Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Janssen vaccin

20-09-2021 23:28 23 berichten
Hoi!

Sorry als ik een topic hiervoor aanmaak, dat al eerder is aangemaakt. Maar ik heb advies nodig.

Ik ben nog niet gevaccineerd. Dit is niet omdat ik niet wil, maar omdat ik in België woon als student, en daarvoor naar Nederland moet. Dat is me nog niet gelukt. Daarnaast ben ik ook wel wat bang voor gevolgen.

Ik ben een week bij mijn ouders in Nederland en heb vandaag een afspraak gemaakt voor het Janssen-vaccin. Ik mag deze week nog langskomen. Ik heb voor Janssen gekozen, omdat ik nooit meer in Nederland ben, en er dus in een keer vanaf ben. Toch knaagt het aan me om het Janssen-vaccin te krijgen.

Ik lees verhalen over menstruatiestoornissen, trombose. Daarnaast gaat het er ook om dat je toestemming moet geven voor een vrijwillige vaccinatie met het Janssen-vaccin, anders dan de andere vaccins. Ook geven ze het vaccin (liever) niet aan zwangere vrouwen. Ik heb een enorme grote kinderwens, ben 23, en ben bang voor de gevolgen van het vaccin, met name op het gebied van vruchtbaarheid.

Het liefste pakte ik het vaccin niet. Toch wil ik wel beschermd zijn voor de mensen om mij heen. Ik wil nog een studentenleven hebben en op vakantie kunnen. Maar de eventuele gevolgen die er aan vast zitten, wegen misschien iets zwaarder dan de voordelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je in belgie woont en daar ingeschreven staat, zou je daar ook gevaccineerd moeten kunnen worden. Buitenlanders kunnen in Nederland ook gewoon gevaccineerd worden als ze hier wonen.
Mugske schreef:
20-09-2021 23:30
Als je in belgie woont en daar ingeschreven staat, zou je daar ook gevaccineerd moeten kunnen worden. Buitenlanders kunnen in Nederland ook gewoon gevaccineerd worden als ze hier wonen.
Ik woon als student daar, maar ben niet officieel ingeschreven bij de gemeente. Alleen bij de universiteit en dat is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Als Janssen je zo tegenstaat neem je toch pfizer? Je zegt dat je nooit meer in NL komt... maar als je ouders er zijn kom je toch wel EENS terug? En anders plan je dat toch voor over 4/5 weken?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het Janssen vaccin gehad, geen enkele bijwerking gehad op een dagje wat hangerig en een zere arm na. Er is geen enkel vaccin dat ooit problemen met vruchtbaarheid gegeven heeft (of überhaupt bijwerkingen die pas na een jaar of later aan het licht kwamen). Diverse virussen wel trouwens, qua vruchtbaarheid en lange termijn bijwerkingen zou ik daar banger voor zijn.

Maar als je huiverig bent voor Janssen dan kun je toch ook gewoon voor Pfizer gaan? Moet je 2x gaan, maar heb je wel je voorkeursvaccin. Kun je niet in België ook je laten vaccineren als Nederlander, moet je per se naar Nederland op en neer?
nicole123 schreef:
20-09-2021 23:36
Kun je niet in België ook je laten vaccineren als Nederlander, moet je per se naar Nederland op en neer?
Het kan vanuit de universiteit, maar ook daar gaat het om het Janssen-vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Janssen gehad. 48 uur behoorlijk beroerd geweest, daarna geen centje pijn meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Janssen-klant. Geen enkel probleem.
Heb me er van tevoren ook best in verdiept, ook m.b.t. tromboses - het risico is echt super super klein. Volgens mij zijn er in Nederland ook geen gevallen geweest. Ik zou zeggen: doen! Het voelt zoveel fijner om beschermd te zijn.
En wat al is gezegd: kies anders het vaccin waar je voorkeur ligt en kom nog een keer terug naar Nederland voor de 2e prik.
Pfizer geeft net zo goed menstruatiestoornissen (en een hele rij andere mogelijke bijwerkingen - weliswaar zeldzaam, maar ze komen zeker voor!).

Als je het liever niet doet zou ik je aanraden het nog eens goed te overwegen - ook omdat het veelgebruikte argument dat je de ander ermee beschermt in de praktijk toch niet helemaal zo blijkt te werken.
Arkansas schreef:
20-09-2021 23:53

Als je het liever niet doet zou ik je aanraden het nog eens goed te overwegen - ook omdat het veelgebruikte argument dat je de ander ermee beschermt in de praktijk toch niet helemaal zo blijkt te werken.
Helemaal waar, maar misschien wil ik nog wel een studentenleven, aangezien mijn studie in augustus afgerond is.
Arkansas schreef:
20-09-2021 23:53
Pfizer geeft net zo goed menstruatiestoornissen (en een hele rij andere mogelijke bijwerkingen - weliswaar zeldzaam, maar ze komen zeker voor!).

De effecten van de ziekte covid-19 vallen ook niet altijd mee. Jonge mensen krijgen ook long covid en kunnen goed ziek zijn, ook als ze zogenaamd milde verschijnselen hebben en niet opgenomen hoeven te worden in het ziekenhuis.

Laat je niet bang maken voor vaccinatie. Vele miljoenen zijn zonder ernstige bijwerkingen ingeënt.
Alle reacties Link kopieren
Een soort keuzestress dus. Tegenwoordig heb je allerlei opties waar je tussen kan kiezen en waar je dus over na moet gaan denken en dat geeft stress.

Het uitsluiten van elk mogelijk risico in de toekomst schijnt zó belangrijk te zijn, dat men door de bomen het bos niet meer ziet en volkomen overstuur raakt.

Toch hoef je maar even niet op te letten bij het oversteken van de weg en het is écht afgelopen met je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Om mij heen veel Janssen, en weinig bijwerkingen
Zeker Niet meer dan van andere vaccuns
De kans op langdurige gevolgen van covid lijkt vooralsnog veel groter dan de kans op langdurige gevolgen van de vacinatie.

Ik zou het wel weten.

Zelf Janssen gehad en twee dagen behoorlijk gewrichtspijn gehad. Daarna kiplekker verder met mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, ik snap je angst. Als kind viel ik in de lichting die ineens (althans, zo voelde dat voor mij) het destijds nieuwe Hpv-vaccin aangeboden kreeg. Ik was net als jij bang voor vruchtbaarheidsproblemen, nergens op gebaseerd, maar dat was nu eenmaal mijn grootste angst. Ik heb het vaccin toen niet genomen en ik heb daar later altijd spijt van gehad.

Onvruchtbaar bleek ik alsnog, helaas, onverklaarbaar. Na een langdurig fertiliteitstraject, een vroege miskraam en het verlies van 3 kindjes kwam het covid-vaccin. Ik werk in de zorg en kreeg om die reden al snel Janssen aangeboden. Deze keer heb ik er wél voor gekozen. Natuurlijk was ik bang dat het negatieve invloed zou hebben (totaal niet logisch, maar toch, angsten zijn soms niet logisch), maar van covid zelf weten we ook de langetermijngevolgen op de vruchtbaarheid niet natuurlijk. Als ik dan keek naar de kortdurende klachten die mensen hebben na zo'n vaccin (beetje grieperig) versus de langdurige klachten die ik ook bij jongeren zag na een covidinfectie, was de keuze snel gemaakt.

Inmiddels ben ik opnieuw zwanger, net na het Janssen vaccin. Van onze enige cryo embryo zelfs, terwijl de artsen vreesden dat het misschien nooit meer zou lukken (door complicaties na m'n laatste bevalling).

Geen garanties, maar dat heb je nooit. Ik zou ervoor gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Arkansas schreef:
20-09-2021 23:53
Pfizer geeft net zo goed menstruatiestoornissen (en een hele rij andere mogelijke bijwerkingen - weliswaar zeldzaam, maar ze komen zeker voor!).

Als je het liever niet doet zou ik je aanraden het nog eens goed te overwegen - ook omdat het veelgebruikte argument dat je de ander ermee beschermt in de praktijk toch niet helemaal zo blijkt te werken.
Het werkt natuurlijk wél zo. Je beschermt jezelf en anderen. Niet voor honderd procent nee, maar hoe meer gevaccineerden er zijn, hoe moeilijker het virus het krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar oktober covid gehad. Ik ben er twee weken ziek van geweest en heb nog steeds last van restklachten.

Dit jaar gevaccineerd met Janssen: een dagje wat ziekig gevoeld en een week een wat pijnlijke arm.

Ik zou het wel weten. :) Je weet de effecten van het vaccin niet, maar je weet ook niet welk effect covid op je gaat hebben. Qua vruchtbaarheid zijn er volgens mij helemaal geen aanwijzingen dat het vaccin daar effect op heeft en de kans op trombose is heel klein. Natuurlijk is het even spannend, maar ik zou gewoon gaan inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
21-09-2021 08:00
Het werkt natuurlijk wél zo. Je beschermt jezelf en anderen. Niet voor honderd procent nee, maar hoe meer gevaccineerden er zijn, hoe moeilijker het virus het krijgt.
Inderdaad. Veruit de meest besmettingen nu zijn van ongevaccineerde op ongevaccineerde.
Alle reacties Link kopieren
Hier Janssen gehad, ben 35 en heb echt nul bijwerkingen gemerkt.
where ever you go, go with your heart
lodeizen schreef:
20-09-2021 23:56
Helemaal waar, maar misschien wil ik nog wel een studentenleven, aangezien mijn studie in augustus afgerond is.
Juist niet.
Alle reacties Link kopieren
MaeveS schreef:
21-09-2021 07:54
Hoi TO, ik snap je angst. Als kind viel ik in de lichting die ineens (althans, zo voelde dat voor mij) het destijds nieuwe Hpv-vaccin aangeboden kreeg. Ik was net als jij bang voor vruchtbaarheidsproblemen, nergens op gebaseerd, maar dat was nu eenmaal mijn grootste angst. Ik heb het vaccin toen niet genomen en ik heb daar later altijd spijt van gehad.

Onvruchtbaar bleek ik alsnog, helaas, onverklaarbaar. Na een langdurig fertiliteitstraject, een vroege miskraam en het verlies van 3 kindjes kwam het covid-vaccin. Ik werk in de zorg en kreeg om die reden al snel Janssen aangeboden. Deze keer heb ik er wél voor gekozen. Natuurlijk was ik bang dat het negatieve invloed zou hebben (totaal niet logisch, maar toch, angsten zijn soms niet logisch), maar van covid zelf weten we ook de langetermijngevolgen op de vruchtbaarheid niet natuurlijk. Als ik dan keek naar de kortdurende klachten die mensen hebben na zo'n vaccin (beetje grieperig) versus de langdurige klachten die ik ook bij jongeren zag na een covidinfectie, was de keuze snel gemaakt.

Inmiddels ben ik opnieuw zwanger, net na het Janssen vaccin. Van onze enige cryo embryo zelfs, terwijl de artsen vreesden dat het misschien nooit meer zou lukken (door complicaties na m'n laatste bevalling).

Geen garanties, maar dat heb je nooit. Ik zou ervoor gaan :heart:
Mooi geschreven. En gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens je alle goeds!
Alle reacties Link kopieren
timpje schreef:
21-09-2021 09:01
Mooi geschreven. En gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens je alle goeds!
Dankje, lief!
Da's nog maar de vraag, of je er in één keer vanaf bent met Janssen...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8183034 ... 94-procent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven