Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerstpakketten persoonlijk bezorgen bij collegas

27-11-2020 18:47 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op kantoor bij een detacheringsbureau. Gedetacheerden wonen door het gehele land. Nu is het idee door directie opgevat om dit jaar de kerstpakketten persoonlijk langs te brengen. Ik vind het geen goed idee met het zicht op de maatregelen en advies van RIVM om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken en vraag mij sterk af of gedetacheerden dit in deze crisistijd wel kunnen waarderen. Ik stuit op veel onbegrip in de organisatie op mijn standpunt. Hoe kijken jullie hiernaar?

Concreet; gedetacheerden wonen door heel Nederland dus alle provincies worden aangedaan

Voorgaande jaren hadden we met kerst altijd een gezamenlijke bijeenkomst waarbij de pakketten werden uitgereikt. Overige werden opgestuurd
redbulletje schreef:
28-11-2020 10:10
Zolang het maar geen onaangekondigd bezoek is.
Inderdaad. Als ik onopvallend zou kunnen zien wie er onverwachts voor de deur staat en het is een leidinggevende/collega dan zou ik net doen of ik niet thuis was. :$
Leuk idee/initiatief.

Wij gaan hier voor mijn team iets gelijkaardig doen komende weekend, maar dan als Sinterklaas-traktatie die tegelijk ook een voorbereiding is voor een KOTK-actie. Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken. Wij gaan ook met een hoopje mensen langs de rest van het team langs om een surprise-pakketje af te leveren (het is een groot team dus ze zitten verspreid over het land).
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
28-11-2020 10:12
Ik blijf er helemaal niet in hangen. Ik doe mijn best om het voor mezelf leuk te houden in deze tijd.

Er werd gezegd dat de verbinding met de gedetacheerde collega’s weg kan raken als elkaar weinig ziet. Mijn reactie daarop is dat dat niet alleen voor gedetacheerden geldt maar voor iedereen die al langere tijd enkel thuis werkt. Dat is inherent aan de tijd waarin we leven momenteel.

En ja, dat is vervelend. En ik begrijp dat er naar manieren wordt gezocht om binding te houden. Ik weet alleen niet of dit de juiste vorm daarvoor is. Omdat uit dit topic al duidelijk wordt dat lang niet iedereen dit fijn zou vinden.

Daarnaast is bij 12 mensen langsgaan op een dag gewoon niet de bedoeling nu. Afstand of niet.

Absoluut eens hoor, dat dat risico er voor iedere thuiswerker is. Dat heb ik nooit willen bagatelliseren :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moet hem gewoon gaan halen, soort drive-inn. Dit houdt dus in dat al zijn collega’s zich moeten verplaatsen. Dan lijkt mij deze actie logischer.
Such a beautiful place to be with Friends.
Sinjoren schreef:
28-11-2020 10:15
Leuk idee/initiatief.

Wij gaan hier voor mijn team iets gelijkaardig doen komende weekend, maar dan als Sinterklaas-traktatie die tegelijk ook een voorbereiding is voor een KOTK-actie. Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken. Wij gaan ook met een hoopje mensen langs de rest van het team langs om een surprise-pakketje af te leveren (het is een groot team dus ze zitten verspreid over het land).
En weten de mensen dat ook? Dat je langskomt om te “connecteren”?
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:22
En weten de mensen dat ook? Dat je langskomt om te “connecteren”?
Dan zou het geen surprise zijn, dus nee.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
28-11-2020 10:22
Mijn man moet hem gewoon gaan halen, soort drive-inn. Dit houdt dus in dat al zijn collega’s zich moeten verplaatsen. Dan lijkt mij deze actie logischer.

Eens.

Ik heb nog geen flauw idee hoe mijn bedrijf het gaat doen. Een groot deel werkt thuis en een kleiner deel (waaronder ik) werkt nog wel op of vanaf locatie.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Sinjoren schreef:
28-11-2020 10:25
Dan zou het geen surprise zijn, dus nee.
Wat een hel. Je kunt toch het cadeau als surprise doen? Nu ga je mensen overvallen die misschien wel in bed liggen thuis te werken oid.

“Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken.”
- leuk volgens de meningen van de organisatoren ja. Niet eens gepeild of mensen daar dus op zitten te wachten bij hun privé adres.

Je verspreidt dan ook zomaar de adressen van mensen onder de uitdelers?
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:30
Wat een hel. Je kunt toch het cadeau als surprise doen? Nu ga je mensen overvallen die misschien wel in bed liggen thuis te werken oid.

“Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken.”
- leuk volgens de meningen van de organisatoren ja. Niet eens gepeild of mensen daar dus op zitten te wachten bij hun privé adres.

Je verspreidt dan ook zomaar de adressen van mensen onder de uitdelers?
Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken. Je kunt prima van te voren aangeven dat iemand tussen 11.30 en 12.00 uur bezoek kan verwachten. Dan komen ze maar even met hun luie reet uit bed, voor de baas in de baas z'n werktijd.
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:30
Wat een hel. Je kunt toch het cadeau als surprise doen? Nu ga je mensen overvallen die misschien wel in bed liggen thuis te werken oid.

“Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken.”
- leuk volgens de meningen van de organisatoren ja. Niet eens gepeild of mensen daar dus op zitten te wachten bij hun privé adres.

Je verspreidt dan ook zomaar de adressen van mensen onder de uitdelers?
Geeuw :)

Geen zorg, we komen niet bij jou aankloppen hoor :biggrin: Voel je je verder wel goed of ben je gewoon altijd zo'n oeverloos negatieve zeur?
Sinjoren schreef:
28-11-2020 10:15
Leuk idee/initiatief.

Wij gaan hier voor mijn team iets gelijkaardig doen komende weekend, maar dan als Sinterklaas-traktatie die tegelijk ook een voorbereiding is voor een KOTK-actie. Leuk als attentie, leuk voor het team, leuk om even te connecteren en altijd leuk om gezamelijk aan wat extra te werken naast de resultaten die we zo boeken. Wij gaan ook met een hoopje mensen langs de rest van het team langs om een surprise-pakketje af te leveren (het is een groot team dus ze zitten verspreid over het land).
Zit te denken waar deze afkorting van is. Moet in het kader van Sinterklaas aan iets met Kick Out denken, maar gezien de context zal dat niet.
FitsSprits schreef:
28-11-2020 10:34
Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken. Je kunt prima van te voren aangeven dat iemand tussen 11.30 en 12.00 uur bezoek kan verwachten. Dan komen ze maar even met hun luie reet uit bed, voor de baas in de baas z'n werktijd.
Dat is precies wat ik bedoel: als je het overlegt en aankondigt dan kan iemand er rekening mee houden. Als je dat niet doet, dan kan je ook niet verwachten dat die persoon staat te springen om je te ontvangen of überhaupt de deur open doet. Het is immers vrije invulling van hoe je thuis werkt. Al doe je dat in bad. Dus dat heeft niks met “luie reet” te maken.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 28-11-2020 10:39
10.34% gewijzigd
Eames6 schreef:
28-11-2020 10:37
Zit te denken waar deze afkorting van is. Moet in het kader van Sinterklaas aan iets met Kick Out denken, maar gezien de context zal dat niet.
Kom op tegen kanker
Sinjoren schreef:
28-11-2020 10:35
Geeuw :)

Geen zorg, we komen niet bij jou aankloppen hoor :biggrin: Voel je je verder wel goed of ben je gewoon altijd zo'n oeverloos negatieve zeur?
Ik vind het grappig dat jij denkt dat iedereen het net zo leuk vindt als jij. Niks negatieve zeur aan; werk is werk, thuis is thuis. Vraag minstens of mensen er op zitten te wachten. Dan laat je ten minste de keuze aan hun ipv jouw mening/wil opleggen.
Sinjoren schreef:
28-11-2020 10:38
Kom op tegen kanker
O ja, dat is het. Goed doel!
Ik zit met mijn haar in vogelnest en in huispak op de bank, krijg opeens angstige visioenen van aanbellende collega's. Ik ga me toch maar even opfluffen nu, voor alle zekerheid.
Klonkje schreef:
28-11-2020 10:42
Ik zit met mijn haar in vogelnest en in huispak op de bank, krijg opeens angstige visioenen van aanbellende collega's. Ik ga me toch maar even opfluffen nu, voor alle zekerheid.
Pas maar op, straks komen ze lekker ‘connecteren’ aan de deur en zien ze jou op je luie reet :proud:
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:38
Het is immers vrije invulling van hoe je thuis werkt. Al doe je dat in bad.

Is dat wel zo? Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het correct doen van je werk. Maar vergelijk het eens met autorijden: als je onderuit gezakt in je stoel hangt versus rechtop en proactief achter het stuur zit... Toch wel een wereld van verschil.
FitsSprits schreef:
28-11-2020 10:44
Is dat wel zo? Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het correct doen van je werk. Maar vergelijk het eens met autorijden: als je onderuit gezakt in je stoel hangt versus rechtop en proactief achter het stuur zit... Toch wel een wereld van verschil.
Tja je kunt als baas daar geen eisen aanstellen natuurlijk. Je kan moeilijk zeggen dat Pietje niet op de bank zijn mail mag checken. Je kan het hooguit stimuleren door faciliteiten aan te bieden zoals een bureau stoel, bureau en extra beeldscherm.
FitsSprits schreef:
28-11-2020 10:44
Is dat wel zo? Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het correct doen van je werk. Maar vergelijk het eens met autorijden: als je onderuit gezakt in je stoel hangt versus rechtop en proactief achter het stuur zit... Toch wel een wereld van verschil.
Ik zit dus echt vaak met laptop in bed, haha! Heerlijk. Ik kom om in het werk, dus ik hoef me bepaald niet proactief op te stellen, er is genoeg te doen.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:45
Tja je kunt als baas daar geen eisen aanstellen natuurlijk. Je kan moeilijk zeggen dat Pietje niet op de bank zijn mail mag checken. Je kan het hooguit stimuleren door faciliteiten aan te bieden zoals een bureau stoel, bureau en extra beeldscherm.
Natuurlijk kan een baas daar geen eisen aan stellen. Wel vind ik dat een baas het moet stimuleren door het beschikbaar stellen van goed werkmateriaal. Maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
FitsSprits schreef:
28-11-2020 10:48
Natuurlijk kan een baas daar geen eisen aan stellen. Wel vind ik dat een baas het moet stimuleren door het beschikbaar stellen van goed werkmateriaal. Maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Maar wat is dan minder of niet verantwoordelijk aan werken in bed? Ik doe precies hetzelfde in bed als op de bank of als aan tafel/bureau. Ik doe gewoon wat het lekkerste zit en waar ik zin in heb.
PietjeBello schreef:
28-11-2020 10:40
Ik vind het grappig dat jij denkt dat iedereen het net zo leuk vindt als jij. Niks negatieve zeur aan; werk is werk, thuis is thuis. Vraag minstens of mensen er op zitten te wachten. Dan laat je ten minste de keuze aan hun ipv jouw mening/wil opleggen.
Want jij kent mijn team uiteraard beter dan ikzelf :biggrin:

Dus thx but no thx, we gaan dat gewoon doen zoals we dat gepland hebben.
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
28-11-2020 10:42
Ik zit met mijn haar in vogelnest en in huispak op de bank, krijg opeens angstige visioenen van aanbellende collega's. Ik ga me toch maar even opfluffen nu, voor alle zekerheid.

Ik loop ook lekker rond in sweater en trainingsbroek en zonder make up, maar bij mij mogen ze best langskomen. Moeten ze wel wat lekkers meenemen ;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
ca726647543 schreef:
28-11-2020 08:55
Wat is er zo erg aan om even je collega's te zien in een tijd waarin heel veel mensen elkaar hoogstens via video hebben gezien?
Degene die aan de deur komt met de verrassing is niet per se je lievelingscollega, maar kan ook een leidinggevende zijn, waar je nauwelijks ooit contact mee hebt. In mijn geval werd ik ook nog verrast toen het 30 graden was en ik een outfit aan had waar ik nooit mee naar kantoor zou gaan. Nogmaals, niets dramatisch, maar voor mij voegde de persoonlijke overhandiging niets toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven