Coronavirus COVID-19 alle pijlers

irritatie om gedrag man

19-09-2020 12:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen klonk man vol dus ik vraag hem, ben je verkouden? Nee zegt hij. Okay, zeg ik, dan komt het vast dat je net uit bed bent. Ik heb zoon naar zwemles gebracht en hij zou hem halen dus dat heeft hij gedaan. Zeg hij, ik ben toch wel verkouden en voelde het gisteren al. Dus ik denk, wtf, en je liegt 's morgens als ik ernaar vraag en je gaat gewoon de deur uit met klachten!
Dan belt hij met de GGD voor een test en kan dinsdag hier terecht. Vraag ik, kon je ergens anders niet eerder terecht? O, niet aan gedacht om te vragen. Dat vraag je toch, je wilt toch zsm weten waar je aan toe bent?!
Ik moet ongesteld worden dus misschien ligt het aan moe maar ik ben hier best geïrriteerd om 🤨
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-09-2020 12:27
Heb je het nieuws de afgelopen tijd nog gevolgd?
Een verkoudheidje! Ik geloof dat iedereen hier denkt dat verkoudheid Corona is en je een misdaad begaat als je je niet opsluit.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 12:36
Een verkoudheidje! Ik geloof dat iedereen hier denkt dat verkoudheid Corona is en je een misdaad begaat als je je niet opsluit.
En ik vind het stom, dat TO geen borstvoeding meer geeft.
Of mogen we niet willekeurige stokpaardjes berijden in dit topic??
Star3 schreef:
19-09-2020 12:31
Ja moet je aan je moeder vrouw vertellen of je een snottebel hebt of niet.
En dan beslist mams wat je moet doen.

To, ook een wijze les: volgende keer bel jij de ggd. Mannen kunnen dat soort dingen niet zelf.
KamilleT schreef:
19-09-2020 12:27
Oh, ik ga daar heel anders mee om. Gisteren gingen we naar de tandarts en mijn dochter zat nogal te snuffen en had een kriebel in haar keel. Toen heb ik gezegd dat ze dat bij de tandarts even moest proberen in te houden omdat we anders weer weg moesten. Vandaag had ze nergens meer last van, dus wij gaan echt niet bij het eerste beetje snotterige gevoel testen. We zien amper mensen en houden altijd afstand, dus de kans op Corona lijkt me nagenoeg afwezig.
Als tandarts gewoon je werk willen door laten gaan en dan gaan patiënten er zo mee om. Gadverdamme.
Daarom ben ik geen tandarts geworden.
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 12:36
Een verkoudheidje! Ik geloof dat iedereen hier denkt dat verkoudheid Corona is en je een misdaad begaat als je je niet opsluit.
Maar je weet toch niet of je een verkoudheidje hebt? Of dat het een beginnend griepje is. Of het begin van Corona. Of een allergie die ineens opkomt? Dat is het hele punt. En daarom wordt gevraagd bij klachten-hoe klein dan ook-thuis te blijven. En doordat steeds meer mensen dit onzin vinden en toch op pad gaan, blijft het virus zich verspreiden. En 9 van de 10 gaat het goed en de 10e steekt een aantal mensen aan.

Is het zo erg om een paar dagen thuis te zijn? Daar kun je het toch ook heel leuk maken?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-09-2020 12:23
scheiden, scheiden, scheiden!!!
wat denkt-ie wel
en de kinderen ziet hij ook mooi nooit meer!
🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat je geïrriteerd raakt dat hij gemakzuchtig is maar vind het ook over de top om bij een lichte verkoudheid direct te willen testen en verwachten dat je meteen vooraan in de rij mag.

Mijn man is een paar dagen geleden plotseling behoorlijk ziek geworden. Spierpijn, hoofdpijn, koorts, hoesten en kortademig. We hebben toen gelijk gebeld en hij kan ook pas morgen voor een test. Ik maak me zorgen om hem, zijn luchtwegen zijn altijd al zijn zwakke plek geweest. En zijn symptomen komen wel overeen met corona dus wij hadden ook wel graag wat eerder die test gewild.

Maar het is nu eenmaal druk aangezien veel mensen bij lichte symptomen ook getest willen/moeten worden. Om dan bij een lichte verkoudheid meteen al in de stress te schieten en willen weten waar je aan toe bent. Zou ik niet doen hoor, dikke kans dat er niks aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al 3 dagen een afspraak te krijgen en kom er niet doorheen. En als ik er doorheen kom dan zeggen ze er is geen plaats.......Ik zou heel blij zijn met dinsdag testen.
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
19-09-2020 13:04
Ik kan me wel voorstellen dat je geïrriteerd raakt dat hij gemakzuchtig is maar vind het ook over de top om bij een lichte verkoudheid direct te willen testen en verwachten dat je meteen vooraan in de rij mag.

Mijn man is een paar dagen geleden plotseling behoorlijk ziek geworden. Spierpijn, hoofdpijn, koorts, hoesten en kortademig. We hebben toen gelijk gebeld en hij kan ook pas morgen voor een test. Ik maak me zorgen om hem, zijn luchtwegen zijn altijd al zijn zwakke plek geweest. En zijn symptomen komen wel overeen met corona dus wij hadden ook wel graag wat eerder die test gewild.

Maar het is nu eenmaal druk aangezien veel mensen bij lichte symptomen ook getest willen/moeten worden. Om dan bij een lichte verkoudheid meteen al in de stress te schieten en willen weten waar je aan toe bent. Zou ik niet doen hoor, dikke kans dat er niks aan de hand is.
Maar je man heeft het misschien wel van iemand gekregen die alleen maar een lichte verkoudheid had. Had je niet liever gewild dat diegene lekker thuis was gebleven dan?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-09-2020 13:11
Maar je man heeft het misschien wel van iemand gekregen die alleen maar een lichte verkoudheid had. Had je niet liever gewild dat diegene lekker thuis was gebleven dan?
Ik heb geen mening over wel/niet thuisblijven. Ik probeer me goed aan de maatregelen te houden en het is fijn als iedereen dat doet, maar alles perfect doen is niet realistisch. Het gaat me meer om de irritatie dat die man moet proberen liefst vandaag nog terecht te kunnen voor een test. Iedereen met klachten wil graag getest worden en weten waar hij aan toe is, relax een beetje.
Dinsdag is toch best snel? Als ie nu maar gewoon netjes thuisblijft tot ie een negatieve test heeft dan zal 't wel loslopen als ie je kind alleen maar heeft opgehaald en niet met andere ouders heeft zitten koffieleuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jullie. Ik heb misschien een wat kort lontje door pms. Maar qua thuis blijven, vind ik het gewoon niet cool om met klachten de straat op te gaan en misschien wel mensen aan te steken met corona. En waarschijnlijk is dat het niet maar je weet het gewoon niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje PMS inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Snap je irritatie, bij klachten binnenblijven totdat uitsluitsel is over wel/geen Corona. Begrijp juist niet dat mensen zich niet die regel houden.
Wat betreft wanneer testen, pms dingetje denk ik, kan gebeuren

Jellycups beterschap voor je man!
KamilleT niet netjes zeg.
En ons allemaal maar afvragen waarom weer toeneemt... en vervolgens krijgen studenten/jongeren de schuld. Tja...
Alle reacties Link kopieren
Elmie schreef:
19-09-2020 13:34
Ik snap jullie. Ik heb misschien een wat kort lontje door pms. Maar qua thuis blijven, vind ik het gewoon niet cool om met klachten de straat op te gaan en misschien wel mensen aan te steken met corona. En waarschijnlijk is dat het niet maar je weet het gewoon niet zeker.
Hij kan toch ook rekenen en weet dus wanneer jij midden in de pms zit?
Daar had hij maar rekening mee moeten houden en het juiste antwoord moeten geven.

Dusss, scheiden en pluk hem voor alles wat hij waard is! Dat zal hem leren.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
19-09-2020 12:54
Maar je weet toch niet of je een verkoudheidje hebt? Of dat het een beginnend griepje is. Of het begin van Corona. Of een allergie die ineens opkomt? Dat is het hele punt. En daarom wordt gevraagd bij klachten-hoe klein dan ook-thuis te blijven. En doordat steeds meer mensen dit onzin vinden en toch op pad gaan, blijft het virus zich verspreiden. En 9 van de 10 gaat het goed en de 10e steekt een aantal mensen aan.

Is het zo erg om een paar dagen thuis te zijn? Daar kun je het toch ook heel leuk maken?
Mee eens.

Eigenlijk vind ik het best kinderachtig van zowel man als vrouw in dit geval. Hij omdat hij niet zelf de verantwoordelijkheid neemt om bij klachten thuis te blijven of zich te laten testen, zij omdat ze niet kan wachten tot dinsdag. Wat is 3 dagen nu op een mensenleven?

Natuurlijk is thuisblijven bij klachten extra vervelend als je vaak verkouden bent, maar dan is het misschien sowieso nuttig om eens iets aan je gezondheid te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat testen is zijn eigen probleem, maar thuisblijven bij verkoudheid was wel handig geweest ja.

jouw reactie, wel erg snibbig. Misschien even wat me-time plannen? :)
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
19-09-2020 13:04
Ik kan me wel voorstellen dat je geïrriteerd raakt dat hij gemakzuchtig is maar vind het ook over de top om bij een lichte verkoudheid direct te willen testen en verwachten dat je meteen vooraan in de rij mag.

Mijn man is een paar dagen geleden plotseling behoorlijk ziek geworden. Spierpijn, hoofdpijn, koorts, hoesten en kortademig. We hebben toen gelijk gebeld en hij kan ook pas morgen voor een test. Ik maak me zorgen om hem, zijn luchtwegen zijn altijd al zijn zwakke plek geweest. En zijn symptomen komen wel overeen met corona dus wij hadden ook wel graag wat eerder die test gewild.

Maar het is nu eenmaal druk aangezien veel mensen bij lichte symptomen ook getest willen/moeten worden. Om dan bij een lichte verkoudheid meteen al in de stress te schieten en willen weten waar je aan toe bent. Zou ik niet doen hoor, dikke kans dat er niks aan de hand is.
Vervelend voor je man maar testen - ook bij lichte klachten - is nou juist wat er van ons gevraagd wordt. En thuisblijven.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
kerrie-79 schreef:
19-09-2020 13:11
Ik probeer al 3 dagen een afspraak te krijgen en kom er niet doorheen. En als ik er doorheen kom dan zeggen ze er is geen plaats.......Ik zou heel blij zijn met dinsdag testen.

je weet dat je zelf ook online een afspraak kunt maken?

www.coronatest.nl
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 12:36
Een verkoudheidje! Ik geloof dat iedereen hier denkt dat verkoudheid Corona is en je een misdaad begaat als je je niet opsluit.

In een normale situatie zou het niet in me opkomen thuis te blijven met een verkoudheidje maar op dit moment is dat wat van ons gevraagd wordt ja
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-09-2020 13:11
Maar je man heeft het misschien wel van iemand gekregen die alleen maar een lichte verkoudheid had. Had je niet liever gewild dat diegene lekker thuis was gebleven dan?
Maar zoals ik al zei, ik weet dat in ieder geval veel tandartsassistentes en doktersassistentes gewoon moeten werken met verkoudheidsklachten. Zo lang je geen koorts hebt moet je komen.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
19-09-2020 14:47
je weet dat je zelf ook online een afspraak kunt maken?

www.coronatest.nl
Heb je het weleens geprobeerd? Want daar lukt het al helemaal niet.
missfitz schreef:
19-09-2020 15:57
Heb je het weleens geprobeerd? Want daar lukt het al helemaal niet.

Ja. En ook online een afspraak gemaakt. Geen probleem gehad.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
19-09-2020 12:31
Toyboytestmeneren hier :yes:
Kon je dat zien ondanks dat maanlandingspak dat ze aanhebben?! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven