Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaar met corona

17-09-2020 13:09 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af. Ik lees hier op het forum nauwelijks berichten van mensen die net zo over corona denken als ik.
Dat wil zeggen: ik vind de maatschappelijke schade van al deze maatregelen totaal niet in verhouding staan met de ernst van corona.
In mijn omgeving zijn er meer mensen met dezelfde mening. Zijn die er hier ook?
meredithje wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:11
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paling schreef:
18-09-2020 23:08
Ja maar je leest er wel weer eens wat anders dan in de media. Die zijn zo oppervlakkig en vol herhaling. Ik hoef de conclusies niet te delen (daarvoor weet ik er te weinig van), maar de invalshoeken en de bronnen vind ik interessant.
Vind je dat echt?
Ik vind het wel meevallen. De nrc ligt nu open voor me op tafel en op de pagina die ik nu zie, staat een artikel over waarom er bij het bepalen van de capaciteit voor testen uitgegaan is van 30.000 per dag voor deze tijd van het jaar, en wat er daarbij verkeerd gegaan is. Nieuw, en wat mij betreft ook wel interessant (modelleurs hebben aangegeven dat 30.000 de orde van grootte is, in de praktijk is dat geworden ‘30.000 is genoeg’), en dan nog de richtlijn voor mondmaskers en Grapperhaus’ boetes. Die had ik elders al wel gezien, maar het zou ook raar zijn als er niets over gemeld werd - en het zijn maar korte stukjes.
Voor mij is dat wel redelijk representatief voor wat ik in de media vind.


Edit: eigenlijk was zelfs het mondkapjesstukje nog wel interessant, want daarin zegt een woordvoerder van het rivm dat er wel degelijk gecommuniceerd is (via e-mail) met de sector.
Alle reacties Link kopieren
Klaar met corona... Zo'n gekke opmerking
Alsof iemand ooit niet klaar was met corona?
Neem aan de we het allemaal vanaf het begin af aan zo snel mogelijk weg willen hebben mja zo simpel werkt het niet
Jaloo schreef:
19-09-2020 09:29
Klaar met corona... Zo'n gekke opmerking
Alsof iemand ooit niet klaar was met corona?
Neem aan de we het allemaal vanaf het begin af aan zo snel mogelijk weg willen hebben mja zo simpel werkt het niet
Dit.

Beetje de kleuter-aanpak: als ik mijn handen voor m’n ogen doe bestaat het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Paling schreef:
18-09-2020 14:04
Ik denk dat bij het rivm ook wel bekend is wat het onderliggend ziektebeeld is van de jonge mensen die wel zijn overleden. In het begin was er de angst dat astma een rol speelde maar dat is volgens mij niet meer zo. Als ik een chronische ziekte had zou ik precies willen weten waar de risico's liggen. Er zijn nu heel veel mensen angstig terwijl dat eigenijk niet nodig is.
Klopt, ik heb astma en was daardoor best wel bang. Op een gegeven moment was astma uit de risicogroepen gehaald, tenminste als je het in lichte mate hebt en niet de longarts plat loopt. En inderdaad 1,5 week geleden ben ik positief getest en ben alleen heel licht verkouden geweest. Voel me nu beter dan ik me in tijden gevoeld heb, hoest zelfs bijna niet meer, wat ik normaal de hele dag door doe (heel fijn in deze tijd). En mijn topfitte echtgenoot, die nooit ziek is, heb ik in het ziekenhuis af moeten leveren. We zijn beide begin 50.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik en misschien wel zo'n 90 % van de mensen om heen denken er ook zo over, in tegenstelling tot de meeste mensen op het viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Jaloo schreef:
19-09-2020 09:29
Klaar met corona... Zo'n gekke opmerking
Alsof iemand ooit niet klaar was met corona?
Neem aan de we het allemaal vanaf het begin af aan zo snel mogelijk weg willen hebben mja zo simpel werkt het niet
Nou nee, in het begin was iedereen alert, en kon er vol inspringen, maar nu raken mensen een beetje moe(deloos) er van.

Ik snap de opmerking maar al te goed. Dat betekent alleen niet dat je dan maar alles overboord gooit, gevoelsmatig ben je gewoon klaar mee, ook al moet je misschien weet ik het hoelang nog volhouden.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
19-09-2020 10:20
Dit.

Beetje de kleuter-aanpak: als ik mijn handen voor m’n ogen doe bestaat het gewoon niet.
Is dat erg?
Ik zie de vergelijking niet zo trouwens.
Hallo ik ben er ook klaar mee met de Corona. ik zie in winkels ook steeds meer dat mensen daar geen anderhalve meter afstand houden. ik zelf werk bij mensen als cv monteur en vraag altijd of ik mijn afstand mag houden 1.5 meter
p.s ik ben nieuw hier gr. Leo
Alle reacties Link kopieren
Manvan55 schreef:
21-09-2020 06:39
Hallo ik ben er ook klaar mee met de Corona. ik zie in winkels ook steeds meer dat mensen daar geen anderhalve meter afstand houden. ik zelf werk bij mensen als cv monteur en vraag altijd of ik mijn afstand mag houden 1.5 meter
p.s ik ben nieuw hier gr. Leo
Bijzonder dit, is dit echt waar?
Als hier de cv monteur komt, wacht ik altijd beneden tot hij klaar is, wie gaat er nu met zijn neus bovenop staan??
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie Famke Louise op Instagram gezien met haar "Ik doe niet meer mee" filmpje? Wat een domheid straalt daar vanaf zeg.
pamelacourson schreef:
22-09-2020 10:26
Hebben jullie Famke Louise op Instagram gezien met haar "Ik doe niet meer mee" filmpje? Wat een domheid straalt daar vanaf zeg.
https://www.briefjevanjan.nl/aan-famke-louise/
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-09-2020 10:26
Hebben jullie Famke Louise op Instagram gezien met haar "Ik doe niet meer mee" filmpje? Wat een domheid straalt daar vanaf zeg.
Ja, ik zag het vanochtend. Ik had eigenlijk een heleboel 'steun'reacties verwacht maar volgens mij zijn de meeste reacties daar niet in haar voordeel.

Behalve die van Bizzey en Tisjeboyjay natuurlijk :facepalm:

Te dom om te poepen gewoon.
pearle schreef:
22-09-2020 09:37
Bijzonder dit, is dit echt waar?
Als hier de cv monteur komt, wacht ik altijd beneden tot hij klaar is, wie gaat er nu met zijn neus bovenop staan??
Helemaal niet bijzonder, mensen willen weten wat een monteur (cv/ wasmachine/ e.d.) uitspookt i.v.m. de rekening die volgt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, die Jan heeft helemaal gelijk.

Friedepiepel :rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Jan heeft wel vaker gelijk: https://www.briefjevanjan.nl/aan-sylvana-simons-10/
Een opiniestuk dat voor de helft gevuld wordt door persoonlijke aanvallen.
Wat een domheid idd.
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben klaar met Corona". En denk je dat Corona ook klaar met jou is?
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
22-09-2020 14:48
"Ik ben klaar met Corona". En denk je dat Corona ook klaar met jou is?
Nee maar zo zijn er zoveel, in potentie, levensgevaarlijke virussen die nog niet klaar zijn met ons.
Zoals het alom bekende griepvirus.
Alle reacties Link kopieren
Nu begrijp ik heus wel dat Famke Louise nu niet meteen het beste uithangbord is voor deze actie maar de vragen die deze ‘BN-ers’ stellen zijn heel legitiem dus ik snap deze actie.
Uiteraard blijf ik afstand houden (tot vreemden), handen wassen, mensenmassa’s vermijden etc. Maar in mijn huis bepaal ik wat mag en wat niet mag. Niet Rutte. Die moet over dat soort zaken #gewoonz’nbekhouden om zijn eigen chique taalgebruik er maar eens in te gooien.
Nee, want ik heb meerdere familieleden verloren door het virus en begrijp de ernst van de maatregelen wel.
Melofkim schreef:
18-09-2020 08:35
Van de griep hebben mensen exact dezelfde blijvende klachten.
Hartschade is hetzelfde bij alle influenza virussen.
Nee hoor, long littekenweefsel heb je niet blijvend na de griep.
Alle reacties Link kopieren
Het is dat friedepiepel waarvoor ze zich dood zouden moeten schamen. Echt schaamteloos om die hashtag te gebruiken in een land als Nederland. Daardoor zetten ze zichzelf meteen weg als sukkels.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
22-09-2020 15:24
Nee hoor, long littekenweefsel heb je niet blijvend na de griep.
Wel na een longontsteking.
Wat dan weer een veel voorkomend symptoom is van de griep.
Helemaal prima hoor, als je in je eigen huis gaat doen wat je zelf wil.
Zadel alleen een ander dan niet met de gevolgen op!
Moirmel schreef:
22-09-2020 11:18
Een opiniestuk dat voor de helft gevuld wordt door persoonlijke aanvallen.
Wat een domheid idd.
Een mening, een opinie. Vandaar dat het een opinie stuk heet :D Zijn opinie. Leve de vrijheid van meningsuiting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven