Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kind in huis in quarantaine tijdens wachten op uitslag?

25-09-2020 14:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.
Eén van mijn kinderen heeft keelpijn, een snotneus en is wat moeier dan anders. Gisteravond gebeld en pas zondag een test.

Wat doe ik in de tussentijd? Ze blijft uiteraard thuis en we ontvangen geen bezoek. Maar laat ik haar tot en met de uitslag (die met een beetje pech pas dinsdag komt) alleen in haar kamer zitten, op afstand van alles en iedereen. Of zijn we daar wat losser in?

Ik vind dit een lastige. Ze is 13 en 5 dagen alleen op haar kamer vind ik echt sneu. En ik ben niet helemaal overtuigd dat ik daarmee een besmetting van de andere huisgenoten voorkom. Dus misschien gewoon lekker laten rondlopen en alleen de keuken verboden terrein maken?

Wat doen jullie in dit soort gevallen? Milde klachten en wachtend op de test/uitslag?

Apart blijven?

Totaal aantal stemmen: 179

apart houden in kamer en in isolatie tot uitslag bekend is (8%)
gewoon rondlopen en beetje je best doen tot afstand houden thuis (83%)
anders (9%)
Alle reacties Link kopieren
Niks verwarrends aan wat mij betreft.
Toen ik afspraak maakte voor dochter werd er gevraagd welke klachten zij had (neusverkoudheid, hoofdpijn, keelpijn) en daarna werd er nog expliciet naar koorts en reuk/smaakverlies gevraagd.

Overigens was haar uitslag al binnen 24 uur online te zien. Vond dat echt prima.

Ik las vorige week ook dat de kans maar 15% is dat je huisgenoten besmet; dat leek me vrij laag.
Het enige wat ik er nog op kan verzinnen is dat het dan misschien per regio verschilt. Nederland kent een hoop GGD regio's die soms net een iets andere aanpak hebben.
Merys schreef:
28-09-2020 22:52
Het enige wat ik er nog op kan verzinnen is dat het dan misschien per regio verschilt. Nederland kent een hoop GGD regio's die soms net een iets andere aanpak hebben.
Het lijkt me dat de richtlijnen van het rijk en het rivm leidend zijn, niet wat ‘een ggd-arts’ zegt.
*Sally* schreef:
28-09-2020 22:54
Het lijkt me dat de richtlijnen van het rijk en het rivm leidend zijn, niet wat ‘een ggd-arts’ zegt.

Dat is een arts die hele dagen op de werkvloer aanwezig is bij zowel de afsprakenlijn als het bron en contact onderzoek.
Ik hoef mijn gelijk niet hoor. Ik deel alleen wat ik aan info kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven