Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak heb jij je laten testen?

08-09-2020 22:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede keer komt eraan, ik heb koorts. Ik baal enorm. Het stokje in mn neus vond ik de vorige keer vervelend en het wachten duurde aanzienlijk langer dan 48u. Dat gaf stress (want werk in de zorg). Ik vrees dat er met twee kleine kinderen wel vaker verkoudheden mijn kant op komen incl teststraat-bezoekjes. Hoe vaak zijn jullie getest?
Yggdrasil schreef:
16-09-2020 13:19
Ik ook maar in het corona topic gelooft echt niemand mij. Want zij horen nml nooit iemand op straat hoesten dus zit het tussen mijn oren.
Terwijl 90 procent vd mensen met klachten dus idd gewoon doorleven buitenshuis zoals ze voorheen ook deden. Logisch dus dat je om je heen mensen hoort proesten.
Ik vind het ronduit asociaal.
Mijn theorie bij het feit dat ik nog niet één keer verkouden of hoesterig ben geweest sinds maart (en ja, daar heb ik bij mezelf scherp op gelet) is dus dat het komt doordat we allemaal veel minder onder de mensen zijn geweest. Dit is echt mijn gezondste jaar ooit geweest. Hoef je niet te geloven, maar het is toch echt zo. Hoesten en proesten op straat heb ik ook geen last van, want ik houd afstand. Maar ik heb het ook niet echt gezien, er heerst toch wel niesschaamte. En handen wassen deed ik al wel, maar nu toch echt wel intensiever en vaker. k woon alleen zonder kinderen. Dus, ja, knappe bacterie die mij bereikt.

Edit: mocht ik nu overigens verkouden worden, dan laat ik me braaf testen, maar ja, na een negatieve uitslag sta ik dan toch ook in de supermarkt. Ik moet toch eten en ik heb daarvoor geen netwerk dat ik daarvoor zou vragen.
kadanz schreef:
16-09-2020 13:13
Ik bedoel meer dat de ouders zelf ineens totaal geen last meer schijnen te hebben van de bacillen die hun kinderen meenemen van school. Dat was in het pre-corona-tijdperk het gesprek van de dag bij mij op het werk, nu hoor je ineens niks meer :)
Haha dat wordt nu geheim gehouden dan ;) Ik heb mezelf wel twee keer laten testen met verkoudheidsklachten. Na een negatieve uitslag mag je dan weer gewoon de deur uit. Maar dat was gelukkig nog voor de teststraten zo volgelopen waren. Toen kon ik nog gewoon binnen een halve dag terecht.
Protocol schreef:
16-09-2020 13:20
Maar dat is toch pas vanaf oktober zeg maar? In september heb ik vrijwel nooit zieke kinderen.
Dat begint zo rond de herfstvakantie tot maart. En gelukkig pak ik daar zelf vrijwel nooit veel van mee, behalve een beetje snotterig en soms wat keelpijn ofzo.
=testen en thuisblijven :)



Hier is sinds de scholen open zijn de halve straat en de hele klas al verkouden geweest. Lage weerstand waarschijnlijk vanwege de maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer. Zaterdag aangevraagd, gisteren getest, vandaag uitslag (in 24 uur) negatief. Geheel volgens verwachting en ook alweer klachtenvrij maar ja, je weet t niet hè.
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
16-09-2020 15:38
Twee keer. Zaterdag aangevraagd, gisteren getest, vandaag uitslag (in 24 uur) negatief. Geheel volgens verwachting en ook alweer klachtenvrij maar ja, je weet t niet hè.
Ik ben gisteren ook getest maar heb nog geen uitslag.
Ben jij gebeld of heb jij het online in kunnen zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen de test laten doen. Wat een afschuwelijke test zeg! Vooral die neuskweek. Morgenochtend krijg ik de uitslag. Verwacht er niks van, maar je weet het natuurlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maar stel iemand test positief, moet in quarantaine, kind is niet ziek en geen symptomen. Die persoon stuurt toch het kind naar school, is er niemand die dat kan controleren? Lijkt me geen fijn idee..

Die test (neus) viel me trouwens gisteren reuze mee. Had pijnlijke ervaringen gehoord. Werd ook snel gebeld met de uitslag (Geen corona). 18 uur gisterenavond getest, om 13 uur vandaag uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
16-09-2020 13:19
Ik ook maar in het corona topic gelooft echt niemand mij. Want zij horen nml nooit iemand op straat hoesten dus zit het tussen mijn oren.
Terwijl 90 procent vd mensen met klachten dus idd gewoon doorleven buitenshuis zoals ze voorheen ook deden. Logisch dus dat je om je heen mensen hoort proesten.
Ik vind het ronduit asociaal.

Ik hoor en zie ook veel mensen hoesten en proesten en rochelen hoor. Op straat, in de winkel... (en ook niet altijd in de elleboog)
Nu woon ik wel langs een drukke fiets- en wandelroute richting het centrum dus hier komen szowyzso altijd al heel veel mensen langs.

En ja al die mensen kunnen natuurlijk ook last hebben van een rokershoest of allergie of zich net hebben verslikt.
Maar af en toe zitten er toch best nare droge hoestjes tussen....
Laatst had ik nog een klant op mijn werk die wat hoestte, ging bij ieder kuchje steeds wel even naar buiten :-) , maar zij was negatief getest op Corona.

Ik vind het overigens best stom van mijzelf dat het mij zo opvalt, ik lijk wel van de Corona-politie. :facepalm:
En af en toe doe ik zelf ook een kuchje, dan heb ik even een kriebel in de keel.

On topic. Ik heb nog steeds geen klachten gehad (afkloppen!) dus nog niet getest.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
bagera schreef:
16-09-2020 16:14
Ik ben gisteren ook getest maar heb nog geen uitslag.
Ben jij gebeld of heb jij het online in kunnen zien?
Online! Kreeg een paar uur later ook nog een mail dat ik het online kon inzien
Alle reacties Link kopieren
Niet en ga ik ook niet doen. Ik blijf als ik ziek ben thuis. Kind is nu ook thuis wegens hoesten en snotteren, maar ik laat hem niet testen. Mocht hij echt erg ziek worden dan zal ik beslissen wat dan, tot die tijd nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik 1 x, negatief.

Man , 0 x

Oudste zoon , 0 x

Jongste zoon 3 x en moet volgende week voor een 4e x.
Tot nu toe steeds negatief.
Hij is bekend met luchtwegklachten, al zn hele leven, maar nu in coronatijd mag hij anders niet naar zn doktersafspraken (of voeren ze bepaalde onderzoeken niet uit) als hij dus hoest of andere klachten heeft zonder een negatieve test:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven