Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe ziek was jij van Corona

16-12-2020 21:26 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week positief getest, begonnen met extreme vermoeidheid, hoesten, keelpijn, en hele erge hoofdpijn.
Geen koorts gehad, 3 dagen alleen maar geslapen, en nu eigenlijk alweer redelijk fit op wat rugpijn na,
hoe ziek waren jullie van Corona ?
Sterkte Biebeltje!

Ook ik ben dit weekend positief getest op Corona. Bij mij begonnen de klachten (ineens) met buikpijn en diarree. Kort daarna kreeg ik hoofdpijn, zware/vermoeide spieren, koorts, lichte verkoudheidsklachten/hoesten.

Ben gelukkig niet benauwd en heb geen reuk/smaak verlies.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest 3 keer niezen en had een loopneus. Na een dag of 5 wat lichte verhoging. Heerlijk 2 weken niet hoeven hoesten wat ik normaal altijd wel doe door astma.
Intussen werkte ik door, verzorgde 2 patiënten en poetste alles omdat de uitslagen lang duurden en het niet zeker was of man en ik ook positief waren (kon in theorie niet). En mijn uitslag duurde nog langer dan die van man.

Toen man uit ziekenhuis kwam, 3 weken na aanvang van mijn klachten, toen ik dus officieel al weer beter was, kreeg ik eigenlijk pas last. Enorm moe, overal om huilen en een vastzittende rug. Maar dat kan ook de uitgestelde stress zijn geweest omdat je wel door moet als je er middenin zit.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn we op dag 4 en ben ik nog licht verkouden, wat lichte spierpijn en sinds eergisteren ook geen smaak- en reuk meer.

Dat laatste vind ik niet eens heel erg vervelend, ik blijf gewoon eten. Proef gelukkig nog heel licht dingen.

Al twee dagen geen paracetamol meer en de hoofdpijn welke ik de eerste dagen heel erg had is gelukkig bijna verdwenen. Ook ben ik nog licht verkouden, maar dat stelt echt niet veel voor. Vooral 's nachts vervelend, want verstopte neus ;).

Kortom, ik mag echt niet klagen. In mijn omgeving iedereen vooralsnog negatief, maar gaan morgen nog een keer testen (dan is het dag 5).
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
28-12-2020 16:35
Het kan zo verschillend verlopen...

Man en ik begonnen op dezelfde dag met dezelfde klachten: kriebelhoestje.
Nu een week later, allebei positief getest voor corona.
Ik heb nog steeds alleen een kriebelhoestje. Misschien wat verminderde reuk. Verder een paar dagen wat minder gevoeld.
Man kreeg keelpijn, koorts, oorpijn, spierpijn, moeite met ademhalen. En ligt nu in het ziekenhuis aan de zuurstof.

En we zijn de hele afgelopen week 24/7 samen geweest...

Zoon lijkt voorlopig nergens last van te hebben.
Hoe oud is je man?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-01-2021 21:39
Hoe oud is je man?
Mijn man is 42.

Probeert gezond te leven: rookt niet, drinkt met mate, sport niet structureel maar gaat er wel graag op uit (wandelen), geen longaandoeningen bekend...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik heb in mijn sociale kring twee bijna gezondheidsfreaks (sporten, geen alcohol, nauwelijks koffie, niet roken, eten uit eigen moestuin, nauwelijks snoepen) die er helemaal afliggen tot aan revalidatie-traject toe. Zijn beiden begin 40... En ik heb ook voorbeelden van zestigers met een kuchje en dan ervanaf zijn...

De ernst waarin je het krijgt lijkt willekeur/geluk of wellicht zelfs genen. Wat wel zo is; heeft het een ernstiger verloop kun je beter niet tegen de 70 zijn... Als die vrienden van mij niet begin 40 waren geweest maar eind 60 hadden ze het dus niet na kunnen vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad ook dat het niet dat de ernst te voorspellen is.. Sterkte voor je man @Biebeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik krabbel langzaamaan weer op. Koorts,heel erge hoofdpijn in het hele hoofd, zere spieren en gewrichten, ernstige vermoeidheid, rare reuk, concentratie verlies. Totaal geen verkoudheidsklachten of luchtwegklachten.
De meeste klachten zijn nu over, op de vermoeidheid en korte concentratie na.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje hoe gaat het nu met je man? Hopelijk knapt hij op...
Sterkte voor wie dat nodig heeft..
Ik zit op dag 3; veel hoesten, verhoging, weinig eetlust en ik kan de hele dag wel slapen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht vandaag voor het eerst weer naar buiten... Gelijk een wandeling gemaakt van 8,5 kilometer alsof er niets was gebeurd. Ik heb uiteindelijk 2 dagen lichte koorts gehad en licht verkouden.

Ik ga maandag nog niet aan het werk op de noodopvang, want ik voel me op een heel licht snufje en slijm in de keel na prima. Maar voor mijn collega's wil ik toch nog voorzichtig zijn. Dus lekker thuis aan de slag.

Ik heb trouwens weinig smaak, reuk komt wel weer terug en heb een raar gevoel/geur in mijn neus. Kan het niet echt plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje.... beterschap aan iedereen die zich echt ziek voelt of aan het herstellen is of door de hele quarantaine situatie heen moet. :hug:

Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee. Want hoe bepaal je nou of je symptomen drastisch zijn afgenomen als je al nauwelijks symptomen had?

Morgen laat ik zoon testen, dan hebben we alles wel gehad. We zijn al meer dan 5 dagen van man gescheiden. Maandag begint zijn school weer. Gelukkig vanuit huis zodat we onze quarantaine kunnen verlengen.

Man kwakkelt nog steeds voort. Elke keer is er wel weer iets anders 'mis'. Hij ziet er ook echt niet puik uit als we videobellen. Hopelijk hoor ik morgen meer over het bloedonderzoek waarvoor ze hem vandaag leeggezogen hebben...

Ik ben wel bijna helemaal bijgewerkt met de was :P
Alle reacties Link kopieren
Ik werd afgelopen zondag ineens verkouden wakker. Omdat ik in de psychiatrie werk mezelf toch maar laten testen en positief tot mijn verbazing. 2 dagen later koortsig in de avonden, reuk en smaak helemaal weg en hele week diaree. Valt me tot nu toe alles mee. Weet niet hoe ik eraan kom..
Mijn ouders zijn geweest dag voor ik klachten kreeg de hele dag en had 2 logeetjes. Ben de enige gebleven, allen geen klachten of negatief getest. Onvoorspelbaar virus hoor
Valt me trouwens wel op dat we veel minder horen over mensen met allerlei bloedstolsels.. Voor mijn gevoel werd dat tijdens de eerste golf veel meer. Tot en met foto's van coronalongen (uit een overleden patient) aan toe.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
22-12-2020 19:21
Mijn vader was eerst misselijk, daarna benauwd en is uiteindelijk na 7 weken vechten gestorven aan dit virus.
Mijn moeder is ook positief getest, maar heeft nauwelijks klachten gehad.
Mijn collega ( 41 jaar) heeft Corona, is nog thuis maar moet van arts eigenlijk naar het ziekenhuis. Ze wil niet.
Benauwd, hoesten en zware hoofdpijn.
Update: mijn collega ligt nu toch in het ziekenhuis. Gelukkig niet op de IC.
Ze heeft 10 liter zuurstof nodig en opgenomen met een saturatie van 81. Zorgelijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
02-01-2021 21:16


Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee. Want hoe bepaal je nou of je symptomen drastisch zijn afgenomen als je al nauwelijks symptomen had?

Precies! Dit vond ik ook lastig te bepalen . Is die extreme vermoeidheid bv een symptoom of een na effect. De één is snotverkouden en echt ziek maar de ander heeft nauwelijks klachten. De één is 2 dagen ziek en de ander 2 weken. Hoe kan je dan bepalen wanneer je 24 uur klachtenvrij bent en weer naar buiten kan?
Maarten- schreef:
02-01-2021 07:55
Ik heb het idee dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik heb in mijn sociale kring twee bijna gezondheidsfreaks (sporten, geen alcohol, nauwelijks koffie, niet roken, eten uit eigen moestuin, nauwelijks snoepen) die er helemaal afliggen tot aan revalidatie-traject toe. Zijn beiden begin 40... En ik heb ook voorbeelden van zestigers met een kuchje en dan ervanaf zijn...

De ernst waarin je het krijgt lijkt willekeur/geluk of wellicht zelfs genen. Wat wel zo is; heeft het een ernstiger verloop kun je beter niet tegen de 70 zijn... Als die vrienden van mij niet begin 40 waren geweest maar eind 60 hadden ze het dus niet na kunnen vertellen...
In dit soort gevallen vraag ik me dan af wat die mensen hun Vitamine D levels zijn. Schijnt heel erg uit te maken. Als je Vitamine D tekort hebt, loop je grotere kans om ernstig ziek te worden van COVID-19. Heb even geen bron bij de hand, maar als je het Google vraagt, wordt dat beaamt. Ook heb ik gelezen dat bepaalde bloedgroepen meer last hebben dan andere. Fascinerend!
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
03-01-2021 00:35
In dit soort gevallen vraag ik me dan af wat die mensen hun Vitamine D levels zijn. Schijnt heel erg uit te maken. Als je Vitamine D tekort hebt, loop je grotere kans om ernstig ziek te worden van COVID-19. Heb even geen bron bij de hand, maar als je het Google vraagt, wordt dat beaamt. Ook heb ik gelezen dat bepaalde bloedgroepen meer last hebben dan andere. Fascinerend!
Was net voor corona al begonnen met vitamine K2/D3. Heb wel het corona gehad maar de milde variant....
Over bloedgroepen had ik nog niet gelezen, interessant!
Valt me op dat er best wat mensen zijn met maag/darm klachten.
Ik denk dat je het dan via je mond hebt binnengekregen.

Denk eraan dat met ongewassen handen aan je mondkapje zitten hetzelfde is als met ongewassen handen aan je mond zitten. Zeker in de supermarkt waar je karretje en prducten aanraakt is dat echt belangrijk. Dus pas thuis op en af zetten nadat je je handen uitgebreid hebt gewassen.
Wij hebben uitgebreide instructies over hoe mondkapjes te hanteren en dat is essentieel.
Alle reacties Link kopieren
Alleen verlies van reuk.
Ik kreeg vandaag een positieve uitslag.
Begon met een kriebelhoestje en binnen 24u hoge koorts, knallende koppijn en hele lijf pijnlijk. Als ik naar de wc loop ben ik al buiten adem, gelukkig niet benauwd met ademen maar wel een droge hoest en pijn op de borst bij het hoesten.
Beterschap voor iedereen🍀
Ik kreeg vandaag een positieve uitslag.
Begon met een kriebelhoestje en binnen 24u hoge koorts, knallende koppijn en hele lijf pijnlijk. Als ik naar de wc loop ben ik al buiten adem, gelukkig niet benauwd met ademen maar wel een droge hoest en pijn op de borst bij het hoesten.
Beterschap voor iedereen🍀
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
02-01-2021 22:14
Valt me trouwens wel op dat we veel minder horen over mensen met allerlei bloedstolsels.. Voor mijn gevoel werd dat tijdens de eerste golf veel meer. Tot en met foto's van coronalongen (uit een overleden patient) aan toe.
Zou dat niet komen door betere behandeling ? Coronapatienten krijgen vaak al snel dexamethason in het ziekenhuis. Hierdoor minder IC patiënten . En wellicht ook monder longschade etc
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
04-01-2021 00:18
Zou dat niet komen door betere behandeling ? Coronapatienten krijgen vaak al snel dexamethason in het ziekenhuis. Hierdoor minder IC patiënten . En wellicht ook monder longschade etc
Het heeft er vooral mee te maken dat sommige patiënten (met verhoogde kans op trombose) al preventief bloedverdunners krijgen.
Zie: https://nos.nl/artikel/2334471-bloedver ... id-19.html.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met iedereen?

Man had geen extra zuurstof meer nodig en geen koorts meer dus hij moest naar huis (hoera!).
Dag later heb ik hem weer teruggebracht naar het ziekenhuis want hij had ineens weer verhoging en hij verging al de hele dag van de pijn. (Ontsteking opgelopen in z'n arm)
Paar dagen later kon ik hem weer ophalen en sinds die tijd gaat het gelukkig elke dag een beetje beter. Hij bleek een bloedprop in z'n arm te hebben.

Hij vond het vreselijk in het ziekenhuis. De kamer kon alleen van buitenaf geopend worden, dus hij zat echt opgesloten. Hele omgeving was al afgebeld of er plek was in een ander ziekenhuis. 'Gelukkig' bleek hij naast covid nog een indicatie te hebben waardoor ze hem op een afdeling onder konden brengen.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het nog steeds niet goed, maar langzaam iets beter nu ik met revalidatie ben begonnen.
Ik kan nu 500 meter stabiel wandelen en de trap af zonder knikkende knieën. Bij de wandel test voor de start van de revalidatie kon ik dat ongeveer 100 meter.
Ik moet na een activiteit wel gelijk weer een rustpauze of rustdag inplannen.
Maar langzaam maak ik kleine stapjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven