Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
Misschien helpt 't om het voer een beetje beschut te zetten, onder een plank of een laag tafeltje.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
01-05-2021 08:55
Misschien helpt 't om het voer een beetje beschut te zetten, onder een plank of een laag tafeltje.
Ik heb het daar neergezet omdat hij daar altijd rondscharrelde. Het bakje zou ook laag genoeg moeten zijn. Ik ga aan de andere kant van de heg nog eentje zetten. Daar komt hij ook altijd langs. Eigenlijk 'fijn' als hij er niet van eet, dan heeft hij mss gewoon geen honger. Of vindt hij lekkerdere dingen. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Een bakje is al iets raars voor een egeltje denk ik. Dan helpt 't misschien als het eten een beetje beschut staat. Dus eerder in de heg dan naast de heg. Als ik mij even in een egeltje verplaats dan :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ben ik in het goede topic?🦔
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
01-05-2021 09:31
Ben ik in het goede topic?🦔
Ja hoor!

Oké, lager en kleiner bakje en mss wat voer los strooien.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bedacht ineens dat je echt complot terroristen hebt...gisteren zat ik ineens in een conflict omdat ik niet wil geloven dat Hitler nog leeft, twee dochters heeft waarvan een kinderen heeft met president Obama...
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-05-2021 09:46
Bedacht ineens dat je echt complot terroristen hebt...gisteren zat ik ineens in een conflict omdat ik niet wil geloven dat Hitler nog leeft, twee dochters heeft waarvan een kinderen heeft met president Obama...
O wow. Waar halen ze dit allemaal?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 09:54
O wow. Waar halen ze dit allemaal?
internet
Vivamensje schreef:
01-05-2021 09:31
Ben ik in het goede topic?🦔

We gebruiken egeltjes om te filteren.

Als je een egel ziet als een vrij onschuldig beestje met stekels op z'n rug ben je in het ergste geval slaapschaap maar geen oelewappie.

Als je egels ziet als e5Gels met vaccinatienaalden op hun rug is de kans iets groter dat we een ander soort gesprek gaan hebben.
-Shifty- schreef:
01-05-2021 10:22
We gebruiken egeltjes om te filteren.

Als je een egel ziet als een vrij onschuldig beestje met stekels op z'n rug ben je in het ergste geval slaapschaap maar geen oelewappie.

Als je egels ziet als e5Gels met vaccinatienaalden op hun rug is de kans iets groter dat we een ander soort gesprek gaan hebben.
🤣
Alle reacties Link kopieren
Egels zijn wel irritant als ze elkaar het hof maken, wat een geschreeuw....

En ze zijn ook best agressief als je tijdens dat verstoord er heeft er weleens blaffend en grommend achter mij aan gezeten...heb best wel even gerend...
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-05-2021 12:45
Egels zijn wel irritant als ze elkaar het hof maken, wat een geschreeuw....

En ze zijn ook best agressief als je tijdens dat verstoord er heeft er weleens blaffend en grommend achter mij aan gezeten...heb best wel even gerend...
Echt? Dat wist ik niet! Sorry, ik stel me dit nu voor. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
:biggrin:

Voor Moeras: Er is duidelijk gegeten van het bakje achter de garage, aan het gras! Geen idee door wie of wat, maar iig niet de kat, want ik kan zien wanneer ze ons terrein opkomt en dat was vannacht niet het geval. Die egel zat gewoon al vol toen hij het andere bakje voorbij liep. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 00:29
Net in bed aan het kijken of de camera nog iets opgenomen heeft. Het egeltje was er 20 min geleden! Liep langs het eten naar het gras. :hihi:

We hebben rare dieren hier rondlopen...
:hihi:
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 14:02
:biggrin:

Voor Moeras: Er is duidelijk gegeten van het bakje achter de garage, aan het gras! Geen idee door wie of wat, maar iig niet de kat, want ik kan zien wanneer ze ons terrein opkomt en dat was vannacht niet het geval. Die egel zat gewoon al vol toen hij het andere bakje voorbij liep. ;-D
Dan zal het egeltje er wel van hebben gegeten :cheer2:
Sjaantje37 schreef:
01-05-2021 12:45
Egels zijn wel irritant als ze elkaar het hof maken, wat een geschreeuw....

En ze zijn ook best agressief als je tijdens dat verstoord er heeft er weleens blaffend en grommend achter mij aan gezeten...heb best wel even gerend...
Ach wat is irritant, het hoort bij hun natuur.

Maar ze zijn dan idd wel goed te horen, als je dat geluid hoort dat dan weet je genoeg en zal je ze echt met rust moeten laten. Ze zijn tenslotte de vrouwenegeltjes aan het versieren.
Ik denk dat je hem of verstoorde of dat hij dacht ow wauw dat is een mooi vrouwtjesegel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
01-05-2021 21:29
Dan zal het egeltje er wel van hebben gegeten :cheer2:
Ik denk het echt wel, want twee van de drie keren dat hij langs het bakje eten liep, kwam hij van achter waar het andere bakje staat!
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 22:35
Ik denk het echt wel, want twee van de drie keren dat hij langs het bakje eten liep, kwam hij van achter waar het andere bakje staat!
Daar lijkt het idd wel echt op, wat fijn. En zo lief dat je egeltjesvoer gekocht hebt voor het egeltje :love:
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
01-05-2021 22:39
Daar lijkt het idd wel echt op, wat fijn. En zo lief dat je egeltjesvoer gekocht hebt voor het egeltje :love:
Tsja, ik voerde al jaren vogeltjes, maar wist echt niet dat hier een egel rondliep. Dat weet ik pas sinds de camera richting inrit staat een tweetal weken geleden. Die staat daar omdat de kat vervelend deed en we haar dat wilde afleren (lang verhaal, maar gelukt). Sindsdien zien we dus meer dieren dan verwacht hier rondlopen.

Tuinvogelvoer strooien we in huisjes en in bakjes, dat is altijd een groot succes. We gaan twee camera's bijkopen, die filmpjes zijn echt zo leuk om te zien.

We zaaien ook sinds een paar jaar wilde bloemen, dat is en mooi en fantastisch voor bijen.
Life is short. Eat dessert first.
Sjaantje37 schreef:
01-05-2021 12:45
Egels zijn wel irritant als ze elkaar het hof maken, wat een geschreeuw....

En ze zijn ook best agressief als je tijdens dat verstoord er heeft er weleens blaffend en grommend achter mij aan gezeten...heb best wel even gerend...
😂

Kunnen die beesten zo snel lopen dan? Ze lijken altijd zo schattig.
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 22:43
Tsja, ik voerde al jaren vogeltjes, maar wist echt niet dat hier een egel rondliep. Dat weet ik pas sinds de camera richting inrit staat een tweetal weken geleden. Die staat daar omdat de kat vervelend deed en we haar dat wilde afleren (lang verhaal, maar gelukt). Sindsdien zien we dus meer dieren dan verwacht hier rondlopen.

Tuinvogelvoer strooien we in huisjes en in bakjes, dat is altijd een groot succes. We gaan twee camera's bijkopen, die filmpjes zijn echt zo leuk om te zien.

We zaaien ook sinds een paar jaar wilde bloemen, dat is en mooi en fantastisch voor bijen.
Hoi Doornroosje, wat ben je goed voor de natuur. Heerlijk om te lezen dat je zo met moeder aarde om gaat. Van zulke berichtjes word ik altijd zo vrolijk :heart: :D
Alle reacties Link kopieren
O, egels kunnen heel snel lopen trouwens! Wist ik wel, maar zo snel had ik niet verwacht.

Moeras :lips:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 19:52
O, egels kunnen heel snel lopen trouwens! Wist ik wel, maar zo snel had ik niet verwacht.

Moeras :lips:
Ja ze kunnen echt heel snel lopen, echt zo grappig.

Heb een tijdje geholpen bij een egelopvang als vrijwilligster toen ik 16 jaar was, ik mocht toen ook wel eens mee bij het weer uitzetten van jonge egeltjes in het voorjaar, die werden in het najaar opgevangen vanwege dat ze anders de winter niet door zouden komen.
moeras schreef:
02-05-2021 21:48
Ja ze kunnen echt heel snel lopen, echt zo grappig.

Heb een tijdje geholpen bij een egelopvang als vrijwilligster toen ik 16 jaar was, ik mocht toen ook wel eens mee bij het weer uitzetten van jonge egeltjes in het voorjaar, die werden in het najaar opgevangen vanwege dat ze anders de winter niet door zouden komen.

:flirting: nou hou ik voor eeuwig van je :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven