Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerst in Coronatijd

16-10-2020 10:18 236 berichten
Wie heeft er al nagedacht hoe kerst gevierd gaat worden dit jaar?
Man en ik zijn al een tijdje na aan het denken hoe we kerst op een veilige manier kunnen vieren. We gunnen zeker onze oudere familieleden een kerst met hun kleinkinderen. We hadden eerst het idee van een restaurant maar de kans is groot dat dit niet gaat.
Wat belangrijk is dat het veilig moet zijn. Maar toch een kerst gevoel
Alle reacties Link kopieren
Crazycatlady- schreef:
21-10-2020 14:00
Mijn bek valt open van sommige reacties hier.
Sla gewoon kerst een keer over man!
Door dat creatief met kurk loopt de teringzooi weer op!
En bedankt hè! Nu kan de brave helft van Nederland weer niks!
Aso’s!
Ja, dit.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
20-10-2020 12:14
Ik weet niet hoe ik het zou doen mocht één van mijn ouders of schoonouders zo oud en krakkemikkig of zo ziek zou zijn dat je zeker weet dat het de laatste kerst is. Maar ik geloof dat ik dan toch ernstig zou overwegen een fuck-corona-kerst te houden.
Dat, inderdaad. Mijn schoonvader heeft dementie, het is misschien de laatste kerst dat hij nog thuis woont of het iig een beetje bewust meemaakt. Partner en ik zijn allebei enig kind en hebben zelf ook geen kinderen. Tenzij een van ons met kerst zelf ziek in bed ligt, komen zij dus op eerste kerstdag alle vier bij ons eten. Wij werken thuis en zien bijna niemand, onze ouders zien nagenoeg niemand. Dan lijkt me het risico op besmetting met vier in plaats van de toegestane drie zo-goed-als geïsoleerde senioren op bezoek eerlijk gezegd. minder groot dan wanneer je met kerst niemand uitnodigt, maar het wel viert met je puberkinderen die de hele dag bovenop elkaar in een klaslokaal zitten met twintig wisselende andere pubers.

Oud en nieuw met de vriendengroep wordt 'm dit jaar dan helaas weer niet. Hopelijk volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 14:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-10-2020 10:35
Met de coronamaatregelen heb ik geen moeite, ook als het zou betekenen dat ik als enige van het gezelschap in mijn eentje thuis zou zitten. Maar dat heeft óók gevolgen.
Ik snap wat je bedoelt. De lasten heb je sowieso als de rest van de familie zich niet aan de maatregelen houdt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
22-10-2020 10:51
Ik snap wat je bedoelt. De lasten heb je sowieso als de rest van de familie zich niet aan de maatregelen houdt.
En bovendien kan je er dan vergif op in nemen dat het enorme impact heeft op de familiebanden. Zeker als je vrouw het niet met je eens is.

Ik zou het zeker zeggen dat ik het er niet mee eens ben maar op een gegeven moment moet je kiezen tussen principieel zijn of de familiebanden behouden.
sandy1974 schreef:
20-10-2020 20:19
Ik denk dat ze de maatregelen verlengen tot 1 januari, juist om te voorkomen dat iedereen met grote groepen kerst gaat vieren .

Dat denk ik ook, en dat zou heel erg verstandig zijn!

Kerst met familie vieren kan dit jaar gewoon niet, zeker niet als er meerdere generaties bij betrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-10-2020 10:35
Met de coronamaatregelen heb ik geen moeite, ook als het zou betekenen dat ik als enige van het gezelschap in mijn eentje thuis zou zitten. Maar dat heeft óók gevolgen.
Ik snap je niet. Waarom ga je een situatie in die je niet in wilt en die weer nieuwe risico's oplevert voor AL DIE MENSEN die zij daarna in hun werk treffen? Je weet toch bijvoorbeeld ook niet of jij toevallig ergens het virus oploopt en hen allemaal aansteekt en zij vervolgens al hun patiënten?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
22-10-2020 11:04
Dat denk ik ook, en dat zou heel erg verstandig zijn!

Kerst met familie vieren kan dit jaar gewoon niet, zeker niet als er meerdere generaties bij betrokken zijn.
ben benieuwd, want bijvoorbeeld in Engeland zie je dat Johnson daar nu al uitspaken over doet
en dat verwacht wordt, dat er voor kerst wat uitzonderingen zullen komen
Crazycatlady- schreef:
22-10-2020 00:54
En jij bent lief omdat je zo'n: "ik alles en jij niets-geval bent ;-)
Wie zou je liever als vriend hebben?
Het lollige is: ik heb jou niet gezegd wat je wel en wat je niet mag. Dus hoogstens kan je me wegzetten als "ik alles en jij moet het zelf maar weten wat je doet"-geval. En zo'n gevallen heb ik ook het liefste als vriend, in alle eerlijkheid ;-). Maakt het leven net wat aangenamer.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 14:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-10-2020 13:58
Ja, heb je helemaal gelijk in. Maar ik weeg voor mijzelf dus het ene mogelijke scenario tegen het andere af.
Succes! Dat zijn lastige beslissingen.
Ik zou me in jouw geval tijdens Kerst met die familieleden denk ik al in zulke mate aan een dergelijke keuze ergeren dat ik zelf al nauwelijks meer aan echt genieten van Kerst toekom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven