Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak heb jij je laten testen?

08-09-2020 22:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede keer komt eraan, ik heb koorts. Ik baal enorm. Het stokje in mn neus vond ik de vorige keer vervelend en het wachten duurde aanzienlijk langer dan 48u. Dat gaf stress (want werk in de zorg). Ik vrees dat er met twee kleine kinderen wel vaker verkoudheden mijn kant op komen incl teststraat-bezoekjes. Hoe vaak zijn jullie getest?
Alle reacties Link kopieren
Niet getest, ken wel een paar mensen die zich hebben moeten laten testen de laatste weken. De meesten negatief, twee positief.

In maart/april/mei een paar mensen die goed ziek waren, maar wel thuis konden uitzieken. Een vrouw van 30 hier in de buurt die 6 weken op de IC gelegen heeft en het gehaald heeft. Kleinzoon van buren van ouders (mijn buren vroeger, dus die kennen we goed) overleden (25 jaar), familielid overleden (80 jaar) en kennis overleden (67 jaar).
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
0 x
Ook nog geen klachten, behalve wat keelpijn dat na een dagje binnenblijven over was. Wel een zieke huisgenoot gehad afgelopen weekend (die zich niet heeft laten testen) maar ik heb geen klachten. Moet je dan ook binnen blijven/laten testen? Huisgenoot is al weer beter overigens.
2x.

De eerste keer in mei, vanwege keelpijn, koorts en snotteren. Dat was negatief.
De tweede keer vandaag, vanwege keelpijn, snotteren, niesen, hoesten en benauwd.
Nu dus in afwachting van de uitslag. Ik verwacht dat het niets is, gewoon een bovenste luchtweg dingetje.
Maar omdat ik in contact sta met een groep kwetsbaren toch maar een test gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer.

Eerste keer uitslag na 52 uur.
Tweede keer via email binnen12 uur.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
09-09-2020 10:15
Wel een zieke huisgenoot gehad afgelopen weekend (die zich niet heeft laten testen) maar ik heb geen klachten. Moet je dan ook binnen blijven/laten testen?
Alleen als de huisgenoot koorts heeft moet je binnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
09-09-2020 09:53
Ik was toen ook meerdere in de Bijenkorf geweest, maar ik heb eigenlijk geen seconde overwogen me alleen daarom te laten testen. Had ook geen idee dat dat de oproep was, ik volg Corona-nieuws niet zo.
Ik zit er ook niet bovenop, maar 'recente bezoekers van de Bijenkorf worden dringend geadviseerd zich te laten testen' stond bepaald niet verstopt op at5.nl. Ik ben toen wat verder gaan kijken - at5.nl is weleens wat te dramatisch - en het bleek ook te staan op nos en parool.nl. Tegen de tijd dat ik kon bellen (ik las het na 2000 en dan zijn de lijnen dicht), hoefde het al niet meer. Voor de zekerheid heb ik toen nog wel gebeld, want van 'iedere recente bezoeker moet zich laten testen' naar 'alleen bij klachten' vond ik wat typisch - maar wel begrijpelijk, de testcapaciteit is al veel te klein, komen daar ook nog eens alle Bijenkorf-bezoekers bij - maar testen hoefde dus niet meer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
1x laten testen paar weken geleden vanwege keelpijn en verkoudheid, gelukkig negatief. Had me op woensdag om 16:00 laten testen en kreeg op vrijdag om 12:00 de uitslag.

Ik werk in de zorg en moet me dus bij de minst klachten al laten testen.
Vond de test zelf gelukkig wel meevallen.

Hier op de afdeling is de ene na de andere collega afwezig vanwege lichte klachten en dus moeten testen.
Ik ken gelukkig niemand die Corona heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nul keer.
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
08-09-2020 23:20
0 keer.
Gezien iedereen telkens negatief test, ga ik het ook echt niet doen bij elk klein verkoudheidje.
Dit.
Mijn twee jongste kinderen (12 en 11) waren afgelopen week ook snipverkouden, beetje verhoging, hoesten. Die heb ik uiteraard thuis gehouden, maar ik heb ze echt niet laten testen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-09-2020 09:02
1x omdat ik naar de huisarts wilde vanwege lang aanhoudende licht koorts en ze me anders niet wilde zien. Was -naar verwachting- niks. Mijn lichaamstemperatuur blijkt om onverklaarbare reden te schommelen tussen de 37,5 en de 38,5. Waarschijnlijk altijd al. Maar gewoonlijk meet ik dat nooit. Dus aan het begin van de corona-maatregelen hebben we voor niks halve weken het hele gezin binnen gehouden omdat ik 38+ had @(
Dat heb ik ook Yvette. Mijn vader ook. Altijd een iets hogere lichaamstemperatuur dan gebruikelijk. Meestal rond de 38 idd.
Maar ik wist het al.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
tonkje schreef:
09-09-2020 11:01
Ik zit er ook niet bovenop, maar 'recente bezoekers van de Bijenkorf worden dringend geadviseerd zich te laten testen' stond bepaald niet verstopt op at5.nl. Ik ben toen wat verder gaan kijken - at5.nl is weleens wat te dramatisch - en het bleek ook te staan op nos en parool.nl. Tegen de tijd dat ik kon bellen (ik las het na 2000 en dan zijn de lijnen dicht), hoefde het al niet meer. Voor de zekerheid heb ik toen nog wel gebeld, want van 'iedere recente bezoeker moet zich laten testen' naar 'alleen bij klachten' vond ik wat typisch - maar wel begrijpelijk, de testcapaciteit is al veel te klein, komen daar ook nog eens alle Bijenkorf-bezoekers bij - maar testen hoefde dus niet meer.
Nou ja, ik had die oproep gemist, ik had alleen gelezen dat de Bijenkorf dicht ging vanwege Corona.

Zalig zijn de onnozelen zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wangzakeekhoorn schreef:
09-09-2020 07:16
Hoi Senna, heb je gebeld voor de afspraak? Ik ben 1x getest. Via de site kon ik een afspraak krijgen op ruim 45 minuten rijden van mijn huis. Dat was de enige optie die ik kreeg. Toen ik belde bleek er, op een eerder moment dan die site aangaf, ook gewoon plek binnen 10 minuten rijden... Dus echt even bellen hoor!
Ik heb inderdaad gebeld. Ik kan over twee dagen terecht hier in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag getest. Negatief.
1x omdat ik geopereerd werd en het dan standaard is. Wel kind gister laten testen met Verkoudheidsklachten. Ik ken enorm veel mensen die zich met milde tot flinke klachten hebben laten testen, maar niemand positief gelukkig.
Mijn kinderen en ik zijn helaas heel vaak verkouden
We kiezen er daarom voor om thuis te blijven tot dat de klachten over zijn ipv te testen.
0 keer. Ik was begin februari voor het laatst verkouden. Voor mij is het ook nog steeds ver van mijn bed, maar ben er niet zo gerust op dat dat de komende maanden ook zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
0x
Begin maart flink verkouden en beroerd geweest; daarna nergens meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nul keer gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had koorts, dus hele gezin thuis. Inmiddels is m'n temperatuur gezakt tot normaal / wat verhoging + flink verkouden. Mag partner nu weer naar het werk? Weet iemand dat? Ik moet nog getest worden.
Cookielover schreef:
09-09-2020 21:32
Nul keer gelukkig.
Same here!
Alle reacties Link kopieren
0 keer, ook niet nodig geweest. Ook voor mij is het gelukkig een ver van mijn bed-show. Misschien komt het doordat ik heel precies ben met het naleven van de (hygiëne) regels en hou gewoon afstand van anderen.
Meestal komt er wel een verkoudheidje voorbij zo aan het begin van het schooljaar, maar ook dat blijft me nu bespaard, ook door het bewaren van voldoende afstand.
Senna1985 schreef:
10-09-2020 16:33
Ik had koorts, dus hele gezin thuis. Inmiddels is m'n temperatuur gezakt tot normaal / wat verhoging + flink verkouden. Mag partner nu weer naar het werk? Weet iemand dat? Ik moet nog getest worden.
Ik dacht het niet.
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Hele gezin ook 0 keer. Dochter is wel 1 keer verkouden geweest als enige in ons gezin van 6 personen. Ik heb haar niet laten testen.
1x negatief.
Tickel schreef:
08-09-2020 23:03
TO hoe ver moet jij rijden voor een testlocatie?
Ik zie dat hier in de buurt geen plek is en naar locaties 80-110 km verderop moet gaan.
En hoe kom je daar dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven