Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ideeën voor uitstapjes

01-04-2020 22:16 716 berichten
De mogelijkheden om een uitstapje te doen zijn beperkt. Maar wie heeft er leuke tips? Zijn er plekken die leuk zijn om te bezichtigen waar het niet te druk is of die je vanuit je auto kan bekijken? Ik ben heel benieuwd of er iemand tips heeft. Wij gaan nog wel veel naar het bos. Maar dan doordeweeks als het wat rustiger is. Voor de rest weinig inspiratie momenteel...
lemoos2 schreef:
01-04-2020 22:34
Gaat het vooral om de kinderen? (Leeftijden?)
Of gaat het om twee volwassenen?
We zoeken iets voor overdag. Hebben een peuter
Leafs schreef:
01-04-2020 22:38
:facepalm:
Goed argument
Alle reacties Link kopieren
Va lekker thuis gymmen in de tuin.

Ga op berenjacht lopend of op de fiets. Neem wat lekkers mee en ga spontaan picknicken als je een stil plekje ziet.

Je gaat toch een peuter niet vervelen met een tocht in de auto met t mooie weer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
01-04-2020 22:40
We zoeken iets voor overdag. Hebben een peuter
Achtertuinistan. Regel een leuk nieuw spelletje (bellen blazen, ballonvoetbal) en een picknick met wat hapjes die kind zeker lust.

Peuters hebben daar echt genoeg aan.
Uitstapje? Dat zou ik even laten. Wat wel kan is op een rustig moment naar het bos, strand etc. (maar als het toch de druk blijkt omdraaien)
Goed idee !
Ga in België naar Knokke , de burgemeester zal je daar met open armen ontvangen !
En als cadeau krijg je een boete van 4000 € . Doen ! :facepalm:
Sterrenwacht007 schreef:
01-04-2020 22:52
Goed idee !
Ga in België naar Knokke , de burgemeester zal je daar met open armen ontvangen !
En als cadeau krijg je een boete van 4000 € . Doen ! :facepalm:
Goed voor de economie al die boetes!
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
01-04-2020 22:40
We zoeken iets voor overdag. Hebben een peuter
Bellenblaas in de achtertuin of op het balkon. Stoepkrijten. Rondjes fietsen met je kind achterop. Hem leren fietsen om de hoek. En verder nergens “heen”. Het is de bedoeling dat je dus Niet er op uit gaat.
Een zebra is geen paard met strepen
Sterrenwacht007 schreef:
01-04-2020 22:52
Goed idee !
Ga in België naar Knokke , de burgemeester zal je daar met open armen ontvangen !
En als cadeau krijg je een boete van 4000 € . Doen ! :facepalm:
We hebben geen zin in een horde Nederlanders en dus alle grenzen gebarricadeerd :-D.

Je raakt dus niet eens tot in Knokke.
DaCities schreef:
01-04-2020 22:36
Ik vraag ook om uitstapjes met de auto. Misschien zijn er dingen die leuk zijn om te bekijken vanuit de auto? En een frisse neus halen mag gewoon nog. Mits je geen drukke plekken bezoekt en 1,5m afstand houdt. Daar houden we ons echt wel aan
Wat heeft een peuter nou aan in de auto zitten?
Geef het een emmer water, een spons en een kwast.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk vooral ook dat er dit weekend (zeker zondag als het warmer wordt) heel veel eigenwijze mensen zullen zijn die 'even een uitstapje' willen maken. Aangezien het enige wat je nog kunt doen 'de natuur in' is, zal het daar wel druk zijn.
Denk nou niet dat je de enige bent met dit idee.

Blijf. Gewoon. Thuis.
Loop 's ochtends of na het avondeten een rondje door de wijk op berenjacht. Ga 's middags picknicken in de tuin of op het balkon, bouw een tent van de eettafel en lakens, etc, etc.
stippensokken wijzigde dit bericht op 01-04-2020 23:02
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-04-2020 22:57
Wat heeft een peuter nou aan in de auto zitten?
Geef het een emmer water, een spons en een kwast.
Dat. Je kind is een peuter hè. Die hebben meestal geen besef van verder dan het einde van de straat. Of net de buurt uit. Die hoeft geen uitje met de auto. Je zou een rondje om het blok kunnen rijden. Maar waarom?
Ik neem aan dat je gewoon zelf een stukkie wil rijden ;)
Als iedereen dit weekend naar een rustig plekje gaat is het daar dus niet rustig meer..
Kliederen met water vinden peuters inderdaad ook heel leuk.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cabriootje en ik ga als het warmer weer is wel een tochtje maken. Langs de bollenvelden, langs de Vecht of zo'n ANWB-route.

Ik heb geen tuin en ook mijn balkon is niks en ik zie er, zolang ik in de auto blijf, zelfs als er een file staat, echt geen kwaad in.
Marnamai schreef:
01-04-2020 22:55
We hebben geen zin in een horde Nederlanders en dus alle grenzen gebarricadeerd :-D.

Je raakt dus niet eens tot in Knokke.
Ik weet het , ze zouden zover niet geraken :high5:
Konijnmetbril schreef:
01-04-2020 23:09
Ik heb een cabriootje en ik ga als het warmer weer is wel een tochtje maken. Langs de bollenvelden, langs de Vecht of zo'n ANWB-route.

Ik heb geen tuin en ook mijn balkon is niks en ik zie er, zolang ik in de auto blijf, zelfs als er een file staat, echt geen kwaad in.
Dat is toch wat anders dan dat met een peuter doen? Die heeft er geen reet aan, zit alleen maar stil vastgebonden in een stoeltje em ziet niets of wat het ziet heeft geen betekenis.
Nemain• schreef:
01-04-2020 23:10
Dat is toch wat anders dan dat met een peuter doen? Die heeft er geen reet aan, zit alleen maar stil vastgebonden in een stoeltje em ziet niets of wat het ziet heeft geen betekenis.
De helft van de peuters slaapt in de auto.

Ik neem aan dat dat auto-tochtje dus eerder voor de ouders dan voor kind is.
Alle reacties Link kopieren
Oja berenjacht is ook leuk! Ik ga ook even op zoek naar een knuffelbeer en ons registeren :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat bij iemand op verjaardagsvisite. Net zoals vandaag bij onze buren. Hele dag zat het huis vol. Sarcasme modus uit.

Het is dat ik niet van klikken hou maar je zou bijna de wijkagent bellen.
Jemig, wat dacht je van: blijf thuis! Het is even niet anders. Allemachtig!
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
01-04-2020 22:40
We zoeken iets voor overdag. Hebben een peuter
Dan zou ik de berenjacht skippen en een fietstochtje maken. Of inderdaad gewoon een picknick in de tuin/op balkon, peuter laten helpen met het kleedje, hapjes bedenken en maken, in bakjes doen en hup mee naar de tuin/op het balkon sleuren. Indien mogelijk oma’s via FaceTime op tablet/telefoon erbij.

Dingen die ik deed op druilerige dagen toen kind nog een peuter was:
- verkleden (had een kist vol carnavalszooi), mij door kind laten verkleden en schminken
- knoeien met water in een teiltje en gieter en zelf gevouwen bootjes
- bepaald ding verstoppen en hints geven met warm/koud
- hutten bouwen

Mijn nichtje kon een dik uur bezig zijn met het ‘versieren’ van koekjes en cakes (zoon was daar binnen vijf minuten klaar mee: kwak hier, kwak daar en klaar). Paaseieren verven of voor geknipte figuren versieren deed ze ook soms twee uur over. Net zoals rollenspellen (winkeltje, kapsalon).

Ik ben vandaag op de fiets gesprongen met een negenjarige naast mij. Ik had hem mijn boek ‘De lelijkste plekken van Nederland’ laten zien. En in onze gemeente zijn echt oerlelijke dingen te vinden die niet in het boek staan, dus hup, foto’s maken. Verder dan uitgestorven industrieterreinen, rangeerplacement en de achterkant van een petro-chemisch complex zijn we niet gekomen en daar was zelfs letterlijk geen hond te vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
elmoni schreef:
01-04-2020 23:16
Of je gaat bij iemand op verjaardagsvisite. Net zoals vandaag bij onze buren. Hele dag zat het huis vol. Sarcasme modus uit.

Het is dat ik niet van klikken hou maar je zou bijna de wijkagent bellen.
Gok zo dat de wijkagent toch niets doet. Iets met profileren gok ik. Er zijn op dit ogenblik maar bepaalde groepen die zich niet aan de regels houden. Was vandaag uitgebreid op radio 1.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
01-04-2020 22:16
Zijn er plekken die leuk zijn om te bezichtigen
Woonkameroen
Tuinzania
Halsinkie
Islamabadkamer
Schuurmonnikoog
Toiletland
Berging aan Zee
Serre Leone
Keukenhof
Parijskast
& de Balkonlanden
Alle reacties Link kopieren
- Lekker heel de wijk vol stoepkrijten.
- Viooltjes planten om een eenzame boom op straat
Wat een gezeik weer.
Je zou hier prima over de boulevard kunnen rijden en boten kijken. (Zeelan
Of naar windmolens als kind dat leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit gvd al 3 weken binnen. Wat dacht je van de regels gewoon navolgen. BLIJF THUIS! Door jouw soort lui komt er een echte lockdown.

Lekker uitstapje maken, echt he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven