Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaar met corona

17-09-2020 13:09 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af. Ik lees hier op het forum nauwelijks berichten van mensen die net zo over corona denken als ik.
Dat wil zeggen: ik vind de maatschappelijke schade van al deze maatregelen totaal niet in verhouding staan met de ernst van corona.
In mijn omgeving zijn er meer mensen met dezelfde mening. Zijn die er hier ook?
meredithje wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:11
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
En je vindt jezelf niet betweterig door te stellen dat men hier niet voor zichzelf kan denken?
Voor mij kan corona niet lang genoeg duren
Alle reacties Link kopieren
TO:
Welke maatschappelijke schade bedoel jij precies, die niet in verhouding staat met het virus?
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
17-09-2020 13:47
Zo wat ben jij vriendelijk vandaag.

De reacties nodigen ook echt uit tot een open en volwassen discussie.

Het is met zijn allen op To en als ze sneert is zij fout :jump:
en TO voert zelf wel een open en volwassen discussie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde trouwens het overgrote deel van de besmette mensen wordt niet ziek van corona. En daarom vind ik het aantal besmettingen niet relevant.
Er wordt dan bij gezegd : hey grootste aantal besmettingen sinds maart. Maar dat is een totaal zinloze vergelijking omdat er toen nauwelijks getest werd.
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
Je hebt niet gewoon een andere mening,
je zet direct mensen met een andere mening weg als mensen die niet zelf kunnen nadenken en daarmee sluit je gelijk de deur voor een normaal gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je hoort veel over blijvende of langdurige schade bij mensen die relatief weinig klachten hebben gehad (geen ziekenhuisopname), ik vind dat er niet te licht over gedacht moet worden want het gaat om de gezondheid van veel mensen. Iedereens gezondheid. Dat mensen erg vereenzamen is natuurlijk heel ongewenst, maar er zijn vast creatieve oplossingen te bedenken om dat te voorkomen.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:54
20.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Omdat meteen de tv slogan wordt geroepen krijg ik idd het idee dat mensen niet verder nadenken maar klakkeloos aannemen wat er op tv gezegd wordt.
En dat is jammer
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:51
Ik bedoelde trouwens het overgrote deel van de besmette mensen wordt niet ziek van corona. En daarom vind ik het aantal besmettingen niet relevant.
Er wordt dan bij gezegd : hey grootste aantal besmettingen sinds maart. Maar dat is een totaal zinloze vergelijking omdat er toen nauwelijks getest werd.
klopt, heel veel mensen worden niet of nauwelijks ziek, maar waar het om gaat, is zorgen dat mensen die wel heel ziek ervan kunnen worden, niet te besmetten.
Ik persoonlijk zou dat niet op mijn geweten willen hebben, maar helaas lijkt niet iedereen er zo over te denken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:51
Ik bedoelde trouwens het overgrote deel van de besmette mensen wordt niet ziek van corona. En daarom vind ik het aantal besmettingen niet relevant.
Er wordt dan bij gezegd : hey grootste aantal besmettingen sinds maart. Maar dat is een totaal zinloze vergelijking omdat er toen nauwelijks getest werd.
Het is relevant om dat die mensen weer andere, mogelijk wel kwetsbare mensen kunnen besmetten. Hoe meer mensen er besmet zijn, des te groter het risico dat het zich verder verspreidt. In die zin is het nuttige informatie.
Juist omdat er toen nauwelijks getest werd en het dus niet bekend was, kon het zich verspreiden onder risicogroepen
anoniem_395087 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:55
Reden: aanvulling
8.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:53
Omdat meteen de tv slogan wordt geroepen krijg ik idd het idee dat mensen niet verder nadenken maar klakkeloos aannemen wat er op tv gezegd wordt.
En dat is jammer
het is ook jammer dat jij gelijk die aanname doet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
17-09-2020 13:12
Ik ben persoonlijk klaar met diegene die zich tegen de maatregelen keren en op die manier het probleem dus ook in stand houden. Situatie is nu eenmaal daar, wereldwijd.
Inderdaad
financiële problemen en economische krimp vind ik minder erg dan dode mensen
CHL schreef:
17-09-2020 13:31
Waarom is het nodig om iemand die een andere mening heeft belachelijk te maken?
Ik reageer op haar niet al te normale reactie. Zij suggereert in eerste instantie dat mensen met een andere mening geen flauw idee hebben waar ze het over hebben. Dan voel ik niet meer de noodzaak om serieus te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:51
Ik bedoelde trouwens het overgrote deel van de besmette mensen wordt niet ziek van corona. En daarom vind ik het aantal besmettingen niet relevant.
Er wordt dan bij gezegd : hey grootste aantal besmettingen sinds maart. Maar dat is een totaal zinloze vergelijking omdat er toen nauwelijks getest werd.

Ja, dat is zo.
Als je niet meer doet dan de korte berichten in het nieuws bijhouden kan het lijken alsof het zo simpel is.
Je hebt blijkbaar alle discussies hierover, in de media (en op dit forum) niet gevolgd, en denkt nu iets nieuws te melden?
nounou
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
17-09-2020 13:50
en TO voert zelf wel een open en volwassen discussie?
Als ik de openingspost lees en dan de reacties eronder dan vind ik niet dat zij de toon heeft gezet, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:53
Omdat meteen de tv slogan wordt geroepen krijg ik idd het idee dat mensen niet verder nadenken maar klakkeloos aannemen wat er op tv gezegd wordt.
En dat is jammer
Omdat het gewoon een beetje een schot voor open doel was. Bij de titel hoorde ik ook meteen die stem zeggen: '...maar helaas is corona nog niet klaar met ons.'

Dat heeft er niets mee te maken dat mensen zelf niet nadenken. Met zo'n opmerking sla je op voorhand al de hele discussie dood, mensen hebben meestal dan geen zin meer om er nog op in te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat veel mensen niet ziek worden na besmetting lijkt me nog niet zeker. Ze worden eerst niet ziek, dat is zeker. Maar op de lange termijn?? Dat weten ze nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Met maatschappelijke gevolgen bedoel ik dat dit leidt tot veel psychische problemen, zoals angst en depressies.
En het feit dat mensen met andere ziektes zoals kanker een tijdje in de pauze stand zijn gezet. Zij moesten maar wachten. En dit zijn voorbeelden die ik in mijn directe omgeving meemaak.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:53
Omdat meteen de tv slogan wordt geroepen krijg ik idd het idee dat mensen niet verder nadenken maar klakkeloos aannemen wat er op tv gezegd wordt.
En dat is jammer

Ja, en ik krijg het idee dat jij sinds maart de discussie niet gevolgd hebt.
Denk je echt dat mensen zo simpel zijn?
nounou
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:45
Laat maar😉
Ik heb keurig gereageerd, kijk maar naar mijn vorige reactie. Dit is de grootste reden van de maatregelen en heel terecht ook.
Alle reacties Link kopieren
Jaloo schreef:
17-09-2020 13:55
Inderdaad
financiële problemen en economische krimp vind ik minder erg dan dode mensen
Dode mensen hier in Nederland dan?

Want hier sterven mensen niet door de economische krimp, dat gebeurt dan elders op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:56
Met maatschappelijke gevolgen bedoel ik dat dit leidt tot veel psychische problemen, zoals angst en depressies.
En het feit dat mensen met andere ziektes zoals kanker een tijdje in de pauze stand zijn gezet. Zij moesten maar wachten. En dit zijn voorbeelden die ik in mijn directe omgeving meemaak.
Heb je ook coronagevallen in je directe omgeving meegemaakt? Verlies door corona? Gevolgen van corona?
CHL schreef:
17-09-2020 13:56
Als ik de openingspost lees en dan de reacties eronder dan vind ik niet dat zij de toon heeft gezet, hoor.
Komt misschien ook omdat dit al zo'n beetje het honderdste topic is met deze strekking, terwijl TO beweert dat er nauwelijks mensen zijn met dezelfde mening als zij. Daar kreeg ik zelf ook wel een "daar gaan we weer" gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, dat heb ik ook meegemaakt. Zelfs een familielid dat is overleden aan corona helaas.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:56
Met maatschappelijke gevolgen bedoel ik dat dit leidt tot veel psychische problemen, zoals angst en depressies.
En het feit dat mensen met andere ziektes zoals kanker een tijdje in de pauze stand zijn gezet. Zij moesten maar wachten. En dit zijn voorbeelden die ik in mijn directe omgeving meemaak.
Begrijpelijk dat er mensen zijn die angstig worden/zijn en depressief worden.
Daar moet dan ook hulp voor zijn.

En ook ik heb meegemaakt dat mensen in een bepaalde fase moesten wachten op een behandeling en ik geloof ook dat er mensen zijn overleden doordat er maanden geen opening voor hen was.
Je kunt deze cijfers niet tegenover elkaar zetten: Hoeveel zijn er door deze pauzestand overleden en hoeveel zijn er door Corona doodgegaan.

Ik denk wel dat dit de beste keuze was, direct groots ingrijpen om alles onder controle te kunnen krijgen, zodat het niet nog erger wordt en volgens mij is dat hartstikke goed gelukt.

Is dat hard? Wellicht wel, maar ook realistisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven