Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerst in Coronatijd

16-10-2020 10:18 236 berichten
Wie heeft er al nagedacht hoe kerst gevierd gaat worden dit jaar?
Man en ik zijn al een tijdje na aan het denken hoe we kerst op een veilige manier kunnen vieren. We gunnen zeker onze oudere familieleden een kerst met hun kleinkinderen. We hadden eerst het idee van een restaurant maar de kans is groot dat dit niet gaat.
Wat belangrijk is dat het veilig moet zijn. Maar toch een kerst gevoel
lilalinda schreef:
16-10-2020 12:31
lastig he?
ik ben zelf niet zo van het een hele dag in pyjama tv kijken. Dan ben ik om 3 uur chagrijnig
denk dat ik het houd op de klassiekers: lekker eten, drinken, een spelletje en wie wil doet mee, en wie baalt kruipt lekker in zijn eigen kamer weg

Ik vind het inderdaad lastig, want ik weet zeker dat onze kinderen de "grote kerst" bij mijn opa en oma met al hun neefjes en nichtjes gaan missen. Daar kijken ze elk jaar naar uit, maar dat gaat nu niet door.

En ik weet niet of mijn ouders of schoonouders komen en ik wil er ook geen hangdagen van maken, dat doet de kinderen ook geen goed.
Spelletjes doen lijkt me wel leuk, een wandeling maken (als het weer het toelaat) misschien ook.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-10-2020 12:34
Ik vind het inderdaad lastig, want ik weet zeker dat onze kinderen de "grote kerst" bij mijn opa en oma met al hun neefjes en nichtjes gaan missen. Daar kijken ze elk jaar naar uit, maar dat gaat nu niet door.

En ik weet niet of mijn ouders of schoonouders komen en ik wil er ook geen hangdagen van maken, dat doet de kinderen ook geen goed.
Spelletjes doen lijkt me wel leuk, een wandeling maken (als het weer het toelaat) misschien ook.
onze kinderen zijn ouder, dus doen we dit soort spellen mee: https://www.spellenrijk.nl/artikel/1592 ... z8QAvD_BwE
we hebben nog onopgeloste zaken, denk dat we aan het speuren moeten
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2020 10:29
Nou, ik hoef niet te wedden hoor. En de meerderheid hier zal wel denken dat ik gek ben, maar ik heb er goeie hoop op. En hoop verloren is al verloren, toch? Ik heb groot vertrouwen in de medische wetenschap.
Ik ben meer van de andersom instelling. Uitgaan van de realiteit, en als het dan toch meevalt, dat is dat mooi meegenomen. Dat vind ik veel fijner dan hopen op iets onrealistisch, en dan opnieuw teleurgesteld raken. Elke keer al die tegenslagen, ik zou het niet kunnen. Doe mij maar meevallers!

Ik reken er absoluut niet op dat je al in december weer met grotere gezelschappen binnen kunt afspreken. En ook niet dat we de boel snel onder controle krijgen, daarvoor is het al te hard uit de bocht gevlogen en daarvoor zijn Nederlanders veel te stronteigenwijs (regels gelden alleen voor anderen, niet voor hen) en egoïstisch (who cares als we anderen in gevaar brengen?). Dus ook al lukt het om de curve naar beneden af te buigen, dan gaat 'ie binnen de kortste keren weer omhoog. Omdat je in de winter niet buiten in een park kan picknicken. En mensen dat dus allemaal binnen gaan doen, met veel te veel mensen, en zonder controle erop.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat we 1 kerstdag naar m'n schoonouders kunnen maar zij heeft 4 kinderen dus ik vrees dat het lastig wordt...
Ik heb dit jaar het contact met m'n moeder verbroken dus we hebben nu een kerstdag over. Ik zou deze heel graag willen invullen door iemand die eenzaam is uit te nodigen.
Ik weet hoe het voelt om niemand te hebben, maar ik heb in ieder geval mijn gezin nog... Dus zou ik graag een plekje aan tafel willen reserveren voor iemand die de gezelligheid van een gezin moet missen.
Maar mijn netwerk is zeer zeer klein dus ik ken niemand. Iemand een idee waar ik zo iemand kan ontmoeten en uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Erop rekenen dat het meevalt vind ik ook niet handig, want dan raak je maar teleurgesteld, maar dat ontzettend pessimistische gedoe, dat niks toch gaat werken en dat als het al gaat werken, het binnen de kortste keren weer gierend uit de hand loopt omdat bijna niemand hier schijnt te deugen, daar word ik ook echt niet beter van. Dus ik zit er maar tussenin. Ik zit het maar uit, wacht af wat er gebeurt en heb hoop dat het op een bepaald punt beter wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
16-10-2020 12:42
Ik hoop dat we 1 kerstdag naar m'n schoonouders kunnen maar zij heeft 4 kinderen dus ik vrees dat het lastig wordt...
Ik heb dit jaar het contact met m'n moeder verbroken dus we hebben nu een kerstdag over. Ik zou deze heel graag willen invullen door iemand die eenzaam is uit te nodigen.
Ik weet hoe het voelt om niemand te hebben, maar ik heb in ieder geval mijn gezin nog... Dus zou ik graag een plekje aan tafel willen reserveren voor iemand die de gezelligheid van een gezin moet missen.
Maar mijn netwerk is zeer zeer klein dus ik ken niemand. Iemand een idee waar ik zo iemand kan ontmoeten en uitnodigen?
Lief van je! Probeer eens via een maatschappelijke organisatie / welzijnsorganisatie in je gemeente.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
[...]

Bovenstaande niet quoten aub.

Hier dus waarschijnlijk een stille Kerst met zijn tweeën. Misschien flans ik nog een heus Kerstdiner voor twee in elkaar, ik heb toch tijd zat. Verder kleed ik het huis gezellig aan en denk ik inderdaad dat wij ook voor een gezellige dag/avond met een wandeling, spelletjes en films kijken gaan.
Oh en ook eens met de rest, ik denk dat met oud&nieuw er best wel stront aan de knikker is. Ik blijf lekker binnen dan.
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 16-10-2020 16:28
Reden: Privacy
25.20% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-10-2020 12:44
Erop rekenen dat het meevalt vind ik ook niet handig, want dan raak je maar teleurgesteld, maar dat ontzettend pessimistische gedoe, dat niks toch gaat werken en dat als het al gaat werken, het binnen de kortste keren weer gierend uit de hand loopt omdat bijna niemand hier schijnt te deugen, daar word ik ook echt niet beter van. Dus ik zit er maar tussenin. Ik zit het maar uit, wacht af wat er gebeurt en heb hoop dat het op een bepaald punt beter wordt.
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik zit alleen nog even midden in mijn blinde woede op de egoïstische klootzakken die deze nieuwe lockdown hebben veroorzaakt. Misschien maar een kwart van de mensen, maar ze hebben het wel verpest voor de hele samenleving en de hele zorg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-10-2020 12:29
Iemand leuke ideeën om een Kerst in gezinsverband extra leuk en speciaal te maken met kinderen? Onze kinderen zijn 11, 8 en 5 jaar oud.
Ik wil het voor hun toch onvergetelijk en speciaal maken thuis.
Ik denk dat je daarvoor niet eens zo groots hoeft te denken: samen wandelen, (kerst)koekjes of een taart bakken, kerstfilms kijken, een kunstwerk knutselen voor opa en oma, spelletjes doen.. misschien kunnen ze samen een kerst toneelstukje opvoeren
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 12:48
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik zit alleen nog even midden in mijn blinde woede op de egoïstische klootzakken die deze nieuwe lockdown hebben veroorzaakt. Misschien maar een kwart van de mensen, maar ze hebben het wel verpest voor de hele samenleving en de hele zorg.
Minder nog denk ik, maar de schade die ze aanrichten is groot. Ik snap ook wel wat jij bedoelt. Ik voel me heel machteloos als ik bedenk dat we eigenlijk voor een groot deel van hun gedrag afhankelijk zijn terwijl ze totaal niet bereid zijn om mee te werken. Ik hoop maar dat er genoeg mensen tot inkeer zullen komen de komende tijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-10-2020 12:52
Minder nog denk ik, maar de schade die ze aanrichten is groot. Ik snap ook wel wat jij bedoelt. Ik voel me heel machteloos als ik bedenk dat we eigenlijk voor een groot deel van hun gedrag afhankelijk zijn terwijl ze totaal niet bereid zijn om mee te werken. Ik hoop maar dat er genoeg mensen tot inkeer zullen komen de komende tijd.
Nou, als je al ziet dat 20% !!!! van de mensen die een positieve coronatest-uitslag hebben gekregen, NIET in quarantaine gaat... en dat zijn dan alleen nog de mensen die zich hebben laten testen, dus die ergens ook wel een goede bedoeling hadden.... kan je nagaan hoeveel mensen zich überhaupt niet laten testen, en zich niet aan de andere maatregelen houden.
In de paar musea die ik heb geprobeerd, ben ik ook telkens heftig bulderend hoestende en niezende mensen tegengekomen, en dan niet in hun arm of hand, nee gewoon zo in de lucht. In een afgesloten museumkamer. En op straat lijkt ook maar de helft door te hebben dat er een pandemie aan de gang is. De rest botst gewoon tegen je aan of komt in een winkel tegen je aan hangen.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 16-10-2020 13:01
7.50% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 12:57
Nou, als je al ziet dat 20% !!!! van de mensen die een positieve coronatest-uitslag hebben gekregen, NIET in quarantaine gaat... kan je nagaan hoeveel mensen zich niet aan de andere maatregelen houden.
Dat is wel zo, maar ik vraag me bij dit soort metingen wel altijd af hoe ze dit afbakenen in vragen. Er kunnen wel mensen zijn die dit invullen en echt extreem eerlijk zijn. Dus die terwijl ze in quarantaine zaten een keer om half twaalf 's avonds een vuilniszak op de stoep hebben gezet waarvoor ze twee meter van hun voordeur verwijderd waren en vonden dat ze niet meer naar eer en geweten konden zeggen dat ze 100% van de tijd binnen waren.

Mensen die er echt een potje van maken zullen toch ook niet snel eerlijk gaan meewerken met zo'n onderzoek?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-10-2020 13:00
Dat is wel zo, maar ik vraag me bij dit soort metingen wel altijd af hoe ze dit afbakenen in vragen. Er kunnen wel mensen zijn die dit invullen en echt extreem eerlijk zijn. Dus die terwijl ze in quarantaine zaten een keer om half twaalf 's avonds een vuilniszak op de stoep hebben gezet waarvoor ze twee meter van hun voordeur verwijderd waren en vonden dat ze niet meer naar eer en geweten konden zeggen dat ze 100% van de tijd binnen waren.

Mensen die er echt een potje van maken zullen toch ook niet snel eerlijk gaan meewerken met zo'n onderzoek?
Volgens mij bleek dit uit het nabellen door de GGD. Die hoorden dan duidelijk dat mensen hun telefoon opnamen in een drukke supermarkt. "De aanbieding van de week..."
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 13:01
Volgens mij bleek dit uit het nabellen door de GGD. Die hoorden dan duidelijk dat mensen hun telefoon opnamen in een drukke supermarkt. "De aanbieding van de week..."
Oké ja dat is stom.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 16-06-2021 20:50
Reden: privacy
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
16-10-2020 11:35
Haha, dat laatste! Ik drink niet, maar probeer me ook altijd te onttrekken aan het getetter.
Ik drink eigenlijk ook nooit dus na een half wijntje kun je me afvoeren😉
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 12:57
Nou, als je al ziet dat 20% !!!! van de mensen die een positieve coronatest-uitslag hebben gekregen, NIET in quarantaine gaat..
heb je een linkje, ben wel benieuwd hoe ze dat dan onderzoeken en welk percentage daar van in de zorg werkt, en van hun werkgever moet komen
Alle reacties Link kopieren
Als ik vanuit mijn werk merk hoeveel mensen toch regiovervoer willen met verkoudheidsklachten, vervoer wensen naar de teststraat en zelfs het ziekenhuispersoneel liegt om maar vervoer te krijgen voor een positief persoon... En dan heb ik het nog niet over de aso's die net voor sluitingstijd in de kroeg feesten of burgemeesters die evenementen toestaan tegen gezond verstand in (Tilburg) Te veel mensen twijfelen aan het virus, maatregelen en denken aan de dikke ik.

Dan zie ik nog niet gebeuren dat kerst een grote happening zal zijn. Ik plan nog niets, ga uit van alleen met het eigen gezin. Ik zorg dat mijn vriezer vol zit en er genoeg drank in huis is. Dan kan ik altijd spontaan wat doen als het toch kan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-10-2020 13:08
Oké ja dat is stom.
Ja behoorlijk! Hoe weinig hersencellen heb je dan? Ik probeer me voor te stellen wat er omgaat in het hoofd van zulke dombo's.
- Oei, verkoudheidsklachten, ik geloof dat ik me dan moet laten testen. Zal wel niks zijn.
- Kut, bent positief. Quarantaine? Waarom? Wat is er mis met even shoppen dan? Niemand die het door heeft.
- Oh de telefoon. Laat ik gewoon opnemen.

:facepalm:

En dat zijn dan al 20% van de mensen. Kan je nagaan hoeveel erover liegen of slimmer zijn en de telefoon niet opnemen en pas thuis weer zelf terugbellen.

In Duitsland controleerden ze veel strenger op die quarantaine en kon je een torenhoge boete krijgen als je je er niet aan hield. Waarom moet het bij ons altijd weer met poezelige handschoentjes en "waarschuwen" en "adviezen"? Je ziet wat ervan komt...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2020 13:11
heb je een linkje, ben wel benieuwd hoe ze dat dan onderzoeken en welk percentage daar van in de zorg werkt, en van hun werkgever moet komen
Het is al een aantal keer bij Een Vandaag aan bod gekomen, zij hadden het van RIVM die het weer van GGD had, voor zover ik begreep.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 13:14

In Duitsland controleerden ze veel strenger op die quarantaine en kon je een torenhoge boete krijgen als je je er niet aan hield. Waarom moet het bij ons altijd weer met poezelige handschoentjes en "waarschuwen" en "adviezen"? Je ziet wat ervan komt...
Het gaat in Duistland net zo slecht als bij ons hoor
alleen duurt het iets langer, omdat ze een lagere bevolkingsdichtheid hebben

https://nos.nl/artikel/2352395-nieuwe-m ... jfers.html
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-10-2020 12:29
Iemand leuke ideeën om een Kerst in gezinsverband extra leuk en speciaal te maken met kinderen? Onze kinderen zijn 11, 8 en 5 jaar oud.
Ik wil het voor hun toch onvergetelijk en speciaal maken thuis.
Wij deden vroeger op kerstavond kinderkerstdiner. In plaats van een echte maaltijd mochten alle kinderen zelf kleine gerechtjes uitzoeken die ze dan ook zelf mee hielpen met maken. Dus gezellig de hele middag met zijn alle in de keuken om allerlei verschillende dingen te maken, daarna netjes aankleden en naar kindermis en dan met zijn alle aan tafel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2020 13:11
heb je een linkje, ben wel benieuwd hoe ze dat dan onderzoeken en welk percentage daar van in de zorg werkt, en van hun werkgever moet komen
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... ragsregels
even scrollen naar dat blokje Thuisquarantaine.

En dit zijn nog de mensen die meewerken aan zo'n onderzoek. Ik heb zomaar een vermoeden dat dat een vertekend beeld geeft omdat de virusontkenners niet eens de moeite nemen om mee te doen aan zulke onderzoeken, dus dat er eigenlijk nog veel meer mensen besmettelijk buiten blijven rondlopen en lekker gaan winkelen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2020 13:17
Het gaat in Duistland net zo slecht als bij ons hoor
alleen duurt het iets langer, omdat ze een lagere bevolkingsdichtheid hebben

https://nos.nl/artikel/2352395-nieuwe-m ... jfers.html
Oh dit wist ik nog niet. Nog niet zo slecht als bij ons maar blijkbaar ook daar eigenwijze betweters....
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2020 13:34
Oh dit wist ik nog niet. Nog niet zo slecht als bij ons maar blijkbaar ook daar eigenwijze betweters....
In de meeste landen om ons heen zijn volgens mij eigenwijze betweters.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven