Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak heb jij je laten testen?

08-09-2020 22:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede keer komt eraan, ik heb koorts. Ik baal enorm. Het stokje in mn neus vond ik de vorige keer vervelend en het wachten duurde aanzienlijk langer dan 48u. Dat gaf stress (want werk in de zorg). Ik vrees dat er met twee kleine kinderen wel vaker verkoudheden mijn kant op komen incl teststraat-bezoekjes. Hoe vaak zijn jullie getest?
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
10-09-2020 18:43
0 keer, ook niet nodig geweest. Ook voor mij is het gelukkig een ver van mijn bed-show. Misschien komt het doordat ik heel precies ben met het naleven van de (hygiëne) regels en hou gewoon afstand van anderen.
Meestal komt er wel een verkoudheidje voorbij zo aan het begin van het schooljaar, maar ook dat blijft me nu bespaard, ook door het bewaren van voldoende afstand.
Ik ben veel minder strict met hygiëne en heb alle corona regels wel overtreden. Ik hou ook nooit afstand tenzij een ander dat graag wil. Ik ben met in pretparken geweest waar echt geen afstand werd gehouden en op feesten en partijen...

Ook ik heb nog geen enkele klacht gehad sinds maart.

Dus dat zegt niks.
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Was gelukkig ook nog niet nodig. Moet ook zeggen dat ik me bij lichte klachten niet ga laten testen. Ik sluit me wel op in huis, is geen probleem.
Heb ook geen auto en kan daarom ook niet makkelijk bij testlocaties komen.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 16-06-2021 20:40
Reden: privacy
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
11-09-2020 07:24
Het virus is sowieso in allerlei richtingen gemuteerd, dat gaat vanzelf. De varianten van het virus die minder ernstige klachten geven verspreiden zich sneller, want de mensen die dat bij zich dragen verplaatsen zich meer en hebben meer contacten dan de mensen die ernstig ziek zijn of op de IC terechtkomen. Dus in die zin is het virus inderdaad wel "afgezwakt"; de minder ernstige vormen worden makkelijker doorgegeven.

Ik heb mezelf 1x laten testen nadat een naaste collega het bleek te hebben. Ik gelukkig negatief.
Is dit jouw eigen theorie of heb je hier een onderbouwing van?
Alle reacties Link kopieren
0 keer laten testen, ook nog geen klachten gehad sinds het coronacircus begon.
Hetzelfde geldt voor man en dochter.

Een aantal buren hebben zich laten testen, was allemaal negatief.
Ga alweer een tijdje voltijds naar kantoor.
Ook hier voelt het nog steeds als een ver-van-mijn-bedshow, en dan woon ik ook nog eens in 010.
Ik heb nog 0x laten testen.
Familielid wel met verkoudheid, die was negatief.

Ik vraag me echt af waarom ze zo haperen op die verkoudheidsklachten, de meeste voorkomende klachten zijn toch wel koorts, hoest, benauwd? Als ik in dit topic zie hoef je zelfs met keelpijn en hoest nog niet positief te testen

Ik ben nu licht verkouden (kind vorige week, die was binnen 2 dagen weer beter).
Ik blijf zoveel mogelijk thuis en als ik kind moet afzetten ga ik in de auto en met de fiets houd ik zoveel mogelijk afstand van iedereen.
Ik heb wel mijn bloedprik afspraak verzet daar mag je alleen heen met negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
0 keer.

Beide kinderen zijn nu ziek. Zwaar neusverkouden, veel hoesten, overgeven en oudste dochter had vannacht ook koorts (is nu gezakt tot wat verhoging). De dichtstbijzijnde testlocatie met plek om te testen is 70km verderop. Ik ga echt niet met 2 goed zieke kinderen 140km rijden voor een test.

Man en ik zijn nog steeds klachtenvrij en wij gaan uit voorzorg in thuisquarantaine. De kinderen laten we uitzieken.
Alle reacties Link kopieren
0x

Ik ken ook nauwelijks mensen die het gehad hebben of die erop getest zijn.. Zelf zijn we hier thuis al het hele jaar niet verkouden geweest.
..
0x was niet nodig, geen klachten gehad tot nu toe en hou me echt niet altijd aan de Corona regels.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
11-09-2020 00:40
Ik ben veel minder strict met hygiëne en heb alle corona regels wel overtreden. Ik hou ook nooit afstand tenzij een ander dat graag wil. Ik ben met in pretparken geweest waar echt geen afstand werd gehouden en op feesten en partijen...

Ook ik heb nog geen enkele klacht gehad sinds maart.

Dus dat zegt niks.
Dan heb je geluk gehad, je bent immuun, of je hebt het virus a-symptomatisch gehad. Maar de regels werken aantoonbaar, ze zijn er niet voor niks. Het zegt dus echt wel wat.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-09-2020 23:33
De test zelf lijkt mij het probleem niet maar de consequenties daarvan wel. Je zult maar net ziek worden op een dag dat je van plan was boodschappen te gaan doen? Als je een hond hebt dan moet je ook weer iemand regelen voor het uitlaten.. Niemand in je huishouden mag naar het werk of wat dan ook tot je de uitslag hebt.

En als het dan nog positief is dan ga ik me denk ik ook nog goed schuldig voelen ook omdat dan door mij mensen ook weer thuis moeten blijven enzo. Terwijl ik het misschien wel juist van die personen heb gekregen. Tja je weet het niet...
Als je dankzij dat je het op tijd weet verdere verspreiding kan komen, mag je blij zijn. Je doet nu alsof Corona alleen maar lastig is door al die quarantaine beperkingen. Als je hierdoor voorkomt dat het zich verder verspreid naar iemand die er wel ernstig ziek van wordt, zou je denk ik blij moeten zijn.
0 keer, heb al dagen barstende koppijn op en af en ben verschrikkelijk moe. Maar dat is een klacht waarbij je je niet mag laten testen. Dus ik temperatuur mijzelf af en toe, en verder hopen dat ik geen andere klachten krijg. Ik zit wel in een brandhaard, en bij mijn zus begon het met hoofdpijn. Maar het zal wel gewoon migraine zijn.
Alle reacties Link kopieren
geen enkele keer, livin on the edge
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week 3 mensen in de omgeving die verkouden waren, alle drie getest en alle drie negatief.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de 1e keer getest. Zware hoestbuien, 37,5 graden, verkouden, keelpijn, hoofdpijn, niezen en een loopneus. Ik krijg morgen de uitslag... best zenuwachtig want ik voel me goed beroerd sinds gisteren en weet niet of als het corona blijkt te zijn, de klachten nóg erger zullen worden.
hanaa wijzigde dit bericht op 16-09-2020 12:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 x met koorts, hoesten en kortademig, was negatief. Had de uitslag al dezelfde dag na ongeveer 9 uur. De test viel me best tegen, vond het heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 3x. Ik heb chronische bijholteontsteking dus vaker wel klachten dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
15-09-2020 20:36
Vandaag voor de 1e keer getest. Zware hoestbuien, 37,5 graden, verkouden, keelpijn, hoofdpijn, niezen en een loopneus. Ik krijg morgen de uitslag... best zenuwachtig want ik voel me goed beroerd sinds gisteren en weet niet of als het corona blijkt te zijn, de klachten nóg erger zullen worden.
Net uitslag binnen. Geen corona. Yes!
Maar voel me nog steeds beroerd dus dat wordt uitzieken.
Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel mensen aangeven nog niet verkouden te zijn geweest of geen klachten te hebben gehad. Er zijn vast mensen met een gulden weerstand, maar overal om me heen hoor ik mensen hoesten, snuiven, niezen.

Ouders klagen normaalgesproken ook steen en been over hun kids die elk kuchje mee naar huis nemen, maar nu ineens hebben mensen maandenlang geen klachten?

Nahh....



Hier één keer laten testen overigens.
kadanz schreef:
16-09-2020 13:06
Ouders klagen normaalgesproken ook steen en been over hun kids die elk kuchje mee naar huis nemen, maar nu ineens hebben mensen maandenlang geen klachten?

Nahh....



Hier één keer laten testen overigens.
Mijn peuter heeft wel verkoudheden, niet minder dan anders, maar die hoeft dan niet getest. De GGD in mijn regio, en volgens mij ook elders in NL, raadt jonge kinderen testen af. DIe testen zijn weinig betrouwbaar, omdat kinderen moeilijk te testen zijn. Ze mogen met snotneus en hoestje ook gewoon naar de opvang, groep 1 en 2.
Blóm schreef:
16-09-2020 13:08
Mijn peuter heeft wel verkoudheden, niet minder dan anders, maar die hoeft dan niet getest. De GGD in mijn regio, en volgens mij ook elders in NL, raadt jonge kinderen testen af. DIe testen zijn weinig betrouwbaar, omdat kinderen moeilijk te testen zijn. Ze mogen met snotneus en hoestje ook gewoon naar de opvang, groep 1 en 2.
Ik bedoel meer dat de ouders zelf ineens totaal geen last meer schijnen te hebben van de bacillen die hun kinderen meenemen van school. Dat was in het pre-corona-tijdperk het gesprek van de dag bij mij op het werk, nu hoor je ineens niks meer :)
abracadabra schreef:
11-09-2020 00:40
Ik ben veel minder strict met hygiëne en heb alle corona regels wel overtreden. Ik hou ook nooit afstand tenzij een ander dat graag wil. Ik ben met in pretparken geweest waar echt geen afstand werd gehouden en op feesten en partijen...

Ook ik heb nog geen enkele klacht gehad sinds maart.

Dus dat zegt niks.
Je lift dus oa mee op mijn goede gedrag?
Stoer hoor!
kadanz schreef:
16-09-2020 13:06
Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel mensen aangeven nog niet verkouden te zijn geweest of geen klachten te hebben gehad. Er zijn vast mensen met een gulden weerstand, maar overal om me heen hoor ik mensen hoesten, snuiven, niezen.

Ouders klagen normaalgesproken ook steen en been over hun kids die elk kuchje mee naar huis nemen, maar nu ineens hebben mensen maandenlang geen klachten?

Nahh....



Hier één keer laten testen overigens.
Ik ook maar in het corona topic gelooft echt niemand mij. Want zij horen nml nooit iemand op straat hoesten dus zit het tussen mijn oren.
Terwijl 90 procent vd mensen met klachten dus idd gewoon doorleven buitenshuis zoals ze voorheen ook deden. Logisch dus dat je om je heen mensen hoort proesten.
Ik vind het ronduit asociaal.
JenBarber schreef:
11-09-2020 15:42
0 keer, heb al dagen barstende koppijn op en af en ben verschrikkelijk moe. Maar dat is een klacht waarbij je je niet mag laten testen. Dus ik temperatuur mijzelf af en toe, en verder hopen dat ik geen andere klachten krijg. Ik zit wel in een brandhaard, en bij mijn zus begon het met hoofdpijn. Maar het zal wel gewoon migraine zijn.
Ja dat zal dan idd wel. Want je bent bekend met migraine? En dat heb je normaal ook dagen achter elkaar?

I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-09-2020 13:13
Ik bedoel meer dat de ouders zelf ineens totaal geen last meer schijnen te hebben van de bacillen die hun kinderen meenemen van school. Dat was in het pre-corona-tijdperk het gesprek van de dag bij mij op het werk, nu hoor je ineens niks meer :)
Maar dat is toch pas vanaf oktober zeg maar? In september heb ik vrijwel nooit zieke kinderen.
Dat begint zo rond de herfstvakantie tot maart. En gelukkig pak ik daar zelf vrijwel nooit veel van mee, behalve een beetje snotterig en soms wat keelpijn ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven