Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
04-06-2021 18:52
Ja. De DKTP-, Rubella-, gele koorts-, hepatitis-, griepvaccinaties door de jaren heen hebben in ieder geval mijn immuunsysteem niet aangetast.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2021 14:11
Reden: stemmingmakerij
39.14% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 19:14
Ik ben juist niet bang.

ik had het ook niet over jou.
Solomio schreef:
04-06-2021 18:43
Ja, dat kan. In wappieland.
Kom jij dan maar met bewijzen dat het niet zo is.
Dat kan jij niet. Net als dat je mij niet kan vertellen hoe groot het heelal is. Dan kunnen we een discussie voeren over dat het heelal oneindig is. Maar net als met dit wordt dat een oneindige discussie.

En dus kies ik er voor om er niet over te discussiëren.
Degene die mijn mening wil horen mag dat. En laat het daar dan ook bij.
Net als ik jouw keuze respecteer om je wel te laten vaccineren.
Al mijn beste vriendinnen laten zich vaccineren. Ik hou er niet minder om van ze. En we drinken ook geen wijntje minder samen. Maar we weten ook dat we elkaar niet gaan overtuigen.
Prima toch?!
Alle reacties Link kopieren
@Solomio, ik heb er bewondering voor hoe geduldig jij elke keer biologieles geeft.

Gisteren mijn eerste Pfizerprik gehaald en nergens last van. Toen ik het pleistertje weghaalde kon ik de prikplek niet eens terugvinden.

Een dag later nog steeds geen last van één of andere bijwerking. Als ik ernaar zoek, dan vind ik de prikplek omdat die nu een beetje beurs voelt, maar dat is alles.

Mijn man is de grootste hypochonder van heel Europa en zelfs die heeft nergens last van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
04-06-2021 19:10
Maar wat ik mij nou oprecht afvraag hè.... al die mensen die zich niet laten vaccineren....
Corona staat ook niet stil en hoe langer het blijft bestaan, hoe groter de kans is dat het door muteert, met alle gevolgen van dien.... staan die wappies hier ook bij stil?
Misschien moet iedereen eens stoppen met iedereen die zich om wat voor reden dan ook niet laat vaccineren wappies te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ano1978niem schreef:
04-06-2021 18:59
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.
Welk het vaccin heb je het over?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 19:24
De techniek van het corona vaccin is daarmee niet vergelijkbaar. Deze techniek is na 10 jaar testen nog nooit goedgekeurd en nu alleen als proef. De reden is dat muizen bij dit soort vaccins een super response kregen nadat ze alsnog besmet raakten. Ze werden dan direct ernstig ziek.

Bron is hp de tijd en wetenschappelijk onderzoek. Zit nu te eten, in ander topic staat al een link.
bron? Dit is mensen bang maken zonder onderbouwing.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
misschien moet iedereen die zich niet laat vaccineren eens ophouden met dat zo triomfantelijk rond te bazuinen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 19:24
De techniek van het corona vaccin is daarmee niet vergelijkbaar. Deze techniek is na 10 jaar testen nog nooit goedgekeurd en nu alleen als proef. De reden is dat muizen bij dit soort vaccins een super response kregen nadat ze alsnog besmet raakten. Ze werden dan direct ernstig ziek.

Bron is hp de tijd en wetenschappelijk onderzoek. Zit nu te eten, in ander topic staat al een link.
Er is geen 'het coronavaccin'. Meerdere vaccins, meerdere technieken.
Honey, you should see me in a crown
Ehhhhh mijn vaccinatie is gewoon gezond eten, een gezond gewicht hebben en sporten: gewichtheffen voor de spieren en botten, en cardio voor de hart en bloedvaten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al voorbij gekomen hoor, maar wat vind je hier dan van?:

https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... UMXHOxJPnI

En https://www.at5.nl/artikelen/205184/jon ... LJPbPBtHzo



Ik ken zelf ook 5 jonge, gezonde sportieve personen, zonder medische indicatie, die al ruim een jaar deels of zelfs volledig uit de running zijn. En artsen weten niet of ze ooit nog beter worden. Ik zit daar persoonlijk ook écht niet op te wachten om zo ziek te worden.

Daarbij is het ook gewoon zo dat de beste manier om virus verspreiding tegen te gaan is dat je zo min mogelijk (verschillende) mensen ziet. Ik snap echt niet wat mensen niet begrijpen aan dat concept.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
04-06-2021 19:18
Heb toch eens wat vertrouwen in de gezondheidszorg.

Het gaat niet om de gezondheidszorg maar over se farmaceutisch industrie.
Wereld van verschil.

Ik had heel veel vertrouwen in de farmaceutisch industrie tot ik door een goedgekeurd en absoluut veilig verklaard medisch implantaat in een rolstoel terecht kwam
En met mij zijn wereldwijd heel veel vrouwen (blijvend) ziek geworden door dat veilige goedgekeurde implantaat.

Dus nee, ik vertrouw ze niet meer blindelings.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de bron https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het- ... r-risicos/

De techniek wordt aan het begin uitgelegd. Het risico zoals gemeten in het verleden is ' Het ontwikkelen van effectieve vaccins om infecties met coronavirussen te voorkomen is na tien jaar intensief onderzoek nog niet gelukt, onder andere vanwege de kans op een ernstiger verloop van de infectie door een superimmuunrespons. Infectie met het virus kan, nadat iemand gevaccineerd is, een uit de hand lopende immunologische reactie veroorzaken met als gevolg orgaanfalen. Een verschijnsel dat cytokinestorm genoemd wordt. Dit verschijnsel werd in 2012 na vaccinatie met SARS-CoV-1 in proefdieren gepubliceerd in een artikel in het peer reviewed tijdschrift PLOS One. Dit verschijnsel is vergelijkbaar met Acute Respiratory Distress Syndrome; de ernstige vorm van Covid-19 en andere bovenste luchtweginfecties.'
viva-amber wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:36
81.82% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-06-2021 19:28
misschien moet iedereen die zich niet laat vaccineren eens ophouden met dat zo triomfantelijk rond te bazuinen.
Monddood gemaakt worden dus?

Wil jij in zo'n samenleving wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ano1978niem schreef:
04-06-2021 18:59
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.

Heel naar dat je zo angstig wordt van al die desinformatie. Lukt het niet om je daarvoor af te sluiten?
Ik was aanvankelijk wat sceptisch over de veiligheid van de mRNA-vaccins maar door er veel over te lezen bij betrouwbare bronnen ben ik overtuigd geraakt dat de voordelen veel groter zijn dan de (eventuele) nadelen.
Met een angststoornis werkt dit waarschijnlijk niet goed genoeg. Heb je wel mensen met wie je hierover van gedachten kunt wisselen?
nounou
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-06-2021 19:29
Ehhhhh mijn vaccinatie is gewoon gezond eten, een gezond gewicht hebben en sporten: gewichtheffen voor de spieren en botten, en cardio voor de hart en bloedvaten
Ik ken een sporter bij wie dat niet heeft geholpen. Al 15 maanden doodziek van Corona zonder perspectief , hij had geen andere medische ziekte of klachten

Als je bijv HIV zou oplopen dan neem je toch ook gewoon medicatie neem ik aan? En de beste manier om geen HIV te krijgen is om geen seks te hebben met een seropositief persoon , sporten en gezond eten kan daar niet tegen op
Alle reacties Link kopieren
Ano1978niem schreef:
04-06-2021 18:59
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.
Je alleen richten op goed nieuws en het slechte/namaak niet meer lezen helpt echt!
Lees alleen de echte medisch experts uit gerenommeerde ziekenhuizen en onderzoeksinstituten en niet de zelfbenoemde.
Kennis verdrijft angst.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-06-2021 19:26
Welk het vaccin heb je het over?
Het Corona vaccin van Pfizer/moderna
Ik weet vooraf ook niet welke ik krijg, dat weet ik pas op de locatie
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 19:24
De techniek van het corona vaccin is daarmee niet vergelijkbaar. Deze techniek is na 10 jaar testen nog nooit goedgekeurd en nu alleen als proef. De reden is dat muizen bij dit soort vaccins een super response kregen nadat ze alsnog besmet raakten. Ze werden dan direct ernstig ziek.

Bron is hp de tijd en wetenschappelijk onderzoek. Zit nu te eten, in ander topic staat al een link.
Ik luister liever naar de academici op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
04-06-2021 18:56
Oké, fijn dat je daar "superblij" mee bent.

De impact voor jou, jong en gezond, is nihil. Je krijgt een klein prikje, bent misschien een paar dagen wat minder te pas en je kunt weer vrolijk verder met je 'jonge en gezonde' leven. Niks aan de hand. Je draagt bij aan de maatschappij doordat je kwetsbare mensen in je omgeving in bescherming neemt.

Het is wel ontzettend veel "ikke ikke ikke" in jouw verhaal; maar je zou eens wat verder moeten kijken dan je eigen "ikke".

Wat zit er in voor mij? Word IK er wel beter van?

Ik zou zeggen: er zit voor jou niet zo heel veel in, maar als je in je leven iets verder kijkt dan je eigen 'ik', dan word je daar inderdaad wel een beter mens van.
Klopt helemaal. En jij bent dus een van die mensen waardoor TO, Halo en ik ons bezwaard voelen als we zeggen dat we iets niet hoeven in ons lijf. Dat mogen we toch verdorie zelf beslissen!

En ik kijk echt verder dan mijn eigen ‘ik’. Vandaar dat ik al die maanden echt ongelofelijk voorzichtig ben geweest en nog steeds ben. Maar iedereen die in mijn omgeving in een of andere risicogroep zit is inmiddels gevaccineerd. En de grap is dat die mensen ook alleen aan zichzelf denken. “Ja, ik ben nu gevaccineerd dus we kunnen nu knuffelen”. En dan heb ik t over de mensen van 70-90. Die houden ook geen rekening met mijn gezondheid.

Het is dus niet zo dat het een generatie-ding is oid. De hele maatschappij is allang geïndividualiseerd.
Alle reacties Link kopieren
en daar staat niets in over de huidige vaccinaties wat je in je vorige posting schreef
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
hands_on wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:39
99.32% gewijzigd
ch86 schreef:
04-06-2021 19:34
Ik ken een sporter bij wie dat niet heeft geholpen. Al 15 maanden doodziek van Corona zonder perspectief , hij had geen andere medische ziekte of klachten

Als je bijv HIV zou oplopen dan neem je toch ook gewoon medicatie neem ik aan? En de beste manier om geen HIV te krijgen is om geen seks te hebben met een seropositief persoon , sporten en gezond eten kan daar niet tegen op
Als deze "sporter" ooit HGH of TRT heeft ingenomen, dan ja, natuurlijk dat diegene nog erger last heeft van het Corona virus. Ik heb het over mensen die echt gezond leven, niet "gezond" leven. Sporten en gezond leven, en dan niet met TRT en die shit, helpt je immuunsysteem enorm. Ook als je genoeg ascorbinezuur (vitamine C) binnnenkrijgt. Anti-oxidanten

En to be honest, ik geloof dat je "een sporter kent" maar dat is een beetje een anecdote lol. Ik kan ook zeggen dat ik een man van 95 ken die extreme obesitas heeft en die corona had en na bijna geen symptomen de dag erna weer gezond was.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:40
12.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 19:31
Dit is de bron https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het- ... r-risicos/

De techniek wordt aan het begin uitgelegd. Het risico zoals gemeten in het verleden is ' Het ontwikkelen van effectieve vaccins om infecties met coronavirussen te voorkomen is na tien jaar intensief onderzoek nog niet gelukt, onder andere vanwege de kans op een ernstiger verloop van de infectie door een superimmuunrespons. Infectie met het virus kan, nadat iemand gevaccineerd is, een uit de hand lopende immunologische reactie veroorzaken met als gevolg orgaanfalen. Een verschijnsel dat cytokinestorm genoemd wordt. Dit verschijnsel werd in 2012 na vaccinatie met SARS-CoV-1 in proefdieren gepubliceerd in een artikel in het peer reviewed tijdschrift PLOS One. Dit verschijnsel is vergelijkbaar met Acute Respiratory Distress Syndrome; de ernstige vorm van Covid-19 en andere bovenste luchtweginfecties.'
Dat gaat dus maar over twee van de vaccins, terwijl jij dingen loopt te verkondigen over 'het vaccin'
Stemmingmakerij dus
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 19:32
Monddood gemaakt worden dus?

Wil jij in zo'n samenleving wonen?
nee niet monddood maken, gewoon een normaal gesprek hebben. Ik heb alleen tot nu bijna niemand meegemaakt die niet op een uitdagende manier zegt zich niet te willen vaccineren. Het is altijd met een houding van kom maar op, jij bent een schaap en ik weet wel beter. En dat ben ik echt zo ontzettend zat!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven