Maduixa schreef:
16-07-2020 17:51
Ik heb geen angst voor covid, ben in de regel geen aansteller, maar vond de test ongelooflijk kut! Pijnlijk is geen goed woord, maar het was gewoon een onwijs rotgevoel met inderdaad kokhalsneigingen. Ik had de impuls om keihard te gaan janken, maar omdat mijn zoon na mij nog moest, heb ik me ingehouden.

Vijf minuten later voel je er niks meer van en heb je alleen maar een mooi verhaal ;-)
Zo te horen vergelijkbaar met een te grote hoeveelheid wasabi op je sushi.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-07-2020 20:25
Ik neem aan dat dat in je keel was? Want die was bij mij in mijn neus, dat was heel erg pijnlijk (ondanks verdovingsspray), maar ik kreeg er geen kotsreflex van.

Ja klopt. Brrrr, het lukte ook steeds niet. :@@:
Ik had bloeddoorlopen ogen aan het eind.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Het is vooral zeer irritant gevoel. Die swabs komen op plekken waar normaal niks komt. Ik vond uiteindelijk de keel erger als neus. Had nog wel even last van keel.
Gewoon doorstaan en klaar.

Vond de man die ons ontving enger, sprak iedereen zonder mondkapje aan. Wij hebben m wel opgezet toen het raam open ging. Daarna alles dicht tot de test plek.
Zoon van 9 vond het alleen wat kriebelen in zijn neus. Ging lachend zitten en lachte 30 sec later nog steeds. Dus stelde echt niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gingen ze helemaal niet diep in mijn neus. Ze deden eerst mijn keel en dat was een raar gevoel waar ik tranen van in mijn ogen kreeg. Daarna kreek ik een tissue en de instructie te snuiten, waarna ze met het stokje nog even in beide neusholtes gingen, maar echt niet diep. Peanuts dus. And now we wait...
Net de test gehad. In de keel voelde ik bijna niks, moest 1 keer kokhalzen en dat was het. In de neus voelt vooral raar. Maar deed geen pijn en was super snel klaar.
andrea82 schreef:
16-07-2020 23:56
Zoon van 9 vond het alleen wat kriebelen in zijn neus. Ging lachend zitten en lachte 30 sec later nog steeds. Dus stelde echt niks voor.
Zo blijkt dus dat iedereen het anders ervaart.
Mijn kleinkind (5j) vond het echt heel pijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het erg naar, met name in mijn neus. Maar het ging ook een beetje raar want ze kwamen er bij mij niet in?! Drie keer geprobeerd en uiteindelijk in andere neusgat wel gelukt :proud:

Dat was dus wel goed vervelend. Daarna ook nog een tijdje steken gehad in mijn neus, waarom? Geen idee. Misschien ligt het inderdaad aan de anatomie van diegene zijn neus.

Maar als het moet ga ik zo weer. Sommige dingen zijn nou eenmaal vervelend. Scheelt dat dit echt maar heel kort is.
LunchLover schreef:
16-07-2020 18:25
Nee joh!! Dat heb ik gedaan en was de hell. Ik bleef kotsen.

De test was even vervelend, kreeg wel kokhalsneigingen. Maar dat heb ik snel. Wist niet dat je zo diep mijn neus in kon met een stokje lol.
En dat kno-onderzoek vond ik dan wel weer meevallen. Even lichte paniek en kokhalzen vanwege het idee denk ik, maar toen ik eenmaal rustig bleef ging het eigenlijk wel. Ik zou er een volgende keer niet meer tegenop zien.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
16-07-2020 21:46
Zo te horen vergelijkbaar met een te grote hoeveelheid wasabi op je sushi.
Hahaha, misschien dat ik daarom nog nooit sushi heb willen proeven :rofl:
Alle reacties Link kopieren
andrea82 schreef:
16-07-2020 23:56
Zoon van 9 vond het alleen wat kriebelen in zijn neus. Ging lachend zitten en lachte 30 sec later nog steeds. Dus stelde echt niks voor.
Mijn zoon van 9 begon juist keihard te janken zodra het klaar was.

Hoe zou het komen dat het zo verschillend ervaren wordt door zo veel mensen?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic even doorgelezen omdat ik vandaag zelf mocht. Vond het ook best spannend... Maar door dit top zag ik er al een stuk minder tegenop.
En het viel inderdaad ontzettend mee!! Het stelt niks voor en als ik morgen nog een keer zou moeten, zou ik het zonder problemen weer doen.
Dus voor wie nog moet: geen zorgen! En probeer te ontspannen, dat helpt ook :there:
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-07-2020 18:03
Ik heb geen idee, maar als het net zo naar is als het cameraatje bij de KNO-arts hoop ik dat ik die test nooit hoef.
Mijn man moet dat cameraonderzoek een aantal keer per jaar. Volgens hem is de covidtest daar niet mee te vergelijken. De swab voor de test is veel minder dik. Hij heeft er weinig van gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
18-07-2020 22:26
Mijn zoon van 9 begon juist keihard te janken zodra het klaar was.

Hoe zou het komen dat het zo verschillend ervaren wordt door zo veel mensen?
Bij kinderen is het vooral ook een kwestie van wat ze al gewend zijn aan medische onderzoeken. En een kind van negen kan zich al behoorlijk druk maken (Gaat het dagje Efteling wel door? Kan ik nog naar oma?)

Mijn zoon van negen vond het kietelen. En daardoor heb ik hem in de houdgreep moeten nemen want anders had ik daar nu nog gezeten met een giechelend kind dat steeds “Nog heel even mfffhihihihi” had gezegd. De keel vond hij niet kietelen en toen was het klaar. Hij vond het wel interessant allemaal. Scheelde ook dat hij niet echt ziekjes was, alleen wat verkouden en een beetje koorts. Als hij zich echt beroerd had gevoeld dan was het niet zo snel gegaan vrees ik.

Ik kreeg een bloedneus maar die heb ik zowat iedere week. Het deed geen pijn. Ik vond het aanvoelen alsof je midden in een niesbui zit en je voelt dat prikkelen in je neus voor de volgende salvo’s. Trok ook zo weer weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is geen fijn onderzoek. Gelukkig is de duur kort.
Stokje heel even diep in de keel, daarna een stokje heel diep in de neus, de tranen rollen over je wangen.
Het is een korte tijd en dan ben je er weer vanaf.
Twee weken geleden gehad. Keel voelde ik niets van en neus was even een raar (tussen kriebelig en pijn in) gevoel. In ieder geval is het snel gebeurt en viel het me alles mee.
Alle reacties Link kopieren
In mei covid test gehad. Keel vond ik prima te doen (niet zo snel kokhalsneigingen denk ik :)) maar die neusswab vond ik echt wél pijnlijk.. maar lees nu net dat het wellicht verkeerde stokjes zijn geweest, waardoor het pijnlijker kan zijn. Tranen in mijn ogen en dan nog net dat stokje een stukje dieper.. zou er best tegenop zien als ik nogmaals zou moeten en ben echt niet kleinzerig.
Marels schreef:
16-07-2020 20:54
Kan het niet zijn dat de mensen bij wie het zoveel pijn deed een test met de verkeerde swabs gehad hebben?
Ik weet van minimaal één plek waar dat gebeurd is, verkeerde handleiding geleverd en dan krijg je een keelswab in je neus gestopt. Dat is niet gezellig.
De goeie stokjes voor in je neus zijn echt 1-2 mm dik ofzo, echt maar een soort klein pijpenragertje.
Ik kreeg de zelfde swab voor mijn neus als voor mijn keel. Dat gaf wel echt een naar gevoel op het moment zelf.
Hij heeft ook van neusgat moeten wisselen want hij kreeg hem mijn neusgat niet in.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het ook nog verschil maakt wie de test af neemt, je hebt er vast types tussen zitten die voor de zekerheid 5 cm dieper gaan dan voorgeschreven is.
Het helpt om te zeggen dat je snel een bloedneus hebt. Bij mij ging de neus toen heeeeeel voorzichtig en deed helemaal geen pijn.

In de keel was het vervelendst, omdat ik een kokhalsreflex kreeg en moest kuchen. Maar ja. Hoe vervelend is dat nou helemaal.

Vond het mega meevallen en niets om je druk over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven