Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ken jij op dit moment iemand met corona

27-09-2020 09:31 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgens het media is corona weer flink aan het opspelen.

In mijn omgeving ken ik op dit moment niemand met corona en ik woon dan nog wel in de randstad!

Ik ben benieuwd of er mensen op het forum op dit moment iemand kennen die nu of afgelopen dagen positief is getest op corona.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
27-09-2020 10:30
Dat heb ik dan weer niet gedaan.. Los van complottheorieën en dat het allemaal nep is , want ik geloof er absoluut in, snap ik de vraag.
Ik snap de vraag ook. Maar niet bij deze forummer. Daarvan wist ik al dat dit topic enkel is om lekker te kunnen provoceren.

Geniet er maar van, Loesie.
Dit topic is gewoon gejat van het Bielefeldcomplot!

1. Ken jij iemand uit Bielefeld?
2. Ben jij weleens in Bielefeld geweest?
3. Ken jij iemand die weleens in Bielefeld is geweest?

Als de meeste mensen drie keer met 'nee' antwoorden dan bestaat Bielefeld niet. En degene die ergens 'ja' op zeggen zijn onderdeel van de samenzwering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
Op een gegeven moment was het in de mode om kindertjes op te voeden en op te laten groeien als narcist en egoïst. Daar plukken we nu de vruchten van.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het media?
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 10:06
Nee. Viva forum zit vol met slapende schapen.

In tegenstelling tot al die kritische koeien, die achter de 'alternitive facts' aanlopen, bedoel je?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit slapende schaap kent 1 persoon die corona heeft gehad en via die persoon weer een stuk of 5 die er aan overleden zijn.
Tsja, wie zullen we geloven; het slapende schaap of de "wakkere"?
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-09-2020 10:40
En ja, de moeder van mijn beste vriendin is aan het coronavirus overleden (fitte vrouw van begin zeventig) en diezelfde beste vriendin ligt nu ook op de intensive care met corona.

O wat erg. Sterkte :hug:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic maar uit mijn lijst halen, verspilde energie. Staysafe allemaal.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ja, meerdere ouders van leerlingen, kinderen die bij mijn dochters op school zitten, op de vereniging van mijn kinderen, collega en diens partner.
Bij de eerste golf niemand, nu in 2 weken meerdere berichten van besmette personen per dag.
Het voelt als een net dat om ons sluit.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 27-09-2020 11:04
8.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom ben ik een schaap? Omdat ik mensen ken die echt ziek zijn? Omdat er echt mensen uit mijn omgeving dood zijn gegaan?

Nogmaals; ik merk niets van springvloed, ken niemand die ooit is verdronken- en je wordt er alleen maar nat van. En toch ben ik blij dat er van mijn zuurverdiende geld belastinggeld wordt betaald waarmee de dijken zijn aangelegd die de springvloed tegen houden.
De vraag lijkt belangstellend, maar door iedereen die antwoord geeft als schaap weg te zetten creëert to een superioriteit die nergens op slaat en gebaseerd is op domheid en onbegrip van hoe wetenschap werkt. Dat mag. Maar dan ben je wel een wappie.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
27-09-2020 10:59
O wat erg. Sterkte :hug:
Dank je :)
Ik geloof dat met de coronacrisis ook het complotdenken veel erger geworden is. Het is een angstcrisis. Mensen worden massaal bang gemaakt door complotdenkers als Willem Engel die zijn eigen agenda erdoor wil drukken en het land wil overnemen.

Willem Engel is onderdeel van het complot en helaas lopen er veel te veel slapende schapen, zoals Loesie, blind achter hem aan, omdat hij hen vleit door te zeggen dat zij juist wakker zijn. En dankzij hun gebrek aan zelfreflectie geloven ze zo'n bewering. Eindelijk eens iemand die hen niet uitmaakt voor dom, naïef en ongeschoold. Dat voelt goed natuurlijk.

Hopelijk vallen de schellen nog eens van je ogen, Loesie, en zie je het échte complot.
Alle reacties Link kopieren
2 collega's van mn man, overleden. Schoonzus is nu ziek, en nog een kennis die in maart ziek werd, vrouw van 45, is nu nog steeds ziek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja, 2 gezinnen (met kleine kinderen, waarvan de kinderen ook flink ziek zijn terwijl er gezegd wordt dat dat bij kinderen niet kan)
een ex-collega die er aan is overleden, man van 52 die gezond leefde.
Yep

4 op het werk van man. Zijn gelukkig al aan de beterende hand of beter.
2 op de sportclub van familielid. Die zijn behoorlijk ziek.

En 2 deze week overleden in mijn dorp (ken ze niet persoonlijk)
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 10:06
Nee. Viva forum zit vol met slapende schapen.

Ik zal die overleden mensen in mijn dorp even roepen dat ze wakker moeten worden.
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 10:06
Nee. Viva forum zit vol met slapende schapen.
Koekoek
3 familieleden, waarvan 1 inmiddels overleden is, de andere 2 zijn gelukkig herstellend.
2 collega’s van mijn man
Alle reacties Link kopieren
Nope. In maart ook maar één en die had geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
27-09-2020 11:03
Ik geloof dat met de coronacrisis ook het complotdenken veel erger geworden is. Het is een angstcrisis. Mensen worden massaal bang gemaakt door complotdenkers als Willem Engel die zijn eigen agenda erdoor wil drukken en het land wil overnemen.

Willem Engel is onderdeel van het complot en helaas lopen er veel te veel slapende schapen, zoals Loesie, blind achter hem aan, omdat hij hen vleit door te zeggen dat zij juist wakker zijn. En dankzij hun gebrek aan zelfreflectie geloven ze zo'n bewering. Eindelijk eens iemand die hen niet uitmaakt voor dom, naïef en ongeschoold. Dat voelt goed natuurlijk.

Hopelijk vallen de schellen nog eens van je ogen, Loesie, en zie je het échte complot.
Complotdenken gaat nu sneller want feestboek en twitter en zulks. Vroeger gaven ze de duivel, roodharige vrouwen of zwarte katten de schuld van enge ziektes, maar werd dat alleen mondeling onderling gedeeld. Nu gaat het veel sneller.

Het zijn ook ingewikkelde en verwarrende tijden. Juist dat een regering en wetenschappers zeggen dat ze niet alles weten en ‘sturen in de mist’ kan verschrikkelijk angstig maken. Dan is het veiliger om gerustgesteld te worden door een aantal mensen die heel stellig iets anders vertellen. Inderdaad, die je het gevoel geven dat je bij een exclusieve slimme club hoort.

Maar als iets het verleden heeft geleerd is dat mensen die beweren alles te weten - juist het engst zijn. Mensen die vragen, bijsturen obv nieuwe bevindingen en soms het ook gewoon niet meer weten (de zucht van Rutte) zijn vaak prettiger en hebben het meestal beter met je voor.
Dus ja, een verlammende angst voor Corona is niet fijn en handig. Maar dan kiezen voor het alternatief, om heel hard te gaan roepen dat het niet bestaat, is net zo min slim. Zeker als dat resulteert in het bedreigen van telefonistes van een verzorgingshuis.
Want dát is een onderdeel van aanzetten tot haat, anarchie en strijd. En daarmee nog schadelijker voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
27-09-2020 11:41

Want dát is een onderdeel van aanzetten tot haat, anarchie en strijd. En daarmee nog schadelijker voor ons allemaal.
Nou, daar maak ik me wel echt zorgen om ja. De tweedeling die ontstaat.
In maart was er nog wel een draagvlak, maar ik zie steeds meer mensen om me heen omslaan. :|
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 10:05
Cijfers liegen dus wel. Test resultaten zijn onbetrouwbaar!
.
Oh ja? Vertel eens, met een beetje onderbouwing a.u.b., waarom dat zo is?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Maandag27 schreef:
27-09-2020 11:41
Complotdenken gaat nu sneller want feestboek en twitter en zulks. Vroeger gaven ze de duivel, roodharige vrouwen of zwarte katten de schuld van enge ziektes, maar werd dat alleen mondeling onderling gedeeld. Nu gaat het veel sneller.

Het zijn ook ingewikkelde en verwarrende tijden. Juist dat een regering en wetenschappers zeggen dat ze niet alles weten en ‘sturen in de mist’ kan verschrikkelijk angstig maken. Dan is het veiliger om gerustgesteld te worden door een aantal mensen die heel stellig iets anders vertellen. Inderdaad, die je het gevoel geven dat je bij een exclusieve slimme club hoort.

Maar als iets het verleden heeft geleerd is dat mensen die beweren alles te weten - juist het engst zijn. Mensen die vragen, bijsturen obv nieuwe bevindingen en soms het ook gewoon niet meer weten (de zucht van Rutte) zijn vaak prettiger en hebben het meestal beter met je voor.
Dus ja, een verlammende angst voor Corona is niet fijn en handig. Maar dan kiezen voor het alternatief, om heel hard te gaan roepen dat het niet bestaat, is net zo min slim. Zeker als dat resulteert in het bedreigen van telefonistes van een verzorgingshuis.
Want dát is een onderdeel van aanzetten tot haat, anarchie en strijd. En daarmee nog schadelijker voor ons allemaal.
Dank en eens met wat je schrijft. En ook ik word bang van de tweespalt die de ware kwade geniussen als Willem E. pogen te smeden. Mensen als hij zijn de figuren die ik het meeste vrees. En zijn volgers ook, omdat ze wars zijn van rede en logica.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 10:05
Cijfers liegen dus wel. Test resultaten zijn onbetrouwbaar!

Zeg je dat even tegen die vriendin van mij wiens moeder op de IC ligt?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven