Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik positief, kind in quarantaine: hoe in de praktijk?

22-11-2020 10:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vrijdag weet ik dat ik besmet ben met COVID-19. Geen idee hoe ik eraan kom, want ik heb me aan alle voorschriften gehouden, maar dat terzijde.
Ik heb één kind dat op het VO zit. Wij vormen samen een huishouden. Zij moet nu 10 dagen in quarantaine in afwachting van symptomen. Tot zo ver in theorie helemaal duidelijk.
Maar dan de praktijk. Ik moet in mijn slaapkamer blijven tot ik symptomen vrij ben. Wordt nu verwacht dat ik mijn kind in die dagen niet zie? Het is wel een kind, die kan ik toch niet zomaar even in haar eentje afzonderen?
Gisteren zaten we samen in de huiskamer. Ver van elkaar af. Ik met mondkapje op. Maar dat voelde toch niet goed, omdat de regels wat anders zeggen. Maar mijn moederhart vind geestelijke welzijn van haar kind toch ook wel een puntje van aandacht.
Hoe hebben anderen de praktijk ervaren met een positief geteste en quarantaine van kinderen?
Alle reacties Link kopieren
shining_star schreef:
29-11-2020 23:30
Wij hebben er voor gekozen om dan maar het risico te lopen om allemaal ziek te worden..zoveel dagen gescheiden van elkaar leven in huis wilden we niet. Ook geen extra hygiëne maatregelen genomen. Resultaat..niemand heeft klachten ontwikkeld.. :mrgreen:
Mijn man is ook niet in strikte isolatie gegaan. Wel zoveel mogelijk afstand proberen te houden, goed ventileren en wat extra schoonmaken. Dochter en ik zijn ook niet besmet geraakt.
We zijn wel nog 10 dagen binnen gebleven nadat hij klachtenvrij was.
Heb je het niet gewoon van je kind gekregen? Dat zij asymptomatisch was?
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
27-11-2020 22:20
Degene die als laatste uit isolatie mag, die datum, daar tel je 10 dagen bij op. Dan mag je jongste uit quarantaine.

Je blijft 7 dagen in isolatie na de eerste dag dat je klachten kreeg. Als het dan niet over is, dan komt er steeds 24 uur bij. Er zijn klachten die niet meetellen, zoals vermoeidheid, verlies van conditie, smaak en geurverlies, dat kan wat langer duren. Maar hoest je nog, keelpijn, koorts, snot, betekent, niet uit isolatie.

Maar goed, isolatie betekent niet dat je eten kookt voor iemand bijv., dus als iemand, die besmettelijk is, kookt voor je zoon van 8, dan is er geen sprake van isolatie. Dus ik zou wel de datum adviseren van degene die als laatste eruit mag + 10 dagen.

Lastig is het allemaal he! En je hebt gelijk van de 1 december en ik hoop dat dat misschien de duur wat korter maakt voor je jongste, maar wij zijn er nog niet over geïnstrueerd over hoe we dat advies toe moeten passen, dus ik kan je daar helaas nog niet mee helpen.
"Gelukkig" is het ons allemaal wat makkelijker gemaakt, want jongste zoon kreeg afgelopen vrijdag koorts. We hebben hem niet getest, maar mogen hem als Corona-positief beschouwen. (Wat zou hij anders moeten hebben?) En daarmee zijn we allemaal positief en wordt zowel het samenleven als het berekenen van de quarantainetijd een stuk makkelijker. Had mijn man (die verpleegkundige is) toch gelijk. Hij zei al: wacht het nou maar gewoon af, waarschijnlijk is X binnen een paar dagen ook ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven