Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kind in huis in quarantaine tijdens wachten op uitslag?

25-09-2020 14:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.
Eén van mijn kinderen heeft keelpijn, een snotneus en is wat moeier dan anders. Gisteravond gebeld en pas zondag een test.

Wat doe ik in de tussentijd? Ze blijft uiteraard thuis en we ontvangen geen bezoek. Maar laat ik haar tot en met de uitslag (die met een beetje pech pas dinsdag komt) alleen in haar kamer zitten, op afstand van alles en iedereen. Of zijn we daar wat losser in?

Ik vind dit een lastige. Ze is 13 en 5 dagen alleen op haar kamer vind ik echt sneu. En ik ben niet helemaal overtuigd dat ik daarmee een besmetting van de andere huisgenoten voorkom. Dus misschien gewoon lekker laten rondlopen en alleen de keuken verboden terrein maken?

Wat doen jullie in dit soort gevallen? Milde klachten en wachtend op de test/uitslag?

Apart blijven?

Totaal aantal stemmen: 179

apart houden in kamer en in isolatie tot uitslag bekend is (8%)
gewoon rondlopen en beetje je best doen tot afstand houden thuis (83%)
anders (9%)
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
25-09-2020 15:45
Meerderheid zegt dus 'laat maar rondlopen'.
Maakt het voor jullie nog wat uit dat twee van de vier mensen hier in huis in een risicogroep vallen? Zouden jullie dan wel kind vragen op de kamer te blijven? Want daar zit dus ook een deel van mijn twijfel.
Zijn dat kinderen of volwassenen?

Ik geloof dat ik als volwassene eerder zelf een paar dagen ging isoleren dan dat van mijn kind te vragen.
OldWood schreef:
25-09-2020 16:52
Gisteren gebeld voor een test omdat ik verkouden ben, waarschijnlijk gewoon een verkoudheid en verder niks aan de hand.
Aan de vrouw die ik aan de telefoon had gevraagd of iedereen in het gezin nu thuis moest blijven.
Dit hoefde niet zei zij. Pas op het moment dat ik koorts krijg en benauwd word moet iedereen thuisblijven.
De enige die thuis moet blijven dat ben ik, omdat ik de enige ben met verkoudheidsklachten.

Ik hou wel afstand van mijn man en maak extra schoon in huis, dus alles wat ik aanraak word gelijk schoon gemaakt en ik was constant mijn handen.
Echt afzonderen apart in een kamer doe ik niet, je houd rekening met de afstand, dat is het belangrijkste lijkt mij.
Maar je slaapt wel gewoon bij je man in 1 kamer?
Merys schreef:
25-09-2020 16:53
Onder het bericht zet ik notabene Rijksoverheid.nl :proud:

En ik zal zo even, als ik uitgewerkt ben, de testfolder zoeken.
Rijksoverheid.nl is natuurlijk niet de directe link.
Ik heb in een eerdere post een link naar de testfolder gezet. Daar staat dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
25-09-2020 18:14
Maar je slaapt wel gewoon bij je man in 1 kamer?
Nee jammer genoeg niet, ik slaap in de logeerkamer totdat ik de uitslag heb.
Hier een kind die in aaraking is geweest met een positief getest persoon.
Hij kan door zijn beperking niet getest worden, ik ben negatief getest ivm lichte klachten en nu zitten we allemaal thuis in quarantaine.
Afstand houden van hem gaat niet en dat zou ik ook niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
25-09-2020 15:01
Heeft iemand in uw huishouden naast milde corona klachten ook last van koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.

Rijksoverheid.nl
Dus alleen bij koorts en benauwdheid blijft het hele huishouden thuis tot de uitslag er is, ook als de klachten van de geteste persoon inmiddels over zijn. Dit is bij de dochter van TO niet het geval, dus kan de rest gewoon naar school/buiten/sporten.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
25-09-2020 15:01
Heeft iemand in uw huishouden naast milde corona klachten ook last van koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.

Rijksoverheid.nl
Dus met milde coronaklachten en een test > huisgenoten mogen zich gewoon vrij bewegen. Wel anderhalve meter afstand tot testcase houden.

Als er NAAST bovenstaande ook sprake is van koorts of benauwdheid, DAN moeten huisgenoten thuis blijven.
En die huisgenoten laten zich pas testen als ze coronaklachten krijgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:
25-09-2020 14:53
Mijn neefje heeft toch echt een paar dagen in zijn kamer gezeten na contact met iemand die positief was. Iedereen die contact gehad had, in quarantaine in een aparte kamer. Eten werd op bed gezet, apart toilet gebruikt. Eerste test negatief, vier dagen later nog een test. Tot dan in quarantaine. Gelukkig was de tweede test ook negatief.
Misschien is het anders als er contact is geweest met iemand die positief was?

Bij genoemde klachten en geen koorts/benauwdheid mag je niet naar school of naar plekken met anderen, maar je huisgenoten wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn man, dochter en ik gelijk thuis gebleven na contact met 2 positieve mensen door dochter en mij. Afgelopen dagen getracht afstand te houden van zoon en man: niet kussen, 1.5 meter afstand, niet in hetzelfde bed slapen
Maar helaas nu allemaal Corona. Vreselijk shit en ik baal enorm. Maar als de rest wel positief was en zoon niet werd het ook onmogelijk om hem te mijden. Een 9 jarige kan ook niet geheel voor zichzelf zorgen met de rest op zolder in quarantaine. En bij opa en oma brengen kan ook niet ivm het mogelijk besmettingsgevaar dat er toch voor hen is
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
25-09-2020 16:53
Onder het bericht zet ik notabene Rijksoverheid.nl :proud:

En ik zal zo even, als ik uitgewerkt ben, de testfolder zoeken.

Duh. Het woord 'precies' was je niet opgevallen zeker?


Ik zal meteen toegeven dat bedroevend veel teksten op het rivm en de rijksoverheid heel slecht geschreven zijn, je moet ze vaak meermaals lezen om het helder te krijgen. Maar de betekenis is als volgt:

Uw huisgenoot heeft zware klachten

Heeft iemand in uw huishouden naast milde corona klachten ook last van koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.


1. Iemand in uw huishouden heeft naast milde klachten óók koorts of benauwdheid.
2. dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben
3. zodra één van die huisgenoten óók klachten krijgt laat óók deze persoon zich testen.

Zo is het en niet anders.
Alle reacties Link kopieren
-a- schreef:
25-09-2020 19:27
Hier zijn man, dochter en ik gelijk thuis gebleven na contact met 2 positieve mensen door dochter en mij. Afgelopen dagen getracht afstand te houden van zoon en man: niet kussen, 1.5 meter afstand, niet in hetzelfde bed slapen
Maar helaas nu allemaal Corona. Vreselijk shit en ik baal enorm. Maar als de rest wel positief was en zoon niet werd het ook onmogelijk om hem te mijden. Een 9 jarige kan ook niet geheel voor zichzelf zorgen met de rest op zolder in quarantaine. En bij opa en oma brengen kan ook niet ivm het mogelijk besmettingsgevaar dat er toch voor hen is
Beterschap voor jullie! Ik hoop dat jullie allemaal snel beter zijn. :rose:
-jolijn- schreef:
25-09-2020 19:27
Misschien is het anders als er contact is geweest met iemand die positief was?

Bij genoemde klachten en geen koorts/benauwdheid mag je niet naar school of naar plekken met anderen, maar je huisgenoten wel.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen week ook deze situatie gehad met 15 jarige dochter. Ze is wel zoveel mogelijk op haar kamer gebleven, maar niet helemaal geïsoleerd. Zij had maandag wel koorts dus ook zoon is al de hele week thuis van school. Vanmiddag de uitslag en negatief getest. Gelukkig is ze heel aardig opgeknapt in een week, dus maandag kunnen ze waarschijnlijk beiden weer naar school.

Maar hier dus geen strikte isolatie, ondanks huisgenoten in de risicogroep. Ik merk bij man heel sterk dat hij een soort geaccepteerd heeft dat hij ernstig ziek zou kunnen worden, maar dat de kinderen ook moeten kunnen leven (naar school enzo). En dat was ook een beetje met isoleren. Dochter hield zelf al veel afstand, maar helemaal geen contact trok ze niet en dat vind ik eigenlijk best begrijpelijk. Zeker als ze ziek zijn.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Snap ik selune, maar ik moet wel zeggen dat m’n hart brak toen mijn 9 jarige zoon ook positief verklaard werd ondanks dat we afstand hielden
Daarnaast heb ik ook wel geaccepteerd dat ik ziek ben/ zieker word, maar wat nu als man en ik allebei erg ziek worden? Wat ik wil zeggen is dat het enorm moeilijk is om afstand te houden, haast onmenselijk om je kind niet te kussen/ aanraken/ knuffelen. Maar dat het gevolg ook onzeker is. Waardeloos dilemma
Alle reacties Link kopieren
-a- schreef:
25-09-2020 21:09
Snap ik selune, maar ik moet wel zeggen dat m’n hart brak toen mijn 9 jarige zoon ook positief verklaard werd ondanks dat we afstand hielden
Daarnaast heb ik ook wel geaccepteerd dat ik ziek ben/ zieker word, maar wat nu als man en ik allebei erg ziek worden? Wat ik wil zeggen is dat het enorm moeilijk is om afstand te houden, haast onmenselijk om je kind niet te kussen/ aanraken/ knuffelen. Maar dat het gevolg ook onzeker is. Waardeloos dilemma
Ja precies. En tegelijkertijd het gevoel dat als je in 1 huis woont je toch wel gedoemd bent allemaal ziek te worden. Dus dan maar geen afstand houden, maar ja, dat voelt ook weer zo als opzoeken.

Sterkte met het allemaal ziek zijn. Hoop dat het bij milde klachten blijft voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-09-2020 16:25
Ik mag toch hopen van niet.
Echt hoor, dat to het serieus overweegt :facepalm:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
26-09-2020 14:07
Echt hoor, dat to het serieus overweegt :facepalm:
Nou ja zeg, wat een rare reactie. Is het echt zo vreemd dat ik hier over nadenk? Ik vind het nogal wat om te besluiten dat iedereen dan maar ziek moet worden, inclusief de twee huisgenoten in risicogroep (waarvan 1 mijn man is en de ander mijn andere kind). Ik ben gewoon twee kwaden aan het afwegen in deze.

Overigens zit dochter uit zichzelf voornamelijk op haar kamer. Doet ze sowieso al veel en ook zij is bang om anderen aan te steken. Maar helemaal opsluiten doen we niet. Dat vinden we allemaal te ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dannas, sommigen hebben geen idee hoe beroerd je wordt/kan worden van Corona. Is misschien moeilijk een voorstelling van te maken.
Ik denk dat je het heel goed doet door afstand te houden. Denk er bijv ook aan om alle ruimtes goed te ventileren. Niet dezelfde wc te gebruiken of deze nadien grondig te reinigen. Doe wat jou het beste lijkt en goed dat je het zo serieus afweegt
-a- schreef:
25-09-2020 19:27
Hier zijn man, dochter en ik gelijk thuis gebleven na contact met 2 positieve mensen door dochter en mij. Afgelopen dagen getracht afstand te houden van zoon en man: niet kussen, 1.5 meter afstand, niet in hetzelfde bed slapen
Maar helaas nu allemaal Corona. Vreselijk shit en ik baal enorm. Maar als de rest wel positief was en zoon niet werd het ook onmogelijk om hem te mijden. Een 9 jarige kan ook niet geheel voor zichzelf zorgen met de rest op zolder in quarantaine. En bij opa en oma brengen kan ook niet ivm het mogelijk besmettingsgevaar dat er toch voor hen is
Hoe intens en hoe lang was dat contact met die 2 mensen. Ik vind dat wel een interessante testcase.
Alle reacties Link kopieren
Ik op kraamvisite bij vrouw met baby van 4 weken. Collega aanwezig en mijn dochter. 1,5 meter afstand gehouden door mij en collega’s. Dochter ( 11) pakt baby over van kraamvrouw en zit daarmee op schoot. Ruimte werd geventileerd middels openstaande deur. Duur bezoek : 1 uur. Collega was verkouden en 2 weken daarvoor negatief getest. Kraamvrouw had geen klachten, mijn dochter en ik ook niet. Nadat dochter baby heeft vastgehouden heb ik baby vastgehouden, werd doorgegeven door kraamvrouw. Gezicht afgewend. Maar baby wel aan elkaar overgevend.
5 dagen later collega positief ik negatief. 7 dagen na kraamvisite ik positief
Alle reacties Link kopieren
-a- schreef:
26-09-2020 20:52
Ik op kraamvisite bij vrouw met baby van 4 weken. Collega aanwezig en mijn dochter. 1,5 meter afstand gehouden door mij en collega’s. Dochter ( 11) pakt baby over van kraamvrouw en zit daarmee op schoot. Ruimte werd geventileerd middels openstaande deur. Duur bezoek : 1 uur. Collega was verkouden en 2 weken daarvoor negatief getest. Kraamvrouw had geen klachten, mijn dochter en ik ook niet. Nadat dochter baby heeft vastgehouden heb ik baby vastgehouden, werd doorgegeven door kraamvrouw. Gezicht afgewend. Maar baby wel aan elkaar overgevend.
5 dagen later collega positief ik negatief. 7 dagen na kraamvisite ik positief

Tja, zelfs buiten de corona-tijd had ik geen verkouden kraamvisite gewild bij mijn kersverse baby.
Laat staan bij iedereen op de arm.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet verkouden op kraambezoek o_o Zou dat echt niet willen toen mijn kinderen werden geboren.

In een huis kun je onmogelijk zoveel afstand houden. Als ze naar de wc of douche gaat en jij daarna kun je al besmet raken. Zou haar gewoon door huis laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
26-09-2020 18:02
Nou ja zeg, wat een rare reactie. Is het echt zo vreemd dat ik hier over nadenk? Ik vind het nogal wat om te besluiten dat iedereen dan maar ziek moet worden, inclusief de twee huisgenoten in risicogroep (waarvan 1 mijn man is en de ander mijn andere kind). Ik ben gewoon twee kwaden aan het afwegen in deze.

Overigens zit dochter uit zichzelf voornamelijk op haar kamer. Doet ze sowieso al veel en ook zij is bang om anderen aan te steken. Maar helemaal opsluiten doen we niet. Dat vinden we allemaal te ver gaan.
Je gaat je kind toch niet opsluiten/afzonderen van de rest van het gezin?
Gewoon je gezonde verstand gebruiken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
En welk “ gezond “ verstand bedoel je dan? Dochter vrij en blij laten rondlopende in huis en mogelijk iedereen besmetten? Of bedoel je dochter zoals ze zelf al doet zo veel mogelijk vrijwillig op haar kamer laten. En de wc/ douche schoonmaken na gebruik door dochter?
-a- schreef:
26-09-2020 20:52
Ik op kraamvisite bij vrouw met baby van 4 weken. Collega aanwezig en mijn dochter. 1,5 meter afstand gehouden door mij en collega’s. Dochter ( 11) pakt baby over van kraamvrouw en zit daarmee op schoot. Ruimte werd geventileerd middels openstaande deur. Duur bezoek : 1 uur. Collega was verkouden en 2 weken daarvoor negatief getest. Kraamvrouw had geen klachten, mijn dochter en ik ook niet. Nadat dochter baby heeft vastgehouden heb ik baby vastgehouden, werd doorgegeven door kraamvrouw. Gezicht afgewend. Maar baby wel aan elkaar overgevend.
5 dagen later collega positief ik negatief. 7 dagen na kraamvisite ik positief
Ik snap echt niet dat je verkouden bij een jonge baby op bezoek gaat, Corona of niet. Echt, waar zit je verstand dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven