Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Jongeren met corona

04-04-2020 10:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeg het me gewoon af... Zijn er mensen in de leeftijd 18-24 die corona hebben gehad? Wat merkten jullie?
Dat verschilt toch per persoon?
Alle reacties Link kopieren
Dus? Kan ik het me nog wel afvragen. Ik hoor er weinig over in de media.
Die zijn er. En inderdaad dat zal per persoon verschillen en als ze niet in ziekenhuis terecht komen zullen ze het waarschijnlijk niet zeker weten.. want er word niet getest he?
Alle reacties Link kopieren
18-24 weet ik niet specifiek. Ik ken wel meerdere kinderen/jongeren 13-17 die besmet zijn (geweest). 2 daarvan waren echt heel ziek (steeds wel/niet worden opgenomen). Longontsteking, veel pijn in gewrichten, extreem moe, hoesten, (hoge) koorts en opvallend bij allemaal dat ze een paar keer leken op te knappen om daarna weer (erger) ziek te worden.

1 (uiteindelijk) getest, de rest uit dezelfde vriendengroep en/of gezin en volgens huisarts hoogstwaarschijnlijk besmet door degene die positief getest is.
selune wijzigde dit bericht op 04-04-2020 11:14
18.55% gewijzigd
Forever is a hell of a long time
itsKayleigh schreef:
04-04-2020 11:06
Dus? Kan ik het me nog wel afvragen. Ik hoor er weinig over in de media.
Dat zou er nog bij moeten komen zeg.
Maar volgens mij zijn er wel gevallen heel uitgebreid in de media geweest hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeer waarschijnlijk heeft zoon van een vriendin Corona gehad. Leeftijd 23 jaar en bijzonderheid hij heeft als kind jaren chemo gehad.
Vriendin is positief getest, en behoorlijk ziek geweest, getest omdat ze in de zorg werkt.
Kind en vader alleen een dag of acht later erg verkouden.,en wat hoesten. Met deze klachten wordt je natuurlijk niet getest, dus bewezen Corona bij jongeren zal je moeilijk vinden, zeker als het mild verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
04-04-2020 11:10
Die zijn er. En inderdaad dat zal per persoon verschillen en als ze niet in ziekenhuis terecht komen zullen ze het waarschijnlijk niet zeker weten.. want er word niet getest he?
Ja. Dat snap ik. Ik lees ook het nieuws. Maar het is een vraag, voor degenen die hem kunnen beantwoorden. Overigens zijn er genoeg mensen die wel kunnen inschatten of ze het hebben gehad, bijv. door een wel getest besmettingsgeval in familie.
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
04-04-2020 11:12
18-24 weet ik niet specifiek. Ik ken wel meerdere kinderen/jongeren 13-17 die besmet zijn (geweest). 2 daarvan waren echt heel ziek (steeds wel/niet worden opgenomen). Longontsteking, veel pijn in gewrichten, extreem moe, hoesten, (hoge) koorts en opvallend bij allemaal dat ze een paar keer leken op te knappen om daarna weer (erger) ziek te worden.

1 (uiteindelijk) getest, de rest uit dezelfde vriendengroep en/of gezin en volgens huisarts hoogstwaarschijnlijk besmet door degene die positief getest is.
Heftig om te horen. Maar dankjewel! Beantwoordt mijn vraag wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn dochter van 25 het heeft gehad maar dat weten we niet zeker want ze is niet getest.
Alle reacties Link kopieren
De dochter van een collega heeft het gehad. Getest ook, al weet ik niet meer precies waarom ze getest is. Ze is rond de twintig. Was behoorlijk ziek, maar niet opgenomen geweest en na een dag of tien al weer flink opgeknapt.
Kind van een bekende heeft het gehad. Heeft darmziekte en moest bijna opgenomen worden. Darmziekte was volgens de huisarts geen risicogroep dus niet getest. Ze is nu nog zwak.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom het kinderen en tieners minder raakt https://universiteitvannederland.nl/col ... oronavirus
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen mensen van die leeftijd die het hebben (gehad), maar heb de cijfers van het RIVM voor je opgezocht, mocht je die nog niet kennen:

Tussen de 15-19 zijn (tot vandaag) 86 besmettingen gevonden, waarvan 16 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest) en geen enkele is overleden (respectievelijk 0.5% en 0.2% van alle gevallen).
Tussen de 20-24 zijn er 367 gevallen gevonden, waarvan 22 zijn opgenomen en ook geen enkele is overleden (respectievelijk 2.2% en 0.3% van alle gevallen).
Ziekenhuisopname is niet hetzelfde als ic-opname, daar staan hier geen cijfers van.
https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... april-2020

(ik heb het zojuist, om 13:06 geüpdatet)
nounou
Alle reacties Link kopieren
er overlijden ook jongeren aan 12 jarig meisje uit belgie bijv, een 16 jarig meisje uit frankrijk, 21 jarige vrouw uit engeland. een baby onder de 1 in de us geloof ik. Oo
k 30ers overlijden
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
04-04-2020 14:14
er overlijden ook jongeren aan 12 jarig meisje uit belgie bijv, een 16 jarig meisje uit frankrijk, 21 jarige vrouw uit engeland. een baby onder de 1 in de us geloof ik. Oo
k 30ers overlijden
Ja. Uitzonderingen wel, is bij bijna alles. Griep ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven