Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak al getest?

27-10-2020 08:40 253 berichten
Ik sta op het punt me voor de 4e keer te laten testen. Heb geen auto, dus moet steeds door weer en wind op de fiets naar de teststraat. Niemand ook die me kan brengen. Hoe vaak zijn jullie al getest?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe zo'n 8 keer ofzo? Maar waar ik werk hier in Engeland (verzorgingstehuis), word ik sinds twee maanden elke week verplicht getest.
Alle reacties Link kopieren
2x

Ik verbaas me er toch over dat veel mensen zeggen 'ik laat me niet testen maar blijf gewoon thuis'. Dat klinkt in eerste instantie natuurlijk prima, alleen je kan natuurlijk in de dagen voorafgaand aan je klachten al besmettelijk zijn, mensen moeten niet voor niets in quarantaine wanneer ze contact hebben gehad met iemand met corona. Ik zou het niet heel prettig vinden als een van mijn familieleden/vrienden/collega's met een verkoudheid zich niet zou laten testen en ik hierdoor dus ook niet op de hoogte ben of dit mogelijk corona is en vervolgens nog naar de supermarkt, naar vrienden, werk etc. ga. Op die manier komen we natuurlijk nooit van dat virus af.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
Wel hooikoorts en huisstofmijtklachten, maar die herken ik echt als iets anders. Verder geen (verkoudheids)klachten gehad. En daarnaast kom ik amper in aanraking met mensen. Thuiswerken, boodschappen worden thuis bezorgd, ik ga niet naar de sportschool. Krijg ondertussen wel mentale issues ;-) maar verkouden nog niet.
Alle reacties Link kopieren
3x

1e keer getest was eind maart/begin april. Maar dat stelde niet veel voor.
Ik was in aanraking geweest met corona-patient en enkele dagen daarna ontzettend benauwd, hoesten en koorts.
Maar er waren nog geen testen.
Moest toen naar een speciale testlocatie waar ze eigenlijk alleen mijn temperatuur hebben opgemeten (die was 36 graden, maar ik had een half uur buiten in de kou gestaan) en omdat mijn zuurstof goed leek te zijn moest ik er maar vanuit gaan dat ik het niet had.

2e x was paar weken terug, ivm benauwdheid en hoesten -> negatief
3e x was afgelopen weekend n.a.v. telefonisch contact met de huisarts omdat ik nog steeds benauwd ben. Wederom negatief.
globetrotter80 schreef:
27-10-2020 09:11
Nou inderdaad! Ik verbaas me erover dat mensen (weliswaar thuisblijven, hopelijk dan ook echt) maar zich niet laten testen. Mijn collega had 1 dag lichte keelpijn. Bleek wel positief. Weliswaar hoef jij geen langdurige klachten te hebben maar voor anderen neem je zo wel een risico! Ik ben oprecht heel benieuwd naar het waarom toch niet laten testen. Neem je het niet serieus, ben je bang voor de test, of wat is het?
Zoals ik al schreef heb ik me de eerste keer niet laten testen.
Dit was eind augustus, toen er in mijn stad geen mogelijkheid was om te fiets door een testtraat te gaan. Er was überhaupt geen plek in mijn stad. Na een telefoontje met de GGD bleek dat ik na 3 dagen in een stad verderop terecht kon. Ik heb geen auto, ov was geen optie met klachten en ik ga ook niemand buiten mijn huishouden vragen me te brengen. Heb dus besloten het aan te kijken en als het zou verergeren kon ik altijd alsnog een test aanvragen.
Na twee dagen trok het weg, heb nog 24 uur gewacht en toen ben ik weer de straat op gegaan
2 keer. Beide negatief. Echter ben ik na de 1e keer lang ziek geweest en vraag mij toch niet af of het toen toch geen Corona is geweest.
Alle reacties Link kopieren
0x ben het ook niet van plan, blijf wel vrijwillig 30 dagen thuis
heb soms wel niesklachten maar dat komt vooral door een allergische reactie
Relax we're all crazy, it's not a competition
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
Ik ben nog nooit getest. En ik ben dit jaar nog niet ziek/ verkouden geweest. Ook nog geen enkele keer keelpijn of iets gehad dit jaar. Mijn vriend is wel 1 keer getest. Negatieve uitkomst, het waren allergie symptomen.
Alle reacties Link kopieren
0 X, en nee ook geen klachten gehad.
Alle reacties Link kopieren
2x

Allebei negatief.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
0x getest.
Ik ben sinds maart niet verkouden geweest.
Ik heb een essentieel beroep en ben dus ook al die tijd gewoon naar mijn werk gegaan.
Verkouden thuiszitten is geen optie geweest.

Nou ben ik sws bijna nooit verkouden, maar dit jaar gewoon helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
27-10-2020 09:19
2x

Ik verbaas me er toch over dat veel mensen zeggen 'ik laat me niet testen maar blijf gewoon thuis'. Dat klinkt in eerste instantie natuurlijk prima, alleen je kan natuurlijk in de dagen voorafgaand aan je klachten al besmettelijk zijn, mensen moeten niet voor niets in quarantaine wanneer ze contact hebben gehad met iemand met corona. Ik zou het niet heel prettig vinden als een van mijn familieleden/vrienden/collega's met een verkoudheid zich niet zou laten testen en ik hierdoor dus ook niet op de hoogte ben of dit mogelijk corona is en vervolgens nog naar de supermarkt, naar vrienden, werk etc. ga. Op die manier komen we natuurlijk nooit van dat virus af.
Eens. Ik zie heus wel mensen waarbij (zeker een aantal weken geleden) testen inderdaad zo lastig was (ver weg, geen auto en pas vier dagen later plek etc) dat ze het maar hebben laten zitten. Dat snap ik nog een klein beetje. Maar ik lees toch ook een hoop ‘kop in het zand’. Je gaat toch niet bij elke snotneus laten testen/het is toch niks/etc. Nee, het is waarschijnlijk niks, maar dat wéét je dus niet. Want je hoeft helemaal niet heel erg ziek te zijn. En ondertussen kun jij gisteren wel al allerlei mensen besmet hebben, die nu ook weer denken dat hij lichte klachten vast niks zijn, aan toe hebben geen contact met een besmet iemand gehad. Ik vrees dat mensen toch stiekem ook gewoon bang zijn voor die test of zo.

Hier tot nu toe 3x. Ik heb een kind van bijna 2 die naar de opvang gaat, en daar neem je wel eens wat van over. En ja, dan laat ik me testen, ook al weet ik bijna zeker dat het gewoon een creche-verkoudheid is. Alle drie negatief, maar toch blij dat ik het het laten controleren.
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
27-10-2020 09:23
0x ben het ook niet van plan, blijf wel vrijwillig 30 dagen thuis
heb soms wel niesklachten maar dat komt vooral door een allergische reactie
Oprechte vraag van mijn kant : heb je dan werkelijk geen mensen om je heen die periode, dus ook vlak voorafgaand aan je klachten? Geen huisgenoten, supermarkt, buurvrouw etc. Leef je dus letterlijk in huis?
0. En dat blijft ook zo.
Was vorige week verkouden, maar dat ben ik elk jaar rond deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
27-10-2020 09:22
Zoals ik al schreef heb ik me de eerste keer niet laten testen.
Dit was eind augustus, toen er in mijn stad geen mogelijkheid was om te fiets door een testtraat te gaan. Er was überhaupt geen plek in mijn stad. Na een telefoontje met de GGD bleek dat ik na 3 dagen in een stad verderop terecht kon. Ik heb geen auto, ov was geen optie met klachten en ik ga ook niemand buiten mijn huishouden vragen me te brengen.
Begrijpelijk. Situatie is nu gelukkig anders in die zin dat de wachttijden afnemen en er daarnaast ook meer commerciële tests mogelijk zijn.
Nul keer. Ook geen klachten sinds maart. Ben praktisch altijd thuis. 😢
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
27-10-2020 08:54
Nul. Ik laat mij ook niet testen. Bij klachten blijf ik thuis.
Ook niet even naar de super?
En je laat bezoek wel binnen neem ik aan.
Libra86 schreef:
27-10-2020 09:31
0. En dat blijft ook zo.
Was vorige week verkouden, maar dat ben ik elk jaar rond deze tijd.
Hier snap ik dan dus echt niks van...
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
27-10-2020 09:11
Nou inderdaad! Ik verbaas me erover dat mensen (weliswaar thuisblijven, hopelijk dan ook echt) maar zich niet laten testen. Mijn collega had 1 dag lichte keelpijn. Bleek wel positief. Weliswaar hoef jij geen langdurige klachten te hebben maar voor anderen neem je zo wel een risico! Ik ben oprecht heel benieuwd naar het waarom toch niet laten testen. Neem je het niet serieus, ben je bang voor de test, of wat is het?
Omdat, toen ik even wat verkouden was, het wachten op je laten testen "eeuwig" was.
Ik geen enkel Corona-geval in de buurt had
In een gebied woon&werk waar nog amper gevallen waren
etc

Ondertussen zou ik me bij zorgen wel laten testen.
nausicaa schreef:
27-10-2020 09:30
Eens. Ik zie heus wel mensen waarbij (zeker een aantal weken geleden) testen inderdaad zo lastig was (ver weg, geen auto en pas vier dagen later plek etc) dat ze het maar hebben laten zitten. Dat snap ik nog een klein beetje. Maar ik lees toch ook een hoop ‘kop in het zand’. Je gaat toch niet bij elke snotneus laten testen/het is toch niks/etc. Nee, het is waarschijnlijk niks, maar dat wéét je dus niet. Want je hoeft helemaal niet heel erg ziek te zijn. En ondertussen kun jij gisteren wel al allerlei mensen besmet hebben, die nu ook weer denken dat hij lichte klachten vast niks zijn, aan toe hebben geen contact met een besmet iemand gehad. Ik vrees dat mensen toch stiekem ook gewoon bang zijn voor die test of zo.

Hier tot nu toe 3x. Ik heb een kind van bijna 2 die naar de opvang gaat, en daar neem je wel eens wat van over. En ja, dan laat ik me testen, ook al weet ik bijna zeker dat het gewoon een creche-verkoudheid is. Alle drie negatief, maar toch blij dat ik het het laten controleren.
Precies. Ik werk zelf in de kinderopvang. Ik hoor af en toe kinderen hoesten waarvan ik denk, dit klinkt écht niet goed. Ook veel kinderen flink verkouden, snotneuzen zijn aan de orde van de dag. Ouders, collega's in de risicogroep.. beter het zekere voor het onzekere.

Kan zelf ook helaas pas donderdag terecht, in een teststraat op ruim een half uur fietsen. In totaal dus een uur fietsen, maar als het moet, moet het. Ik sport normaal al 3x per week, dus aan mijn beweging kom ik dan wel. :p:
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
27-10-2020 09:42
Precies. Ik werk zelf in de kinderopvang. Ik hoor af en toe kinderen hoesten waarvan ik denk, dit klinkt écht niet goed. Ook veel kinderen flink verkouden, snotneuzen zijn aan de orde van de dag. Ouders, collega's in de risicogroep.. beter het zekere voor het onzekere.

Kan zelf ook helaas pas donderdag terecht, in een teststraat op ruim een half uur fietsen. In totaal dus een uur fietsen, maar als het moet, moet het. Ik sport normaal al 3x per week, dus aan mijn beweging kom ik dan wel. :p:
Hier moet je soms 2 uur met de auto voor een test van de werkgever.
MarijeMarije schreef:
27-10-2020 09:20
Wel hooikoorts en huisstofmijtklachten, maar die herken ik echt als iets anders. Verder geen (verkoudheids)klachten gehad. En daarnaast kom ik amper in aanraking met mensen. Thuiswerken, boodschappen worden thuis bezorgd, ik ga niet naar de sportschool. Krijg ondertussen wel mentale issues ;-) maar verkouden nog niet.
Herkenbaar, die mentale issues.. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
1x afgelopen juli.

Niet vanwege klachten maar tijdens een pre-operatieve screening voor een operatie aan mijn arm.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog 0 keer getest. Ik was verkouden in maart, toen mocht je niet getest worden. Daarna niet meer verkouden geweest.
kerst schreef:
27-10-2020 09:45
Hier moet je soms 2 uur met de auto voor een test van de werkgever.
:woa:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven