Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kan een land op slot qua vluchten toerisme?

06-08-2020 13:48 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je in Europa op vakantie gaat en het land gaat tijdens de vakantie in lockdown, heb je dan kans dat er geen vluchten meer uitgaan?
ja
Is al eerder gebeurd hé.
Rond 20 maart dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ja en een volgende keer doet de Nederlandse staat niets om je terug te halen.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar in het ergste geval kun je een auto huren en terugrijden, tenzij je op een eiland zit.
Gaat wel duur worden.
AnAppleADay schreef:
06-08-2020 13:50
Ja, maar in het ergste geval kun je een auto huren en terugrijden, tenzij je op een eiland zit.
Gaat wel duur worden.
Als landen hun grenzen op slot gooien heb je aan die auto ook niet veel hoor.
Dat is toch precies wat er in maart gebeurde? Toen er nog heel veel mensen ergens anders zaten en niet terugkonden? Dus ja, mij lijkt dat dat nog eens kan gebeuren.

Ben wel benieuwd of het ook op slot kan zonder vlucht, dus als je met de auto op reis bent. Weet iemand dat? Of mag je wel altijd terugrijden? Wij overwegen een autovakantie over een jaar.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
06-08-2020 13:52
Als landen hun grenzen op slot gooien heb je aan die auto ook niet veel hoor.
Mwah, in maart mocht je sowieso nog wel naar huis rijden over de grenzen. Dus ik denk niet dat ze dat nu ineens zouden verbieden.
Alleen het gaat misschien wel heel lang duren.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
06-08-2020 13:52
Als landen hun grenzen op slot gooien heb je aan die auto ook niet veel hoor.
Ook in april kwam je met de auto terug de grens over het land in. Het land uit was lastiger
AnAppleADay schreef:
06-08-2020 13:53
Mwah, in maart mocht je sowieso nog wel naar huis rijden over de grenzen. Dus ik denk niet dat ze dat nu ineens zouden verbieden.
Alleen het gaat misschien wel heel lang duren.
Ja, is dat zo? Mij lijkt dat je inderdaad nog wel naar huis zou mogen rijden, zeker met je eigen vervoersmiddel maar zeker weten doe ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
06-08-2020 13:54
Ja, is dat zo? Mij lijkt dat je inderdaad nog wel naar huis zou mogen rijden, zeker met je eigen vervoersmiddel maar zeker weten doe ik dat niet.
Toen wel ja, of het bij een eventuele tweede keer ook zou kunnen weet je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
06-08-2020 13:54
Ja, is dat zo? Mij lijkt dat je inderdaad nog wel naar huis zou mogen rijden, zeker met je eigen vervoersmiddel maar zeker weten doe ik dat niet.
Ja hoor, dat kon gewoon. Zelfs meerdere grenzen over
AnAppleADay schreef:
06-08-2020 13:53
Mwah, in maart mocht je sowieso nog wel naar huis rijden over de grenzen. Dus ik denk niet dat ze dat nu ineens zouden verbieden.
Alleen het gaat misschien wel heel lang duren.
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Marokko is maanden op slot geweest. Kwam je ook met een auto niet uit. Zat je toch echt vast daar.
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
06-08-2020 13:55
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Marokko is maanden op slot geweest. Kwam je ook met een auto niet uit. Zat je toch echt vast daar.
Marokko ligt niet in Europa.

Maar ik heb het inderdaad over de landen waar normaal gesproken wel open grenzen zijn.
wat betekent lockdown denk je?
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
06-08-2020 13:55
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Marokko is maanden op slot geweest. Kwam je ook met een auto niet uit. Zat je toch echt vast daar.
Marokko is geen Europa, enorm verschil
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
06-08-2020 13:55
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Marokko is maanden op slot geweest. Kwam je ook met een auto niet uit. Zat je toch echt vast daar.
Klopt. Maar het ligt niet in Europa (zie OP). Ik zou als je wilt gaan een plek zoeken waar je in theorie nog weg kunt rijden of treinen.
Colorado1975 schreef:
06-08-2020 13:55
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Marokko is maanden op slot geweest. Kwam je ook met een auto niet uit. Zat je toch echt vast daar.
Maar Marokko hoort niet bij Europa en je hebt er 'n boot voor nodig als je je eigen auto mee wil.
Alle reacties Link kopieren
In tijden van oorlog of Corona kan alles.

Dus jep, ook de grenzen dichtgooien, vliegtuigen aan de grond houden, ...

En in maart kon je bij de overheid en je baas soms nog afkomen met "ik wist van niks", maar nu toch écht niet meer.
wissewis wijzigde dit bericht op 06-08-2020 14:00
2.41% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
AnAppleADay schreef:
06-08-2020 13:54
Toen wel ja, of het bij een eventuele tweede keer ook zou kunnen weet je natuurlijk niet.
Dat is waar. We leggen voorlopig maar even niets vast.
De mensen die op Europese eilanden zaten hebben soms echt weken vastgezeten.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
06-08-2020 13:57
Klopt. Maar het ligt niet in Europa (zie OP). Ik zou als je wilt gaan een plek zoeken waar je in theorie nog weg kunt rijden of treinen.
Als een land niemand meer buiten laat en je een paar weken of maanden in quarantaine zet ben je alsnog niks met een auto of trein.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
06-08-2020 13:52
Dat is toch precies wat er in maart gebeurde? Toen er nog heel veel mensen ergens anders zaten en niet terugkonden? Dus ja, mij lijkt dat dat nog eens kan gebeuren.

Ben wel benieuwd of het ook op slot kan zonder vlucht, dus als je met de auto op reis bent. Weet iemand dat? Of mag je wel altijd terugrijden? Wij overwegen een autovakantie over een jaar.
Ja, kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven