Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je aan de RIVM adviezen houden

26-03-2020 23:55 1342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd in hoeverre jullie je aan de adviezen / regels houden.
Ik zie om me heen zoveel mensen “gewoon” leven alsof er niks aan de hand is.
De achterburen bijvoorbeeld zitten gewoon te wijnen in de achtertuin met de halve straat op bezoek.

Zelf zijn we met het gezin thuis. En dan echt alleen thuis en in de tuin.
Één a twee keer per week gaat een van ons even boodschappen doen, en dat is het.
Onze kinderen spelen niet in de speeltuin of met vriendjes van school (mede omdat de anderen geen afstand willen/kunnen houden). Verjaardag van een van onze kinderen ook niet gevierd met visite.

Er wordt hier in de buurt zo laks mee omgegaan, dat ik wel benieuwd ben hoe dat bij jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-04-2020 10:11
maar als ander "kantoorpersoneel"allemaal 20% (=1 dag) thuiswerkt, scheelt dat veel in het OV hoor
Alleen is de kans groot, dat de NS dan minder/kortere treinen in zet, omdat de omzet ook terugloopt
De NS ziet nu ook al liever minder spitspassagiers. En wellicht moeten we van OV bedrijven weer staatsbedrijven maken. Iets wat ze nu de facto ook zijn. De staat betaalt nu alle lege bussen en treinen om toch te blijven rijden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-04-2020 09:56
en de regering weet dat, dus gaat nooit alles in 1x open
Waarschijnlijk moet je een kaartje kopen voor een kroeg of terras
Ik denk ook dat in het begin weer gestart wordt met kleine aantallen mensen.
Dus niet meer dan zoveel personen per vierkante meter.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
07-04-2020 10:07
Britse pubs. Met zo'n tuin, en overal bankjes en hoekjes waar je kunt zitten en gewoon lekker kunt kletsen zonder dat je boven 300 opeengepakte mensen en Ariana Grande op standje 11 uit hoeft te schreeuwen.

(Niet dat het in Britse pubs nooit druk is, maar het is er veel fijner dan in Nederlandse cafés, vind ik)
Oh hier ben ik wel voorstander van :proud:
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-04-2020 10:14
De NS ziet nu ook al liever minder spitspassagiers. En wellicht moeten we van OV bedrijven weer staatsbedrijven maken. Iets wat ze nu de facto ook zijn. De staat betaalt nu alle lege bussen en treinen om toch te blijven rijden.
heel andere discussie, maar privatisering was geen goed idee ooit (geldt voor alles wat nu Essentieel is)
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
07-04-2020 10:14
Ik denk ook dat in het begin weer gestart wordt met kleine aantallen mensen.
ik heb letterlijk van de eerste kroegen al de uitnodiging gehad om nu vast een kaartje te kopen, voor de eerste avond, dat ze weer los mogen
(ook slimme manier van NU geld binnenharken)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-04-2020 10:17
heel andere discussie, maar privatisering was geen goed idee ooit (geldt voor alles wat nu Essentieel is)
In verband met Corona is het juist een prima idee om dit soort beleid eens grondig te evalueren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
07-04-2020 10:05
Smetvrees lijkt de nieuwe norm.
En het was al zo erg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-04-2020 10:25
In verband met Corona is het juist een prima idee om dit soort beleid eens grondig te evalueren.

Evalueren wel, privatiseren niet.

Overigens hoop ik inderdaad dat veel bazen nu eindelijk tot de conclusie komen dat thuiswerken prima is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
07-04-2020 11:37
Evalueren wel, privatiseren niet.

Overigens hoop ik inderdaad dat veel bazen nu eindelijk tot de conclusie komen dat thuiswerken prima is.
Een vriend van mij heeft een ICT bedrijfje met wat personeel. Hij heeft nu de huur van het kantoor opgezegd omdat thuiswerken prima blijkt te gaan. Gewoon een keer per week een zaaltje huren om elkaar in levenden lijve te zien en horen is stukken goedkoper.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
07-04-2020 11:37
Evalueren wel, privatiseren niet.

wat bedoel je?
wil je nou wel/niet privatiseren (terugdraaien van privatisering?)
redbulletje schreef:
07-04-2020 10:01
Denk dat veel randstedelingen opeens toch hun rijbewijs willen halen en een auto kopen. Op 'n paar weken tijd rijdt er bijna geen trein/bus meer en ook zonder corona ben je je nu veel bewuster van wat je allemaal voor viezigheid kunt oplopen van tussen de mensen in geplakt moeten staan.
Rijbewijs kost bakken geld.
Auto kost bakken geld.
Parkeren kost in veel steden bakken geld.


Ik zal toch écht terug de trein, de tram en de bus op moeten, want ik heb én geen rijbewijs én ik mag het vanwege medische redenen niet halen.
En aan mijn werk is ook gewoon alleen parkeerplaats waar je je elke dag blauw betaald.

Met een oud rammelend goedkoop wrak kan je in mijn werkstad bovendien niet binnen, want LEZ-zone.


Ik ben dus ook benieuwd wat het op dat vlak wordt, maar als de trein vol is en ik moet mee ... zal ik er toch op moeten.
oudebaas schreef:
07-04-2020 11:39
Een vriend van mij heeft een ICT bedrijfje met wat personeel. Hij heeft nu de huur van het kantoor opgezegd omdat thuiswerken prima blijkt te gaan. Gewoon een keer per week een zaaltje huren om elkaar in levenden lijve te zien en horen is stukken goedkoper.
Videobellen is nog goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-04-2020 11:43
wat bedoel je?
wil je nou wel/niet privatiseren (terugdraaien van privatisering?)

Ik heb nog niet snel gehoord van privatisering van openbaar vervoer dat wel goed ging, dus ik zou zeggen vooral niet méér privatiseren en het liefst de boel terugdraaien. Maar ik ben geen econoom, heb geen overzicht van welke gevolgen dat zou hebben, dus neem het met een korrel zout.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
07-04-2020 12:09
Ik heb nog niet snel gehoord van privatisering van openbaar vervoer dat wel goed ging, dus ik zou zeggen vooral niet méér privatiseren en het liefst de boel terugdraaien. Maar ik ben geen econoom, heb geen overzicht van welke gevolgen dat zou hebben, dus neem het met een korrel zout.
Over het geheel genomen, heeft de NS het als privaat bedrijf best goed gedaan.
Of ze heel lang kunnen voortbestaan op deze manier met 90% minder passagiers, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
07-04-2020 10:07
Britse pubs. Met zo'n tuin, en overal bankjes en hoekjes waar je kunt zitten en gewoon lekker kunt kletsen zonder dat je boven 300 opeengepakte mensen en Ariana Grande op standje 11 uit hoeft te schreeuwen.

(Niet dat het in Britse pubs nooit druk is, maar het is er veel fijner dan in Nederlandse cafés, vind ik)
Britse pubs zijn inderdaad leuk, maar probeer maar eens ergens een pub met zo'n tuin te beginnen in verstedelijkt Nederland.
óu sont les neiges d'antan

Ik ben ook bang dat de ns bij minder passagiers (als het forenzen weer op gang komt maar wellicht niet meteen weer dezelfde aantallen) ook minder en/of kortere treinen in gaat zetten waardoor het dan toch snel vol kan worden. Ik vraag me af vanaf wanneer dat gaat zijn, maar goed dat doen we allemaal denk ik.
smulrol schreef:
05-04-2020 09:17
Denk je dat zo’n virus een soort drone is die tegen de wind in een rondje gaat vliegen om in jouw neus te belanden?
https://www.ad.nl/dossier-nlblijftthuis ... ~a60aece6/

Blijkbaar ben ik toch niet zo gek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven