Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ideeën voor uitstapjes

01-04-2020 22:16 716 berichten
De mogelijkheden om een uitstapje te doen zijn beperkt. Maar wie heeft er leuke tips? Zijn er plekken die leuk zijn om te bezichtigen waar het niet te druk is of die je vanuit je auto kan bekijken? Ik ben heel benieuwd of er iemand tips heeft. Wij gaan nog wel veel naar het bos. Maar dan doordeweeks als het wat rustiger is. Voor de rest weinig inspiratie momenteel...
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
02-04-2020 09:51
Ik zocht ook een coronaproof uitstapje maar blijkbaar word je dan neergesabeld hier. Iemand enig idee of het druk zal zijn op de dijk bij Lauwersoog dit weekend? En na 28 april hebben ze hier 2 weken meivakantie. Mijn kids van 10 en 12 zien er nu al tegenop omdat ze zich nu in het weekend al vervelen (hun eigen woorden).
Ik snap dat het heel vervelend is voor de kinderen. Tegelijkertijd, bot gezegd, is het even niet anders. Is er wellicht iets wat ze in/om huis kunnen doen? Iets bakken, leren koken, om de beurt een speurtocht uitzetten... of is er iets waarmee ze kunnen helpen? De schutting verven, kasten uitzoeken, kleding/oud speelgoed verkopen/doneren, kaartjes knutselen voor eenzame ouderen?
Eurus schreef:
02-04-2020 11:02
Tijdens de persconferentie werd toch echt gezegd ga niet het hele land doorrijden. Frisse neus prima, maar blijf in de buurt.
Simpel gedoe dit.

Waarom zou een wandeling buiten minder erg zijn dan een rondje ín een auto? Volgens mij sloeg die opmerking van Rutte op toerisme in eigen land. Dus ergens heen rijden en daar naar buiten.
nerdopviva schreef:
02-04-2020 11:17
Waarom zou een wandeling buiten minder erg zijn dan een rondje ín een auto? Volgens mij sloeg die opmerking van Rutte op toerisme in eigen land. Dus ergens heen rijden en daar naar buiten.
Nee. Het sloeg precies op wat hij zei: ga niet door het hele land rijden. Haal een frisse neus in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
02-04-2020 11:20
Nee. Het sloeg precies op wat hij zei: ga niet door het hele land rijden. Haal een frisse neus in de buurt.
Dit dus. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Maar goed, interpreteer het allemaal lekker naar jullie eigen believen, dan wordt het straks wel duidelijk voor ons gemaakt en mag je net als in wat andere Europese landen niet verder dan een straal van 1 of 2 kilometer bij je huis vandaan.
Honey, you should see me in a crown
Nemain• schreef:
02-04-2020 11:20
Nee. Het sloeg precies op wat hij zei: ga niet door het hele land rijden. Haal een frisse neus in de buurt.

Precies, haal een frisse neus in de buurt en ga niet naar een strand of bos verderop. Maar dat doe je ook niet als je alleen een stukje gaat rijden.
nerdopviva schreef:
02-04-2020 09:18
De rest mag net zo goed een wandeling maken.

Als iedereen tegelijk op die dijk gaat wandelen, of waar dan ook, dan mag het natuurlijk niet. Dat was mijn punt.

En je kunt wel blijven denken 'het mag gewoon'. Maar het zou tijd worden dat we denken 'wat is slim om te doen?'.

Eigen verantwoordelijkheid en zo. En daar horen uitstapjes op dit moment helaas niet bij. Blokje om je huis, prima.
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 11:31
Als iedereen tegelijk op die dijk gaat wandelen, of waar dan ook, dan mag het natuurlijk niet. Dat was mijn punt.

En je kunt wel blijven denken 'het mag gewoon'. Maar het zou tijd worden dat we denken 'wat is slim om te doen?'.

Eigen verantwoordelijkheid en zo. En daar horen uitstapjes op dit moment helaas niet bij. Blokje om je huis, prima.

Maar iedereen wandelt niet tegelijk op die dijk. Je maakt een probleem dat er niet is. En iedereen is inmiddels heus wel zo slim dat áls het toch te druk is op die dijk, dat mensen weer naar huis gaan.
pipootje schreef:
02-04-2020 09:11
Lezen jullie niet ofzo,?
Ik lees prima en ik heb ook het advies gelezen van de overheid. Doodvermoeiend dat iedereen maar blijft zoeken naar mazen om te doen wat ze willen want ze leveren al zo veel in :bonk: En dat verschuilen achter je kinderen, want die vervelen zich zo, is bijzonder onvolwassen, je hebt je verantwoordelijkheden als ouder maar ook naar de samenleving en als je kind zich verveelt dan ga je maar iets leuks bedenken of google. En niet allemaal boos worden als we volgende week in een lock down gaan omdat jij best 100 km mag rijden om een koe te aaien. Het egoïsme en martelaarschap is hier soms ongekend, behalve Zweden hebben we hier nog alle vrijheid van de wereld, goede zorg, absurd veel eten en drinken maar de wereld is blijkbaar al te klein als je gevraagd wordt om even je pleziertjes een paar maanden on hold te zetten.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
02-04-2020 11:30
Precies, haal een frisse neus in de buurt en ga niet naar een strand of bos verderop. Maar dat doe je ook niet als je alleen een stukje gaat rijden.
Dat is dus ook precies wat ik zei.
Honey, you should see me in a crown
nerdopviva schreef:
02-04-2020 11:30
Precies, haal een frisse neus in de buurt en ga niet naar een strand of bos verderop. Maar dat doe je ook niet als je alleen een stukje gaat rijden.
Ken jij mensen die uren met een peuter in de auto zitten ‘naar iets leuks’ en dan de peuter in de auto laten voor uren terug?
Uitjes zitten er even niet in. Even.
nerdopviva schreef:
02-04-2020 11:32
Maar iedereen wandelt niet tegelijk op die dijk. Je maakt een probleem dat er niet is. En iedereen is inmiddels heus wel zo slim dat áls het toch te druk is op die dijk, dat mensen weer naar huis gaan.
Ja. Dat dachten al die mensen op het strand en in de parken 2 weken terug ook :idee:
Ik heb meerdere docu’s over kinderen in oorlogsgebied gezien. Geen uitjes, geen speelgoed, geen achtertuin en toch weten die te spelen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 11:31
Als iedereen tegelijk op die dijk gaat wandelen, of waar dan ook, dan mag het natuurlijk niet. Dat was mijn punt.

En je kunt wel blijven denken 'het mag gewoon'. Maar het zou tijd worden dat we denken 'wat is slim om te doen?'.

Eigen verantwoordelijkheid en zo. En daar horen uitstapjes op dit moment helaas niet bij. Blokje om je huis, prima.
Morgen moet ik werken dus dan kan een ander daar lopen.
Ohja, dijkje is 500 m van mijn huis, dus het valt prima binnen de zelfbedachte limiet van 2 km.
Nemain• schreef:
02-04-2020 11:36
Ja. Dat dachten al die mensen op het strand en in de parken 2 weken terug ook :idee:
Precies!

En nu die stranden zijn afgesloten heb je goed kans dat men dit weekend massaal richting de bossen trekt.
Blijf binnen je eigen gemeentegrenzen tenzij voor dringende zaken.
Nemain• schreef:
02-04-2020 11:36
Ja. Dat dachten al die mensen op het strand en in de parken 2 weken terug ook :idee:
Daar was ik niet bij. Ik was werken.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 11:43
5.06% gewijzigd
Misschien is er verwarring over het woord "uitstapje". Voor mij is een uitstapje dat je bijvoorbeeld naar de kinderboerderij gaat, of de speeltuin. Uitstapje met de auto is dan gewoon dat je wat verder weg naar de dierentuin gaat ofzo.

Beetje rondrijden en even af en toe ergens stoppen om iets te bekijken, als niet teveel mensen hetzelfde idee hebben, is voor mij geen uitstapje maar gewoon even wat rondrijden met de auto. Gewoon ergens wandelen in de buurt is ook geen uitstapje wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-04-2020 11:41
Misschien is er verwarring over het woord "uitstapje". Voor mij is een uitstapje dat je bijvoorbeeld naar de kinderboerderij gaat, of de speeltuin. Uitstapje met de auto is dan gewoon dat je wat verder weg naar de dierentuin gaat ofzo.

Beetje rondrijden en even af en toe ergens stoppen om iets te bekijken, als niet teveel mensen hetzelfde idee hebben, is voor mij geen uitstapje maar gewoon even wat rondrijden met de auto.
Precies. Een rondje van tien minuten rijden noem ik geen uitstapje, vandaar dat ik ook Rutte en zijn 'ga niet door het hele land rijden' aanhaalde.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-04-2020 11:31
Als iedereen tegelijk op die dijk gaat wandelen, of waar dan ook, dan mag het natuurlijk niet. Dat was mijn punt.

En je kunt wel blijven denken 'het mag gewoon'. Maar het zou tijd worden dat we denken 'wat is slim om te doen?'.

Eigen verantwoordelijkheid en zo. En daar horen uitstapjes op dit moment helaas niet bij. Blokje om je huis, prima.
Dat is m dus. Het wordt echt mooi weer dit weekend. We zijn met iets van 17 miljoen mensen. Als die allemaal overdag denken Ik ga ergens heen, de zon schijnt, leuk een Uitje!!! Dan is de kans dat het daar rustig is een stuk kleiner. Is het dan slim om met een peuter een stuk met de auto te gaan rijden? Rutte vroeg specifiek om niet een lekker stuk te gaan rijden.
Dat deed ie niet voor niets.

Even gechargeerd: Als het oorlog is ga je toch ook niet verzinnen dat je nu al 3 weken geen Uitje hebt gedaan? Dus dat je er nu Recht op hebt?
Bedenk nu dat het voor de ziekenhuizen wél een oorlogssituatie is. Echt waar. Nu al. Het water staat hen aan de lippen. Binnenkort moeten ze kiezen of ze iemands oma of vader of zus wel kúnnen behandelen. Of dat het klaar is.
Ken je die foto met al dat ziekenhuispersoneel die ieder een woord ophouden met de vraag Blijf Binnen?

(En over de 100/200 meter van huis: vrienden van ons in het Buitenland mogen 25 meter van hun huis vandaan. Meer niet. En maar 1 mag boodschappen doen)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Wat een sneu gedoe. Blijf gewoon thuis. Doe een wandelingetje rond je huis en laat die vervuilende auto even lekker staan.
Okay, dus ik 'mag' wel een rondje door de straat lopen maar niet 500m verderop.
Terwijl het in de straat drukker is met spelende kinderen, hondenuitlaters, joggers etc.
Op die dijk loopt amper iemand, maar daar 'mag' ik niet heen, omdat...ja waarom eigenlijk?
Doe normaal zeg.

Conclusie: ik ga daar gewoon wandelen als ik dat wil. Als ik een peuter had gehad, zou ik die meenemen ook
Daarom had Rutte sommige dingen gewoon moeten verbieden. Het blijkt dat een deel van de bevolking niet beschikt over gezond verstand. En we zijn nu eenmaal een te overbevolkt landje voor het percentage dat grenzen op wil zoeken.
TsumTsum schreef:
02-04-2020 11:41
Misschien is er verwarring over het woord "uitstapje". Voor mij is een uitstapje dat je bijvoorbeeld naar de kinderboerderij gaat, of de speeltuin. Uitstapje met de auto is dan gewoon dat je wat verder weg naar de dierentuin gaat ofzo.

Beetje rondrijden en even af en toe ergens stoppen om iets te bekijken, als niet teveel mensen hetzelfde idee hebben, is voor mij geen uitstapje maar gewoon even wat rondrijden met de auto. Gewoon ergens wandelen in de buurt is ook geen uitstapje wat mij betreft.

Dan hebben we gewoon een ander idee over wat een uitstapje is. Al eerder in dit topic is geschreven over een cabrio-ritje. Ik vind dat een heel leuk uitstapje en in deze tijden lijkt me dat juist een erg veilig uitstapje (veiliger dan in je buurt wandelen).
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
02-04-2020 11:51
Okay, dus ik 'mag' wel een rondje door de straat lopen maar niet 500m verderop.
Terwijl het in de straat drukker is met spelende kinderen, hondenuitlaters, joggers etc.
Op die dijk loopt amper iemand, maar daar 'mag' ik niet heen, omdat...ja waarom eigenlijk?
Doe normaal zeg.

Conclusie: ik ga daar gewoon wandelen als ik dat wil. Als ik een peuter had gehad, zou ik die meenemen ook
Conclusie: Je begrijpend lezen is stuk en niet zo'n beetje ook.
Honey, you should see me in a crown
-Darkside- schreef:
02-04-2020 11:51
Okay, dus ik 'mag' wel een rondje door de straat lopen maar niet 500m verderop.
Terwijl het in de straat drukker is met spelende kinderen, hondenuitlaters, joggers etc.
Op die dijk loopt amper iemand, maar daar 'mag' ik niet heen, omdat...ja waarom eigenlijk?
Doe normaal zeg.

Conclusie: ik ga daar gewoon wandelen als ik dat wil. Als ik een peuter had gehad, zou ik die meenemen ook

Misschien zitten er wel wat beren achter de ramen langs die dijk, dan mag het weer wel. Moet je wel ergens een kind lenen ;-D
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
02-04-2020 11:51
Okay, dus ik 'mag' wel een rondje door de straat lopen maar niet 500m verderop.
Terwijl het in de straat drukker is met spelende kinderen, hondenuitlaters, joggers etc.
Op die dijk loopt amper iemand, maar daar 'mag' ik niet heen, omdat...ja waarom eigenlijk?
Doe normaal zeg.

Conclusie: ik ga daar gewoon wandelen als ik dat wil. Als ik een peuter had gehad, zou ik die meenemen ook
Dus voor jou is een Uitstapje naar de dijk 500 meter verderop lopen.
Dat kan.
Maar voor meer mensen schijnbaar, als ik dat topic zo lees, is een Uitstapje toch ergens heen gaan, bijv met de auto, en daar dan iets gaan bekijken of doen. Dus bijv met de auto naar een bloesempark in een bos bij de hoofdstad. Terwijl je bijv in de kop van Noord Holland woont. En dan toch daar gaan wandelen ondanks dat het bij die bloesems gewoon echt veel drukker is dan normaal.
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven