Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik ben positief getest

26-10-2021 22:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zaterdag corona, positieve test. Nu ben ik heel angstig voor extreme scenario’s, maar ik heb niet meer dan een keelpijn en koortsig. Nu nergens last van. Zou dat komen omdat ik 2x gevaccineerd ben? Zijn er meer mensen die positief zijn getest en niet heel ernstig ziek zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
TO, fijn dat je geruststelling zoekt.

Na vaccinatie is de kans heel groot dat het bij je huidige klachten van de infectie blijft, en zeker geen opname oid nodig hebt.

Let wel goed op dat je je aan de quarantaineregels houdt, ook al is dat heel lastig. Je kunt het natuurlijk makkelijk doorgeven, en als dat een 90+er of bijv ongevaccineerde zwangere is, dan kan het voor diegene wél belangrijk zijn.

Trek je verder vooral niet teveel aan van de uit de bocht vliegende reacties hier, mensen hebben soms korte lontjes helaas. Laat je niks aanpraten over of jouw bezorgdheid rationeel is; wij weten immers niet wat je om je heen hebt gezien aan gevolgen van coronainfecties bijvoorbeeld, en dat kan je gevoel natuurlijk blijven beinvloeden.

Goed herstel gewenst!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij je angstige gevoel best voorstellen. Maar soms staat gevoel ver af van de realiteit. Je bent relatief jong, heb twee vaccinaties gehad en hebt volgens mij geen andere gezondheidsproblemen (daar lees ik in ieder geval niets over). De kans dat je ernstig ziek wordt van corona is heel erg klein en dus niet waarschijnlijk.
Een risico is er altijd maar ja...je bedenkt toch ook niet elke keer dat je een straat oversteekt dat je aangereden kan worden?
Ik hoop voor je dat het je lukt je angst te relativeren. Het is toch gewoon heel vervelend om je angstig te voelen!
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-10-2021 00:04
Ik heb corona gehad voor ik gevaccineerd werd en mijn vriend en mijn ouders (75+) ook. We hebben er allemaal weinig last van gehad, ik heb wel eens meer last gehad van een fikse verkoudheid. Ik stond dan ook niet te springen om een vaccinatie maar vlak voor mijn herstelbewijs afliep toch maar gedaan (met tegenzin) om een groen vinkje te houden.
Ik vind het risico op zware ziekte helemaal niet 'flink' voor mensen onder de pak 'm beet 65 zonder verdere risicofactoren. Het wordt juist door velen flink overdreven. Maar daarover ga ik hier niet meer in discussie.
Eens. Dit zijn ook de ervaringen die ik in mijn omgeving hoor.
Milde verkoudheidsklachten of zelfs helemaal geen klachten. Ik zou me niet te druk maken to, je schiet er ook niets mee op trouwens.
Zelfs zonder vaccinatie is de kans op extreme scenario’s maar 1%. Met vaccinatie gaat dat gemakkelijk naar 1 op de 1.000. Als je daarnaast niet oud bent is dat al snel 1:10.000.

Dus: je lijdt nu meer door het lijden wat je vreest.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
27-10-2021 09:24
Zelfs zonder vaccinatie is de kans op extreme scenario’s maar 1%. Met vaccinatie gaat dat gemakkelijk naar 1 op de 1.000. Als je daarnaast niet oud bent is dat al snel 1:10.000.

Dus: je lijdt nu meer door het lijden wat je vreest.
grappig, dat zei mijn oom ook toen hij opgenomen werd.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
27-10-2021 09:24
Zelfs zonder vaccinatie is de kans op extreme scenario’s maar 1%. Met vaccinatie gaat dat gemakkelijk naar 1 op de 1.000. Als je daarnaast niet oud bent is dat al snel 1:10.000.

Dus: je lijdt nu meer door het lijden wat je vreest.
klopt
en daarom dragen wel helmen, condooms en zijn we verzekerd

Mijn jonge, ongevaccineerde stagiair heeft nu corona, en hij is heel erg ziek. Niet ziekenhuis-ziek, wel al 2 weken niet werken, en dat worden er nog meer-ziek.
Alle reacties Link kopieren
Vier weken terug corana gehad met milde klachten. Spierpijn en klein beetje verkouden.
Alle reacties Link kopieren
Moekiemilo schreef:
27-10-2021 15:54
Vier weken terug corana gehad met milde klachten. Spierpijn en klein beetje verkouden.
en mijn opa heeft zijn hele leven gerookt tot zijn 98ste, zonder kanker te krijgen. Zegt ook niets over de grote aantallen......
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
27-10-2021 09:24
Zelfs zonder vaccinatie is de kans op extreme scenario’s maar 1%. Met vaccinatie gaat dat gemakkelijk naar 1 op de 1.000. Als je daarnaast niet oud bent is dat al snel 1:10.000.

Dus: je lijdt nu meer door het lijden wat je vreest.
Waar haal je dit soort onzin-cijfers vandaan?

Onder de 50 jaar oud sterft 0,7% van de besmette mensen aan covid.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... -oud-raakt

Dus wel meer dan 1% van de 'jonge zieken' komen in het ziekenhuis terecht. Al dan niet op de IC.

Er zijn nu in Nederland alleen 18.000 mensen gestorven en wereldwijd bijna 5 miljoen. Echt irreëel kun je haar zorgen niet noemen.

Al gaat het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed komen en bij milde klachten blijven
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
27-10-2021 16:13
Waar haal je dit soort onzin-cijfers vandaan?

Onder de 50 jaar oud sterft 0,7% van de besmette mensen aan covid.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... -oud-raakt

Dus wel meer dan 1% van de 'jonge zieken' komen in het ziekenhuis terecht. Al dan niet op de IC.

Er zijn nu in Nederland alleen 18.000 mensen gestorven en wereldwijd bijna 5 miljoen. Echt irreëel kun je haar zorgen niet noemen.

Al gaat het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed komen en bij milde klachten blijven
Als ik ff snel in je bron lees, lijken deze cijfers ook niet erg te kloppen. 0.7% van de overledene is 0 - 50 jaar. Betekent niet dat 0.7% van de mensen die in die leeftijd besmet raakten overleed.... En dat je daarna zegt: dan zit opname boven de 1% is een aanname.

Ik denk dat de cijfers lager zijn, aangezien in de leeftijd 0 - 50 veel meer besmettingen waren dan de groepen daarboven (denk ik).
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even bekeken.
Sinds 2 augustus zijn er ongeveer 170.000 mensen onder de 50 positief getest (zie https://www.rivm.nl/sites/default/files ... final_.pdf)
Er zijn sinds 2 augustus ook 1.354 mensen onder de 50 opgenomen in het ziekenhuis (zie https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp)
Ik neem dan even de mensen die direct bij opname op de IC komen niet mee want dat zijn er zo weinig.

Natuurlijk is het niet helemaal representatief omdat de mensen die op 2 augustus in het ziekenhuis kwamen waarschijnlijk eerder getest zijn en aangezien de cijfers stijgen zou ik zeggen dat we 10% daar bovenop gooien en rond de 1.500 opnames uitkomen.

1.500 opnames op 170.000 besmettingen is ongeveer 0,9% opnames.

(dit is natuurlijk wel op dit moment, dus na vaccinaties, maar tegelijkertijd is het ook zonder alle wel-postief-niet-getest-mensen)
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-10-2021 16:49
Reden: Foutje gemaakt in besmettingscijfers
1.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En er zijn 9 overlijdens geweest in die groep sinds 2 augustus, dus dat is 0,006%.
Maar nogmaals, dit is met de vaccinatiegraad van de laatste 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
27-10-2021 16:13
Waar haal je dit soort onzin-cijfers vandaan?

Onder de 50 jaar oud sterft 0,7% van de besmette mensen aan covid.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... -oud-raakt

Dus wel meer dan 1% van de 'jonge zieken' komen in het ziekenhuis terecht. Al dan niet op de IC.

Er zijn nu in Nederland alleen 18.000 mensen gestorven en wereldwijd bijna 5 miljoen. Echt irreëel kun je haar zorgen niet noemen.

Al gaat het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed komen en bij milde klachten blijven
Over onzin gesproken..
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-10-2021 16:40
Ik heb het even bekeken.
Sinds 2 augustus zijn er ongeveer 170.000 mensen onder de 50 positief getest (zie https://www.rivm.nl/sites/default/files ... final_.pdf)
Er zijn sinds 2 augustus ook 1.354 mensen onder de 50 opgenomen in het ziekenhuis (zie https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp)
Ik neem dan even de mensen die direct bij opname op de IC komen niet mee want dat zijn er zo weinig.

Natuurlijk is het niet helemaal representatief omdat de mensen die op 2 augustus in het ziekenhuis kwamen waarschijnlijk eerder getest zijn en aangezien de cijfers stijgen zou ik zeggen dat we 10% daar bovenop gooien en rond de 1.500 opnames uitkomen.

1.500 opnames op 170.000 besmettingen is ongeveer 0,9% opnames.

(dit is natuurlijk wel op dit moment, dus na vaccinaties, maar tegelijkertijd is het ook zonder alle wel-postief-niet-getest-mensen)
Je vergeet dat lang niet iedereen zich laat testen: onder niet gevaccineerden is dat maar ongeveer 1/3, onder wel gevaccineerden 2/3. Het werkelijke aantal besmettingen is dus fors hoger en het percentage jonge mensen dat in het ziekenhuis terecht komt lager.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
27-10-2021 18:14
Je vergeet dat lang niet iedereen zich laat testen: onder niet gevaccineerden is dat maar ongeveer 1/3, onder wel gevaccineerden 2/3. Het werkelijke aantal besmettingen is dus fors hoger en het percentage jonge mensen dat in het ziekenhuis terecht komt lager.
Dat noem ik onder ook.

Dit is inderdaad een overschatting maar het beste wat we op dit moment kunnen doen. Het was vooral als reactie op de 0,7% die zou overlijden, dat is dus zwaar overschat.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
27-10-2021 18:08
Over onzin gesproken..
Heb jij een betere benadering dan?
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
27-10-2021 05:24
Wat een flauwe reactie. Ik vind de opmerking namelijk wel passend bij de extreme angst van TO. Hoe kan je na 1,5 jaar nog zo bang zijn voor extreme klachten terwijl de kans dat je die krijgt na vaccinatie en leeftijd zo klein is? Dat vind ik hetzelfde als denken dat er in je vaccinatie een chip zit.

De extreme angst van mensen is wat mij betreft net zo irrationeel als de wappie theorien .


ik vind het helemaal niet flauw. Er is een verschil tussen proberen een topic te kapen omdat je je standpunt dat het allemaal verzonnen is en stout en gemeen van de regering waar het maar kan ventileert en iemand die, ookal is hij/zij 2 keer gevaccineerd maar toch positief test, extreem angstig noemen. Gaat erom dat het antwoord niet sloeg op de 'extreme' angst (b.v. wat geruststellen) maar duidelijk een ander doel had. Het blijft een raar virus, dus ik begrijp TO wel. Lijkt me niet veel aan de hand, maar ik zou het toch ook niet prettig vinden als ik positief testte.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-10-2021 20:48
Heb jij een betere benadering dan?
Ja, 0,7% van alle overledenen is onder de 35. en niet 0,7% van alle besmette jongeren sterft aan Covid zoals hier wordt aangegeven.
stokske wijzigde dit bericht op 28-10-2021 05:47
11.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
28-10-2021 05:42
Ja, 0,7% van alle overledenen is onder de 35. en niet 0,7% van alle besmette jongeren sterft aan Covid zoals hier wordt aangegeven.
Ja dus?
Dat heeft toch niks te maken met de benadering die ik probeer te berekenen?
Ik heb het over de verhouding positieve testen vs opnames onder 50<
Alle reacties Link kopieren
En kan je iets met de reacties TO?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-10-2021 07:46
Ja dus?
Dat heeft toch niks te maken met de benadering die ik probeer te berekenen?
Ik heb het over de verhouding positieve testen vs opnames onder 50<
Ik reageerde ook helemaal niet op jouw benadering maar die van dropdrop??
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
28-10-2021 08:50
Ik reageerde ook helemaal niet op jouw benadering maar die van dropdrop??
Oh shit, sorry.
Ik dacht dat je mij had gequote!

Dan heb ik niks gezegd, sorry dat ik zo reageerde!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-10-2021 10:34
Oh shit, sorry.
Ik dacht dat je mij had gequote!

Dan heb ik niks gezegd, sorry dat ik zo reageerde!
Je bent niet gek; ze heeft jou gequote en er ‘wat een onzin’ bij geschreven.
Verkeerde quote misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven