Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ideeën voor uitstapjes

01-04-2020 22:16 716 berichten
De mogelijkheden om een uitstapje te doen zijn beperkt. Maar wie heeft er leuke tips? Zijn er plekken die leuk zijn om te bezichtigen waar het niet te druk is of die je vanuit je auto kan bekijken? Ik ben heel benieuwd of er iemand tips heeft. Wij gaan nog wel veel naar het bos. Maar dan doordeweeks als het wat rustiger is. Voor de rest weinig inspiratie momenteel...
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zit je al 3 weken binnen? Ik zou ook geen uitstapjes maken, maar hoezo haal je niet elke dag even lekker een frisse neus? Zoveel gezonder als je opsluiten. Of ben je ziek, dan snap ik het.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Uitstapjes doe ik niet aan maar dit weekend gaat het dak van mijn cabrio wel open en gaan we een stukje touren, frisse neus halen maar dan met 80 km per uur zeg maar.... We zitten op veilige afstand van anderen en zijn niet ziek....Ik zie niet in waarom zoiets niet zou kunnen?
Live long and prosper
Playa Balconia, Playa zolderia, Playa huiscameria, enz.

Wat begrijp je niet aan niet massaal naar buiten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook heel verschillend waar je woont. Wij wonen in Drenthe en ik ga elke dag na de lunch een half uurtje wandelen. Ik kom dan misschien 3 tot 5 mensen tegen. Ik, of die persoon, steek dan even over, waardoor er zeker 2-4 meter afstand blijft. En groet even vriendelijk. Niets aan de hand.

Had laatst een call met een collega uit Amsterdam. Toen ik zei dat ik na ons overleg even ging wandelen was ze zeer verbaasd. Zij ging speciaal 's ochtends om 6 uur joggen, om mensen te kunnen ontwijken. Overdag vond ze dat ze ruimte moest geven aan mensen die noodzakelijk naar buiten moeten.
Begrijpelijk, maar dat speelt hier dus niet.

Voor de supermarkt staat doordeweeks een tiener te hangen met ontsmettingsmiddel. Af en toe komt er een klant en heeft ze weer 1 karretje te ontsmetten. Wc papier is hier ook niet op geweest. Alleen op zaterdag is het iets drukker en doe ik dus geen boodschappen.

Kortom, als TO ook in zo'n rustige omgeving woont, kan ze prima met peuter gaan wandelen, een speurtocht doen, naar een hunebed of een speeltuintje opzoeken. Als je ziet dat er al kinderen zijn, loop je gewoon een speeltuintje verder, waar nog niemand is.
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
02-04-2020 01:15
Uitstapjes doe ik niet aan maar dit weekend gaat het dak van mijn cabrio wel open en gaan we een stukje touren, frisse neus halen maar dan met 80 km per uur zeg maar.... We zitten op veilige afstand van anderen en zijn niet ziek....Ik zie niet in waarom zoiets niet zou kunnen?

Nee hoor, dat kan prima. Veel plezier, heerlijk met zo'n cabrio.
Alle reacties Link kopieren
Een stukje fietsen of wandelen kan prima, je moet er alleen geen heel druk bos of strand voor uitkiezen. Maar burgemeesters hebben inmiddels de macht gekregen om bepaalde gebieden tijdelijk af te sluiten en de politie erop af te sturen, en ik denk/hoop dat mensen inmiddels wel doorhebben dat ze met lekker weer écht niet de enige op het strand zijn (al zullen er best een hoop zijn die het proberen). Dus hopelijk valt het mee.

Ik heb lekkere dingen voor op de barbecue gehaald en we hebben net een nieuwe loungeset, dus ik blijf in eigen tuin. Misschien nog een stukje fietsen; hier is al weken geen hond op straat.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Beetje teleurgesteld. Ik kom net terug van een wandeling op de dijk en niemand heeft de coronapolitie gebeld.
Kan natuurlijk komen omdat ik welgeteld maar 2 fietsers gezien heb, maar volgens mij is de echte reden dat ik niet staande ben gehouden, gewoon omdat het mag.
Wat een dwazen hier.
Je kan hier in zeeland best de polder inrijden en even bjj een koe uitstappen hoor. Ze bedoelt geen uitstapje waar bosjes mensen op af komen
Echt mensen hebben hun verstand verloren ofzo
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon geen leuke tijd. Voor niemand.
Laten we hopen dat er over 4 weken veel veranderd is en de maatschappij mondjesmaat weer open kan.
Goed idee want je denkt dat je de enige bent dit weekend die denkt "dat het wel kan" en met een peuter op de achterbank stop je nergens??? Het is niet dat ik het snap maar waar ik woon werden we ook ineens 2 weken geleden overlopen door dagjesmensen. Nadeel, we hebben hier maar een klein ziekenhuis en bij ons is het aantal besmettingen heel laag, dat is fijn want zo wordt dat kleine ziekenhuis niet overbelast. We hebben ook liever dat mensen thuis blijven, eigenlijk heeft Rutte het al gezegd, blijf thuis, blijkbaar is zelfs dat niet te begrijpen of mag er een eigen slinger aan gegeven worden.
Nou, vertel. Wie heb ik allemaal in gevaar gebracht tijdens mijn wandeling?
Als het nou druk was geweest op de dijk, was ik daar niet gaan lopen, maar als het kan, waarom niet?
Er is namelijk ook gezegd dat je best naar buiten mag om die bekende frisse neus te halen.
-Darkside- schreef:
02-04-2020 08:33
Beetje teleurgesteld. Ik kom net terug van een wandeling op de dijk en niemand heeft de coronapolitie gebeld.
Kan natuurlijk komen omdat ik welgeteld maar 2 fietsers gezien heb, maar volgens mij is de echte reden dat ik niet staande ben gehouden, gewoon omdat het mag.

De reden dat jij zo weinig mensen ziet, en dat de politie er niet aan te pas hoeft te komen, is dat de rest wel thuis blijft.

:facepalm:
Geronimo2 schreef:
02-04-2020 08:58
Goed idee want je denkt dat je de enige bent dit weekend die denkt "dat het wel kan" en met een peuter op de achterbank stop je nergens??? Het is niet dat ik het snap maar waar ik woon werden we ook ineens 2 weken geleden overlopen door dagjesmensen. Nadeel, we hebben hier maar een klein ziekenhuis en bij ons is het aantal besmettingen heel laag, dat is fijn want zo wordt dat kleine ziekenhuis niet overbelast. We hebben ook liever dat mensen thuis blijven, eigenlijk heeft Rutte het al gezegd, blijf thuis, blijkbaar is zelfs dat niet te begrijpen of mag er een eigen slinger aan gegeven worden.
Lezen jullie niet ofzo,?
Alle reacties Link kopieren
Geen uitstapje. Alleen een eindje rijden ofzo. Ligt eraan waar je woont. Hier is het best rustig. Wij rijden in de avond een rondje :roll: het is niet anders. Komen dan geen mens tegen.
doorenvogels55 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 09:17
91.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met Darkside. Het is goed om buiten te zijn (vit D) en te wandelen. Het doel is geen virus verspreiden. Het isoleren is geen doel op zich. Dus hutje mutje strand zoals laatst? Nee. In een open grote ruimte met hooguit een paar mensen op grote afstand, prima.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 09:11
De reden dat jij zo weinig mensen ziet, en dat de politie er niet aan te pas hoeft te komen, is dat de rest wel thuis blijft.

:facepalm:
Of dat er mensen thuis blijven en/of alleen de ruimte opzoeken waar het kan en niet waar het onverantwoordelijk is.

Naar een leeg bos is prima. Maar ga weg als je ziet dat er steeds meer mensen bijkomen, nog voor het te vol is.
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 09:11
De reden dat jij zo weinig mensen ziet, en dat de politie er niet aan te pas hoeft te komen, is dat de rest wel thuis blijft.

:facepalm:

De rest mag net zo goed een wandeling maken.
Louise70 schreef:
02-04-2020 00:43
Ik zit gvd al 3 weken binnen. Wat dacht je van de regels gewoon navolgen. BLIJF THUIS! Door jouw soort lui komt er een echte lockdown.

Lekker uitstapje maken, echt he?
Je hoeft je frustratie niet op mij af te reageren...

En lezen is ook een vak hè. Ik hou me echt wel aan de regels
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 09:11
De reden dat jij zo weinig mensen ziet, en dat de politie er niet aan te pas hoeft te komen, is dat de rest wel thuis blijft.

:facepalm:
Nee hoor. Het is daar doorgaans altijd rustig en het tijdstip van de dag is ook belangrijk. 8 uur s ochtends is geen spitsuur.
Allemaal dingen die TO ook kan doen .
Vroeg op pad naar een niet-toeristische locatie.
Daar doe je niemand kwaad mee en HET MAG GEWOON.
nerdopviva schreef:
01-04-2020 22:38
De ANWB heeft autoroutes die je kan downloaden: https://www.anwb.nl/eropuit/dagje-uit/autoroute Broodjes en drinken meenemen en picknicken in de auto.
Dank! Kende ik nog niet
Tropischvisje schreef:
02-04-2020 09:17
Of dat er mensen thuis blijven en/of alleen de ruimte opzoeken waar het kan en niet waar het onverantwoordelijk is.

Naar een leeg bos is prima. Maar ga weg als je ziet dat er steeds meer mensen bijkomen, nog voor het te vol is.
Precies. Dat zei ik ook: als het druk was geweest, was ik zo weer weggegaan.

Maar lezen is erg moeilijk voor sommigen.
Marnamai schreef:
01-04-2020 22:38
Misschien al beginnen met een regio?

Ik neem aan dat je ook niet van Groningen helemaal naar 't Grevelingenmeer gaat rijden voor een wandeling van 1 à 2 uur.
We wonen in het midden van het land
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht ook een coronaproof uitstapje maar blijkbaar word je dan neergesabeld hier. Iemand enig idee of het druk zal zijn op de dijk bij Lauwersoog dit weekend? En na 28 april hebben ze hier 2 weken meivakantie. Mijn kids van 10 en 12 zien er nu al tegenop omdat ze zich nu in het weekend al vervelen (hun eigen woorden).
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
02-04-2020 09:43
We wonen in het midden van het land
Dan zou je Corona- en peuterproof naar een van de kanalen kunnen rijden, daar de auto stil zetten en vanuit de auto naar het water (en evt een voorbij varende vrachtboot) kunnen kijken.

Maar bedenk ook dat dit weekeind de testcase is voor het paasweekeind. Als dit weekeind, met het mooie weer, er weer veel mensen op uit gaan, hebben we met Pasen waarschijnlijk nog strengere regels.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
01-04-2020 22:36
Ik vraag ook om uitstapjes met de auto. Misschien zijn er dingen die leuk zijn om te bekijken vanuit de auto? En een frisse neus halen mag gewoon nog. Mits je geen drukke plekken bezoekt en 1,5m afstand houdt. Daar houden we ons echt wel aan
Tijdens de persconferentie werd toch echt gezegd ga niet het hele land doorrijden. Frisse neus prima, maar blijf in de buurt.
Simpel gedoe dit.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven