Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik mis de action

24-01-2021 08:57 309 berichten
Totaal onbelangrijk maar wie heeft het er ook zo zwaar mee😅

Misschien kunnen we elkaar hier steunen en toekomstige aankopen delen
Ik vindt het juist erg fijn om te zien dat je met veel minder meuk ook gewoon prima kan leven. Ik kwam er al niet vaak en denk dat ik dat ook echt zo wil houden na de Corona.
Scheelt toch geld, ook al kost alle maar een appel en een ei (wat natuurlijk ook nooit goed voor het milieu kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
24-01-2021 09:56
Ja daar kwam ik vorige week ook achter toen mijn waterkoker er opeens mee ophield. Dan maar theewater koken in een pannetje totdat de vervanger met postNL geleverd werd maar anders was ik even naar de Blokker gefietst.
Ja, en dan merk je dat een pannetje het prima doet🤣
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
24-01-2021 09:58
Ik vindt het juist erg fijn om te zien dat je met veel minder meuk ook gewoon prima kan leven. Ik kwam er al niet vaak en denk dat ik dat ook echt zo wil houden na de Corona.
Scheelt toch geld, ook al kost alle maar een appel en een ei (wat natuurlijk ook nooit goed voor het milieu kan zijn.
Ik ben ook van die school hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
24-01-2021 09:59
Ik ben ook van die school hoor.
Is ook zo. Ik had een deegroller nodig en normaal gesproken was ik dan snel even naar de Hema of Blokker gelopen. Nu heb ik een lege wijnfles gepakt. Ging prima.
smulrol schreef:
24-01-2021 09:56
Ja daar kwam ik vorige week ook achter toen mijn waterkoker er opeens mee ophield. Dan maar theewater koken in een pannetje totdat de vervanger met postNL geleverd werd maar anders was ik even naar de Blokker gefietst.
Hier een verbouwing, niet uitstelbaar. Weet je hoe irritant het is als je niet even een rol schilderstape kunt halen? Of een extra kwast? Verf op? Bestellen en de volgende dag verder. En ondanks zorgvuldig rekenen en ruim bestellen gebeurt dit toch.

Lampjes kapot in de keuken? 2,- bij een bouwmarkt, 5,- bij de supermarkt. Autolamp stuk? Bouwmarkt 6,-, tankstation 14,-. Dat soort dingen is irritant en duur. Bestellen en afhalen alleen boven de 25,- en bezorgen kost ook extra. Dat is irritant bij een grote klus waarbij je voortdurend kleine dingen nodig hebt. Iets blijkt achter een plafondplaat te zitten, specifiek boortje nodig, bestellen.

De vorige bewoners in ons huis waren nogal creatief en dus komen we veel gekke en onverwachte dingen tegen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-01-2021 10:00
Is ook zo. Ik had een deegroller nodig en normaal gesproken was ik dan snel even naar de Hema of Blokker gelopen. Nu heb ik een lege wijnfles gepakt. Ging prima.
Haha, ja daar heb ik het jaren mee gedaan.

En mijn dochter is van het afval verzamelen en daar mee knutselen, dus dat is ook wel makkelijk natuurlijk, behept met zo’n kind die geen stapels knutselspullen van de action nodig heeft. Haha, ze is zo erg dat ik het eerste thema van school vorige keer, verzamel afval en maak daar wat moois van, in maart expres heb overgeslagen. Supernuttige opdracht, maar voor mijn kind nogal aanmoedigend.
Mevrouw75 schreef:
24-01-2021 09:53
Ik ben ook zo’n enorme spoil sport die dan gaat vinden dat we eigenlijk amper wat nodig hebben en dat het verwende aanstelleritis is. Ga een creatief denken enzo. Maar ja, ik denk het soms ook, oh, jammer dat de Hema dicht is (of mijn favoriete knutselwinkels) waar ik als laatste der mohikanen wél kom ;).

Dus bij mijn is het vooral het idee, maar het idee dat we héus zonder kunnen is ook wel weer aan mij besteed.

(Wij hadden in de eerste lockdown een week geen internet thuis, dat was heftig, maar ook weer lekker basaal).

Ik zeg niet dat het verwende aanstelleritis is van mensen. Ik snap mensen wel, al heb ik er zelf totaal geen last van.
Maar ik ga dan inderdaad creatief denken en oplossingen zoeken. En relativeren, heb ik het écht nodig?
Maar goed ik ben dat ook wel gewend, ik ging nooit vaak (of graag) winkelen en we doen ook veel kamperen met ons gezin waar je vaak ook vindingrijk moet zijn en creatief moet denken.

En daarbij heb ik van alles eigenlijk wel een voorraad. Ik heb meestal 6a7 flessen douchegel en shampoo of tandpasta.
Reserve dingen, knutselspullen (ik heb hier nog 3 keer 2 plakstiften in de verpakking liggen) ik heb het allemaal wel.
Ook eten heb ik meestal een hele voorraad in, mijn voorraadkast lijkt wel een mini-supermarkt! :proud:
En heb ik het niet, dan ga ik wel improviseren, geen man over boord!

Maar goed, zo is niet iedereen natuurlijk, maar ik had dat ver voor de lockdown ook al hoor, ik hou gewoon niet zo van winkelen. ;)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:06
Ik zeg niet dat het verwende aanstelleritis is van mensen. Ik snap mensen wel, al heb ik er zelf totaal geen last van.
Maar ik ga dan inderdaad creatief denken en oplossingen zoeken. En relativeren, heb ik het écht nodig?
Maar goed ik ben dat ook wel gewend, ik ging nooit vaak (of graag) winkelen en we doen ook veel kamperen met ons gezin waar je vaak ook vindingrijk moet zijn en creatief moet denken.

En daarbij heb ik van alles eigenlijk wel een voorraad. Ik heb meestal 6a7 flessen douchegel en shampoo of tandpasta.
Reserve dingen, knutselspullen (ik heb hier nog 3 keer 2 plakstiften in de verpakking liggen) ik heb het allemaal wel.
Ook eten heb ik meestal een hele voorraad in, mijn voorraadkast lijkt wel een mini-supermarkt! :proud:
En heb ik het niet, dan ga ik wel improviseren, geen man over boord!

Maar goed, zo is niet iedereen natuurlijk, maar ik had dat ver voor de lockdown ook al hoor, ik hou gewoon niet zo van winkelen. ;)
Nee, dat verwende aanstelleritis zeg ik vooral van mijzelf en stiekem over ‘de maatschappij’. Maar ik weet ook wel dat dat vooral iets zegt over mijzelf.

En enorm verwend door een hoarder moeder die álles heeft, in veelvoud.
De Action mis ik nou juist totaal niet.
Eames6 schreef:
24-01-2021 09:58
Ik vindt het juist erg fijn om te zien dat je met veel minder meuk ook gewoon prima kan leven. Ik kwam er al niet vaak en denk dat ik dat ook echt zo wil houden na de Corona.
Scheelt toch geld, ook al kost alle maar een appel en een ei (wat natuurlijk ook nooit goed voor het milieu kan zijn.

Inderdaad. En dat pannetje water en die wijnfles als deegroller vind ik mooie en leuke voorbeelden.
Gewoon even creatief nadenken en je hebt voor heel veel een (tijdelijke) oplossing.
En ik denk ook vaak: Vroeger ging het ook, dus nu ook.
En wat bespaar je niet aan geld en benzine voor de auto, nog beter voor het milieu ook!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
24-01-2021 09:58
Ja, en dan merk je dat een pannetje het prima doet🤣

Eens, maar die kan wél droogkoken als je vergeet dat je thee aan het zetten was :P
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:06
Ik zeg niet dat het verwende aanstelleritis is van mensen. Ik snap mensen wel, al heb ik er zelf totaal geen last van.
Maar ik ga dan inderdaad creatief denken en oplossingen zoeken. En relativeren, heb ik het écht nodig?
Maar goed ik ben dat ook wel gewend, ik ging nooit vaak (of graag) winkelen en we doen ook veel kamperen met ons gezin waar je vaak ook vindingrijk moet zijn en creatief moet denken.

En daarbij heb ik van alles eigenlijk wel een voorraad. Ik heb meestal 6a7 flessen douchegel en shampoo of tandpasta.
Reserve dingen, knutselspullen (ik heb hier nog 3 keer 2 plakstiften in de verpakking liggen) ik heb het allemaal wel.
Ook eten heb ik meestal een hele voorraad in, mijn voorraadkast lijkt wel een mini-supermarkt! :proud:
En heb ik het niet, dan ga ik wel improviseren, geen man over boord!

Maar goed, zo is niet iedereen natuurlijk, maar ik had dat ver voor de lockdown ook al hoor, ik hou gewoon niet zo van winkelen. ;)

Het een sluit het ander niet uit. Soms heb je spullen gewoon nodig. Zo heb jij een kruimeldief nodig, daar pakt een ander dan weer een stoffer en blik voor of de stofzuiger. En zo hebben we allemaal wat ;-D
Ik kwam maar een aantal keer per jaar bij de Action, maar ben nu wel blij dat het Kruidvat open is. Naast drogisterij artikelen heb ik daar m'n lampje, oplader, pyjama voor kind en stiften gekocht.
Nu nog ergens een (lichte) bal zien te scoren ( in de winkel 99 cent, online zo'n 10 euro met verzendkosten erbij), aangezien de oude lek is en kind ermee is vergroeid.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-01-2021 10:12
Het een sluit het ander niet uit. Soms heb je spullen gewoon nodig. Zo heb jij een kruimeldief nodig, daar pakt een ander dan weer een stoffer en blik voor of de stofzuiger. En zo hebben we allemaal wat ;-D
En als je alles tegen elkaar afstreept heb je helemaal niets nodig :-D
Ik mis de Xenos meer dan action. Ik wil mandjes hebben om mijn nieuwe make-up spulletjes in te doen en een voor mijn styling producten. Het moet natuurlijk wel matchen in mijn badkamer ;-). Ik heb een aantal van deze grotere manden met deksel voor oa mijn handdoeken, een waar mijn tasjes inzit en een waar troep in zit dat ik ooit nog eens moet uitzoeken. Nu wil ik de kleinere voor in de badkamer want ze zijn echt stevig.

Oja en de chiliknoflookolie, die is nu echt bijna op.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
24-01-2021 10:10
Eens, maar die kan wél droogkoken als je vergeet dat je thee aan het zetten was :P
Ja, maar het lukt heus wel met dat pannetje;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn werk een styluspen nodig. Met mijn vinger op het beeldscherm schrijven ziet er niet uit. Die moet ik zelf kopen, krijg ik niet. De supermarkten hebben ze ziet. De Hema wel, kost 7 euro, komt er 3,95 bezorgkosten bij. Dat is idioot, en ik heb BH's nodig. Die koop ik echt liever niet online, maar misschien dan toch maar bij de Hema in 1 keer met die pen. Maar ik zou heel graag gewoon de winkel inlopen.
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:06
Ik zeg niet dat het verwende aanstelleritis is van mensen. Ik snap mensen wel, al heb ik er zelf totaal geen last van.
Maar ik ga dan inderdaad creatief denken en oplossingen zoeken. En relativeren, heb ik het écht nodig?
Maar goed ik ben dat ook wel gewend, ik ging nooit vaak (of graag) winkelen en we doen ook veel kamperen met ons gezin waar je vaak ook vindingrijk moet zijn en creatief moet denken.

En daarbij heb ik van alles eigenlijk wel een voorraad. Ik heb meestal 6a7 flessen douchegel en shampoo of tandpasta.
Reserve dingen, knutselspullen (ik heb hier nog 3 keer 2 plakstiften in de verpakking liggen) ik heb het allemaal wel.
Ook eten heb ik meestal een hele voorraad in, mijn voorraadkast lijkt wel een mini-supermarkt! :proud:
En heb ik het niet, dan ga ik wel improviseren, geen man over boord!

Maar goed, zo is niet iedereen natuurlijk, maar ik had dat ver voor de lockdown ook al hoor, ik hou gewoon niet zo van winkelen. ;)
Je spreekt jezelf wat tegen. Als je alles al hebt in grote voorraden, hoezo moet je dan creatief zijn? Als je geen stiften hebt kan je inderdaad een tak in brand steken en met houtskool tekenen, dus?

Met volle kasten zeggen dat je niets nodig hebt is toch raar?
Ik mis de ovulatietesten en zwangerschapstesten. Zooooo goedkoop vindt je ze nergens haha.
Alle reacties Link kopieren
Het is belachelijk dat de winkels dicht zijn. Hoe lang denkt het kabinet deze waanzin nog vol te houden? Tot in April of Juli?

En online is toch anders. Ik wil gewoon weer in een winkel mijn spullen kopen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
24-01-2021 10:31
Het is belachelijk dat de winkels dicht zijn. Hoe lang denkt het kabinet deze waanzin nog vol te houden? Tot in April of Juli?

En online is toch anders. Ik wil gewoon weer in een winkel mijn spullen kopen.
Ik heb in ieder geval geen medelijden met de grote winkels als action en dergelijke.
nerdopviva schreef:
24-01-2021 10:12
Het een sluit het ander niet uit. Soms heb je spullen gewoon nodig. Zo heb jij een kruimeldief nodig, daar pakt een ander dan weer een stoffer en blik voor of de stofzuiger. En zo hebben we allemaal wat ;-D

Nee, ik heb een kruimeldief gekocht omdat ik dat handig vind en omdat het kon online. Ik heb een kruimeldief niet nodig hoor.
Mutsje78 schreef:
24-01-2021 10:31
Het is belachelijk dat de winkels dicht zijn. Hoe lang denkt het kabinet deze waanzin nog vol te houden? Tot in April of Juli?

En online is toch anders. Ik wil gewoon weer in een winkel mijn spullen kopen.

In de meeste landen zijn ze dicht en waren ze al langer dicht dan in Nederland.
Mevrouw75 schreef:
24-01-2021 10:33
Ik heb in ieder geval geen medelijden met de grote winkels als action en dergelijke.

Heb dan medelijden met de 15.000 Nederlandse werknemers van Action.
Ik ken genoeg mensen die in het dagelijks leven al creatief moeten zijn wegens geen budget en dus ook geen voorraden. Voor mij is het makelij creatief zijn: kasten vol en uitzicht op betere tijden. En bij hoge nood bestel ik duurder online.
Als je altijd al creatief moet doen dan hakt dit er in. Leuk duurzaam doen en goedkope winkels afbranden is allemaal mooi met een modaal inkomen maar voor mensen met bijstand is dit soort winkels soms gewoon nodig. In mijn ideale wereld bestaan ze ook niet. Maar ik kom echt mensen tegen die een probleem hebben omdat online of in de supermarkt dingen veel te duur zijn.

En ja ik heb een kast vol voorrraad. Maar als je 60,- per week te spenderen hebt met je kind dan heb je geen voorraad. Dan is de action niet leuk shoppen voor een lampje, maar gewoon je winkel voor een hoop noodzakelijke shizzle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven