Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Iets om naar uit te kijken?

26-10-2020 11:32 128 berichten
Hoi allen,

Dat vroeg ik me zojuist af. Wat heb ik om naar uit te kijken en eigenlijk is dat alleen maar de vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil op elk moment, maar toen bedacht ik, dat moet beter kunnen en nu vraag ik het aan jullie. Wat hebben jullie om naar uit te kijken na de covidcrisis, als iedereen ingeënt is?
Cateautje schreef:
26-10-2020 11:47
Kom na deze toestand dan weer naar huis. :)
Huis is voor mij hier. Dit is het thuisland van mijn man en kinderen (hier geboren).
Alle reacties Link kopieren
- Mijn ouders een knuffel kunnen geven
- Mijn hobby kunnen uitoefenen, die ligt nu helemaal stil
- Meerdere vrienden tegelijk op visite hebben, ipv een aantal mensen uit je zelfverkozen bubbel
- Op vakantie kunnen
- Naar festivals en concerten gaan
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zorgeloos plannen maken, de vanzelfsprekendheid van dingen, niet de hele tijd die donkere coronawolk overal boven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh en gewoon naar buiten kunnen, en daar aangesproken worden door een vriendelijk oud vrouwtje die zegt dat het zo lekker weer is, of ''wat bent u lang''. In plaats van overal boos en gefrustreerd ogende mensen te zien die met mondkapje en grote boog om elkaar heen lopen. Misschien verbeeld ik het me, maar soms voelt het in publieke ruimten alsof iedereen elkaar aankijkt van : waarom loop jij hier? Ga weg.
Karratha schreef:
26-10-2020 11:50
Oh en gewoon naar buiten kunnen, en daar aangesproken worden door een vriendelijk oud vrouwtje die zegt dat het zo lekker weer is, of ''wat bent u lang''. In plaats van overal boos en gefrustreerd ogende mensen te zien die met mondkapje en grote boog om elkaar heen lopen. Misschien verbeeld ik het me, maar soms voelt het in publieke ruimten alsof iedereen elkaar aankijkt van : waarom loop jij hier? Ga weg.
Het zal wel de resting bitchface zijn waar je over valt. Niet veel mensen zijn gelukkig op dit moment en leven in de eigen bubbel en, denk ik, hebben ook misschien wel vaak het idee dat contact sowieso niet meer mag. Reken het ze dus maar niet te zwaar aan. :)
Rosalind schreef:
26-10-2020 11:49
Huis is voor mij hier. Dit is het thuisland van mijn man en kinderen (hier geboren).
Maar dan heeft het op zich niet zoveel met covid te maken, maar kan knuffelen sowieso niet.

Dat lijkt me een zeer bezwaarlijke consequentie van je levenskeuze. :|
Cateautje schreef:
26-10-2020 11:53
Het zal wel de resting bitchface zijn waar je over valt. Niet veel mensen zijn gelukkig op dit moment en leven in de eigen bubbel en, denk ik, hebben ook misschien wel vaak het idee dat contact sowieso niet meer mag. Reken het ze dus maar niet te zwaar aan. :)
Doe ik ook niet, maar merk wel degelijk dat het echt anders is. Vooral nu het weer kouder wordt. Normaal was het openbare leven al best wel ''chagrijnig'' als je 's ochtends op een koud station stond. Maar dan kwam je in het weekend weer in de kroeg, zag je vrienden, en dan besef je weer dat mensen toch primair leuk zijn. Nu ben je soms bijna geneigd het tegenovergestelde te denken.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:58
0.07% gewijzigd
Knuffelen
Spontaan dingen gaan doen
Mijn vrienden gaan zien, echt zien, zelfs diegenen die bang zijn
Treinreizen voor de fun
Reizen
Knuffelen
Niet meer de hele tijd alert zijn op hoe dichtbij andere mensen zijn
Naar bepaalde winkels gaan wanneer ik daar zin in heb
Uit eten, heel veel uit eten
Knuffelen
Geen zorgen over therapie die wel of niet in één ruimte kan plaatsvinden
Gezamenlijke activiteiten ondernemen zonder gedoe
Knuffelen
Veiligheid voor mijn ouders. Ik maak me zo zorgen om ze. Daarnaast hoop ik dan weer meer baanzekerheid te hebben (al mag ik blij zijn dat ik nu überhaupt nog werk heb).

Als laatste kijk ik onwijs uit naar normaal gebruik maken van horeca, concerten en festivals ook wel. Al mis ik die laatste minder dan ik dacht.
Cateautje schreef:
26-10-2020 11:56
Maar dan heeft het op zich niet zoveel met covid te maken, maar kan knuffelen sowieso niet.

Dat lijkt me een zeer bezwaarlijke consequentie van je levenskeuze. :|
Zonder corona zagen we elkaar regelmatig. Dat maakt wel degelijk een verschil.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:59
1.41% gewijzigd
Karratha schreef:
26-10-2020 11:57
Doe ik ook niet, maar merk wel degelijk dat het echt anders is. Vooral nu het weer kouder wordt. Normaal was het openbare leven al best wel ''chagrijnig'' als je 's ochtends op een koud station stond. Maar dan kwam je in het weekend weer in de kroeg, zag je vrienden, en dan besef je weer dat mensen toch primair leuk zijn. Nu ben je soms bijna geneigd het tegenovergestelde te denken.
Verlangen zal meespelen in deze.
Rosalind schreef:
26-10-2020 11:59
Zonder corona zagen we elkaar regelmatig. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Ik hoop ook voor jou dat er snel een oplossing komt. :)
Alle reacties Link kopieren
Door corona ben ik mijn baan kwijt dus hoop dat het gauw voorbij is zodat ik weer werk kan vinden.
Cateautje schreef:
26-10-2020 12:00
Ik hoop ook voor jou dat er snel een oplossing komt. :)
Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Etentjes en bbq's met vrienden.
Feestjes thuis/ bij vrienden
Reizen / weekendje weg
Een (bordspellen) beurs bezoeken
In de kroeg hangen
Rosalind schreef:
26-10-2020 11:59
Zonder corona zagen we elkaar regelmatig. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Van de zomer kon je toch gewoon reizen? Of woon je in Nieuw Zeeland ofzo?
Alle reacties Link kopieren
reizen, concerten en festivals.. Die drie dingen mis ik het meest.

Mijn eerstvolgende reis (omgeboekt ) staat voor half mei 2021, maar ik vrees dat dit nog te vroeg is.. En als dat zo is.. tja. dan cancel ik, die zelfde reis in september is zoveel duurder dat dit voor ons niet betaalbaar is..

Qua werk .. werk van mijn partner is veel in buitenland normaliter , financieel levert dat ook behoorlijk op.. nu dus al even niet meer.. dus dat missen we ook ;)
redbulletje schreef:
26-10-2020 12:04
Van de zomer kon je toch gewoon reizen? Of woon je in Nieuw Zeeland ofzo?
Dat kon, maar vonden we niet verstandig. We dachten dat later dit jaar beter zou zijn.
Natuurlijk denken we nu: hadden we het maar gedaan :|
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
26-10-2020 11:50
Oh en gewoon naar buiten kunnen, en daar aangesproken worden door een vriendelijk oud vrouwtje die zegt dat het zo lekker weer is, of ''wat bent u lang''. In plaats van overal boos en gefrustreerd ogende mensen te zien die met mondkapje en grote boog om elkaar heen lopen. Misschien verbeeld ik het me, maar soms voelt het in publieke ruimten alsof iedereen elkaar aankijkt van : waarom loop jij hier? Ga weg.
ik zal in een brave bubbel wonen, maar hier doen mensen nog heel normaal
Afstand houden en groeten
gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Niet continu risico-afwegingen te hoeven maken. Met een vriendin afspreken zonder afstand te houden en mezelf af te vragen met wie zij de afgelopen dagen intensief contact heeft gehad.

In het weekend de stad in en wat winkeltjes in, lunchen, koffie drinken.

Mensen uitnodigen om te komen eten.
lady_day wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:20
0.34% gewijzigd
Hoewel de aanleiding meer dan vreselijk is, doet het me wel goed om te beseffen dat er zoveel mensen zijn met hoop, verlangens, dromen en wensen. Laten we wel zijn, dat zijn toch de dingen die het leven echt de moeite waard maken. :)
Wat ik het fijnste zal vinden is mijn volwassen kinderen te kunnen knuffelen, met een vriendin weer eens een keer de stad in gaan en zonder na te denken lekker koffie met een gebakje gaan eten in een gezellig tentje en eigenlijk in het algemeen niet meer overal en altijd op mijn hoede hoeven zijn.
Dat de spontaniteit en argeloosheid een beetje terug is.

Oja en volgend jaar (of wanneer dan ook) weer een keertje op vakantie kunnen zou ik ook fijn vinden. Niet persé noodzakelijk maar wel fijn.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:22
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kind al 3 jaar lang beloofd eens naar mijn broertje te vliegen, dat steeds uitgesteld, en nu is het voorlopig helemaal van de baan. Dat dus.
Op vakantie gaan!! Op het moment dat we eindelijk een weekje weg zouden gaan, waar we erg aan toe waren, bleek ik corona te hebben. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de stad in en ergens een kopje koffie ☕ drinken.

Gewoon dat spontane.. dat mis ik echt.
Niet zozeer verjaardagen of drukke evenementen want daar ging ik toch al niet naartoe, maar meer gewoon spontaan erop uit kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven