Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerst en Corona

20-12-2020 21:07 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het nieuws van vandaag, over de besmettelijkere mutatie van het Corona virus, zou het mij niet verbazen als we in een van de komende dagen te horen krijgen dat we met Kerst niemand mogen ontvangen. Maar dat iedereen de Kerst in eigen huis zonder bezoek doorbrengt.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
20-12-2020 21:56
Hopeloos! Totaal niet passend in de huidige omstandigheden en ik denk dat het gevoelens van eenzaamheid alleen maar verder versterkt, alsof je iets fout doet ofzo als je wel alleen bent.
Nogmaals ik denk en hoop voor velen dat er geen maarregelen worden aangepast.
Maar ik krijg iedere keer de kriebels van de stelling ‘niemand hoort alleen te zijn met kerstmis’.
Ik hou helemaal niet van kerst en de bijkomende verplichtingen. Zou dolgraag 2 dagen in mijn eentje Netflix willen uitspelen, maar dan ben je ‘zielig’ ofzo?
Helaas vindt mijn familie het wel belangrijk, dus ik kom braaf 1 dag opdraven.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
20-12-2020 22:00
Nogmaals ik denk en hoop voor velen dat er geen maarregelen worden aangepast.
Maar ik krijg iedere keer de kriebels van de stelling ‘niemand hoort alleen te zijn met kerstmis’.
Ik hou helemaal niet van kerst en de bijkomende verplichtingen. Zou dolgraag 2 dagen in mijn eentje Netflix willen uitspelen, maar dan ben je ‘zielig’ ofzo?
Helaas vindt mijn familie het wel belangrijk, dus ik kom braaf 1 dag opdraven.
Ik kijk ernaar uit om 2 dagen te bankhangen zonder verplichtingen. Het is wel jammer dat het een beetje geforceerd is door de corona situatie, maar het is niet anders.
tanteslankie schreef:
20-12-2020 21:41
Ik wacht ook af. Wat komt dat komt. Ik merk dat ik het allemaal gewoon over me heen laat komen. We zien wel. Alleen mijn ouders komen 1e kerstdag. Zij zitten in onze bubbel. Ik Zou het wel naar vinden als ze niet mogen komen maar dan is het maar zo...
Zij zijn toch een ander huishouden? Ze zitten dus niet in jouw bubbel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien werkt het wel averechts om nu nog te verstrengen. Dus nee ik denk niet dat ze zich daar aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het sowieso alleen dit jaar, iemand die zou komen heeft corona en verder heb ik gewoon geen zin gehad om dingen af te spreken. Het maakt me dus eerlijk gezegd geen moer uit, beter zelfs omdat het aantal besmettingen dan hopelijk omlaag gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat de maatregelen voor kerst worden aangescherpt. Als die variant al tijden in Engeland rondwaart, is het hier ook allang.
Misschien dat daardoor de positieve tests zo oplopen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
20-12-2020 22:04
Zij zijn toch een ander huishouden? Ze zitten dus niet in jouw bubbel.
Dat kun je zo afspreken...mijn ouders zitten ook in onze bubbels sinds begin maart.
Flashy schreef:
20-12-2020 22:10
Misschien werkt het wel averechts om nu nog te verstrengen. Dus nee ik denk niet dat ze zich daar aan wagen.
Ja ik denk ook niet. Dat zou voor nog meer drukte zorgen bij de supermarkt want de mensen die ergens zouden eten moeten nog snel zelf op pad dan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-12-2020 21:27
Mensen die positief getest zijn moeten toch sowieso al thuisblijven?
En mensen die uit Engeland komen moeten volgens mij tien dagen in quarantaine, dus ook thuisblijven.
Ach ja het is zondag en laat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nergens meer van op. Het aantal besmettingen loopt in bizar tempo op, dus het kan best dat er alsnog iets anders wordt besloten.

Voor ons maakt het niets uit, wij vieren de feestdagen dit jaar gewoon thuis met alleen ons gezin.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel afspraken staan, maar mochten die op het laatste moment niet door kunnen gaan, ook helemaal prima.
Ik was het liefst thuis gaan klussen beide kerstdagen. Maar het wordt weer opgeprikt op de bank en aan tafel zitten bij familie.
Wanneer dat inderdaad nieuwe regel zou worden veranderd dat voor ons niets. Wij vieren als gezin, zonder enige visite.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
21-12-2020 13:36
Wanneer dat inderdaad nieuwe regel zou worden veranderd dat voor ons niets. Wij vieren als gezin, zonder enige visite.
Wij dit jaar ook. Ik heb geen zin om iedereen apart uit te nodigen en 3 dagen zoet te zijn met koken etc. Hooguit komt er een keer iemand even borrelen of op de koffie. Maar het maakt me ook niet uit als dat niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel balen als de regels zodanig worden aangescherpt dat je het alleen met je eigen huishouden mag vieren. Want dat betekent dan dat ik heel bewust die regel ga overtreden. Aan de huidige regels voldoen we wel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
21-12-2020 13:36
Wanneer dat inderdaad nieuwe regel zou worden veranderd dat voor ons niets. Wij vieren als gezin, zonder enige visite.
Wij ook.

We (1 van ons :-) ) gaan op de 23e de kerstboodschappen halen, maar dat is gewoon twee dagen eten voor ons gezin, dus niet heel veel, maar ik denk dat op 24 of 25 wel weer rbood bijgehaald moet worden. Dus hopelijk kan dat gewoon. Verder maakt het me niet uit.
malibu82 schreef:
21-12-2020 13:50
Ik zou wel balen als de regels zodanig worden aangescherpt dat je het alleen met je eigen huishouden mag vieren. Want dat betekent dan dat ik heel bewust die regel ga overtreden. Aan de huidige regels voldoen we wel.
Of je houdt je aan de regels die op dat moment gelden?
Leeuw32 schreef:
20-12-2020 22:20
Dat kun je zo afspreken...mijn ouders zitten ook in onze bubbels sinds begin maart.
Behalve dat het niet zo is. Jullie wonen in twee huizen neem ik aan, dus dan ben je twee huishoudens. Twee bubbels dus.
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
21-12-2020 13:53
Of je houdt je aan de regels die op dat moment gelden?

Dat zou inderdaad kunnen. Maar dat is voor ons, in de omstandigheden waarin wij als familie nu zitten (los van corona) geen optie.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
21-12-2020 13:54
Behalve dat het niet zo is. Jullie wonen in twee huizen neem ik aan, dus dan ben je twee huishoudens. Twee bubbels dus.
Maar zij kunnen wel afspreken dat zij buiten elkaar niemand anders zien, dat wordt bedoeld met ‘een bubbel’. Daarnaast is het advies nog niet aangepast en mogen binnen de regels nog meerdere huishoudens samenkomen met Kerst.

Ik ga naar mijn ouders, mijn broer en partner en kind ook. Dit zijn 3 huishoudens. Mijn ouders ontvangen 3 gasten en 1 kind.
Wanna grow up to be
Be a debaser
malibu82 schreef:
21-12-2020 13:58
Dat zou inderdaad kunnen. Maar dat is voor ons, in de omstandigheden waarin wij als familie nu zitten (los van corona) geen optie.
Omdat?
Chienandalou schreef:
21-12-2020 14:01
Maar zij kunnen wel afspreken dat zij buiten elkaar niemand anders zien, dat wordt bedoeld met ‘een bubbel’. Daarnaast is het advies nog niet aangepast en mogen binnen de regels nog meerdere huishoudens samenkomen met Kerst.

Ik ga naar mijn ouders, mijn broer en partner en kind ook. Dit zijn 3 huishoudens. Mijn ouders ontvangen 3 gasten en 1 kind.
Je mag niet besluiten om zelf twee huishoudens samen te voegen en je dan niet meer aan de regels te houden. Dat zou wat worden, als iedereen dat deed.
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
21-12-2020 14:04
Omdat?

Bepaalde privé omstandigheden
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
HawaZon schreef:
21-12-2020 14:05
Je mag niet besluiten om zelf twee huishoudens samen te voegen en je dan niet meer aan de regels te houden. Dat zou wat worden, als iedereen dat deed.
Je haalt volgens mij de termen bubbel en huishouden door elkaar en doet nu onterecht belerend naar diegenen die de term wel goed gebruiken.
RosainVietnam schreef:
21-12-2020 14:18
Je haalt volgens mij de termen bubbel en huishouden door elkaar en doet nu onterecht belerend naar diegenen die de term wel goed gebruiken.
Laat ik het dan anders zeggen, je kunt niet zelf bepalen dat mensen uit een ander huishouden in jouw bubbel zitten. Dat is simpelweg niet zo. Mensen die in een ander huis wonen en waarmee je dus niet 1 huishouden vormt, zitten niet in jouw bubbel.
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
21-12-2020 14:05
Je mag niet besluiten om zelf twee huishoudens samen te voegen en je dan niet meer aan de regels te houden. Dat zou wat worden, als iedereen dat deed.
Nogmaals, er is nog niets aangepast en zijn de huidige adviezen nog steeds van kracht. En om het heel erg cru te zeggen: dat mag je wel degelijk zelf besluiten. Het zijn vooralsnog adviezen en achter de voordeur wordt niet gehandhaaft. Of het verstandig is is een tweede.
Als 2 gezinnen van te voren in eigen gekozen quarantaine gaan om samen kerst te vieren, be my guest. Bij mijn familie zou ik dan juist wel thuis blijven, maar dat is meer omdat ik dan een excuus heb om niet aan te hoeven schuiven.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven