Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerstpakketten persoonlijk bezorgen bij collegas

27-11-2020 18:47 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op kantoor bij een detacheringsbureau. Gedetacheerden wonen door het gehele land. Nu is het idee door directie opgevat om dit jaar de kerstpakketten persoonlijk langs te brengen. Ik vind het geen goed idee met het zicht op de maatregelen en advies van RIVM om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken en vraag mij sterk af of gedetacheerden dit in deze crisistijd wel kunnen waarderen. Ik stuit op veel onbegrip in de organisatie op mijn standpunt. Hoe kijken jullie hiernaar?

Concreet; gedetacheerden wonen door heel Nederland dus alle provincies worden aangedaan

Voorgaande jaren hadden we met kerst altijd een gezamenlijke bijeenkomst waarbij de pakketten werden uitgereikt. Overige werden opgestuurd
Zonmuis schreef:
28-11-2020 12:41
Als mensen die net iets anders zijn meteen zeurpieten en janktrienen zijn, dan klinkt jouw team niet leuk.
Voor de doorsnee Viva-flock zou mijn team inderdaad niet leuk zijn, maar dat is net de bedoeling ;)

Voor zij die wel in het team zitten, is het één van de beste spots die ze ooit al gehad hebben, en ook dat is net de bedoeling :biggrin:
smulrol schreef:
28-11-2020 12:50
Ik vind jou ook best zuur hoor ;)
Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 12:57
Dankjewel.
Fijne kerstdagen :thumbsup:

Mijn werk heeft een borrelpakket opgestuurd, en andere werkgever heeft via mailtje gevraagd om adres op te geven als je iets opgestuurd wil hebben. Gewoon leuk hoor.
Ik denk niet dat de secretaresse nu mijn adres gaat googelen om te kijken in maps of ik wel op stand woon
smulrol schreef:
28-11-2020 13:00

Mijn werk heeft een borrelpakket opgestuurd, en andere werkgever heeft via mailtje gevraagd om adres op te geven als je iets opgestuurd wil hebben. Gewoon leuk hoor.
Dat is toch al heel anders? Bij jou wordt het ten minste gevraagd. En is het dus een optie. Dat is anders dan een verplicht, onaangekondigd bezoek waarin jezelf geen keuze hebt.

Je kunt ook gewoon meedenkend zijn en met beide groepen (mensen die het wel leuk vinden en mensen die het niet leuk vinden) rekening houden door mensen een optie te geven.
smulrol schreef:
28-11-2020 13:00
Fijne kerstdagen :thumbsup:

Mijn werk heeft een borrelpakket opgestuurd, en andere werkgever heeft via mailtje gevraagd om adres op te geven als je iets opgestuurd wil hebben. Gewoon leuk hoor.
Ik denk niet dat de secretaresse nu mijn adres gaat googelen om te kijken in maps of ik wel op stand woon
Vroeger, toen ik jonger was, zochten wij zeker wel altijd alle villa’s van partners van kantoor op...
smulrol schreef:
28-11-2020 13:00
Fijne kerstdagen :thumbsup:

Mijn werk heeft een borrelpakket opgestuurd, en andere werkgever heeft via mailtje gevraagd om adres op te geven als je iets opgestuurd wil hebben. Gewoon leuk hoor.
Ik denk niet dat de secretaresse nu mijn adres gaat googelen om te kijken in maps of ik wel op stand woon
Als mensen zelf hun adres doorgeven is daar niets mis mee. In dit geval wordt het ook gewoon opgestuurd.

Zomaar adressen van collega’s aan andere collega’s verstrekken mag niet. Of je het nog gezeur vindt of niet, het mag niet.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
28-11-2020 12:50
Voor de doorsnee Viva-flock zou mijn team inderdaad niet leuk zijn, maar dat is net de bedoeling ;)

Voor zij die wel in het team zitten, is het één van de beste spots die ze ooit al gehad hebben, en ook dat is net de bedoeling :biggrin:
Ja, verbaast me niks als ze dat zeggen.

Als je ergens niet op zit te wachten, dan krijg je zo'n reactie van een collega:
Sinjoren schreef:
28-11-2020 12:31
Die krijgen dan gewoon een ontslag eh :biggrin: :biggrin: As said, zeurpieten en janktrienen horen niet in dat team thuis.
Verkneukelen om het ontslag van een collega om zoiets onbenulligs. Klinkt als een raar clubje, maar glimlachen kunnen ze waarschijnlijk wel op maat
:lol: :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Als de baas echt vindt dat het persoonlijk afgeleverd moet worden dan huurt hij een limousine met chauffeur die jou naar de adressen rijdt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toch ook echt veel mensen die onaangekondigd bezoek van collega's niet kunnen waarderen. Ik zit ook in dat kamp. Mijn privé is privé en wil ik graag zo houden. Als het dan toch 'moet' zet ik mijn vriendelijke gezicht op want 'zo heurt het nou eenmaal'. Maar leuk? Nee. En zeker niet onaangekondigd. (Ook niet buiten corona tijd)
Alle reacties Link kopieren
Ach laten we wel wezen, de werkgever doet het hierin toch nooit goed. De ene vindt langsbrengen attent en waardeert de aandacht, de andere vindt het een invasie op zijn of haar privacy. De een vindt bezorgen prima, de ander vindt dit makkelijk en onpersoonlijk. En dan zijn we nog niet eens bij de inhoud van het pakket.

Ik houd zelf niet zo van onverwacht bezoek, maar als ik al sinds maart thuis had zitten werken dan zou ik de moeite die ze doen wel kunnen waarderen en zou ik opsturen toch wel wel wat afstandelijk vinden, in een tijd waarin al zo veel afstand is.
Zonmuis schreef:
28-11-2020 16:46
Ja, verbaast me niks als ze dat zeggen.

Als je ergens niet op zit te wachten, dan krijg je zo'n reactie van een collega:



Verkneukelen om het ontslag van een collega om zoiets onbenulligs. Klinkt als een raar clubje, maar glimlachen kunnen ze waarschijnlijk wel op maat
:lol: :lol: :lol:
Glimlachen en nog veel meer; straf eh! Ik heb ze goed afgetraind, dat klopt helemaal. :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
28-11-2020 19:03
Glimlachen en nog veel meer; straf eh! Ik heb ze goed afgetraind, dat klopt helemaal. :biggrin: :biggrin:
Oh, is het zo'n soort club?
Nu begrijp ik het :-D
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
28-11-2020 10:03
Je kunt blijven hangen in "het is een nare tijd nu en niks is mogelijk om dat te verzachten", of je kunt, voor mensen die het zwaar vinden/ pittig hebben, op zoek naar hoe je dat kan verlichten. Even f2f contact, het gevoel dat er aan je gedacht wordt, kan veel schelen. En ik zie werkelijk niet wat een pakket brengen, stap naar achter doen en 5a 10 minuutjes bijpraten voor gevaar oplevert.
Mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
27-11-2020 19:09

Afstand houden, niet naar binnen gaan maar een kletspraatje onder de carport is toch juist erg leuk?


Iedereen mag toch gewoon bezoek ontvangen mits je 1.5 meter afstand houd.
Aanbellen (na afspraak) en samen een kop koffie drinken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-11-2020 22:05
Iedereen mag toch gewoon bezoek ontvangen mits je 1.5 meter afstand houd.
Aanbellen (na afspraak) en samen een kop koffie drinken.
Dat het mag wil natuurlijk niet zeggen dat je er vanuit kan gaan dat iedereen dat wil. Zeker als je heel veel adressen aandoet is er ook minder risico op verspreiding buiten dan bij iedereen binnen.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
28-11-2020 22:26
Dat het mag wil natuurlijk niet zeggen dat je er vanuit kan gaan dat iedereen dat wil. Zeker als je heel veel adressen aandoet is er ook minder risico op verspreiding buiten dan bij iedereen binnen.


Mee eens.

Je zou sowieso kunnen vragen of mensen hem persoonlijk afgegeven willen hebben of per post.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zonmuis schreef:
28-11-2020 19:56
Oh, is het zo'n soort club?
Nu begrijp ik het :-D
Yup, zo'n club is het. Niet van de zuiver uitvoerende Viva-flock-type, maar allemaal hoogopgeleide, high performance kenniswerkers (zo'n stuk of 100). Jolly good fun!
Liv8 schreef:
28-11-2020 18:19
Ach laten we wel wezen, de werkgever doet het hierin toch nooit goed. De ene vindt langsbrengen attent en waardeert de aandacht, de andere vindt het een invasie op zijn of haar privacy. De een vindt bezorgen prima, de ander vindt dit makkelijk en onpersoonlijk. En dan zijn we nog niet eens bij de inhoud van het pakket.

Ik houd zelf niet zo van onverwacht bezoek, maar als ik al sinds maart thuis had zitten werken dan zou ik de moeite die ze doen wel kunnen waarderen en zou ik opsturen toch wel wel wat afstandelijk vinden, in een tijd waarin al zo veel afstand is.
Uiteraard. Voor sommigen zal het inderdaad nooit goed of nooit goed genoeg zijn.
Enfin, als werkgever kan je dan maar gewoon je eigen zin doen en de eeuwige zeurpieten gewoon negeren.
Sinjoren schreef:
29-11-2020 12:59
Yup, zo'n club is het. Niet van de zuiver uitvoerende Viva-flock-type, maar allemaal hoogopgeleide, high performance kenniswerkers (zo'n stuk of 100). Jolly good fun!



Uiteraard. Voor sommigen zal het inderdaad nooit goed of nooit goed genoeg zijn.
Enfin, als werkgever kan je dan maar gewoon je eigen zin doen en de eeuwige zeurpieten gewoon negeren.
Mits het binnen de AVG past natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf 9 van de 10 keer met oortjes in, waardoor ik de bel niet hoor (een zachte tring) in april was het secretaresse dag en kreeg het team bloemen. 1 had ik niet door wanneer het secretaressedag was en 2 was er ook niet aangekondigd dat er iets aan ging komen.

Ik weet nog dat het een mooie dag was, dus zat ik buiten in de tuin. Bezorger eerst aangebeld en een paar keer heel hard op het raam geklopt omdat ze blijkbaar mijn achterdeur open zag staan

Lang verhaal kort; stuur je een pakket op, laat het je werknemers sowieso even weten
Hier was de Sinterklaas alvast een gesmaakt succes; kleine 100 smulpakketjes voor Sinterklaas en tegelijk een goed doel steunen. Everybody liked, nobody minded :mrgreen:
Nou, geweldig toch, al die eensgezindheid in je highperforming team. Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
06-12-2020 13:08
Hier was de Sinterklaas alvast een gesmaakt succes; kleine 100 smulpakketjes voor Sinterklaas en tegelijk een goed doel steunen. Everybody liked, nobody minded :mrgreen:

Klinkt goed :P

Hier werd de chocoladeletter via PostNL verstuurd. De kerstpakketten gaan thuisbezorgd worden door een bedrijf waar we wel vaker zaken mee doen. Pakketten bezorgen is niet bepaald hun core business, maar ze hebben het door de maatregelen financieel erg lastig en kunnen zo iets bijverdienen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Het is deze en volgende week weer kerstpakken-tijd denk ik zo

Gisteren een kerstpakket(je) van mijn werk gekregen met de brievenbuspost - chocolade, zuurstok(?) en bonnen.

Op mijn vrijwilligerswerk zouden we in eerste instantie in kleine groepjes koffie drinken en dan kregen we gelijk ons pakket. Nu komen ze het maandag brengen. We zijn met 40 vrijwilligers en ik verwacht dat ze dat over alle 4 de coördinatoren gaan verdelen die we hebben.
We krijgen meestal een traditioneel kerstpakket, kan dus niet door de brievenbus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven