Coronavirus COVID-19 alle pijlers

irritatie om gedrag man

19-09-2020 12:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen klonk man vol dus ik vraag hem, ben je verkouden? Nee zegt hij. Okay, zeg ik, dan komt het vast dat je net uit bed bent. Ik heb zoon naar zwemles gebracht en hij zou hem halen dus dat heeft hij gedaan. Zeg hij, ik ben toch wel verkouden en voelde het gisteren al. Dus ik denk, wtf, en je liegt 's morgens als ik ernaar vraag en je gaat gewoon de deur uit met klachten!
Dan belt hij met de GGD voor een test en kan dinsdag hier terecht. Vraag ik, kon je ergens anders niet eerder terecht? O, niet aan gedacht om te vragen. Dat vraag je toch, je wilt toch zsm weten waar je aan toe bent?!
Ik moet ongesteld worden dus misschien ligt het aan moe maar ik ben hier best geïrriteerd om 🤨
Moirmel schreef:
21-09-2020 10:04
Eens.
De schrik zit er wel goed in als je sommige reacties hier leest.
Ik houd me aan de regels en heb daar geen problemen mee. Dat heeft niets met angst te maken. Ik lees wel vaker dat mensen die zich aan de maatregelen houden weg gezet worden als angstig, volgzaam of introvert. Ik vind dat wat te gemakkelijk.
Lady_Day schreef:
20-09-2020 19:17
Toen ik nog elke dag naar kantoor ging was ik zo'n 3 a 4x per jaar verkouden. Toen ik daarmee stopte en door omstandigheden bijna de deur niet meer uitkwam en nog heel weinig sociale contacten had werd ik ook niet meer verkouden. De laatste keer dat ik verkouden was was in september 2017.

Dus, als het goed is, en mensen houden afstand, werken zoveel mogelijk thuis, vermijden drukte en wassen hun handen vaak, dan zouden er ook minder andere virussen toe moeten kunnen slaan, toch? Of is dit nou te simplistisch gedacht?
In theorie wel, maar Ik kan mijn werk niet thuis uitvoeren en mijn kinderen gaan naar school waar ze alle rondgaande virussen gewoon oppikken en mee naar huis nemen.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
21-09-2020 11:40
In theorie wel, maar Ik kan mijn werk niet thuis uitvoeren en mijn kinderen gaan naar school waar ze alle rondgaande virussen gewoon oppikken en mee naar huis nemen.
Ja, heb je gelijk in. Ben benieuwd. Dit zal wel een bijzondere winter worden.
Alle reacties Link kopieren
wat ik trouwens wel raar vind: we zijn blijkbaar en-masse verkouden (mensen laten alle snotneuzen testen)
Maar waar lopen wei die verkoudheden dan op? als iedereen afstand houdt?/

Ook mensen zonder kleine kinderen zijn verkouden. Hoe dan? toch die supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 12:17
wat ik trouwens wel raar vind: we zijn blijkbaar en-masse verkouden (mensen laten alle snotneuzen testen)
Maar waar lopen wei die verkoudheden dan op? als iedereen afstand houdt?/

Ook mensen zonder kleine kinderen zijn verkouden. Hoe dan? toch die supermarkt?
Ik zie maar weinig verkouden mensen op dit moment. Maar die zullen er heus weer komen naarmate de herfst vordert. Ik hoop alleen dat we dan het gezonde verstand zullen hebben om te snappen dat het gewoon het seizoen van verkoudheden is en niet bij iedere snotneus in een corona-kramp schieten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 12:17
wat ik trouwens wel raar vind: we zijn blijkbaar en-masse verkouden (mensen laten alle snotneuzen testen)
Maar waar lopen wei die verkoudheden dan op? als iedereen afstand houdt?/

Ook mensen zonder kleine kinderen zijn verkouden. Hoe dan? toch die supermarkt?
Misschien verspreiden die gewone verkoudheden zich sowieso wel via aerosolen over een langere afstand.
Al hoop ik dat de maatregelen het wel enigszins beperken, dat is voor iedereen wel wat fijner.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-09-2020 13:19
Ik zie maar weinig verkouden mensen op dit moment. Maar die zullen er heus weer komen naarmate de herfst vordert. Ik hoop alleen dat we dan het gezonde verstand zullen hebben om te snappen dat het gewoon het seizoen van verkoudheden is en niet bij iedere snotneus in een corona-kramp schieten.
nou ja, 98% van de mensen gaat met verkoudheidsachitge klachten naar de Test en komt met geen-Corona uit de test
2% gaat met verkoudheidsklachten naar de test en blijkt Corona te hebben

er worden dus 1000den mensen nu getest die verkouden blijken te zijn
Meredithje schreef:
20-09-2020 23:18
We komen nooit van dit virus af! Zoals er ook andere virussen zijn. We moeten ermee leren leven. Het risico van leven is doodgaan. Zorg er dan voor dat je leven wel een beetje leuk is geweest en je je niet hebt laten opsluiten in huis uit angst voor een virus.
Oh,ik sluit mezelf helemaal niet op hoor. Ik doe die dingen die mogen en hou me op dit moment aan de bestaande maatregelen.
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 23:33
Je kunt heel leuk leven en toch voorzichtig zijn. Het een sluit het ander helemaal niet uit. Althans voor mij niet.
Eens! zo zie ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
21-09-2020 16:28
Oh,ik sluit mezelf helemaal niet op hoor. Ik doe die dingen die mogen en hou me op dit moment aan de bestaande maatregelen.
De vraag is natuurlijk: waarom accepteren we dat bepaalde dingen opeens niét mogen? Waarom zijn we van die makke schapen die ja en amen blaten? Als straks de balans wordt opgemaakt over 2020, maak ik me sterk dat het aantal oversterfte-gevallen lang niet bovenaan het lijstje staat. Waarom laten we onszelf dan zo in de tang nemen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
RosainVietnam schreef:
20-09-2020 23:31
Vroeger bezorgde ik niemand problemen met een snotneus. Nu wel. Mensen moeten testen en binnenblijven en zijn wellicht even bang omdat ze niet weten wat het is. Dat wil ik nu niemand aandoen. Vroeger was het allemaal anders dus die vergelijking gaat niet op.
Ook eens! Ik wil zelf niemand besmetten maar ook niet besmet worden. Natuurlijk heb je geen garantie van 100% maar ik doe wat ik kan op een
normale manier,doe de dingen die wel kunnen en mogen.
RosainVietnam schreef:
21-09-2020 11:26
Ik houd me aan de regels en heb daar geen problemen mee. Dat heeft niets met angst te maken. Ik lees wel vaker dat mensen die zich aan de maatregelen houden weg gezet worden als angstig, volgzaam of introvert. Ik vind dat wat te gemakkelijk.
Klopt en dat vind ik ook erg jammer. Je hebt mensen die zich helemaal niet aan de maatregelen houden,mensen die zich op een normale manier eraan houden en mensen die erg streng leven en het van een ander ook verwachten. Ik zou zelf ook willen dat het niet zo hoefde maar het is ff niet anders.
pejeka schreef:
21-09-2020 16:31
De vraag is natuurlijk: waarom accepteren we dat bepaalde dingen opeens niét mogen? Waarom zijn we van die makke schapen die ja en amen blaten? Als straks de balans wordt opgemaakt over 2020, maak ik me sterk dat het aantal oversterfte-gevallen lang niet bovenaan het lijstje staat. Waarom laten we onszelf dan zo in de tang nemen?
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik heb de maatregelen niet verzonnen. Ik weet het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
21-09-2020 16:36
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik heb de maatregelen niet verzonnen. Ik weet het echt niet.
Maar dan blijft de vraag: waarom laten we ons zo in de luren leggen door de regering met "maatregelen"? We zijn toch vrije weldenkende mensen die zélf kunnen inschatten of bepalen wat we doen? En stel dat we (vrijwel) állemaal normaal onze gang gaan? Liggen dan de ziekenhuizen morgen vol? Waarschijnlijk niet. Zitten we dan allemaal overmorgen in de gevangenis omdat we "de maatregelen" overtreden? Waarschijnlijk ook niet. Ze kunnen moeilijk half Nederland oppakken. Zijn we dan over 2 maanden opeens allemaal overleden aan corona? Hoogst onwaarschijnlijk.

Kortom, we zijn als Nederlandse samenleving gemanipuleerd in een situatie waaraan elke logica of wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt, maar niettemin volgen we als makke schapen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-09-2020 16:52
Maar dan blijft de vraag: waarom laten we ons zo in de luren leggen door de regering met "maatregelen"? We zijn toch vrije weldenkende mensen die zélf kunnen inschatten of bepalen wat we doen? En stel dat we (vrijwel) állemaal normaal onze gang gaan? Liggen dan de ziekenhuizen morgen vol? Waarschijnlijk niet. Zitten we dan allemaal overmorgen in de gevangenis omdat we "de maatregelen" overtreden? Waarschijnlijk ook niet. Ze kunnen moeilijk half Nederland oppakken. Zijn we dan over 2 maanden opeens allemaal overleden aan corona? Hoogst onwaarschijnlijk.

Kortom, we zijn als Nederlandse samenleving gemanipuleerd in een situatie waaraan elke logica of wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt, maar niettemin volgen we als makke schapen.
Ik snap dat jij je dit afvraagt maar ik heb er geen antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
21-09-2020 18:01
Ik snap dat jij je dit afvraagt maar ik heb er geen antwoord op.
Ik ook niet. Maar wie dan wel? Want het hele beleid is op dit moment gebaseerd op "onderbuikgevoel", Dat er een tweede golf aan zou komen (dat roepen ze al 2 maanden, maar nog steeds geen enkel teken van). Dat we allemaal ziek zijn vanwege het stijgende aantal "besmettingen". Los daarvan dat aantallen besmettingen niks zegt als je dat niet afzet tegen het aantal afgenomen testen, maar... was het juist niet de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen besmet werden in verband met groepsimmuniteit? Want dat was toch de bedoeling, of heb ik Rutte verkeerd begrepen een paar maanden geleden?

En wat gaan we over twee maanden doen, als half Nederland weer met een snotneus rondloopt, niet van corona, maar van de normale najaarsverkoudheid? Iedereen in quarantaine voor 2 weken? Alle bedrijven dicht, scholen dicht (leerlingen nóg meer achterstand), horeca op slot, straatverbod zonder mondkapje, zeg het maar... vanwege verkoudheid...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 12:17
wat ik trouwens wel raar vind: we zijn blijkbaar en-masse verkouden (mensen laten alle snotneuzen testen)
Maar waar lopen wei die verkoudheden dan op? als iedereen afstand houdt?/

Ook mensen zonder kleine kinderen zijn verkouden. Hoe dan? toch die supermarkt?
er zijn virussen die zelfs tot 9 km ver door de lucht infectieus blijven. Corona is met 1,5 m misschien buiten het lijf te houden, anderen niet.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
pejeka schreef:
21-09-2020 16:31
De vraag is natuurlijk: waarom accepteren we dat bepaalde dingen opeens niét mogen? Waarom zijn we van die makke schapen die ja en amen blaten? Als straks de balans wordt opgemaakt over 2020, maak ik me sterk dat het aantal oversterfte-gevallen lang niet bovenaan het lijstje staat. Waarom laten we onszelf dan zo in de tang nemen?
Ik heb niet het gevoel dat ik het allemaal als een mak schaap accepteer. Ik sta er volledig achter. Sterker nog: ik zit in allerlei besturen omdat ik graag meedenk i.p.v. enkel uitvoer (niet allemaal Covid gerelateerd). Vóór Corona trachtte ik een lans te breken voor thuiswerken en buiten de reguliere tijden werken. Want dát begreep ik niet dan weer niet: dat iedereen elke ochtend weer zijn of haar tijd stond te verspillen in de file omdat we accepteren dat we van negen tot vijf werken. Daar was ik járen mee bezig en nu is het een één keer opgelost.

Volgens mij zouden de maatregelen allemaal niet nodig zijn als we gewoon 1,5 meter afstand hadden gehouden en met klachten thuis zouden zijn gebleven. Omdat mensen dat niet doen, zijn drastischere maatregelen genomen. Ik reken dat bepaalde mensen meer aan dan de beleidsmakers.

En laten we niet doen alsof we anders zulke vrije vogels zijn: ik werk omdat het in onze maatschappij past, ik stop voor rood licht en rijd tegenwoordig niet veel harder dan 100km per uur. Trek kleren aan als ik naar buiten ga, ook als het bloedheet is. Doe ik ook allemaal omdat dit in onze maatschappij hoort en ik me daaraan confirmeer.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder...

Een snotterende man die NIET direct voor dood in bed gaat liggen te jeremiëren dat er nog nooooooit iemand zoooooo ziek en zielig is geweest.
:proud:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Eens met jou, Rosa. Ik word er zolangzamerhand schijtziek van om een 'mak schaap' genoemd te worden als ik vraag of mensen afstand willen houden of als ik ze er op aanspreek dat ze naar buiten gaan met verkoudheidsklachten.

Aan het begin van de zomer liepen de ziekenhuisopnames toch ook flink terug... wat is er dan veranderd in die paar maanden? Het gedrag van mensen. En ja, ik vind het zelf ook moeilijk. Het blijkt nu dat ik vorige week contact heb gehad met iemand wiens vrouw positief getest was en die zelf inmiddels ook klachten heeft. En we hebben een paar uur zitten praten, misschien dat er een meter tussen zat. Ik baal ook van mezelf nu want ik heb onnodig risico genomen, ook al wist ik dat destijds niet.
pejeka schreef:
21-09-2020 16:52
Maar dan blijft de vraag: waarom laten we ons zo in de luren leggen door de regering met "maatregelen"? We zijn toch vrije weldenkende mensen die zélf kunnen inschatten of bepalen wat we doen? En stel dat we (vrijwel) állemaal normaal onze gang gaan? Liggen dan de ziekenhuizen morgen vol? Waarschijnlijk niet. Zitten we dan allemaal overmorgen in de gevangenis omdat we "de maatregelen" overtreden? Waarschijnlijk ook niet. Ze kunnen moeilijk half Nederland oppakken. Zijn we dan over 2 maanden opeens allemaal overleden aan corona? Hoogst onwaarschijnlijk.

Kortom, we zijn als Nederlandse samenleving gemanipuleerd in een situatie waaraan elke logica of wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt, maar niettemin volgen we als makke schapen.
Vermoeiender dan Corona zijn mensen zoals jij die ineens denken dat ze kritisch kunnen nadenken en anderen neerzetten als een stel schapen. A. Dit is absoluut geen nieuwe gedachte, een groot deel van de Amerikanen denkt exact zoals jij, m.a.w. ook zij overschatten hun eigen IQ. Waar heeft het de Amerikanen gebracht met 200.000 doden en nog velen die zullen volgen. En ja, de ziekenhuizen gaan weer vol liggen omdat de opnames altijd volgen op een hoog aantal geïnfecteerden. En wat probeer je nu te stellen, omdat we over 2 maanden niet allemaal dood zijn is het maar een griepje? Misschien moet je eens kijken hoe landen het doen waar iedereen besluit om voor zichzelf te denken of een staatshoofd heeft die het virus ontkent, dat zijn geen leuke cijfers. Kortom, terwijl jij denkt dat je kritisch vraagtekens zet bij het gedrag van de schaapjes worden de schaapjes doodmoe van mensen zoals jij met hun domme kanttekenen bij het beleid.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-09-2020 09:05
Vermoeiender dan Corona zijn mensen zoals jij die ineens denken dat ze kritisch kunnen nadenken en anderen neerzetten als een stel schapen. A. Dit is absoluut geen nieuwe gedachte, een groot deel van de Amerikanen denkt exact zoals jij, m.a.w. ook zij overschatten hun eigen IQ. Waar heeft het de Amerikanen gebracht met 200.000 doden en nog velen die zullen volgen. En ja, de ziekenhuizen gaan weer vol liggen omdat de opnames altijd volgen op een hoog aantal geïnfecteerden. En wat probeer je nu te stellen, omdat we over 2 maanden niet allemaal dood zijn is het maar een griepje? Misschien moet je eens kijken hoe landen het doen waar iedereen besluit om voor zichzelf te denken of een staatshoofd heeft die het virus ontkent, dat zijn geen leuke cijfers. Kortom, terwijl jij denkt dat je kritisch vraagtekens zet bij het gedrag van de schaapjes worden de schaapjes doodmoe van mensen zoals jij met hun domme kanttekenen bij het beleid.
Waarom zijn mensen die de noodzaak van de maatregelen proberen te begrijpen vermoeiend?
Het is toch logisch dat je je afvraagt waarom bepaalde maatregelen nodig zijn?
Waarom rijd ik niet door rood? Omdat ik begrijp dat er daardoor ongelukken voorkomen worden.
Bij de corona maatregelen hebben veel mensen hun vraagtekens en daar krijgen ze geen duidelijk antwoord op.
Waarom worden pcr testen gebruikt terwijl zij voor 30% een vals positieve uitslag geven? En waarom wordt het voorstel van een objectief onderzoek daarnaar afgewezen?
En dat is maar een van de vele vragen.
De corona maatregelen hebben invloed op ieders leven. Voor de een in mindere mate dan voor de ander. Ik heb er persoonlijk niet veel last van en houd me gewoon aan de regels.
Maar er zijn ook mensen, vooral oudere mensen die al een half jaar nauwelijks buiten komen en de vraag is of dat nu wel nodig is.
Mensen worden bang gemaakt met de aantallen die elke dag in het nieuws genoemd worden. Eerst het aantal doden in maart, later het aantal ic opnames en op het moment het aantal besmettingen.
En als je er een kritische vraag over hebt word je de mond gesnoerd met opmerkingen als: je piept wel anders als je op de ic ligt. Zo n dooddoener is dat. Wordt dat ook gezegd tegen mensen die roken? Of worden sigaretten verboden?
Alle reacties Link kopieren
Het is goed dat mensen vragen blijven stellen bij alles wat er gebeurd of niet gebeurd.
Daarvoor hebben we een brein en zijn we de zogenoemde intelligente wezens op deze aardbol ( al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij soms)

Laten we dat ook alsjeblieft blijven doen
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
22-09-2020 15:17
Waarom zijn mensen die de noodzaak van de maatregelen proberen te begrijpen vermoeiend?
Het is toch logisch dat je je afvraagt waarom bepaalde maatregelen nodig zijn?
Waarom rijd ik niet door rood? Omdat ik begrijp dat er daardoor ongelukken voorkomen worden.
Bij de corona maatregelen hebben veel mensen hun vraagtekens en daar krijgen ze geen duidelijk antwoord op.
Waarom worden pcr testen gebruikt terwijl zij voor 30% een vals positieve uitslag geven? En waarom wordt het voorstel van een objectief onderzoek daarnaar afgewezen?
En dat is maar een van de vele vragen.
De corona maatregelen hebben invloed op ieders leven. Voor de een in mindere mate dan voor de ander. Ik heb er persoonlijk niet veel last van en houd me gewoon aan de regels.
Maar er zijn ook mensen, vooral oudere mensen die al een half jaar nauwelijks buiten komen en de vraag is of dat nu wel nodig is.
Mensen worden bang gemaakt met de aantallen die elke dag in het nieuws genoemd worden. Eerst het aantal doden in maart, later het aantal ic opnames en op het moment het aantal besmettingen.
En als je er een kritische vraag over hebt word je de mond gesnoerd met opmerkingen als: je piept wel anders als je op de ic ligt. Zo n dooddoener is dat. Wordt dat ook gezegd tegen mensen die roken? Of worden sigaretten verboden?
Dit is ook precies wat mij tegen de borst stuit. Ik erken dat er een virus onder ons aanwezig is, net zoals ik de aanwezigheid van talloze andere virussen onder de mensheid erken. Dus dat is geen punt van discussie.

Wel heb ik net als jij gewoon kritische vragen bij bepaalde maatregelen, de zin ervan of gewoon vragen bij de inconsequentie van vele maatregelen. Maar gek genoeg word je dan gelijk in de hoek van virusontkenners of complotdenkers geduwd. Blijkbaar mag je alleen ja en amen zeggen zonder kritisch te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat vervelend voor jouw man dat je zo opgefokt doet. Je vraagt aan hem of hij verkouden is. Had je echt een medisch antwoord daarop verwacht? En verder heeft hij dus wat klachten, maar voor zover ik lees geen 38 gr of meer, dus geen reden voor quarantaine en ook met testen zou je kunnen denken liever niet, want het is druk in de teststraat.

Echt, doe normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven