Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik ben positief getest

26-10-2021 22:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zaterdag corona, positieve test. Nu ben ik heel angstig voor extreme scenario’s, maar ik heb niet meer dan een keelpijn en koortsig. Nu nergens last van. Zou dat komen omdat ik 2x gevaccineerd ben? Zijn er meer mensen die positief zijn getest en niet heel ernstig ziek zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zoals al 1,5 jaar in het nieuws is wordt iedereen ernstig ziek en is er niemand die milde verkoudheidsklachten heeft ;)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je gevaccineerd bent. De mensen die ik ken die positief getest zijn na volledige vaccinatie hebben weinig last gehad. Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken om ernstig ziek te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn vaccinatie positief getest en niets meer gemerkt dan beetje last van mijn darmen en minimaal beetje hoofdpijn. Ik heb getest omdat mijn zoon positief testte, maar anders had ik daar nooit voor getest, het waren geen klachten te noemen. Ik ben overigens 47 jaar oud en een beetje overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 11 had 1 dag zere keel en 1 nacht koorts. Sindsdien alleen nog maar verkouden en een beetje hoesten.
Man (volledig gevaccineerd) heeft griepverschijnselen en een beetje benauwd, maar hij heeft astma.
Tante (volledig gevaccineerd) had helemaal nergens last van.

Beterschap en ik hoop voor je dat het hier bij blijft. :redrose:
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2021 12:15
Reden: complottheorie
98.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
26-10-2021 23:23
Belachelijke opmerking natuurlijk... Daarnaast ook nog eens desinformatie. Als je interessant wil doen, kom dan met juiste info en op zn minst een bron, maargoed, zal wel aan mij liggen:

Ik heb geen idee hoeveel procent op de ic komt, maar snelle berekening (10.000 mensen op ic in maart 2021 op 17.5 mln mensen is al minstens 0.057% vd de ndl bevolking... [maar wss veel meer, want echt niet heel ndl heeft corona gehad, enjaa klopt, mss zijn sommige mensen 2x op de ic geweest...] Dus je cijfer klopt volgens mij van geen kanten, maar correct me if I'm wrong)

Waarschijnlijk word je niet ernstig ziek (ik heb 2x corona gehad voor vaccinatie: 1x helemaal 0 klachten, 2e x keelpijn). Daar hebben Mark en Hugo nml met hun degelijke beleid en implementatie van het coronavaccin voor gezorgd :)
Dus geen zorgen!

https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... gle.com%2F
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2021 12:15
Reden: quote verwijderd
26.06% gewijzigd
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2021 12:16
Reden: quote en reactie verwijderd
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ho dacht dat ik in een ander topic zat.

De kans dat je echt ziek wordt op jouw leeftijd is niet groot.

Je bent ook nog eens gevaccineerd. Dus waarschijnlijk ben je er binnen een week vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb corona gehad voor ik gevaccineerd werd en mijn vriend en mijn ouders (75+) ook. We hebben er allemaal weinig last van gehad, ik heb wel eens meer last gehad van een fikse verkoudheid. Ik stond dan ook niet te springen om een vaccinatie maar vlak voor mijn herstelbewijs afliep toch maar gedaan (met tegenzin) om een groen vinkje te houden.
Ik vind het risico op zware ziekte helemaal niet 'flink' voor mensen onder de pak 'm beet 65 zonder verdere risicofactoren. Het wordt juist door velen flink overdreven. Maar daarover ga ik hier niet meer in discussie.
.
Het hele punt van Corona is toch altijd al geweest dat je ongemerkt, zonder al te hevige klachten besmet kon zijn en het door kan geven. Ik begrijp niet waar je zo verbaasd over bent. Dat is waarom het zich maar blijft verspreiden. Die mensen die thuis doodziek in bed liggen geven het niet door op een rave.
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
26-10-2021 23:23

Erg vervelend dat dit topic gekaapt wordt door complotdenkers. Geloof je ook in die chip van Bill Gates en de nano aliens? Ik zou zeggen: spui je onvrede elders. Daar is vast ook een topic voor.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2021 12:16
Reden: quote verwijderd
35.90% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
26-10-2021 23:03
Nee, zoals al 1,5 jaar in het nieuws is wordt iedereen ernstig ziek en is er niemand die milde verkoudheidsklachten heeft ;)

Nog zo eentje.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
27-10-2021 02:33
Erg vervelend dat dit topic gekaapt wordt door complotdenkers. Geloof je ook in die chip van Bill Gates en de nano aliens? Ik zou zeggen: spui je onvrede elders. Daar is vast ook een topic voor.
Wat een flauwe reactie. Ik vind de opmerking namelijk wel passend bij de extreme angst van TO. Hoe kan je na 1,5 jaar nog zo bang zijn voor extreme klachten terwijl de kans dat je die krijgt na vaccinatie en leeftijd zo klein is? Dat vind ik hetzelfde als denken dat er in je vaccinatie een chip zit.

De extreme angst van mensen is wat mij betreft net zo irrationeel als de wappie theorien .
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
27-10-2021 05:24
Wat een flauwe reactie. Ik vind de opmerking namelijk wel passend bij de extreme angst van TO. Hoe kan je na 1,5 jaar nog zo bang zijn voor extreme klachten terwijl de kans dat je die krijgt na vaccinatie en leeftijd zo klein is? Dat vind ik hetzelfde als denken dat er in je vaccinatie een chip zit.

De extreme angst van mensen is wat mij betreft net zo irrationeel als de wappie theorien .
Nou poeh wat een extreme angst. Dat TO dit topic nog heeft kunnen typen met die bevende vingers

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Leve het vaccin!

Ik haal, sinds ik eens gruwelijk griep had (blijvende schade), de griepprik
De kans dat ik nog een keer griep krijg is nu kleiner en als ik het krijg, ben ik er nooit meer zo ziek van
Alle reacties Link kopieren
Beatrice1982 schreef:
27-10-2021 05:31
Nou poeh wat een extreme angst. Dat TO dit topic nog heeft kunnen typen met die bevende vingers

:facepalm:
Ik vind een heel topic openen over jouw eigen positieve testje wel extreem ja.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
27-10-2021 06:14
Ik vind een heel topic openen over jouw eigen positieve testje wel extreem ja.
Fijn leven moet jij hebben dat je je nooit ergens zorgen om maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zat risicofactoren voor griep, maar nét niet genoeg voor een griepspuit van de dokter.

Mijn baas (ons bedrijf werkt niet in de zorg) biedt hem nu aan. Ik ga hem halen en mijn man het via de huisarts (eventueel op eigen kosten) halen.

@TO, je bent gevaccineerd tegen corona zodat de kans op ernstige (rest)klachten veel kleiner is.
Ga lekker op de bank met een pot thee en koekjes en zit je tijd uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee.

TO, serieus? Als iedereen die hier positief getest was een topic zou openen, zou dit forum al een jaar platliggen denk ik :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet meer dan neus verkouden TO.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-10-2021 00:04
Ik heb corona gehad voor ik gevaccineerd werd en mijn vriend en mijn ouders (75+) ook. We hebben er allemaal weinig last van gehad, ik heb wel eens meer last gehad van een fikse verkoudheid. Ik stond dan ook niet te springen om een vaccinatie maar vlak voor mijn herstelbewijs afliep toch maar gedaan (met tegenzin) om een groen vinkje te houden.
Ik vind het risico op zware ziekte helemaal niet 'flink' voor mensen onder de pak 'm beet 65 zonder verdere risicofactoren. Het wordt juist door velen flink overdreven. Maar daarover ga ik hier niet meer in discussie.
Hier idem :thumbsup:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-10-2021 00:04
Ik heb corona gehad voor ik gevaccineerd werd en mijn vriend en mijn ouders (75+) ook. We hebben er allemaal weinig last van gehad, ik heb wel eens meer last gehad van een fikse verkoudheid. Ik stond dan ook niet te springen om een vaccinatie maar vlak voor mijn herstelbewijs afliep toch maar gedaan (met tegenzin) om een groen vinkje te houden.
Ik vind het risico op zware ziekte helemaal niet 'flink' voor mensen onder de pak 'm beet 65 zonder verdere risicofactoren. Het wordt juist door velen flink overdreven. Maar daarover ga ik hier niet meer in discussie.
want jij bent viroloog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi duchess,

Ik ben zelf ook prima door Corona heen gefietst. Wat ik je wel wil meegeven.
Kun je je kindje ook laten testen? Het zou ‘fijn’ zijn als hij nu ook positief test.
Dan kunnen jullie tegelijk uit isolatie.
Anders begint zijn quarantaine pas nadat die van jou is opgeheven.
Ik meen me te herinneren dat je regelmatig issues hebt qua werk. Dus het is waarschijnlijk fijn dat je wanneer je weer fit bent, je weer aan het werk kunt.

Vraag anders bij de ggd even na wat slim is in jouw situatie.
impala schreef:
27-10-2021 00:04

Ik vind (deel quote verwijderd)... Maar daarover ga ik hier niet meer in discussie.
Maar je wilt toch wel even je punt maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven