Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe ziek was jij van Corona

16-12-2020 21:26 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week positief getest, begonnen met extreme vermoeidheid, hoesten, keelpijn, en hele erge hoofdpijn.
Geen koorts gehad, 3 dagen alleen maar geslapen, en nu eigenlijk alweer redelijk fit op wat rugpijn na,
hoe ziek waren jullie van Corona ?
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
19-12-2020 12:25
Volgens Marion Koopmans gaat covid 19 niet meer weg en kunnen we niet meer terug naar normaal. We moeten ons ook voorbereiden op varianten die gaan komen. Vandaag in het nieuws dus ik plaats geen linkje.
Dat eerste zegt ze helemaal niet, je trekt dat uit z'n verband. Ze zegt dat we bewust moeten zijn van virussen die in de toekomst mogelijk een pandemie zouden kunnen veroorzaken. Dat we ons daartegen zouden moeten wapenen, door wetenschappelijk onderzoek en wat betreft bijv. klimaatverandering. Dat is iets totaal anders dan niet meer terug kunnen naar normaal wegens Covid-19. Als ze dat zou vinden dan had ze bij de laatste vraag van de interviewer (wat gaat u doen als de maatregelen weg zijn?) wel gezegd: die gaan niet meer weg. Maar dat zegt ze dus helemaal niet.

In het artikel staat:

Hoe nu verder? Kunnen we binnenkort terug naar normaal?
“Die fout moeten we niet maken. Ik hoop dat het besef blijft hangen dat we moeten nadenken over onze eigen rol in het ontstaan van pandemieën, dat door klimaatverandering, door ontbossing en door onze manier van leven virussen steeds vaker overspringen. Iedereen weet nu wat altijd bedoeld werd als virologen waarschuwden. We moeten nu investeren om ons te wapenen tegen een volgende uitbraak. Daar hoort ook een wetenschappelijke agenda bij. Het lijkt mij een enorme uitdaging om te onderzoeken of je zo’n uitbraak kunt voorspellen. Of je de wereld in het lab kunt miniaturiseren om te zien wat er werkelijk gebeurt. Wanneer krijgt een virus pandemische potentie?”

Maar zelf? Wat gaat u als eerste doen als de maatregelen worden opgeheven? Bij vrienden langs, naar het theater?
“Niets. Eerst helemaal niets. Geen enkele verplichting. Ik neem vrij en dan wacht ik af waar ik zin in krijg. Dat mag best een paar weken duren. En dan ga ik vermoedelijk wandelen, lezen, sudoku’s oplossen, naar een museum. In die volgorde.”


https://www.trouw.nl/wetenschap/marion- ... ~bcb51dd0/
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier mijn 2e week in met Corona. Begon met een grieperig gevoel, koud, rillingen, enorme spierpijn, hoofdpijn,keelpijn en lichte verhoging (rond de 37.7, maar mijn normale temp is altijd 36.0). Ben direct in isolatie gegaan en daar 8 dagen gebleven (GGD vertelde 7 dagen én dan 24 uur klachtenvrij, dat was ik al na 7 dagen maar voor mij was zondag de 8e dag en was het makkelijk om er nog een dagje aan vast te plakken, just to be sure). Vanaf de 5e dag totaal geen reuk en smaak meer. Ben van de grieperige klachten af, maar schrik deze week wel hoe slap en vermoeid ik ben geworden in die week. Ben voor mijn gevoel heel mild erdoor gefietst, maar toch een aanslag op mijn lijf geweest. Ben nog enorm moe, ook nog geen reuk en smaak, neus lijkt 'vol te zitten, maar ik ben totaal niet snotterig. Ik doe het nog even rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Ik weet wel waar ik besmet ben geraakt. Op mijn werk, waar ik dag in dag uit word blootgesteld aan patiënten met Corona. Ik weet ook dat het daar wel heeft moeten plaatsvinden omdat ik toen veel s nachts werkte en de weken ervoor geen mensen in de privésfeer had gezien (ook niet naar de supermarkt geweest ofzo)

Mijn werk is altijd mijn grootste risico geweest en dat blijft zo. Mede daardoor heb ik me nooit zorgen gemaakt om mijn privé sfeer. Ik hou me aan de regels maar heb door het jaar heen regelmatig 1 op 1 een vriend of vriendin gezien. Nooit problemen mee gehad, nooit daarna ziek geworden.

Als ik kijk naar Corona in m’n omgeving:
- mijn vrienden met hetzelfde werk hebben het op een enkeling na allemaal gehad (gezondheidszorg)
- daarbuiten heeft maar een enkeling het gehad en de overgrote meerderheid niet. Ik ben ook de enige in de familie. We zijn nogal strikt. Vooral ikzelf ben nergens welkom haha vanwege mijn grote risico’s
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Ik kreeg een telefoontje van de middelbare school van onze oudste, hij kwam naar voren uit een bron en contact onderzoek. (Klasgenoot zonder klachten met positieve test). Dus zoon is in quarantaine gegaan op zijn slaapkamer en is op de 5e dag positief getest. Ik kreeg diezelfde dag klachten en dus ook positief. Onze zoon heeft echt niets gemerkt, hij had geen enkele klacht zelfs niet heel licht. Zijn klasgenoot dus ook niet. Ik had dus wel klachten.

Zo zullen er denk ik heel veel mensen besmet worden, want schijnbaar hoef je dus totaal niks te merken, vooral jongeren niet. Eng idee...
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Een goede kennis was slechts 5 minuten op afstand van iemand die besmet bleek te zijn. Andere besmettingsroutes waren uitgesloten door haar manier van leven. Ze, vijftiger, werd ernstig ziek, had wel onderliggend lijden(maar had daarmee oud kunnen worden) en overleed vrij snel na ziekenhuisopname.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie antwoorden. Heftige verhalen eigenlijk, alledrie... zo’n virus is zo ontzettend onvoorspelbaar!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Ik ben ook besmet op mijn werk, werk in de zorg. Samen met nog 5 andere collega's vielen wij tegelijk uit en werden wij alle 6 tegelijk ziek (de één enkelen uren later dan de ander maar heel gek was dat).
PatatasBravas schreef:
20-12-2020 14:32
Mijn klachten leken op die van een milde griep met eerste 3 dagen wel serieuze koorts. Nu nog heel erg vermoeid, zou 24/7 kunnen slapen.

Mijn moeder is helaas overleden na een paar weken vechten.
Gecondoleerd! :rose:
Honingbloesem schreef:
18-12-2020 16:09
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.
Media virus? Wappie :bonk:
Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat er nog mensen zijn die denken dat dit allemaal onzin is. Kijk gerust even naar de documentaires die in ziekenhuizen gemaakt zijn. Misschien denk je er dan anders over.
Eerst wat rillingen en een loopneus. Daarna een paar dagen niks. Toen een paar dagen erg vermoeid en een beetje benauwd. Daarna binnen een week weer helemaal de oude. Ben 23 en verder gezond.
Niet echt ziek, wel vreselijke hoofdpijn, kon geen licht verdragen. Vond ik het ergste.
Week grieperig maar niet erg genoeg om in bed te gaan liggen.

Zeker opgelopen op werk. Collega's wilden perse zingen voor verjaardag. Grote ruimte, allemaal mondkapjes op en deur en nooddeur tegen elkaar open. Dag erna had er een een positieve test.
Gevolg: Van de 9 aanwezigen 5 besmet. Allemaal degenen die het dichtst bij haar zaten.
Gelukkig niemand echt ziek.
Alle reacties Link kopieren
Bij wie sloeg de vermoeidheid ook pas na een paar dagen toe?
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
23-12-2020 16:08
Bij wie sloeg de vermoeidheid ook pas na een paar dagen toe?
Ja bij mij. Ik dacht vorige week:Mwah ik fiets er aardig goed doorheen . Nou deed ik ook niks vorige week, want ik zat in isolatie op zolder,en heb voornamelijk gelezen, Netflix gekeken en wat dutjes gedaan...Maar deze week merk ik hoe moe ik ben. M'n lijf heeft toch harder moeten werken dan ik dacht...En ik neem nu ook echt mn rust, ik ben altijd best eigenwijs en ga altijd graag tot het gaatje, maar ik lees teveel enge verhalen. Ik rust nog lekker uit!
druifje83 schreef:
23-12-2020 15:22
Gecondoleerd! :rose:
Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Mijn man en ik zijn inmiddels allebei positief getest. Onze kinderen zijn allebei negatief getest. Ik ging er vanuit dat we via hun besmet waren maar dat is nu niet waarschijnlijk. Dan moet het in een winkel zijn gebeurd, ondanks mondkapjes, afstand houden etc. We zijn verder nergens geweest en ook geen bezoek ontvangen dus ik kan het niet anders verklaren.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-12-2020 08:31
Veel sterkte aan iedereen die nu klachten heeft!

Ik ben even benieuwd: weten jullie ook hoe je het hebt opgelopen? Ik merk aan mezelf dat ik steeds nadat ik mensen heb gezien de dagen zit af te tellen. Het is nu bv 6 dagen geleden dat ik bij vrienden heb gegeten (die ook 3 pubers in huis hebben) en ik heb geen symptomen, dus hopelijk niet besmet en dan kan ik weer met een geruster hart de kerstdagen in. We zaten wel op afstand bij dat etentje maar ik geloof niet dat afstand houden genoeg is als je een paar uur bij elkaar in de ruimte bent ivm aerosolen.

Dus vandaar mijn vraag: weten jullie wanneer/door wie je besmet bent? (Geen oordeel uiteraard, ik snap dat je je aan alle maatregelen kan houden en toch besmet kan raken)
Ik heb het op mijn werk opgelopen, waarschijnlijk van een patient. Ik heb naast mijn werk niets gedaan, ook geen boodschappen. En mijn man was negatief.
Inmiddels ben ik 5 weken ziek en ga ik met fysio beginnen om te revalideren.
Ik heb het, vermoed ik, via mijn man opgelopen...

Hij is tegelzetter en nog volop aan het werk. Komt dus ook in veel huizen/bij mensen thuis maar ook naar de groothandel voor materiaal, even contact met een aannemer etc.
Ik heb het nu. Hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, droge hoest en rillingen.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
19-12-2020 09:13
Onjuist. Inmiddels zijn aan Corona meer mensen overleden dan aan de griep in 2018. En dat is mét alle maatregelen. Kan je nagaan hoe het zonder maatregelen was geweest.........

En inderdaad, voor veel mensen is de griep niet onschuldig. Daarom bestaat de griepprik. Net als straks de Covidprik.
Als we bij de griepepidemie dezelfde maatregelen nemen als dat we nu doen komt griep waarschijnlijk niet meer voor.... Maar helaas vergelijken de wegkijkers de huidige covid cijfers met een reguliere griepepidemie waar we nooit voorzorgsmaatregelen voor nemen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag positief getest, door een sneltest te laten doen buiten de GGD. Had afgelopen dinsdag een reguliere PCR test gedaan: negatief. Omdat een collega positief was.


Bij mijn moeder en haar vriend kerst gevierd (op grote afstand en alles extra veel schoongemaakt+geventileerd).

Vannacht kreeg ik toch klachten: koortsig, verstopte neus, licht verkouden, hoofdpijn en vanmorgen een sneltest gedaan: positief.


Nu dus in isolatie en heel erg hopen dat mijn moeder met haar slechte longen niet positief getest is. Zij mag morgen. Maak me voor haar en haar vriend meer zorgen dan over mezelf.

Ik zit nu in isolatie in het huis van mijn vader die er niet is en vermaak me wel met Netlflix en de top 2000. Zondag nog 20km gewandeld en was er niets aan de hand.. Gek hoe het zo kan gaan. Al die maanden super voorzichtig geweest.
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
26-12-2020 16:06
Vandaag positief getest, door een sneltest te laten doen buiten de GGD. Had afgelopen dinsdag een reguliere PCR test gedaan: negatief. Omdat een collega positief was.


Bij mijn moeder en haar vriend kerst gevierd (op grote afstand en alles extra veel schoongemaakt+geventileerd).

Vannacht kreeg ik toch klachten: koortsig, verstopte neus, licht verkouden, hoofdpijn en vanmorgen een sneltest gedaan: positief.


Nu dus in isolatie en heel erg hopen dat mijn moeder met haar slechte longen niet positief getest is. Zij mag morgen. Maak me voor haar en haar vriend meer zorgen dan over mezelf.

Ik zit nu in isolatie in het huis van mijn vader die er niet is en vermaak me wel met Netlflix en de top 2000. Zondag nog 20km gewandeld en was er niets aan de hand.. Gek hoe het zo kan gaan. Al die maanden super voorzichtig geweest.
Wat balen zeg !
Beterschap

Maar moet je moeder zich dan niet pas na 5 dagen laten testen ?
Ik dacht dat dat nieuwe beleid was of is dat alweer verandert ?
Te snel testen en dan vals negatief lees ik wel eens
Alle reacties Link kopieren
miepje77 schreef:
26-12-2020 17:07
Wat balen zeg !
Beterschap

Maar moet je moeder zich dan niet pas na 5 dagen laten testen ?
Ik dacht dat dat nieuwe beleid was of is dat alweer verandert ?
Te snel testen en dan vals negatief lees ik wel eens
Dank je! Echt balen ja, maar het is niet anders. Ik hoop dat het voor ons allemaal mee gaat vallen.
Mijn moeder valt onder de risicogroep. Dus wellicht dat ze eerder mag..

Mijn broertje mag wel pas na 5 dagen testen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zo verschillend verlopen...

Man en ik begonnen op dezelfde dag met dezelfde klachten: kriebelhoestje.
Nu een week later, allebei positief getest voor corona.
Ik heb nog steeds alleen een kriebelhoestje. Misschien wat verminderde reuk. Verder een paar dagen wat minder gevoeld.
Man kreeg keelpijn, koorts, oorpijn, spierpijn, moeite met ademhalen. En ligt nu in het ziekenhuis aan de zuurstof.

En we zijn de hele afgelopen week 24/7 samen geweest...

Zoon lijkt voorlopig nergens last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Biebeltje, voor jou en je man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven