Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je aan de RIVM adviezen houden

26-03-2020 23:55 1342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd in hoeverre jullie je aan de adviezen / regels houden.
Ik zie om me heen zoveel mensen “gewoon” leven alsof er niks aan de hand is.
De achterburen bijvoorbeeld zitten gewoon te wijnen in de achtertuin met de halve straat op bezoek.

Zelf zijn we met het gezin thuis. En dan echt alleen thuis en in de tuin.
Één a twee keer per week gaat een van ons even boodschappen doen, en dat is het.
Onze kinderen spelen niet in de speeltuin of met vriendjes van school (mede omdat de anderen geen afstand willen/kunnen houden). Verjaardag van een van onze kinderen ook niet gevierd met visite.

Er wordt hier in de buurt zo laks mee omgegaan, dat ik wel benieuwd ben hoe dat bij jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-03-2020 08:50
Maar dat is dus vooral voor de omgeving naar, want je bent zelf in slaap.

Mijn moeder overleed uiteindelijk (wrsch) aan een longontsteking en dan zorgen ze gewoon dat je zo comfortabel mogelijk bent.
Het was voor mij naar om te zien, zij merkte er niks van.
maar tja, hoe minder bejaarden op de IC hoe meer plek er ook is voor anderen
ze redden zich thuis, het is prima zo
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
27-03-2020 08:40
Mensen reageren nu eenmaal geschokt als er geen plaats is op de spoedhulp en er dus maar mensen liggen te sterven.

Normaal sterven er tal van mensen op een onplezierige manier aan tal van aandoeningen waar de Pers nooit over bericht en ik denk dat een landsregering alleen reageert op de behoefte van de bevolking om dat te willen voorkómen.

Daar zitten ze voor.
En dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-03-2020 08:50
Maar dat is dus vooral voor de omgeving naar, want je bent zelf in slaap.

Mijn moeder overleed uiteindelijk (wrsch) aan een longontsteking en dan zorgen ze gewoon dat je zo comfortabel mogelijk bent.
Het was voor mij naar om te zien, zij merkte er niks van.
Mijn vader is overleden aan een dubbele longontsteking en de benauwdheid was geen pretje. Hij kreeg zuurstof, morfine en werd uiteindelijk gesedeerd en heeft er hopelijk niets van meegekregen dat ie gestikt is. Maar dat waren in tijden dat de ziekenhuizen niet vol lagen. Ik moet er niet aan denken als er geen plekje is en je thuis ligt te stikken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
27-03-2020 08:55
Mijn vader is overleden aan een dubbele longontsteking en de benauwdheid was geen pretje. Hij kreeg zuurstof, morfine en werd uiteindelijk gesedeerd en heeft er hopelijk niets van meegekregen dat ie gestikt is. Maar dat waren in tijden dat de ziekenhuizen niet vol lagen. Ik moet er niet aan denken als er geen plekje is en je thuis ligt te stikken.
Mijn moeder is in het verpleeghuis overleden.
Geen pretje, maar ik denk dat mensen geen idee hebben hoe dat soort dingen normaliter gaan.
Ik lees al in meerdere topics dat mensen zich zorgen maken over hun dementerende hoogbejaarde ouders.
Ik zou mijn moeder destijds Corona op een presenteerblaadje aangeboden hebben, zodat ze die laatste 6 jaar niet had hoeven meemaken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
27-03-2020 08:37
Dat kan ik niet zo goed plaatsen. Je weet wel dat dit niet mag en je een boete riskeert?
Dat zal wel loslopen want het is een app dus iedereen zit gewoon thuis met zijn eigen biertje en zijn eigen bitterbal.
Wat eten we vanavond?
Sjulia schreef:
27-03-2020 08:37
Dat kan ik niet zo goed plaatsen. Je weet wel dat dit niet mag en je een boete riskeert?
:rofl:

2020 belde, of je een update wilt
Sjulia schreef:
27-03-2020 08:22
Iedereen hier gedraagt zich keurig. Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand zich niet aan de regels hield (afstand houden, geen bijeenkomsten) als ik hier in de tuin vrienden zou ontvangen zouden buren denk ik ook gewoon de politie bellen, zou ik ook doen.
Serieus? Je buren verlinken bij de politie omdat ze vrienden ontvangen (wat overigens tot op zekere hoogte mag)? Dan spoor je toch niet?
Ik hou me er aan. Ik voel me al schuldig dat ik even naar de bouwmarkt ben geweest voor een niet extreem noodzakelijk project. De rest van de niet noodzakelijke dingen stel ik uit.

Ik loop 1x per week hard met een vriendin, met gepaste afstand. En verder zie ik niemand. Kind gaat naar huiswerkbegeleiding en dat is de enige die de deur uit komt. En dan nog nadat de huiswerkbegeleiding forse maatregelen nam en overleg heeft gehad met het rivm of het verantwoord was.

Maar sinds gisteravond heb ik verhoging. Mijn hoofd zit vol watten en ik heb een kuchje. Geen heel extreme dingen maar het zit me toch niet lekker. Je kunt er alleen niks mee. Als vraag ik me wel af of ik me nu moet opsluiten in een slaapkamer. Dat is nl eigenlijk geen optie op dit moment. Ik heb een man die het kneiterdruk heeft en thuis werkt, en een hond die veel aandacht en tijd nodig heeft. Ik kan de kinderen niet alleen met de hond laten en zelf boven gaan zitten. Als het doorzet zal het wel moeten.
Ik heb al veel Houseparty borrels gehad, maar met meer dan 4 mensen is het met mijn vrienden erg rommelig en gewoon niet te vergelijken met ergens afspreken. Ik sla dus even over.
Kleinezon schreef:
27-03-2020 08:26

En ook richting niet overheidsinstellingen maar naar die miljoenen thuiswerkers; thuiswerken betekent voor veel bedrijven niet dat ze dicht zijn.
Ik kan vrij aardig bijhouden wat de efficiëntie is van mijn personeel en dat is met thuiswerken onder de 50% van wat het normaal is. Ik schat eerder 25-30%.

Overigens kan ik het niemand kwalijk nemen, de meesten hebben er van de overheid een taak bijgekregen als docent...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-03-2020 09:00
Mijn moeder is in het verpleeghuis overleden.
Geen pretje, maar ik denk dat mensen geen idee hebben hoe dat soort dingen normaliter gaan.
Ik lees al in meerdere topics dat mensen zich zorgen maken over hun dementerende hoogbejaarde ouders.
Ik zou mijn moeder destijds Corona op een presenteerblaadje aangeboden hebben, zodat ze die laatste 6 jaar niet had hoeven meemaken.
Ik heb juist veel narigheid gezien, heb ook de leeftijd dat ouders van vrienden overlijden
En heb bij langdurige processen ook vaak gedacht: ik leg je in het bos, verscheuren door wolven, is minder rot dan dit

Dat is de keerzijde van onze zorg, we gaan best lang door met mensen.
Maar we worden ook steeds ouder, mijn generatie (ik ben van 1970) is de eerste generatie die en-masse 100 wordt, we zijn met 80 straks nog niet echt oud.
Mijn ouders (75) hebben gebreken, maar willen nog best tien jaar mee, als die nu op de IC terecht komen, zou ik dat heel rot voor hen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook binnen, kids gaan soms op de balkon of gallerij maar zijn beide nog snotterig,

Ik ga 3x in de week na de winkel
Oudste vermaakt zich prima op de Xbox waar die praat met klasgenoten en voetbal vriendjes
Jongste vermaakt zich ook prima in huis en balkon en gallerij ,
Ze hebben veel huiswerk en dat gaat ook goed
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 08:37
ik betaal met liefde belasting, voor alle overheidsinstellingen

en sommige vitale processen draaien door (maar die zijn dus nu ook niet dicht), alle anderen kunnen we best even zonder tot 1 juni
en ze hebben de mazzel dat ze niet failliet gaan.
Maar als je nu een ZZP-er bent, Horeca-zaak hebt, of een bedrijf waar thuiswerken amper kan, hoop je echt op versoepeling van de maatregelen
Ik snap best dat sommige bedrijven nu in de knel zitten. Die dreiging doet wat met mensen.

Met 'overheidsinfuus' en 'kunnen we best even zonder' zet je een hoop mensen weg als overbodig, terwijl ze minstens net zo nuttig werk doen als de horecazaak. Iedereen hoopt op versoepeling van de maatregelen. Uitzonderingen zijn hooguit mensen bij thuisbezorgd en co die daarbij geen sociaal leven hebben. Het is geen wedstrijd wie het het zwaarste heeft.

Want even de praktijk van 'dicht'. Mijn kantoor is nu 'dicht'. Het werk gaat echter gewoon door. Ik probeer bijvoorbeeld nu (niet qouten aub) een aanbesteding te regelen vanuit huis. Het vreet alleen maar meer tijd en energie. Ja daar kunnen we wel even zonder, maar dan ligt de bouw volgend jaar wel op zijn gat.

Maar we gaan een beetje off topic...
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 09:13
Ik heb juist veel narigheid gezien, heb ook de leeftijd dat ouders van vrienden overlijden
En heb bij langdurige processen ook vaak gedacht: ik leg je in het bos, verscheuren door wolven, is minder rot dan dit

Dat is de keerzijde van onze zorg, we gaan best lang door met mensen.
Maar we worden ook steeds ouder, mijn generatie (ik ben van 1970) is de eerste generatie die en-masse 100 wordt, we zijn met 80 straks nog niet echt oud.
Mijn ouders (75) hebben gebreken, maar willen nog best tien jaar mee, als die nu op de IC terecht komen, zou ik dat heel rot voor hen vinden.
Mijn moeder was 75 toen ze in het verpleeghuis kwam, vrij 'jong' dus nog.
Maar toen was ze dus al zover in het dementieproces dat ze niet meer zelfstandig kon wonen.
Ze heeft toen nog 8 jaar geleefd en daarvan had ik haar denk ik de laatste 6 jaar graag bespaard (ik denk dat ze dat zelf ook gewild had). En in die 8 jaar hebben we diverse problemen niet meer behandeld.

Maar ik heb een buurvrouw van 89 die nog redelijk fit is.

Ik denk dat er bij evt opname op de ic minder naar leeftijd alswel naar prognose gekeken wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-03-2020 09:23


Ik denk dat er bij evt opname op de ic minder naar leeftijd alswel naar prognose gekeken wordt.
dat denk ik ook
lijkt me lastig voor artsen die hun hele werkzame leven bezig waren met juist iedereen helpen, om dan nu keuzes te moeten maken
zo is onze zorg niet ingericht
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 09:25
dat denk ik ook
lijkt me lastig voor artsen die hun hele werkzame leven bezig waren met juist iedereen helpen, om dan nu keuzes te moeten maken
zo is onze zorg niet ingericht
En dan zijn we in NL daarin al veel terughoudender dan in bijv Italië.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Manaku schreef:
27-03-2020 07:52
Het bedrijf waar ik voor werk doet niets met evenementen en zegt gewoon thuiswerken tot nader orde. Officieel hebben ze 6 april gecommuniceerd, maar via de teamleiders wordt al wel gewoon gezegd dat we er vanuit kunnen gaan veel langer thuis te zitten (waarschijnlijk dus 1 juni).



Maar die 1 juni datum heeft niks met de maatregelingen mbt thuiswerken en scholing en kappers ect te maken. Dus waarom die datum dan?
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-03-2020 09:10
Ik hou me er aan. Ik voel me al schuldig dat ik even naar de bouwmarkt ben geweest voor een niet extreem noodzakelijk project. De rest van de niet noodzakelijke dingen stel ik uit.

Ik loop 1x per week hard met een vriendin, met gepaste afstand. En verder zie ik niemand. Kind gaat naar huiswerkbegeleiding en dat is de enige die de deur uit komt. En dan nog nadat de huiswerkbegeleiding forse maatregelen nam en overleg heeft gehad met het rivm of het verantwoord was.

Maar sinds gisteravond heb ik verhoging. Mijn hoofd zit vol watten en ik heb een kuchje. Geen heel extreme dingen maar het zit me toch niet lekker. Je kunt er alleen niks mee. Als vraag ik me wel af of ik me nu moet opsluiten in een slaapkamer. Dat is nl eigenlijk geen optie op dit moment. Ik heb een man die het kneiterdruk heeft en thuis werkt, en een hond die veel aandacht en tijd nodig heeft. Ik kan de kinderen niet alleen met de hond laten en zelf boven gaan zitten. Als het doorzet zal het wel moeten.
Ook als het slechts een verkoudheid is dan moet je daarvoor 2-5 dagen geleden te nauw contact hebben gehad met een besmet persoon.

Koorts is een symptoom dat bij volwassenen niet veel voorkomt, maar gebruikelijk is bij peuters en kleuters.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkoudheid
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
27-03-2020 09:39
Ook als het slechts een verkoudheid is dan moet je daarvoor 2-5 dagen geleden te nauw contact hebben gehad met een besmet persoon.

Koorts is een symptoom dat bij volwassenen niet veel voorkomt, maar gebruikelijk is bij peuters en kleuters.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkoudheid
Hoezo nauw contact? Ik heb met niemand nauw contact gehad behalve mijn gezin. En die hebben geen klachten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me zeker aan de maatregelen. Maar ik werk op een IC en zie de gevolgen van dit virus.
Ik zal zeker tot begin juni heel veel extra moeten werken.
In Rotterdam is er nu een noodverordening getekend die samenscholing met meer dan 2 personen verbied. Dat is direct ingegaan voor onze veiligheidsregio.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-03-2020 09:44
Hoezo nauw contact? Ik heb met niemand nauw contact gehad behalve mijn gezin. En die hebben geen klachten
Er moet toch een manier geweest zijn om de besmetting te hebben opgelopen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Solomio schreef:
27-03-2020 08:50
Maar dat is dus vooral voor de omgeving naar, want je bent zelf in slaap.

Mijn moeder overleed uiteindelijk (wrsch) aan een longontsteking en dan zorgen ze gewoon dat je zo comfortabel mogelijk bent.
Het was voor mij naar om te zien, zij merkte er niks van.
Ze merkte niet dat ze stikte? Daarnaast spreken alle artsen hoe verschrikkelijk het is om mensen met paniek in hun ogen, zonder familie, te zien stikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer weg hier, ik wil niet lezen over wat mijn vader mogelijk te wachten staat :-(
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-03-2020 09:44
Hoezo nauw contact? Ik heb met niemand nauw contact gehad behalve mijn gezin. En die hebben geen klachten
maar een van de kinderen kan je besmet hebben, zonder dat ze klachten hebben
Alle reacties Link kopieren
Die man van het RIVM zei dat verkoudheden voornamelijk via besmette voorwerpen ging. Enfin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven