Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik hoor niks meer over corona-doden

02-12-2021 21:13 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herinneren jullie je ook het moment dat er in op een dag 0 doden waren door covid? Dat was een mijlpaal. Maar daarvoor hoorde je dagelijks hoeveel mensen er aan gestorven zijn.

Maar viel me opeens op dat ik de laatste tijd daar niks meer over hoor. Op dit moment hoor je alleen maar over de bedden-crisis. Maar geen doden..
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
02-12-2021 21:31
Ik heb volgende week een begrafenis van een corona-dode dus ze zijn er wel degelijk.
Gecondoleerd. Ik overmorgen. Er zijn er helaas nog veel :cry:
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 21:56
Dus de kinderen, de toekomst, moeten gestraft worden voor het feit dat er vooral ongevaccineerde danwel gevaccineerde oudere, kwetsbare mensen in het ziekenhuis komen? Wat een onzin. Leer hiermee leven aub. Verplicht desnoods vaccineren voor de kwetsbare groep, maar ga aub geen scholen dichtgooien waar kinderen de dupe van zijn.

Nee, kinderen, de toekomst, moeten iedere dag bij elkaar komen zodat ze de ziekte verspreiden waardoor volwassen na vijven de deur nauwelijks meer uit kunnen.

Als je toch schijt hebt aan de ongevaccineerde en kwetsbaren, waarom dan de maatregelen voor volwassenen?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-12-2021 21:51
Weet je waarom dat is? Om het gruwelijke feit, dat het normaal begint worden.
En dat de opnames en ic bezettingen nauwlettend worden weergegeven, is, omdat dat directe invloed heeft op de overbelasting van de zorg. En dat is nu van levensbelang, voor elk individu. En, tja, we blijven mensen. Het begint, na zo lange tijd gewoon minder te boeien, hoeveel mensen er aan bezwijken. Wat kun je daar nu nog mee? Wappies overtuigen ofzo? Iedereen heeft inmiddels zijn of haar beeld wel gevormd, van de ernst van de ziekte.
Veel belangrijker is en blijft, of er nog wel een gepaste zorg voor jou, als individu, overblijft.
Hoezo is dat gruwelijk? That’s life. Ja er overlijden kwetsbare en oude mensen aan corona. Of wat jongere, ongevaccineerden. Tja dat is dan maar zo. Geen reden om een hele samenleving zo in de tang te houden. Leer ermee leven: een lock down is geen oplossing omdat er geen groepsimmuniteit te bereiken is. Dus wat als je er weer uit gaat? Dan lopen de besmettingen toch weer op? En dan? Weer in lock down? Ga ermee om zoals je met de griep omgaat. Wat praktischer en niet zo door emotie laten leiden.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2021 22:08
1.14% gewijzigd
Maloochem schreef:
02-12-2021 21:23
Het is in het nieuws echt niet meer "in your face" zoals eerder. Nu moet je het opzoeken als je het wil weten.
Nee hoor. Gewoon elke dag in het NOS liveblog.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 22:03
Nee, kinderen, de toekomst, moeten iedere dag bij elkaar komen zodat ze de ziekte verspreiden waardoor volwassen na vijven de deur nauwelijks meer uit kunnen.

Als je toch schijt hebt aan de ongevaccineerde en kwetsbaren, waarom dan de maatregelen voor volwassenen?
Die mogen inderdaad ook opgeheven worden.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
02-12-2021 22:00
Door die avond lockdown zijn er minder sociale contacten/bewegingen binnen de samenleving.
Scholen openhouden en waarom daarvoor gekozen is, is toch begrijpelijk lijkt me? Ik mag toch aannemen dat iedereen inziet hoe cruciaal en belangrijk school is voor de ontwikkeling en het welzijn van kinderen.
Beetje klaar met dat gemekker over die 17.00 uur regel. Ja het is klote voor ondernemers en dan met name horeca. Dat die klagen,terecht. Maar zelf vind ik scholen open heel heel heel héél veel belangrijker dan dat ik 's avonds uit eten of winkelen kan.
En ik ben bewust kinderloos overigens.

Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat het geen enkel probleem is dat kinderen hun ouders besmetten. Natuurlijk is school belangrijk en is het sluiten van de scholen een drama, maar zolang dat niet gebeurt zijn de overige maatregelen een wassen neus.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 22:08
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat het geen enkel probleem is dat kinderen hun ouders besmetten. Natuurlijk is school belangrijk en is het sluiten van de scholen een drama, maar zolang dat niet gebeurt zijn de overige maatregelen een wassen neus.
En daarom moet je verplicht vaccineren, of niks doen. Die maatregelen zijn veel te ingrijpend, zeker voor kinderen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2021 22:10
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:07
Die mogen inderdaad ook opgeheven worden.

Ik denk dat je iets hebt gemist in het nieuws over de druk op de gezondheidszorg. Maatregelen zijn nodig helaas.
Maloochem schreef:
02-12-2021 21:59
Dit is wat ik zelf ook vermoed.

En nogmaals voor anderen: het is niet dat ik niet weet waar ik het kan vinden, maar het is niet meer in chocoladeletters op elke home-page dat je opent.
Maar wat wil je daar dan mee zeggen?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:09
En daarom moet je verplicht vaccineren, of niks doen.

Ja, laten we de lichamelijk integriteit van mensen opheffen, of wanneer dat niet gaat, laten we dan het zorgsysteem opblazen.

Tijdens de lockdowns in 2020 kregen we het virus er behoorlijk goed onder. Misschien moeten we eerst zoiets proberen voordat we dingen doen waar we spijt van krijgen?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:06
Hoezo is dat gruwelijk? That’s life. Ja er overlijden kwetsbare en oude mensen aan corona. Of wat jongere, ongevaccineerden. Tja dat is dan maar zo. Geen reden om een hele samenleving zo in de tang te houden. Leer ermee leven: een lock down is geen oplossing omdat er geen groepsimmuniteit te bereiken is. Dus wat als je er weer uit gaat? Dan lopen de besmettingen toch weer op? En dan? Weer in lock down? Ga ermee om zoals je met de griep omgaat. Wat praktischer en niet zo door emotie laten leiden.
Het komt er toch echt op neer, dat jij met de maatregelen en lockdowns moet leren leven.
Verder kun je met maximaal vaccineren, wel groepsimmuniteit bereiken. Dat hoeft gelukkig niet door onbeperkte besmettingscijfers. Het zou me toch eens wat zijn, zeg.
saivash wijzigde dit bericht op 02-12-2021 22:18
Reden: Ik haal twee topics doorelkaar
16.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 22:12
Ja, laten we de lichamelijk integriteit van mensen opheffen, of wanneer dat niet gaat, laten we dan het zorgsysteem opblazen.

Tijdens de lockdowns in 2020 kregen we het virus er behoorlijk goed onder. Misschien moeten we eerst zoiets proberen voordat we dingen doen waar we spijt van krijgen?
In 2020 heerste de allereerste variant, die ik nu gewoon letterlijk mis. Houd je er wel even rekening mee, hoe door Godvergeten besmettelijk de huidige variant nu is?
Dus, ja, dan kun je 100 dingen gaan proberen, om geen dingen te besluiten, waar je uiteindelijk spijt van krijgt. Maar die optie, als die er ooit al echt was, ligt ver in het verleden.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-12-2021 22:17
Het komt er toch echt op neer, dat jij met de maatregelen en lockdowns moet leren leven.
Verder kun je met maximaal vaccineren, wel groepsimmuniteit bereiken. Dat hoeft gelukkig niet door onbeperkte besmettingscijfers. Het zou me toch eens wat zijn, zeg.
Ja, dus verplicht vaccineren, als je niet kunt leven met mensen die ziek worden. Ipv schadelijke lock downs. Ik ben daarop tegen. Het is geen oplossing. Daar hebben we punt 1 al niet eens voor eeuwig geld voor.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2021 22:41
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 22:09
Ik denk dat je iets hebt gemist in het nieuws over de druk op de gezondheidszorg. Maatregelen zijn nodig helaas.
Het is een keuze. Het is een keuze alleen maar te redeneren vanuit de gezondheidszorg, en dat tot het allerbelangrijkste te maken.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:31
Ja, dus verplicht vaccineren, als je niet kunt leven met mensen die zien worden. Ipv schadelijke lock downs. Ik ben daarop tegen. Het is geen oplossing. Daar hebben we punt 1 al niet eens voor eeuwig geld voor.
Nee, niet eeuwig. Dat ben ik met je eens. Verplicht vaccineren erdoor jassen, en tot die tijd kunnen we niet voor of achteruit.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 22:12
Ja, laten we de lichamelijk integriteit van mensen opheffen, of wanneer dat niet gaat, laten we dan het zorgsysteem opblazen.

Tijdens de lockdowns in 2020 kregen we het virus er behoorlijk goed onder. Misschien moeten we eerst zoiets proberen voordat we dingen doen waar we spijt van krijgen?
Als je Individuele lichamelijke integriteit belangrijker vindt dan doen wat het beste is voor de bevolking als geheel, dat is ook een keuze ja. Als je daarvoor van lock down naar lock down wilt leven. Met allerlei schadelijke opofferingen, wat bovendien hartstikke veel geld kost voor ons als maatschappij. Ik wil dat echter niet, laat lekker los die maatregelen. Dus dan heb je de keuze: verplicht vaccineren van in ieder geval de risicogroepen, en/of accepteren dat de komende jaren er torenhoge besmettingscijfers zullen zijn en veel ziekenhuisopnames. En daar de zorg proberen zo goed en zo kwaad als het kan op in te richten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorige week in Italie. Daar een paar keer naar het nieuws gekeken. Er werd steeds benoemd hoeveel mensen er waren opgenomen in het ziekenhuis, hoeveel op de IC en hoeveel daarvan en niet gevaccineerd waren.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:36
Als je Individuele lichamelijke integriteit belangrijker vindt dan doen wat het beste is voor de bevolking als geheel, dat is ook een keuze ja. Als je daarvoor van lock down naar lock down wilt leven. Ik wil dat echter niet.
Ik vind bepaald niet, dat er daadwerkelijk sprake is van integriteit, als mensen puur en alleen een keuze maken, op basis van gevoel en verzonnen onzinverhalen. Iemand die niet het vermogen heeft, om helder na te denken, betreffende deze crisis en het nemen van een vaccin, is dus wat dat betreft niet meer integer. Iemand die een gevaar is voor zichzelf, wordt ook opgesloten op een gesloten afdeling. En ongevaccineerden zijn niet eens alleen een gevaar voor zichzelf, nee, nemen iedereen mee de shit in.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-12-2021 21:19
Voordeel van het nieuws niet volgen: je weet ook niks.
Geldt dat voor jou? En werkt dat? Ik wil dat eigenlijk ook, want het nieuws volgen draagt niet bepaald mee aan mijn mentale gezondheid. Maar ik ben voor twee dingen bang: 1) Dat ik na een tijd domme vragen ga stellen tijdens gesprekken met mensen (Mark Rutte, wie is dat?) 2) Dat ik iets mis waardoor ik me zonder het te weten zal misdragen (Hé, waarom draagt iedereen een lap stof voor zijn/haar neus/mond?). Eigenlijk zou ik graag het nieuws vernemen via een maand- of jaaroverzicht en dan puur de inhoud, geen opinie.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
02-12-2021 22:36
Als je Individuele lichamelijke integriteit belangrijker vindt dan doen wat het beste is voor de bevolking als geheel, dat is ook een keuze ja.

Het is geen keuze, het is een grondrecht. Als we grondrechten gaan schenden, bevinden we ons op een hellend vlak.
Als je daarvoor van lock down naar lock down wilt leven. Met allerlei schadelijke opofferingen, wat bovendien hartstikke veel geld kost voor ons als maatschappij.

Ik geloof in de grondrechten van een mens. Of had George Carlin gelijk toen hij zei dat mensen geen rechten hebben, maar privileges die op ieder moment kunnen worden ingetrokken door de staat?

Ik wil dat echter niet, laat lekker los die maatregelen. Dus dan heb je de keuze: verplicht vaccineren van in ieder geval de risicogroepen, en/of accepteren dat de komende jaren er torenhoge besmettingscijfers zullen zijn en veel ziekenhuisopnames. En daar de zorg proberen zo goed en zo kwaad als het kan op in te richten.

Je hebt uiteraard recht op je eigen mening, maar ik deel em niet.
Alle reacties Link kopieren
Morgan-Salander schreef:
02-12-2021 22:49
Geldt dat voor jou? En werkt dat? Ik wil dat eigenlijk ook, want het nieuws volgen draagt niet bepaald mee aan mijn mentale gezondheid. Maar ik ben voor twee dingen bang: 1) Dat ik na een tijd domme vragen ga stellen tijdens gesprekken met mensen (Mark Rutte, wie is dat?) 2) Dat ik iets mis waardoor ik me zonder het te weten zal misdragen (Hé, waarom draagt iedereen een lap stof voor zijn/haar neus/mond?). Eigenlijk zou ik graag het nieuws vernemen via een maand- of jaaroverzicht en dan puur de inhoud, geen opinie.
Je kan ook gedoseerd het nieuws volgen. Dat doe ik nu ook.
Sinds vorige week nieuwsapps en Facebook van mijn telefoon verwijderd. Dus ik zie niet continu updates en zie ook niet meer van die achterlijke facebookreageersels.
Ik ga zo om de dag naar een nieuwssite en lees dan kort de updates. Maar ik ga bijvoorbeeld niet eindeloos artikelen lezen over bijvoorbeeld de nieuwe variant. Heel veel weet men nog niet zeker. En verschillende wetenschappers met verschillende meningen. Ga ik allemaal niet lezen. Tegen de tijd dat dingen zeker zijn dan lees ik het wel.
Verder af en toe hier meelezen af en toe in coronatopics. Een verder : gewoon verder leven en me met Andere dingen bezighouden.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:53
Meer dan de helft van de besmettingen betreft kinderen, die vervolgens hun omgeving weer besmetten. Maar gooi vooral alles dicht na vijf uur, maar hou de scholen open. De logica is logisch: voor vijven is Corona duidelijk minder actief en op scholen besmetten kinderen elkaar niet.

En nee, ik ben geen tegenstander van de maatregelen, in tegendeel. Maar neem in godsnaam echte maatregelen in plaats van deze niet uit te leggen onzin.
Je cijfers kloppen niet.
RIVM zegt duidelijk dat kinderen niet het probleem zijn. En dat zij ook niet de aanjagers van de pandemie zijn.
Scholen sluiten lost dan ook niets op.

https://nos.nl/l/2405990
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 23:09
Het is geen keuze, het is een grondrecht. Als we grondrechten gaan schenden, bevinden we ons op een hellend vlak.




Ik geloof in de grondrechten van een mens. Of had George Carlin gelijk toen hij zei dat mensen geen rechten hebben, maar privileges die op ieder moment kunnen worden ingetrokken door de staat?





Je hebt uiteraard recht op je eigen mening, maar ik deel em niet.
Grondrechten zijn geen feit. Het is iets dat we tot nu toe gehad hebben, in dit land, wel te verstaan. Geluk gehad, dus, tot nu toe. En op het moment, dat het hebben van een bepaald grondrecht, alles vernietigende gevolgen heeft, is het hebben van grondrechten ineens onderschikt aan alles. Ik hoef geen vrijheid, als dat betekent, dat ik geen veiligheid heb. Dan verbrand ik die vrijheid met liefde ritueel.
Als mensen niet met vrijheden kunnen omgaan, wordt het tijd, dat die vrijheden worden afgepakt.
Het feit, dat je het geluk had, om in een land geboren te worden, waar grondrechten een begrip was, betekent helaas niet automatisch, dat zoiets een leven lang hetzelfde blijft. In sommige landen, waar mensen vrij geboren waren, vinden hele revoluties plaats. En dan leven ze dus verder, zonder datgeen, dat ze als zo vanzelfsprekend ervaarden.
Deze hele pandemie, is voor mij genoeg reden, om alles wat we ooit waren en kenden, en als vanzelfsprekend beschouwden, nog eens flink onder de loep te nemen, en zonodig, op te schorten.
Bereid je voor op het feit, dat de tweede helft van je leven, zomaar eens heel anders kan gaan zijn, van hoe je dacht, dat het altijd zou blijven.
Alle reacties Link kopieren
Lees eens een krant.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
En rechten zijn soms strijdig met elkaar. Grondrechten kunnen overigens overruled worden door andere rechten. In dit geval gaat het belang van de gehele volksgezondheid boven het individuele belang. Zo heeft de rechter en het Europese hof allang geoordeeld. Dat is een feit.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven