Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Iets om naar uit te kijken?

26-10-2020 11:32 128 berichten
Hoi allen,

Dat vroeg ik me zojuist af. Wat heb ik om naar uit te kijken en eigenlijk is dat alleen maar de vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil op elk moment, maar toen bedacht ik, dat moet beter kunnen en nu vraag ik het aan jullie. Wat hebben jullie om naar uit te kijken na de covidcrisis, als iedereen ingeënt is?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
26-10-2020 11:50
Gewoon zorgeloos plannen maken, de vanzelfsprekendheid van dingen, niet de hele tijd die donkere coronawolk overal boven.
Dit inderdaad.
lilalinda schreef:
26-10-2020 12:12
ik zal in een brave bubbel wonen, maar hier doen mensen nog heel normaal
Afstand houden en groeten
gelukkig!
Hier op zich ook wel hoor, maar sommige dingen zijn toch anders. Het groepje oude dames dat voor de supermarkt op een bankje zit te keuvelen. Of moeders van grote gezinnen die op zaterdagmiddag een bomvolle boodschappenkar met ''berg'' erop elkaar tegenkomen bij de AH en daar met hun enthousiaste gepraat het pad blokkeren omdat ze helemaal opgaan in hun geouwehoer. Normaal erg irritant, maar nu mis ik het. Of gewoon kort gezegd: ''sfeer''.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders, zusje en vrienden weer zien.
Zonder mondkapje naar buiten (hier verplicht van zodra je de deur uitstapt)
Keertje uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Reizen reizen reizen reizen
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
26-10-2020 12:40
Reizen reizen reizen reizen
Zou vliegen nog kunnen cq. betaalbaar zijn als dat weer vrijuit kan? Ik denk dat de tijden van drie keer per jaar op reis (wat veel mensen blijkbaar deden) op grote afstand wel voorbij zijn voorlopig. Hoewel ik hoop dat ik ongelijk heb want ik wil ook heel veel gaan reizen, heb nog veel in te halen van mijn vorig leven.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude vader knuffelen.
Mijn grootste hobby weer kunnen uitoefenen.
Met onze vriendengroep afspreken
Mijn fijne collega's zien.
Spontaan uit eten of een terrasje pakken.
Zomaar een treinreisje maken.
Op vakantie gaan.
Mijn zzp-ende vrienden opgelucht zien ademhalen.
De culturele sector zien herstellen.
De maatschappij als geheel zien opkrabbelen.
Griebus67 schreef:
26-10-2020 12:46
Mijn oude vader knuffelen.
Mijn grootste hobby weer kunnen uitoefenen.
Met onze vriendengroep afspreken
Mijn fijne collega's zien.
Spontaan uit eten of een terrasje pakken.
Zomaar een treinreisje maken.
Op vakantie gaan.
Mijn zzp-ende vrienden opgelucht zien ademhalen.
De culturele sector zien herstellen.
De maatschappij als geheel zien opkrabbelen.

Dat laatste zeker ook ja. Dat alles en iedereen weer een beetje kan herstellen van de ellende die ze hebben gehad. Daar ben ik er zelf gelukkig niet een van. Ik heb er betrekkelijke weinig last van, maar al die ondernemers, zieken en nabestaanden, zorgpersoneel.....ik gun ze graag een einde aan dit gedoe.
Reizen / op vakantie gaan.

Gewoon dat ik kan bedenken dat ik volgende maand naar Londen wil, en dat ik gewoon kan gaan. Zonder moeilijk ingewikkeld gedoe.

Ik overweeg ook zwaar om voor volgend jaar vast een ticket voor een verre reis te boeken. Tickets zijn erg goedkoop. In september....moet lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
Een knuffel kan ik op dit moment goed gebruiken.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ouders knuffelen.
Niet meer moeten opletten als je buiten bent.
Uiteten gaan.
Naar de bioscoop gaan zonder schrik te hebben.
Op vakantie gaan.
De economie zien bloeien.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Alleen al het moment dat er voor het eerst echt goed hoopvol nieuws is dat erop wijst dat we op de terugweg zijn en dat er licht is aan het eind van de tunnel, ik denk dat ik echt ga huilen als dat komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
26-10-2020 13:12
Alleen al het moment dat er voor het eerst echt goed hoopvol nieuws is dat erop wijst dat we op de terugweg zijn en dat er licht is aan het eind van de tunnel, ik denk dat ik echt ga huilen als dat komt.
Dit!

als ik hier op het forum kijk, maar ook in het echte leven : iedereen lijkt er vanuit te gaan (ik denk ook o.b.v. de media die om mensen achter de maatregelen nu te krijgen ook een hoopvol beeld schetsen voor na de winter) dat dit vaccin (i) werkt (ii) medio volgend jaar breed beschikbaar is (iii) in groot genoege aantallen en (iv)er überhaupt komt.

Mensen gaan het echt niet meer trekken als na deze winter blijkt dat het vaccin er toch (nog) niet komt, toch complicaties blijkt te hebben en/of niet voldoende beschermt. Zoveel mensen die er alweer. vanuit lijken te gaan dat deze lockdown /de komende maanden een kwestie is van tandjes op elkaar en dat we dan weer de zon tegemoet gaan. Hoop het. echt van harte, maar wie. garandeert het?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
26-10-2020 13:12
Alleen al het moment dat er voor het eerst echt goed hoopvol nieuws is dat erop wijst dat we op de terugweg zijn en dat er licht is aan het eind van de tunnel, ik denk dat ik echt ga huilen als dat komt.
Ik schiet nu al vol bij de gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Dat er minimaal één werkend vaccin komt, daar geloof ik wel in, dat er in 2021 begonnen kan worden met vaccineren ook. Op welke schaal, wat dat vaccin precies doet en in hoeverre we daarmee terug kunnen naar ons vrije leven, dat is nog maar af te wachten. Maar ik heb geen doemscenario's in mijn hoofd dat er helemaal geen vaccin komt of dat dit nooit meer voorbij gaat o.i.d.

Evengoed denk ik dat ik wel even zal huilen van opluchting als ik weet dat de ergste en meest onzekere tijd achter ons ligt. Wanneer dat dan ook is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ernaar uit om weer eens naar de sauna te gaan.

En ik zit deze week bij de zoveelste online conferentie, waar ik echt mijn aandacht niet bij kan houden. Ik kijk er naar uit dat dat soort dingen weer in het echt kunnen.
MariaKaz schreef:
26-10-2020 12:56
Een knuffel kan ik op dit moment goed gebruiken.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
1. Weer mogen werken!
2. IRL afspreken met diegene met wie ik aan het daten ben
3. Naar huis (Nederland) kunnen zonder gedoe

EDIT:
En ik kijk er ook naar uit dat niet iedereen continu het woord "knuffelen" gebruikt. Daar krijg ik zo'n jeuk van...
s7rin wijzigde dit bericht op 26-10-2020 13:27
33.15% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Susan schreef:
26-10-2020 13:20

Evengoed denk ik dat ik wel even zal huilen van opluchting als ik weet dat de ergste en meest onzekere tijd achter ons ligt. Wanneer dat dan ook is.
Ik hoop dat dit de meest onzekere tijd is. Ga ik wel vanuit. Komende week krijgen we waarschijnlijk nog een nare boodschap met strakkere maatregelen, met als voordeel dat het daarna in ieder geval niet erger kan worden. Dus of er komt een vaccin komend voorjaar/zomer, of de boel zal zonder vaccin toch afgebouwd gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat hierboven gezegd is. Ik wil mn perspectief op vrijheid weer terug. Ik ben gezond, ik heb werk en een gezin om te knuffelen. Dus ik heb het best goed.

Maar ik word wakker, wek en zorg voor mn kinderen, zit de hele dag in huis te werken, haal mn kinderen uit school, kook mn vooraf geplande maaltijd, we lachen en praten wat, ze gaan slapen, ik kus ze. Ik werk weer verder. Ik neem wat vaker een glas wijn. Soms ren ik een rondje. Dan kom ik steeds dezelfde mensen tegen. Ik vind het geestdodend.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
26-10-2020 12:46
Mijn oude vader knuffelen.
Mijn grootste hobby weer kunnen uitoefenen.
Met onze vriendengroep afspreken
Mijn fijne collega's zien.
Spontaan uit eten of een terrasje pakken.
Zomaar een treinreisje maken.
Op vakantie gaan.
Mijn zzp-ende vrienden opgelucht zien ademhalen.
De culturele sector zien herstellen.
De maatschappij als geheel zien opkrabbelen.
Als je oude vader verandert in 'vrienden en ouders' is dit ook ongeveer mijn lijstje.

En vooral ook niet meer constant op hoeven letten op vanalles. Komen mensen te dicht bij, kom ik te dicht bij een ander, heb ik mijn mondkapje wel bij me, is deze vergadering ècht noodzakelijk om voor bij elkaar te komen of niet, Als mijn ouders (kwetsbaar) dan toch komen (buiten, op afstand), constant de afstand tussen kinderen en grootouders bewaken terwijl ze daar zelf niet op letten. Dat vind ik wel zwaar.

En dat het niet meer op mijn kind drukt. Het gaat over het algemeen prima hoor, maar er zijn al heel veel teleurstellingen geweest. Ik hoop dat haar leven weer normaal wordt en ze zich geen zorgen meer maakt. (Dat doet ze soms wel, al zegt ze het niet. Corona was immers zo erg dat scholen en clubjes dichtgingen, en toen werd papa vorige week getest. Kind is 6 en kan nog niet de nuance zien)
De hoop op een goed werkend vaccin leeft bij de meeste mensen denk ik, maar ik word bang te moede bij de gedachte dat het virus volop muteert in nertsen en dat die beesten met enige regelmaat ontsnappen en dat gemuteerde virus over kunnen brengen.

Dat vertelde Lubach gister en daar ben ik echt wal van geschrokken. De vraag over mutatie speelde al een tijdje bij me en ben niet blij met het antwoord.
S7rin schreef:
26-10-2020 13:24
1. Weer mogen werken!
2. IRL afspreken met diegene met wie ik aan het daten ben
3. Naar huis (Nederland) kunnen zonder gedoe

EDIT:
En ik kijk er ook naar uit dat niet iedereen continu het woord "knuffelen" gebruikt. Daar krijg ik zo'n jeuk van...
:hug:
Ik kon het niet laten!
Alle reacties Link kopieren
snownow schreef:
26-10-2020 13:30
:hug:
Ik kon het niet laten!
Het gebaar is prima! De emoji ook, het is enkel en alleen die combinatie van letters ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Reizen, een goed concert bezoeken, koken voor mijn vrienden, een huis vol dierbaren, normaal kunnen werken en colleges volgen, een prettig gesprek voeren met vreemden, dat de kinderen van mijn dierbaren goed onderwijs kunnen volgen en een toekomstperspectief hebben. Maar vooral: dat hopelijk mensen wat minder oordelend kijken naar anderen en weer wat meer ongedwongen in het leven kunnen staan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
snownow schreef:
26-10-2020 13:30
:hug:
Ik kon het niet laten!
Da's een kroel... :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven