Coronavirus COVID-19 alle pijlers

irritatie om gedrag man

19-09-2020 12:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen klonk man vol dus ik vraag hem, ben je verkouden? Nee zegt hij. Okay, zeg ik, dan komt het vast dat je net uit bed bent. Ik heb zoon naar zwemles gebracht en hij zou hem halen dus dat heeft hij gedaan. Zeg hij, ik ben toch wel verkouden en voelde het gisteren al. Dus ik denk, wtf, en je liegt 's morgens als ik ernaar vraag en je gaat gewoon de deur uit met klachten!
Dan belt hij met de GGD voor een test en kan dinsdag hier terecht. Vraag ik, kon je ergens anders niet eerder terecht? O, niet aan gedacht om te vragen. Dat vraag je toch, je wilt toch zsm weten waar je aan toe bent?!
Ik moet ongesteld worden dus misschien ligt het aan moe maar ik ben hier best geïrriteerd om 🤨
De gevallen die ik in mijn eigen omgeving hoor die positief hebben getest zijn juist mensen van 20-35 die zeer lichte klachten hebben. In verreweg de meeste van die gevallen maakten zij pas een afspraak voor een test toen zijn hoorden dat iemand waarmee zij onlangs in contact waren geweest Corona Positief was getest en zij naar boven kwamen bij het contactonderzoek.

Een snotneus kan absoluut Corona zijn.
raindance schreef:
20-09-2020 10:32
Dat wordt dan nog lachen in november als heel Nederland snottert van de kou. Heel NL dan maar thuis? Het wordt een beetje te gek hoor. Alleen voor wat snot ga ik niet testen. Er moet minimaal nog wat anders zijn dan anders. Koorts, keelpijn, smaakverlies of een van de andere symptomen. Mijn neus begint al te lopen als ik buiten in de kou sta, zoals bij heeeel veel andere mensen. Bovendien woon ik alleen en zal ik toch echt de deur uit moeten om mezelf te kunnen onderhouden. De gewone griepgolf komt ook weer straks. De GGD gaat het niet meer aan kunnen als we massaal gaan laten testen met alleen een volle/druip neus.
Je kunt toch alles wat je nodig hebt laten bezorgen? Er is echt geen excuus om de deur uit te gaan. En als je je aan de regels houdt (klinkt wat belerend) wordt niemand verkouden, zeker niet degene die zonder kinderen wonen. Ik ben zelf ook altijd verkouden. Sinds maart echter niet meer. Al heb ik niet de illusie dat ik dit volhoud, want mensen gaan niet thuisblijven bij klachten... En wat ik al zei: als je snottert, kan het gewoon Corona zijn, je weer het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 11:10
Je kunt toch alles wat je nodig hebt laten bezorgen? Er is echt geen excuus om de deur uit te gaan. En als je je aan de regels houdt (klinkt wat belerend) wordt niemand verkouden, zeker niet degene die zonder kinderen wonen. Ik ben zelf ook altijd verkouden. Sinds maart echter niet meer. Al heb ik niet de illusie dat ik dit volhoud, want mensen gaan niet thuisblijven bij klachten... En wat ik al zei: als je snottert, kan het gewoon Corona zijn, je weer het gewoon niet.
Een snotneus kan 100 verschillende oorzaken hebben en 1 daarvan is corona. Blijven er nog 99 ándere mogelijkheden over. Dus waarom gelijk aan corona denken als het ook 99 ándere dingen kan zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2020 11:17
Een snotneus kan 100 verschillende oorzaken hebben en 1 daarvan is corona. Blijven er nog 99 ándere mogelijkheden over. Dus waarom gelijk aan corona denken als het ook 99 ándere dingen kan zijn?
Dat zeggen we toch ook niet maar het kan wel en dat is het probleem. Als iedereen gewoon zijn gang blijft gaan, komen we nooit van dat stomme virus af. Tenzij er een vaccin komt en voldoende mensen zich laten inenten maar volgens mij wordt dat ook nog wel een dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Elmie schreef:
20-09-2020 11:25
Dat zeggen we toch ook niet maar het kan wel en dat is het probleem. Als iedereen gewoon zijn gang blijft gaan, komen we nooit van dat stomme virus af. Tenzij er een vaccin komt en voldoende mensen zich laten inenten maar volgens mij wordt dat ook nog wel een dingetje.
We komen ook nooit van dit virus af. Net zo goed als we nooit definitief van álle andere virussen af komen. Virussen muteren, planten zich voort, veranderen, houden zich een tijdje rustig en duiken dan onverwacht weer eens op. Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Met álle virussen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
*Sally* schreef:
19-09-2020 12:31
Scheiden ja. Ik vind je nog mild.
Vergeet de sloten niet te vervangen.
En aangifte doen. Het is nog niet strafbaar om een verkoudheid te plegen, maar dat kan in de toekomst best veranderen en dan is het vast geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe is het nu? wanneer wordt hij getest?
hebben jullie het verder nog besproken? Waarom je (beiden reageert zoals je reageert?
pejeka schreef:
20-09-2020 11:17
Een snotneus kan 100 verschillende oorzaken hebben en 1 daarvan is corona. Blijven er nog 99 ándere mogelijkheden over. Dus waarom gelijk aan corona denken als het ook 99 ándere dingen kan zijn?
Omdat ik geen enkele kans wil nemen om iemand te besmetten met wat dan ook met mijn snotneus.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 11:10
Je kunt toch alles wat je nodig hebt laten bezorgen? Er is echt geen excuus om de deur uit te gaan. En als je je aan de regels houdt (klinkt wat belerend) wordt niemand verkouden, zeker niet degene die zonder kinderen wonen. Ik ben zelf ook altijd verkouden. Sinds maart echter niet meer. Al heb ik niet de illusie dat ik dit volhoud, want mensen gaan niet thuisblijven bij klachten... En wat ik al zei: als je snottert, kan het gewoon Corona zijn, je weer het gewoon niet.
Weet niet of je de minimum bestelbedragen hebt gezien, maar daar kom ik lang en breed niet aan in mn eentje. Ik ga zeker geen boodschappen doen voor 50 a 75 euro, terwijl ik nu met 25 doorkan. Ben gekke henkie niet.
En daarnaast.. snot heeft talloze redenen. En dat je niet verkouden zou worden is natuurlijk onzin. Griep heerst straks gewoon, dat is een feit. En corona is daar straks blijvend onderdeel van. Want ook dat virus zal nooit verdwijnen, het muteert namelijk. Het aantal doden valt gewoon heel erg mee als je verder niks onderliggends hebt, een oudere bent of wat dan ook. Anders was een deel van NL er nu niet meer. De risicogroepen zullen er zelf voor moeten zorgen dat ze zichzelf beschermen. Dan laten zij hun boodschappen maar bezorgen en blijven ze maar binnen. Snot is snot en daar kun je niet omheen als het koud wordt en mensen hun neus gaat lopen van de kou.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 12:16
Omdat ik geen enkele kans wil nemen om iemand te besmetten met wat dan ook met mijn snotneus.
Dus vroeger bleef jij ook gewoon twee weken thuis als je een keer een snotneus had?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
20-09-2020 17:26
Weet niet of je de minimum bestelbedragen hebt gezien, maar daar kom ik lang en breed niet aan in mn eentje. Ik ga zeker geen boodschappen doen voor 50 a 75 euro, terwijl ik nu met 25 doorkan. Ben gekke henkie niet.
En daarnaast.. snot heeft talloze redenen. En dat je niet verkouden zou worden is natuurlijk onzin. Griep heerst straks gewoon, dat is een feit. En corona is daar straks blijvend onderdeel van. Want ook dat virus zal nooit verdwijnen, het muteert namelijk. Het aantal doden valt gewoon heel erg mee als je verder niks onderliggends hebt, een oudere bent of wat dan ook. Anders was een deel van NL er nu niet meer. De risicogroepen zullen er zelf voor moeten zorgen dat ze zichzelf beschermen. Dan laten zij hun boodschappen maar bezorgen en blijven ze maar binnen. Snot is snot en daar kun je niet omheen als het koud wordt en mensen hun neus gaat lopen van de kou.
Mee eens. Ik voorzie grote ellende als iedereen die over 6 weken een beetje snottert vanwege de najaarsverkoudheid, wat niks met corona te maken heeft, opeens wekenlang thuis moet gaan zitten. Dan kunnen we de hele economie en onze welvaart gelijk vaarwel zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
20-09-2020 17:26
Weet niet of je de minimum bestelbedragen hebt gezien, maar daar kom ik lang en breed niet aan in mn eentje. Ik ga zeker geen boodschappen doen voor 50 a 75 euro, terwijl ik nu met 25 doorkan. Ben gekke henkie niet.
En daarnaast.. snot heeft talloze redenen. En dat je niet verkouden zou worden is natuurlijk onzin. Griep heerst straks gewoon, dat is een feit. En corona is daar straks blijvend onderdeel van. Want ook dat virus zal nooit verdwijnen, het muteert namelijk. Het aantal doden valt gewoon heel erg mee als je verder niks onderliggends hebt, een oudere bent of wat dan ook. Anders was een deel van NL er nu niet meer. De risicogroepen zullen er zelf voor moeten zorgen dat ze zichzelf beschermen. Dan laten zij hun boodschappen maar bezorgen en blijven ze maar binnen. Snot is snot en daar kun je niet omheen als het koud wordt en mensen hun neus gaat lopen van de kou.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
19-09-2020 14:10

Natuurlijk is thuisblijven bij klachten extra vervelend als je vaak verkouden bent, maar dan is het misschien sowieso nuttig om eens iets aan je gezondheid te doen.
Ik heb regelmatig een allergische reactie, ben ook regelmatig een keer verkouden, echter mijn gezondheid is top.
Als ik iedere keer moet thuisblijven bij een hoest en een test moet doen dan kom ik aan werken niet meer toe, ik weet zelf wel of het normale bekende symptomen zijn, of dat er iets vreemds is, als dat zo is vraag ik wel een test aan.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Bijzonder om te lezen hoe we in de "tweed golf" komen, iedereen bepaald voor zichzelf of het corona is of niet en het is in ieder geval niet corona. Ik was niet zo van de monddoekjes maar ik denk dat ik ze nu maar ga gebruiken voor de zekerheid. Nonchalance is niet echt een houding die iemand zich nu kan veroorloven en ik kan het ongelooflijke egoïsme hier bijna niet geloven maar zo zijn we dus wel gekomen aan de steeds meer klimmende cijfers.

Iedereen is vergeten dat er een paar gemene kantjes zitten aan het virus, al die gezonde 30 tot 50 jarigen die al maanden worstelen met extreme moeheid, koorts en hoesten. Te veel mensen denken dat ze gezond zijn en maximaal verkoudheidsklachten krijgen, dat ze geen echt kwetsbare mensen kennen die er aan dood gaan, want jouw gezin is gezond. We denken dat als er niemand in onze omgeving heel erg ziek of dood gaat we ons ook netjes genoeg gedragen.

Zo vaak gebeurd het niet in je leven dat je van betekenis kan zijn voor iedereen om je heen en nu krijgen we die kans maar dan blijkt dat veel te veel mensen zichzelf nog altijd belangrijker vindt, zo jammer en ook wel geestelijke armoede.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog elke dag naar kantoor ging was ik zo'n 3 a 4x per jaar verkouden. Toen ik daarmee stopte en door omstandigheden bijna de deur niet meer uitkwam en nog heel weinig sociale contacten had werd ik ook niet meer verkouden. De laatste keer dat ik verkouden was was in september 2017.

Dus, als het goed is, en mensen houden afstand, werken zoveel mogelijk thuis, vermijden drukte en wassen hun handen vaak, dan zouden er ook minder andere virussen toe moeten kunnen slaan, toch? Of is dit nou te simplistisch gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
20-09-2020 19:08
Bijzonder om te lezen hoe we in de "tweed golf" komen, iedereen bepaald voor zichzelf of het corona is of niet en het is in ieder geval niet corona. Ik was niet zo van de monddoekjes maar ik denk dat ik ze nu maar ga gebruiken voor de zekerheid. Nonchalance is niet echt een houding die iemand zich nu kan veroorloven en ik kan het ongelooflijke egoïsme hier bijna niet geloven maar zo zijn we dus wel gekomen aan de steeds meer klimmende cijfers.

Iedereen is vergeten dat er een paar gemene kantjes zitten aan het virus, al die gezonde 30 tot 50 jarigen die al maanden worstelen met extreme moeheid, koorts en hoesten. Te veel mensen denken dat ze gezond zijn en maximaal verkoudheidsklachten krijgen, dat ze geen echt kwetsbare mensen kennen die er aan dood gaan, want jouw gezin is gezond. We denken dat als er niemand in onze omgeving heel erg ziek of dood gaat we ons ook netjes genoeg gedragen.

Zo vaak gebeurd het niet in je leven dat je van betekenis kan zijn voor iedereen om je heen en nu krijgen we die kans maar dan blijkt dat veel te veel mensen zichzelf nog altijd belangrijker vindt, zo jammer en ook wel geestelijke armoede.
Ik sta daar heel dubbel in. Paar jaar geleden een fikse longontsteking gehad en ik weet dus dat je na "herstel" gewoon nog een paar weken niet helemaal 100% de oude bent.

Anderzijds heb ik een collega die "corona" heeft gehad (lees: een weekje thuis met lichte griepverschijnselen) en die nu nog steeds claimt dat ze niet 100% kan werken. Mijn werkgever is OK en die geeft haar de tijd om te herstellen en dus werkt ze al een maand of 3 minder uren. Maar als ik dan de volgende dag hoor van haar "Ja, gisteren na het werk nog even gaan koffiedrinken met een vriendin, en daarna nog even met mijn dochter naar de stad, want die had nieuwe kleren nodig, enz. enz. enz.", dán denk ik heus wel eens: "OK, jij kan blijkbaar nog steeds niet 100% werken omdat je nog vermoeid en herstellende bent van corona, maar je kunt wél met je vriendin naar de kroeg en met je dochter naar de stad in die extra vrije uren, want dán ben je opeens niét moe". Ik bedoel, als je dan tóch energie genoeg hebt om rond te rennen van hot naar haar voor afspraken met vriendinnen en winkeltripjes met je dochter, dan heb je toch ook energie genoeg om nog gewoon die drie uur te werken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Elmie schreef:
20-09-2020 11:25
Dat zeggen we toch ook niet maar het kan wel en dat is het probleem. Als iedereen gewoon zijn gang blijft gaan, komen we nooit van dat stomme virus af. Tenzij er een vaccin komt en voldoende mensen zich laten inenten maar volgens mij wordt dat ook nog wel een dingetje.
Helemaal mee eens! Als iedereen met klachten doodleuk buiten rond blijft lopen of bij mensen op visite gaat wat op dit moment superonverstandig is dan hebben we straks nog meer besmettingen en zieken. Er is nou eenmaal een kans dat het ook Corona kan zijn,ja het kan uiteraard ook een ander virus zijn en wat voor virus het ook mag zijn zo kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en binnenblijven totdat je klachten over zijn ook al is dat niet leuk. Ik vind je trouwens geen zeur hoor. Moeilijke situatie ook!
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
20-09-2020 20:31
Helemaal mee eens! Als iedereen met klachten doodleuk buiten rond blijft lopen of bij mensen op visite gaat wat op dit moment superonverstandig is dan hebben we straks nog meer besmettingen en zieken. Er is nou eenmaal een kans dat het ook Corona kan zijn,ja het kan uiteraard ook een ander virus zijn en wat voor virus het ook mag zijn zo kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en binnenblijven totdat je klachten over zijn ook al is dat niet leuk. Ik vind je trouwens geen zeur hoor. Moeilijke situatie ook!
We komen nooit van dit virus af! Zoals er ook andere virussen zijn. We moeten ermee leren leven. Het risico van leven is doodgaan. Zorg er dan voor dat je leven wel een beetje leuk is geweest en je je niet hebt laten opsluiten in huis uit angst voor een virus.
pejeka schreef:
20-09-2020 17:39
Dus vroeger bleef jij ook gewoon twee weken thuis als je een keer een snotneus had?
Vroeger bezorgde ik niemand problemen met een snotneus. Nu wel. Mensen moeten testen en binnenblijven en zijn wellicht even bang omdat ze niet weten wat het is. Dat wil ik nu niemand aandoen. Vroeger was het allemaal anders dus die vergelijking gaat niet op.
Meredithje schreef:
20-09-2020 23:18
We komen nooit van dit virus af! Zoals er ook andere virussen zijn. We moeten ermee leren leven. Het risico van leven is doodgaan. Zorg er dan voor dat je leven wel een beetje leuk is geweest en je je niet hebt laten opsluiten in huis uit angst voor een virus.
Je kunt heel leuk leven en toch voorzichtig zijn. Het een sluit het ander helemaal niet uit. Althans voor mij niet.
raindance schreef:
20-09-2020 17:26
Weet niet of je de minimum bestelbedragen hebt gezien, maar daar kom ik lang en breed niet aan in mn eentje. Ik ga zeker geen boodschappen doen voor 50 a 75 euro, terwijl ik nu met 25 doorkan. Ben gekke henkie niet.
En daarnaast.. snot heeft talloze redenen. En dat je niet verkouden zou worden is natuurlijk onzin. Griep heerst straks gewoon, dat is een feit. En corona is daar straks blijvend onderdeel van. Want ook dat virus zal nooit verdwijnen, het muteert namelijk. Het aantal doden valt gewoon heel erg mee als je verder niks onderliggends hebt, een oudere bent of wat dan ook. Anders was een deel van NL er nu niet meer. De risicogroepen zullen er zelf voor moeten zorgen dat ze zichzelf beschermen. Dan laten zij hun boodschappen maar bezorgen en blijven ze maar binnen. Snot is snot en daar kun je niet omheen als het koud wordt en mensen hun neus gaat lopen van de kou.
Zo kun je er ook over denken. Ik help echter graag mee, door bijvoorbeeld thuis te blijven met klachten, zodat risico groepen ook naar buiten kunnen en wat leuks kunnen doen in deze rare tijden. En je kunt sinds Corona prima voor lagere bedragen zoals 25 euro bestellen. Daar is allemaal voor gezorgd. Maar je moet wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie binnen mijn vriendengroep ook steeds meer verdeeldheid hierover. Er is een groep die er wel klaar mee is en met klachten gewoon naar het werk gaat want het is geen corona (niet getest overigens) en binnen deze groep zie ik ook steeds vaker conspiracy-achtige verhalen rondgaan. Een van mijn beste vriendinnen begon ook al over 'dingen' die tijdens de 'lockdown' er door gedrukt zijn en dat de regering ons onder de duim wil houden. Dat laatste zal best maar dat was ook al zo vóór corona. Ik weet overigens niet wat voor 'dingen'. Daar ging ze niet op in.

Het moeilijkste vind ik afstand houden. Ik heb weinig bezoek over de vloer en tot nu toe hebben we voornamelijk buiten gezeten maar ik kan niet garanderen dat we altijd 1,5 meter afstand hebben gehouden. Zoenen en knuffels doe ik niet aan overigens. De rest, zoals thuiswerken, drukte vermijden, handen wassen en bij klachten thuisblijven dat lijkt me niet zo moeilijk. Ik snap niet dat sommige mensen daar zo moeilijk over doen. Alsof dat een grote opoffering is of zo.
raindance schreef:
20-09-2020 10:32
Dat wordt dan nog lachen in november als heel Nederland snottert van de kou. Heel NL dan maar thuis? Het wordt een beetje te gek hoor. Alleen voor wat snot ga ik niet testen. Er moet minimaal nog wat anders zijn dan anders. Koorts, keelpijn, smaakverlies of een van de andere symptomen. Mijn neus begint al te lopen als ik buiten in de kou sta, zoals bij heeeel veel andere mensen. Bovendien woon ik alleen en zal ik toch echt de deur uit moeten om mezelf te kunnen onderhouden. De gewone griepgolf komt ook weer straks. De GGD gaat het niet meer aan kunnen als we massaal gaan laten testen met alleen een volle/druip neus.
Eens.
De schrik zit er wel goed in als je sommige reacties hier leest.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 23:38
Zo kun je er ook over denken. Ik help echter graag mee, door bijvoorbeeld thuis te blijven met klachten, zodat risico groepen ook naar buiten kunnen en wat leuks kunnen doen in deze rare tijden.
dat is wel heel erg gedacht vanuit je eigen situatie
niet iedereen kan eenvoudig thuiswerken
lilalinda schreef:
21-09-2020 10:42
dat is wel heel erg gedacht vanuit je eigen situatie
niet iedereen kan eenvoudig thuiswerken
Ik noem het woord thuiswerken niet. En volgens mij maak je daar met je werkgever afspraken over. En als je het niet vertrouwt, kun je je altijd ziek melden. Bij ons mag je iig niet komen met (milde) klachten, ook als je niet thuis kunt werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven