Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak heb jij je laten testen?

08-09-2020 22:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede keer komt eraan, ik heb koorts. Ik baal enorm. Het stokje in mn neus vond ik de vorige keer vervelend en het wachten duurde aanzienlijk langer dan 48u. Dat gaf stress (want werk in de zorg). Ik vrees dat er met twee kleine kinderen wel vaker verkoudheden mijn kant op komen incl teststraat-bezoekjes. Hoe vaak zijn jullie getest?
Alle reacties Link kopieren
1x. De test was te doen. Een bekende zei dat de test formeel onnauwkeurig uitgevoerd zodat de test meeviel. Uitslag was negatief. Ochtend na 's avonds bellen aan de beurt en de ochtend na test uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
08-09-2020 23:20
Het viel me echt reuze mee terwijl ik met tranen in m’n ogen van angst naar de tandarts ga voor m’n jaarlijkse controle :)
Het viel mij ook echt heel erg mee, en ik ben nog erger dan jij: ik ga gewoon niet naar de tandarts.
Ik stond met weke knieën me groot te houden voor mijn kind en had zin om me ter aarde te storten en dramatisch om minstens een narcose te smeken.
Maar het viel dus reuze mee.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Niet laten testen, geen klachten gehad.
Alle reacties Link kopieren
0 keer.
Ik heb van maart tot oktober hooikoorts, dat was ondoenlijk geworden dus 0 keer getest.
2x beide negatief bij allebei keelpijn en verkouden
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-09-2020 23:01
Ik ken maar een persoon, een collega van een vriendin, die op de ic lag in maart. Niemand in mijn omgeving heeft een test hoeven doen. Het is echt zo een ver van mijn bed show, heel apart.
Ik ken viavia ook maar één iemand die op de ic heeft gelegen, in april was dat. Ik ken wel redelijk wat mensen die de laatste tijd positief zijn getest en weinig tot geen klachten hadden. Kan het virus niet zijn afgezwakt inmiddels?

Ik ben zelf één keer getest, negatief. Mijn vader is ook getest, ook negatief, en hij zei dat hij bijna niets voelde van dat stokje in zijn neus, terwijl ik het vreselijk vond. Die vrouw bleef maar dieper peuren. Het zou dus kunnen dat zijn testafnemer de test onnauwkeurig heeft uitgevoerd, zoals iemand hier aanstipte.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
0x. Ik ben altijd verkouden, lijkt wel. In maart had ik er wel koorts bij.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nul keer. Heb sinds maart werkelijk nog geen kuchje of snottebel gehad. Ik denk omdat ik veel minder onder de mensen kom dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Hele gezin nul keer. Ook nul klachten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ken (voor zover ik weet) 6 mensen die corona hebben gehad.
Een familielid, een goede kennis en 4 mensen in het team van werk man.

Dus best dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
09-09-2020 00:12
Ik ken (voor zover ik weet) 6 mensen die corona hebben gehad.
Een familielid, een goede kennis en 4 mensen in het team van werk man.

Dus best dichtbij.
Even denken...Ik ken 3 mensen die op de ic hebben gelegen (alle 3 overleden, waaronder mijn vader). 1 Persoon die met corona "gewoon" in het ziekenhuis heeft gelegen en 4 personen die positief getest zijn (toen of achteraf). En nog een aantal mensen die erg ziek zijn geweest, maar niet getest.
Best veel eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit getest, maar ook nog nooit klachten gehad
Alle reacties Link kopieren
Een half uur tot een uur rijden naar een testlocatie... prima als je je goed voelt, maar ik ben ziek :-? . Kan nu ook niet slapen (heb ik altijd als ik koorts heb, rare nachten).
Alle reacties Link kopieren
Twee keer. In de eerste week dat zorgmedewerkers getest mochten worden en drie weken geleden. Allebei de keren licht verkouden. En nu zit ik dus op de bank, met dikke keelpijn en veel snot. Ik heb geen koorts, maar zo voelt het wel. En nu moet ik dus weer. En ik baal hiervan. Want alles staat de komende dagen weer on hold. Op mijn werk zien ze mij alweer aankomen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-09-2020 23:33
De test zelf lijkt mij het probleem niet maar de consequenties daarvan wel. Je zult maar net ziek worden op een dag dat je van plan was boodschappen te gaan doen? Als je een hond hebt dan moet je ook weer iemand regelen voor het uitlaten.. Niemand in je huishouden mag naar het werk of wat dan ook tot je de uitslag hebt.

En als het dan nog positief is dan ga ik me denk ik ook nog goed schuldig voelen ook omdat dan door mij mensen ook weer thuis moeten blijven enzo. Terwijl ik het misschien wel juist van die personen heb gekregen. Tja je weet het niet...
Dat is alleen als je koorts hebt. Als jij verkouden bent en laat testen mag de rest van het gezin wel uit huis zolang ze geen klachten hebben (Volgens de mevrouw die ik sprak bij het maken van een afspraak).
Ik ben 3 keer getest. Wordt snel verkouden en werk in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer vanwege klachten en allebei negatief. Ondertussen waren wel al minimaal zeven directe collega's positief waarvan een op de IC lag en een heel lang ziek thuis. Op andere afdelingen weet ik het van een stuk of vijftien mensen een paar maanden terug. In mijn (kleine) familie voor zover ik weet nog niemand.

Ik ben helaas wel vaker verkouden en kan de gok niet nemen om toch te gaan werken met mensen met verminderde of geen weerstand.
0. En ik ken ook niemand in mijn omgeving die zich heeft laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de tijd dat de frissere koelere lucht voor luchtwegprikkelingen en dus loopneuzen gaat zorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ikzelf nog niet. 2 weken na het openen van de school (VO) 4 collega's getest, waarvan 2 positief en 7 collega's in zelfisolatie die met deze collega's nauw hebben samengewerkt. Van de andere 2 was er 1 negatief en de laatste is nog niet bekend, maar voor mij het spannends. Mocht hij positief testen, moet ik in ieder geval 10 dagen thuisblijven. Testen hoeft alleen als ik ook klachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 1 persoon, mijn moeder.

Maar die heeft altijd wel makkelijk klachten die ''in'' zijn....

Test was negatief
Senna1985 schreef:
09-09-2020 00:29
Een half uur tot een uur rijden naar een testlocatie...
Hoi Senna, heb je gebeld voor de afspraak? Ik ben 1x getest. Via de site kon ik een afspraak krijgen op ruim 45 minuten rijden van mijn huis. Dat was de enige optie die ik kreeg. Toen ik belde bleek er, op een eerder moment dan die site aangaf, ook gewoon plek binnen 10 minuten rijden... Dus echt even bellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
08-09-2020 23:00
Net voor alle kids (3) een digi d code aangevraagd. Want resultaat is vaak sneller bekend dan wanneer je gebeld wordt.
Ik heb inderdaad ook alvast (2) DigiD's aangevraagd, ook al hebben ze nu geen coronaklachten. Ik kwam de tip tegen op Twitter.

Ik ben als enige van het gezin 1x getest. Zes weken geleden, dus toen was de online optie er nog niet.
lariba wijzigde dit bericht op 09-09-2020 07:23
13.98% gewijzigd
0 keer. Normaal ben ik gemiddeld 2x per jaar verkouden maar is nu een jaar geleden. Heb wel regelmatig keelpijn maar dat komt bij mij door spanning / stress.
Oudste zoon is getest, negatief.
Jongste en ik mogen morgenavond, snotterig en keelpijn.
Gisteren kregen we een mail dat op school van de jongste een leerling positief getest is op corona.
Oudste is getest in Lelystad, jongste en ik mogen naar Almere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven