Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kinderfeestje vieren wel of niet?

05-12-2021 21:58 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Dochter is jarig geweest en het feestje moest toen uitgesteld worden ivm Corona besmetting in de klas. Uitgesteld naar as vrijdag. Vinden jullie dat we het door kunnen laten gaan? (Qua Corona)
Het betreft een feestje thuis met 8 kindjes. Wel van 2 verschillende scholen. Leeftijd 6-8. Of is dat nu totaal onverantwoord? Mijn moederhart (hahaha) twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je twijfel. Hoe veel volwassenen zijn er bij het feestje?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen zin hebben in de maandag erop 5 van de 8 kinderen met wat licht gesnuf of gehoest thuis. Zeker niet in dit seizoen.

Uitstellen tot de zomer?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Uitstellen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oei, lastig hoor. Ik zou het nu niet doen. Vooral omdat het twee verschillende scholen zijn. Ook omdat als er iemand positief is na jouw feestje, de eigen feestdagen in de soep lopen. Wij zijn net zelf een week in qarantaine geweest alle drie de kinderen positief. 6, 6 en 8 jr .Nul klachten, maar wel doorgegeven aan mij (gevaccineerd en wel klachten )
marilene26 wijzigde dit bericht op 05-12-2021 22:06
2.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uitstellen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je weet het wel maar je moederhart bloedt. Doe het maar niet, kinderen zijn enorme verspreiders en kerst komt er aan, ook voor de families van de kinderen. Beloof je dochter een geweldig feest als het weer verstandig is zodat we misschien met de hele familie kerst kunnen vieren.

Het aantal positieve testen stijgt nog steeds en er is een nieuwe variant en die hele (6) pandemie krijgen we er nu alleen nog maar onder als we teleurstellingen leren incasseren, ook als het de zoveelste is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het door laten gaan, als er verder geen volwassenen bij zijn en op voorwaarde dat alle kinderen een zelftest doen voor het feestje. Kinderen zitten ook met zijn dertigen samen in de klas en met tientallen tegelijk in groepen op de BSO, dus je veroorzaakt verder geen extra groepsvorming ofzo. Als ze een negatieve testuitslag hebben dan zie ik het probleem niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lastig inderdaad. Het kinderfeestjes van bonuskind is afgezegd omdat op zijn school al meerdere klassen in quarantaine zitten. Super sneu want vorig jaar ging zijn feestje ook niet door. Hopelijk kan het in het nieuwe jaar snel doorgaan.

Ze heeft wel de leeftijd dat je het ook gewoon uit kan leggen.
lilly1234 wijzigde dit bericht op 05-12-2021 22:14
26.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker niet doen, er zijn nu zoveel besmettingen op scholen..
Zuur voor je dochter maar volgend jaar maar weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het door laten gaan, maar wel ouders vragen om kind buiten af te geven en dan ook weer buiten op te halen. Je wilt niet dat ouders in de gang blijven kletsen. Ik zou denk ik zelf een vuurkorf aansteken in de achtertuin en daar verzamelen. Uiteraard houd je afstand tot de ouders. Tijdens het feestje goed ventileren. Zelf zoveel mogelijk afstand houden, maar dat lijkt me bij deze leeftijd geen probleem.

Kinderen van deze leeftijd mogen samen naar school, naar de bso, de gastouder, trainen voor voetbal, hockey en judo. De binnenspeeltuinen zijn open, de zwembaden en bowlingbanen ook, daar worden ook feestjes gegeven. Visiteadvies voor thuis geldt niet voor deze leeftijd.

Ik kan me ook goed voorstellen dat er ouders zijn die het liever uitstellen, maar dat zou ik zelf niet doen op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-12-2021 22:11
Ik zou het door laten gaan, als er verder geen volwassenen bij zijn en op voorwaarde dat alle kinderen een zelftest doen voor het feestje. Kinderen zitten ook met zijn dertigen samen in de klas en met tientallen tegelijk in groepen op de BSO, dus je veroorzaakt verder geen extra groepsvorming ofzo. Als ze een negatieve testuitslag hebben dan zie ik het probleem niet.
Precies, ik snap die reacties hierboven ook echt niet. Op school zitten ze ook hutje mutje. Als ouders het zelf niet zien zitten dan laten ze hun kind niet naar het feestje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft al 2 jaar geen feestje gehad. Kinderen uit de klas zou ik nog wel aandurven maar niet van verschillende scholen of klassen.
Met alleen kinderen uit de klas zou ik het waarschijnlijk wel door laten gaan.
Met kinderen van een andere school vind ik het een lastigere keuze.
Kun je in ieder geval vragen iedereen vooraf een zelftest te doen?
MrsDuck schreef:
05-12-2021 22:15
Mijn dochter heeft al 2 jaar geen feestje gehad. Kinderen uit de klas zou ik nog wel aandurven maar niet van verschillende scholen of klassen.
Maar teamsporten etc gaat ook gewoon door.

Ik vind dat het kan, alleen onhandig dat de kans groot is dat er kinderen niet komen omdat ze besmet zijn
Hetismogelijk schreef:
05-12-2021 22:15
Ik zou het door laten gaan, maar wel ouders vragen om kind buiten af te geven en dan ook weer buiten op te halen. Je wilt niet dat ouders in de gang blijven kletsen. Ik zou denk ik zelf een vuurkorf aansteken in de achtertuin en daar verzamelen. Uiteraard houd je afstand tot de ouders. Tijdens het feestje goed ventileren. Zelf zoveel mogelijk afstand houden, maar dat lijkt me bij deze leeftijd geen probleem.

Kinderen van deze leeftijd mogen samen naar school, naar de bso, de gastouder, trainen voor voetbal, hockey en judo. De binnenspeeltuinen zijn open, de zwembaden en bowlingbanen ook, daar worden ook feestjes gegeven. Visiteadvies voor thuis geldt niet voor deze leeftijd.

Ik kan me ook goed voorstellen dat er ouders zijn die het liever uitstellen, maar dat zou ik zelf niet doen op dit moment.
Niet alles wat mag moet....

Kind mag hier ooknsporten, maar vind ik zelf minder met kinderen uit tig scholen.....

Ik denk wel dat ik daar strenger als gemiddeld in ben, maar een besmetting en dus quarantaine voor mij zou qua werk wel echt redelijk.desastreus zijn.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-12-2021 22:11
Ik zou het door laten gaan, als er verder geen volwassenen bij zijn en op voorwaarde dat alle kinderen een zelftest doen voor het feestje. Kinderen zitten ook met zijn dertigen samen in de klas en met tientallen tegelijk in groepen op de BSO, dus je veroorzaakt verder geen extra groepsvorming ofzo. Als ze een negatieve testuitslag hebben dan zie ik het probleem niet.
Maar kinderen moeten inmiddels wel mondkapjes op als ze door de school lopen. De klassen worden hier ook zoveel mogelijk apart gehouden. En sporten na 17.00 gaat ook voor kinderen niet door. Dan is het best wel raar dat je ze in een andere context wel samen zet. Dat geldt overigens niet alleen voor een kinderfeestje, maar ook voor andere kinderactiviteiten.

Overigens las ik dat de zelftest minder betrouwbaar is als mensen geen klachten hebben
Alle reacties Link kopieren
ik zou het zelf niet doen, hoe jammer dan ook. Tenzij het goed weer is (Droog ) dan zou je eventueel speurtocht oid kunnen doen, maar binnen zou ik het sowieso niet doen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-12-2021 22:11
Ik zou het door laten gaan, als er verder geen volwassenen bij zijn en op voorwaarde dat alle kinderen een zelftest doen voor het feestje. Kinderen zitten ook met zijn dertigen samen in de klas en met tientallen tegelijk in groepen op de BSO, dus je veroorzaakt verder geen extra groepsvorming ofzo. Als ze een negatieve testuitslag hebben dan zie ik het probleem niet.
Dit.
Feestje is voor een kind één van de hoogtepunten van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen.
Maak erceen leuke dag van!

Binnen de sportvereniging waar dochterlief sport zijn wekelijks c.a. 20 kinderen tussen de 8 en de 12, van verschillende scholen.
Daar is testen ook niet verplicht. Waarom zou je voor een feestje dan testen bij die kinderen?
Maar zorg wel dat je feestje om 17.00 is afgelopen, want na 5 uur is het besmettelijk (tenminste.... dat is dan blijkbaar bij sporten weer zo.)
( kind sport op zaterdagmiddag).
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Elodea schreef:
05-12-2021 22:27
Maar kinderen moeten inmiddels wel mondkapjes op als ze door de school lopen. De klassen worden hier ook zoveel mogelijk apart gehouden. En sporten na 17.00 gaat ook voor kinderen niet door. Dan is het best wel raar dat je ze in een andere context wel samen zet. Dat geldt overigens niet alleen voor een kinderfeestje, maar ook voor andere kinderactiviteiten.

Overigens las ik dat de zelftest minder betrouwbaar is als mensen geen klachten hebben
Kinderen van deze leeftijd nog niet, het zijn kinderen uit groep 3-5. Feestje is op die leeftijd toch ook niet na vijven? Dat is meestal gewoon op woensdagmiddag vanuit school tot een uur of 4, max 5 als het met pannenkoeken of friet eten is, toch?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat wel doen. Onder de 12 mag dat ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-12-2021 23:06
Kinderen van deze leeftijd nog niet, het zijn kinderen uit groep 3-5. Feestje is op die leeftijd toch ook niet na vijven? Dat is meestal gewoon op woensdagmiddag vanuit school tot een uur of 4, max 5 als het met pannenkoeken of friet eten is, toch?
Ik had even over de leeftijd heen gelezen, maar dan nog: ook jongere kinderen kunnen natuurlijk besmet zijn en anderen besmetten.

Ik zou zelf in ieder geval terughoudend zijn, en zeker geen 8 kinderen uitnodigen. Maar wij zitten dan ook in quarantaine vanwege besmette vriendjes, dus dat kleurt mijn blik wel.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
05-12-2021 22:21
Maar teamsporten etc gaat ook gewoon door.

Ik vind dat het kan, alleen onhandig dat de kans groot is dat er kinderen niet komen omdat ze besmet zijn
Hier is maar een school waar alle kinderen van zijn. De enige voetbalclub is net uit quarantaine, waardoor ook de klas in quarantaine moest. De jeugdfanfare en dansgarde is gestopt. Mijn dochter sport buiten het dorp maar dat is geen teamsport. De paarden houden genoeg afstand. Het heerst hier wel enorm. Dus dat kleurt mijn mening. Ik zou dus geen feest doen met kinderen uit andere klassen/scholen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven