Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kaartje tegen eenzaamheid

25-03-2020 15:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Hier in de buurt zijn veel acties om kaartjes te verspreiden onder mensen die minder contacten hebben op dit moment.

Ik heb mijn kleine Picasso aan het werk gezet voor fleurige kaartjes. Maar nu moet ik een tekst bedenken.

Iemand suggesties voor iets opbeurends maar niet ze zoetsappig?

Alvast bedankt!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
rumforviva schreef:
25-03-2020 17:31
Het initiatief is verder lief hoor!

Ik zit alleen dus met een opstandige moeder die haar eigen plan trekt. Vandaag is ze toch naar de markt gegaan hoor ik net.
En ik begrijp haar ook....je wilt haar niet kwijt maar ze leeft wel...ze kwijnt niet weg op haar kamer. Dat is ook wat waard.
Polsjef schreef:
25-03-2020 17:50

Ik heb ook teksten van Godfried Bomans gebruikt en Simon Carmiggelt. Iets uit hun jeugd en daar dan een strip bij laten maken door kind. Misschien moet de verzorging uitleggen wat er precies staat maar misschien geeft dat ook weer mooie gesprekken.
Wil je de teksten hier delen?
Pas als je tot over je oren in de soep zit, zie je overal gehaktballen drijven.....tekening van mannetje in de soep er bij

Een appel per dag houdt de dokter weg, vooral als je goed mikt

Applaus is hete wind die even schroeit

Je hebt eens beetje geluk nodig om gelukkig te kunnen worden

Geluk heeft de eigenschap pas zichtbaar te worden als het voorbij is

We zijn allemaal wormen maar ik denk dat ik een glimworm ben

Humor is overwonnen droefheid

Dansen is de verticale uiting van een horizontaal verlangen

Je vindt ze op citaten.net. We hebben er luchtige strips bij getekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hier hun naam eronder met tussen haakjes de leeftijd, dat lijkt mij wel genoeg voor de ontvanger om te snappen dat er geen diepliggende boodschap vermeld staat...
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
25-03-2020 16:29
Ik snap dat verzorgingshuizen de cliënten in leven willen houden maar of dit ook ten goede komt van de cliënt zelf vraag ik mij af. Als je daar nu woont dan heb je al een behoorlijke indicatie. Laat die mensen gaan in gezelligheid en niet in eenzaamheid.
Er zitten daar ook jongere ouderen die revalideren/ herstellen van ziekte. Die willen echt wel graag in leven blijven hoor!
Klopt maar die zou je kunnen samenvoegen in een huis per regio. Even afhankelijk van de duur van de maatregelen natuurlijk. Duurt het tot 6 april dan is het te overzien. Duurt het 2 maanden langer dan moet je het anders organiseren.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
25-03-2020 19:34
Klopt maar die zou je kunnen samenvoegen in een huis per regio. Even afhankelijk van de duur van de maatregelen natuurlijk. Duurt het tot 6 april dan is het te overzien. Duurt het 2 maanden langer dan moet je het anders organiseren.
Hoe stel je je zo'n verhuizing voor in deze tijd?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
25-03-2020 20:01
Hoe stel je je zo'n verhuizing voor in deze tijd?
Plus arts, verpleegkundigen, fysio, diëtist enz. Moeten die dan meeverhuizen? Die zijn er ook voor de andere bewoners.
Leuk idee en ik denk zeker dat een flink deel van de mensen het fijn vind.

Sturen jullie ze naar een willekeurig verpleeghuis? Hoe doe je dat? Gewoon een serie in de bus mikken?
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-03-2020 20:10
Leuk idee en ik denk zeker dat een flink deel van de mensen het fijn vind.

Sturen jullie ze naar een willekeurig verpleeghuis? Hoe doe je dat? Gewoon een serie in de bus mikken?
Ik heb op fb vrienden die in de verzorging werken en af en toe een oproepje plaatsen, dan vraag ik meestal om het adres in een pb en zet mijn kinderen aan het werk :-D

(Het zijn peuters, ze vinden tekenen leuk, en enveloppen schrijven, postzegels plakken én de kaart in de bus doen als bonus)
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-03-2020 20:10
Leuk idee en ik denk zeker dat een flink deel van de mensen het fijn vind.

Sturen jullie ze naar een willekeurig verpleeghuis? Hoe doe je dat? Gewoon een serie in de bus mikken?
Ik heb van de week een hele berg afgegeven bij het verpleeghuis hier in het dorp. Wij hadden met school verzameld. Verder tekenen wij iedere dag met de kinderen mee met juf Marit. Maken we voor onszelf een foto van de tekeningen. Daarna gaan de tekeningen op de post naar oma's, de buurvrouw of oude tantes. Wij een uurtje vermaak (lang leve juf Marit!!!), alle oudjes in de omgeving weer blij met onze tekeningen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Goede ideeën. Kinderen heb ik niet, maar het lijkt me leuk om een serie kaarten bij een bejaardenhuis in de bus te doen.
Ik ken geen mensen die er werken, dat zou iets makkelijker zijn. Nu denk ik: wordt het gewaardeerd door de verzorging. Gaan ze er iets mee doen?
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-03-2020 20:47
Goede ideeën. Kinderen heb ik niet, maar het lijkt me leuk om een serie kaarten bij een bejaardenhuis in de bus te doen.
Ik ken geen mensen die er werken, dat zou iets makkelijker zijn. Nu denk ik: wordt het gewaardeerd door de verzorging. Gaan ze er iets mee doen?
Het wordt zéker gewaardeerd door de verzorging! Ik heb vandaag voor iets anders een rondje gebeld langs aantal huizen. Ze zijn blij met alles. Dus gewoon doen!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
25-03-2020 16:42
Hier niet, geen koffiemomenten of samen eten. Ze zitten echt hele dagen op hun kamer.
Wat ontzettend sneu

Ik dacht dat ze wel in het tehuis onderling contact mochten, omdat ze nu geen invloeden van buiten krijgen (geen bezoek)
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
25-03-2020 22:53
Wat ontzettend sneu

Ik dacht dat ze wel in het tehuis onderling contact mochten, omdat ze nu geen invloeden van buiten krijgen (geen bezoek)

In het verpleegtehuis waar ik werk mogen mensen onderling nog wel contact hebben, op voorwaarde dat ze van dezelfde afdeling komen. Kan eigenlijk ook niet anders, elke afdeling heeft namelijk een gezamelijk huiskamer waarin bewoners in groepsverband eten, koffie drinken etc. Dat is gelukkig niet ineens anders door het virus, wel zijn algemene voorzieningen (restaurant, kapper, winkeltje) dicht en mogen mensen niet meer van de afdeling af.

Mijn ervaring is dat bewoners de kaartjes heel erg waarderen, gewoon doen dus. Hier worden ze opgehangen in de huiskamer, fleurt de boel meteen een beetje op.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-03-2020 20:10
Leuk idee en ik denk zeker dat een flink deel van de mensen het fijn vind.

Sturen jullie ze naar een willekeurig verpleeghuis? Hoe doe je dat? Gewoon een serie in de bus mikken?
Of bijvoorbeeld facebook (#coronahulp) staan adressen van diverse instellingen. Misschien is er ondertussen ook wel een website...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bedankt voor de tips. Ik ga gelijk op zoek op Facebook, Dianaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven