Coronavirus COVID-19 alle pijlers

irritatie om gedrag man

19-09-2020 12:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen klonk man vol dus ik vraag hem, ben je verkouden? Nee zegt hij. Okay, zeg ik, dan komt het vast dat je net uit bed bent. Ik heb zoon naar zwemles gebracht en hij zou hem halen dus dat heeft hij gedaan. Zeg hij, ik ben toch wel verkouden en voelde het gisteren al. Dus ik denk, wtf, en je liegt 's morgens als ik ernaar vraag en je gaat gewoon de deur uit met klachten!
Dan belt hij met de GGD voor een test en kan dinsdag hier terecht. Vraag ik, kon je ergens anders niet eerder terecht? O, niet aan gedacht om te vragen. Dat vraag je toch, je wilt toch zsm weten waar je aan toe bent?!
Ik moet ongesteld worden dus misschien ligt het aan moe maar ik ben hier best geïrriteerd om 🤨
Firedragon schreef:
19-09-2020 12:26
Jeetje, stel je niet zo aan!
Dit dus. Adem in, adem uit .....
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 12:22
Moet je persee testen als je verkouden bent en mag je dan ook de deur niet uit?
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 12:22
Moet je persee testen als je verkouden bent en mag je dan ook de deur niet uit?
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik vast heel verkeerd bezig als ik straks een snotneus krijg of moet hoesten. De kinderen moeten naar school en sport gebracht (ik woon 10 min. autorijden van school dus ze kunnen niet met klasgenootjes mee), hond uit, boodschappen doen. Ik ben alleen met de kids. Voor een lichte snotneus of hoest ga ik niet in quarantaine omdat dat simpelweg niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen zeikerd. Als hij gewoon gezegd had dat hij verkouden was had jij de keuze kunnen maken om je zoon zelf op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
19-09-2020 12:26
Jeetje, stel je niet zo aan!
Dit
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 20:03
Dan ben ik vast heel verkeerd bezig als ik straks een snotneus krijg of moet hoesten. De kinderen moeten naar school en sport gebracht (ik woon 10 min. autorijden van school dus ze kunnen niet met klasgenootjes mee), hond uit, boodschappen doen. Ik ben alleen met de kids. Voor een lichte snotneus of hoest ga ik niet in quarantaine omdat dat simpelweg niet kan.
Tsja, het is een lastige tijd. Mijn punt is vooral dat je niet weer of je een lichte snotneus hebt of een beginnende Corona die je op deze wijze verspreid.

Ik zou dan sowieso geen boodschappen doen, deze kun je laten bezorgen. Kinderen naar school/ sport brengen en hond uit laten kan volgens mij prima zonder mensen te besmetten (want niemand wil nu zelfs maar verkouden worden).

Het is m.i. een kwestie van zorgvuldig afwegen wat kan en wat niet en daarbij niet alleen aan jezelf denken.

Een goede vriendin van mij wilde iets vertrouwelijks met bespreken. Ze stond daarom dichtbij. Later hoorde ik dat haar dochter ziek was en zich liet testen. Ik was echt boos en teleurgesteld tegelijkertijd. Zij was zich van geen kwaad bewust want: geen klachten. Maar als ze morgen verkouden of erger wordt, kan ze mij ook besmet hebben. Daar moet je allemaal rekening mee houden vind ik. Het zijn nu rare tijden en je kunt niet alleen aan jezelf denken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is juist omgekeerd. Stuurt mij met snothoofd naar het sportveld om kind op te halen, omdat we dat altijd zo doen en hij zijn schema niet wil omgooien. Heb gezegd dat hij medeplichtig is aan dit corona-wangedrag ;-)

(Overigens acht ik de kans op corona vrijwel nihil, maar wil juist nu ook niemand opzadelen met onschuldige verkoudheid - die ik heb gekregen via mijn kleuter)
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
19-09-2020 20:54

Een goede vriendin van mij wilde iets vertrouwelijks met bespreken. Ze stond daarom dichtbij. Later hoorde ik dat haar dochter ziek was en zich liet testen. Ik was echt boos en teleurgesteld tegelijkertijd. Zij was zich van geen kwaad bewust want: geen klachten. Maar als ze morgen verkouden of erger wordt, kan ze mij ook besmet hebben. Daar moet je allemaal rekening mee houden vind ik. Het zijn nu rare tijden en je kunt niet alleen aan jezelf denken.
Hier ook iets dergelijks gaande met een vriend wiens vrouw thuis ziek zat te wachten op uitslag. Voordat ik met iemand afspreek die niet in mijn 'bubble' zit vraag ik of diegene klachten heeft. Nee, had ie niet. Buiten samen lunch gegeten. Wilde graag iets met mij bespreken wat met zijn werk te maken had. Vertrouwelijke kwestie en ik denk niet dat we de hele tijd 1,5 meter afstand hebben gehouden. Hoor ik een dag later dat zijn vrouw positief getest is en hij wordt maandag pas getest want kon niet eerder. Geef me in ieder geval de volledige informatie zodat ik een weloverwogen keuze kan maken om je te ontmoeten ja of nee. Als ik geweten had dat zijn vrouw ziek thuis zat had ik niet afgesproken.
nootboek schreef:
19-09-2020 20:57
Mijn man is juist omgekeerd. Stuurt mij met snothoofd naar het sportveld om kind op te halen, omdat we dat altijd zo doen en hij zijn schema niet wil omgooien. Heb gezegd dat hij medeplichtig is aan dit corona-wangedrag ;-)

(Overigens acht ik de kans op corona vrijwel nihil, maar wil juist nu ook niemand opzadelen met onschuldige verkoudheid - die ik heb gekregen via mijn kleuter)
Waarom doe je het dan toch🤨
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-09-2020 20:57
Mijn man is juist omgekeerd. Stuurt mij met snothoofd naar het sportveld om kind op te halen, omdat we dat altijd zo doen en hij zijn schema niet wil omgooien. Heb gezegd dat hij medeplichtig is aan dit corona-wangedrag ;-)

(Overigens acht ik de kans op corona vrijwel nihil, maar wil juist nu ook niemand opzadelen met onschuldige verkoudheid - die ik heb gekregen via mijn kleuter)
Ja, en jij ook. Je hebt een snothoofd dus blijf je binnen.
Lady_Day schreef:
19-09-2020 21:04
Hier ook iets dergelijks gaande met een vriend wiens vrouw thuis ziek zat te wachten op uitslag. Voordat ik met iemand afspreek die niet in mijn 'bubble' zit vraag ik of diegene klachten heeft. Nee, had ie niet. Buiten samen lunch gegeten. Wilde graag iets met mij bespreken wat met zijn werk te maken had. Vertrouwelijke kwestie en ik denk niet dat we de hele tijd 1,5 meter afstand hebben gehouden. Hoor ik een dag later dat zijn vrouw positief getest is en hij wordt maandag pas getest want kon niet eerder. Geef me in ieder geval de volledige informatie zodat ik een weloverwogen keuze kan maken om je te ontmoeten ja of nee. Als ik geweten had dat zijn vrouw ziek thuis zat had ik niet afgesproken.
Precies! Ik begrijp niet dat mensen dit elkaar nu aandoen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Kan een 6-jarige moeilijk op t sportveld laten staan.
En t was buiten/genoeg ruimte, geen bedompte drukke kleedkamer ofzo. Maar heb man wel duidelijk gemaakt dat dit echt niet kan en hij zich in t vervolg ook aan moet passen.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
19-09-2020 21:16
Precies! Ik begrijp niet dat mensen dit elkaar nu aandoen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het goed is.
Hij voelde zich echt wel lullig toen ik toch wat pissig reageerde. De kans dat hij mij besmet heeft zal niet heel groot zijn maar toch... het voelt niet goed voor mij om dinsdagochtend bij mijn mondhygienst in de stoel te gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-09-2020 21:23
Kan een 6-jarige moeilijk op t sportveld laten staan.
En t was buiten/genoeg ruimte, geen bedompte drukke kleedkamer ofzo. Maar heb man wel duidelijk gemaakt dat dit echt niet kan en hij zich in t vervolg ook aan moet passen.
Snap ik hoor. Maar je man gedroeg zich als een lul.
lilalinda schreef:
19-09-2020 12:40
En ik vind het stom, dat TO geen borstvoeding meer geeft.
Of mogen we niet willekeurige stokpaardjes berijden in dit topic??
Ja vind ik ook niet kunnen. Als ze dat gewoon aan haar man had gegeven was zijn weerstand tenslotte beter geweest!
KamilleT schreef:
19-09-2020 12:27
Oh, ik ga daar heel anders mee om. Gisteren gingen we naar de tandarts en mijn dochter zat nogal te snuffen en had een kriebel in haar keel. Toen heb ik gezegd dat ze dat bij de tandarts even moest proberen in te houden omdat we anders weer weg moesten. Vandaag had ze nergens meer last van, dus wij gaan echt niet bij het eerste beetje snotterige gevoel testen. We zien amper mensen en houden altijd afstand, dus de kans op Corona lijkt me nagenoeg afwezig.
Dat vind ik echt mega asociaal. Je kan zo tig mensen per dag aansteken in zo'n praktijk.
Raar dat niemand de irritatie van TO snapt, man is volwassen, al een half jaar horen we niet anders dan binnen blijven bij verkoudheid en nog loopt meneer, besmettelijk, lekker rondt. Ik zou ook zwaar geïrriteerd zijn, voor mezelf, voor anderen en omdat nadenken blijkbaar te moeilijk is.
jellycups01 schreef:
19-09-2020 13:04
Ik kan me wel voorstellen dat je geïrriteerd raakt dat hij gemakzuchtig is maar vind het ook over de top om bij een lichte verkoudheid direct te willen testen en verwachten dat je meteen vooraan in de rij mag.

Mijn man is een paar dagen geleden plotseling behoorlijk ziek geworden. Spierpijn, hoofdpijn, koorts, hoesten en kortademig. We hebben toen gelijk gebeld en hij kan ook pas morgen voor een test. Ik maak me zorgen om hem, zijn luchtwegen zijn altijd al zijn zwakke plek geweest. En zijn symptomen komen wel overeen met corona dus wij hadden ook wel graag wat eerder die test gewild.

Maar het is nu eenmaal druk aangezien veel mensen bij lichte symptomen ook getest willen/moeten worden. Om dan bij een lichte verkoudheid meteen al in de stress te schieten en willen weten waar je aan toe bent. Zou ik niet doen hoor, dikke kans dat er niks aan de hand is.
Over dit soort dingen maak ik me ook zorgen. Als mensen bij wie het wél ernstig kan uitpakken zolang moeten wachten voor ze adequate behandeling krijgen, dan lijkt me dat ook weer 'n verhoogd risico op overlijden.
Kun je niet naar de huisartsenpost bellen of desnoods 112 als ie benauwd is?
Ik vind pas testen bij zwaardere klachten vrij zinloos. Je blijft dan toch al thuis want beroerd en richtlijn.

Juist bij de mildere klachten meteen testen heeft zin. Want de mensen met mildere klachten hobbelen nog rond want ze voelen zich nog goed en die paar klachtjes lijken zo op andere dingen. Dat zijn nu dus de enige mensen die het nog verspreiden en de brandhaarden springlevend houden.

Dus ik snap TO wel. Dit was ook niet maanden in het nieuws ofzo.
Joelle1980 schreef:
19-09-2020 20:03
Dan ben ik vast heel verkeerd bezig als ik straks een snotneus krijg of moet hoesten. De kinderen moeten naar school en sport gebracht (ik woon 10 min. autorijden van school dus ze kunnen niet met klasgenootjes mee), hond uit, boodschappen doen. Ik ben alleen met de kids. Voor een lichte snotneus of hoest ga ik niet in quarantaine omdat dat simpelweg niet kan.
Die gaan dan niet naar sport. Ik heb mijn dochter van zwemles thuisgehouden in afwachting van de test en als die positief was was ze ook niet meer naar school gegaan (hierbij heb ik het protocol gevolgd wat de school heeft verstrekt). Ik heb mijn clubjes en sporten ook afgezegd in afwachting van de test. En met niemand afgesproken. En thuisgewerkt. Boodschappen thuis laten bezorgen. En ik had alleen maar lichte klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje moe van mensen die corona / een loopneus te pas en te onpas gebruiken wanneer het ze uit komt, of om zich aan te ergeren.
Beetje flauw dat je man niet gewoon zegt waar het op staat. Kan me ook voorstellen dat hij op zijn tenen loopt vanwege jouw pms en sowieso elke confrontatie uit de weg gaat. Maar beetje flauw is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Het was gisteren ook gewoon en en. Eerst niet eerlijk over zijn verkoudheid zodat ik niet de keuze had om zoon zelf van zwemles te halen en gewoon de deur uit gaan.

En dan lees ik op een ander topic dat vaders overleden zijn aan covid en dat vind ik dat zo verdrietig en denk ik aan mijn eigen ouders die dus ook mensen kunnen tegen komen die denken..ach het loopt niet zo'n vaart met een verkoudheidje terwijl ze wel andere mensen aan kunnen steken met wat corona zou kunnen zijn. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt dan nog lachen in november als heel Nederland snottert van de kou. Heel NL dan maar thuis? Het wordt een beetje te gek hoor. Alleen voor wat snot ga ik niet testen. Er moet minimaal nog wat anders zijn dan anders. Koorts, keelpijn, smaakverlies of een van de andere symptomen. Mijn neus begint al te lopen als ik buiten in de kou sta, zoals bij heeeel veel andere mensen. Bovendien woon ik alleen en zal ik toch echt de deur uit moeten om mezelf te kunnen onderhouden. De gewone griepgolf komt ook weer straks. De GGD gaat het niet meer aan kunnen als we massaal gaan laten testen met alleen een volle/druip neus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven