Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaar met corona

17-09-2020 13:09 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af. Ik lees hier op het forum nauwelijks berichten van mensen die net zo over corona denken als ik.
Dat wil zeggen: ik vind de maatschappelijke schade van al deze maatregelen totaal niet in verhouding staan met de ernst van corona.
In mijn omgeving zijn er meer mensen met dezelfde mening. Zijn die er hier ook?
meredithje wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:11
0.30% gewijzigd
Ik ben er ook klaar mee. Helaas is het virus nog niet klaar met de mensheid. Ik ben ook klaar met mensen die het bagatelliseren en de regels negeren en zo voor de huidige stijging hebben gezorgd.
Klaar met mensen die overal schijt aan hebben als zij maar naar het strand of de kroeg kunnen. Klaar met het gezeik over niets meer mogen.
Als al die zeikers nou eens gewoon zich aan de adviezen hadden gehouden had er geen stijging geweest, misschien wel een daling, en had er van alles gemogen.
Dus ja, ik ben er helemaal klaar mee.
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:56
Met maatschappelijke gevolgen bedoel ik dat dit leidt tot veel psychische problemen, zoals angst en depressies.
En het feit dat mensen met andere ziektes zoals kanker een tijdje in de pauze stand zijn gezet. Zij moesten maar wachten. En dit zijn voorbeelden die ik in mijn directe omgeving meemaak.
Maar als je Corona volledig de vrije loop laat, dan ontwricht de samenleving ook. Als de ic's weer volstromen, dan worden kanker patiënten die net iets minder urgent zijn ook weer de dupe. Dit heeft niks met maatregels te maken. Maar met onvermacht. Corona ontwricht de samenleving, en als je daar niks tegen doet heb je straks miljoenen mensen met Corona. Waarvan een relatief grote hoeveelheid met blijvende hart en longklachten. Alsof dat geen psychische gevolgen gaat hebben.

En dan benoem ik niet eens alle mensen die nog dood zullen gaan. Mensen met diabetes en een hoge bloeddruk die nog 30 jaar mee hadden gekund. Of jonge mensen met een nog niet gediagnosticeerde onderliggende aandoening, die zonder Corona redelijk onschuldig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 14:01
Jazeker, dat heb ik ook meegemaakt. Zelfs een familielid dat is overleden aan corona helaas.
Dan begrijp ik je nog minder dan voorheen...
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:51
Ik bedoelde trouwens het overgrote deel van de besmette mensen wordt niet ziek van corona. En daarom vind ik het aantal besmettingen niet relevant.
Er wordt dan bij gezegd : hey grootste aantal besmettingen sinds maart. Maar dat is een totaal zinloze vergelijking omdat er toen nauwelijks getest werd.
Het overgrote deel heeft tot nu toe blijvende longklachten. Niet relevant?????
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:56
Met maatschappelijke gevolgen bedoel ik dat dit leidt tot veel psychische problemen, zoals angst en depressies.
En het feit dat mensen met andere ziektes zoals kanker een tijdje in de pauze stand zijn gezet. Zij moesten maar wachten. En dit zijn voorbeelden die ik in mijn directe omgeving meemaak.
De gevolgen zijn inderdaad heel ernstig. Maar, als er niet was ingegrepen, dan zou het hele zorgsysteem zijn ingestort en waren de gevolgen nog desastreuzer geweest. We hebben daar echt dichtbij gezeten in het voorjaar. Dat de maatregelen nu niet worden losgelaten ondanks het lage aantal IC-opnames, is om te voorkomen dat we weer in zo'n situatie komen.
De balans kan later pas worden opgemaakt. Ongetwijfeld hadden er dingen anders of beter gekund, en hopelijk wordt daar lering uit getrokken voor de toekomst. Maar dat wil nog niet zeggen dat de regering het fout heeft gedaan. Ze moesten roeien met de riemen die ze hadden, en voor een deel moeten ze dat nog steeds. Ik heb het al eerder geschreven: ik zou niet graag in de schoenen staan van degenen die verantwoordelijk zijn voor zoveel levens en de beslissingen moeten nemen op grond van onvolledige informatie en onbekende factoren.
Alle reacties Link kopieren
Kier schreef:
17-09-2020 13:15
En zie afgelopen dagen de maatschappelijke problemen weer groter worden doordat teveel mensen schijt hebben aan de maatregelen.

Ik vind dat we weer behoorlijk vrij zijn in ons laten en doen en wil niet terug naar die eerste 2 maanden.

Daarom effe volhouden, het is niet anders en we zijn niet de enige
Volledig eens.
Kunnen we niet een kolonie oprichten voor iedereen die klaar is met Corona en geen zin meer heeft in de maatregelen? Mogen ze daar lekker met z'n allen knuffelen en in elkaars gezicht hoesten.

Maar dan hoeven er ook geen verplegers en dokters heen. Die blijven hier voor de mensen die wel luisteren naar andere mensen die ergens voor gestudeerd hebben.
Ik hoor wel meer mensen die er zo over denken. Ze houden zich heus wel aan de maatregelen, maar vinden het inmiddels grote onzin. Het staat niet meer in verhouding.
Ik ben er ook helemaal klaar mee. En ik ben geen aanhanger van viruswaarheid en ook geen complotgekkie, maar ik vind dat er wel hele vreemde maatregelen worden getroffen. Corona is ernstig, maar een griepvariant kan ook zeer ernstig verlopen en gaan jaarlijks ook duizenden mensen aan dood. Zeker voor mensen in risicogroepen kan een griep ook fataal aflopen. De economie wordt m.i. te hard getroffen met deze maatregelen.
Verder vind ik dat er vooral ingezet wordt om iedereen in angst te houden. Van het dagelijks delen van doden tot het dagelijks delen van de ziekenhuisopnames, corona-gevallen tot nu het aantal besmettingen (waarvan een deel helemaal niet besmettelijk is of ziek wordt). De IC-opnames en doden zijn al maanden laag en toch wordt die angst opgelegd. Dat maakt me argwanend. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in de PCR-testen die op het moment worden afgenomen. En diegene die verstand van zaken hebben (zoals artsen) wordt opgelegd om te zwijgen. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-09-2020 14:09
Kunnen we niet een kolonie oprichten voor iedereen die klaar is met Corona en geen zin meer heeft in de maatregelen? Mogen ze daar lekker met z'n allen knuffelen en in elkaars gezicht hoesten.

Maar dan hoeven er ook geen verplegers en dokters heen. Die blijven hier voor de mensen die wel luisteren naar andere mensen die ergens voor gestudeerd hebben.
Wat een aanmatigende reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me wel gewoon aan de maatregelen hoor. Dat is dan weer een aanname die hier door sommige personen gedaan wordt, dat ik dat niet zou doen. Ik doe dat zeker maar ik vind ze ontzettend tegenstrijdig en vaak zinloos.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
17-09-2020 13:12
Ik ben persoonlijk klaar met diegene die zich tegen de maatregelen keren en op die manier het probleem dus ook in stand houden. Situatie is nu eenmaal daar, wereldwijd.
Precies. Waarom je zo de hele tijd willen verzetten inderdaad. Ik heb echt zoiets van: het is nou eenmaal zo, je kunt er niks aan veranderen. Ik ervaar trouwens sowieso weinig ergernis, want ik leefde altijd al een behoorlijk rustig leven. Ik heb er niet zo'n moeite mee. Sterker nog: ergens vind ik het wel fijn dat iedereen nu wat rustiger aan moet doen. Het is natuurlijk vreselijk voor de mensen die ernstig ziek worden (of erger), maar er zijn ook voordelen te bedenken. Richt je daar dan op denk ik dan. Ik kan nu bijvoorbeeld af en toe thuiswerken, dat was voor corona echt ondenkbaar.
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-09-2020 14:09
Kunnen we niet een kolonie oprichten voor iedereen die klaar is met Corona en geen zin meer heeft in de maatregelen? Mogen ze daar lekker met z'n allen knuffelen en in elkaars gezicht hoesten.

Maar dan hoeven er ook geen verplegers en dokters heen. Die blijven hier voor de mensen die wel luisteren naar andere mensen die ergens voor gestudeerd hebben.
Mensen die roken, ongezond eten, te weinig bewegen dan ook maar in een hokje stoppen en geen medische zorg verlenen? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:12
Ik ben er ook helemaal klaar mee. En ik ben geen aanhanger van viruswaarheid en ook geen complotgekkie, maar ik vind dat er wel hele vreemde maatregelen worden getroffen. Corona is ernstig, maar een griepvariant kan ook zeer ernstig verlopen en gaan jaarlijks ook duizenden mensen aan dood. Zeker voor mensen in risicogroepen kan een griep ook fataal aflopen. De economie wordt m.i. te hard getroffen met deze maatregelen.
Verder vind ik dat er vooral ingezet wordt om iedereen in angst te houden. Van het dagelijks delen van doden tot het dagelijks delen van de ziekenhuisopnames, corona-gevallen tot nu het aantal besmettingen (waarvan een deel helemaal niet besmettelijk is of ziek wordt). De IC-opnames en doden zijn al maanden laag en toch wordt die angst opgelegd. Dat maakt me argwanend. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in de PCR-testen die op het moment worden afgenomen. En diegene die verstand van zaken hebben (zoals artsen) wordt opgelegd om te zwijgen. Waarom?
Echt helemaal mee eens
Liara schreef:
17-09-2020 14:10
Ik hoor wel meer mensen die er zo over denken. Ze houden zich heus wel aan de maatregelen, maar vinden het inmiddels grote onzin. Het staat niet meer in verhouding.
Het punt is dat je de maatregelen zelf wel onzin kunt vinden, maar dat je dat niet kunt beslissen voor een ander. Ik ken verschillende mensen in mijn omgeving die niet oud zijn en aan wie je het aan de buitenkant niet zou vermoeden, maar die toch tot een risicogroep behoren. Mensen die een baan hebben, een eigen bedrijf, een gezin; mensen kortom die zich niet maandenlang kunnen afzonderen op een kamertje. En die ook niet "binnen een half jaar toch wel dood gegaan zouden zijn". Voor hen zijn de regels geen onzin, en wij kunnen niet beslissen dat dit wel zo is alleen omdat we er zelf niet zo'n zin meer in hebben.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:12
Ik ben er ook helemaal klaar mee. En ik ben geen aanhanger van viruswaarheid en ook geen complotgekkie, maar ik vind dat er wel hele vreemde maatregelen worden getroffen. Corona is ernstig, maar een griepvariant kan ook zeer ernstig verlopen en gaan jaarlijks ook duizenden mensen aan dood. Zeker voor mensen in risicogroepen kan een griep ook fataal aflopen. De economie wordt m.i. te hard getroffen met deze maatregelen.
Verder vind ik dat er vooral ingezet wordt om iedereen in angst te houden. Van het dagelijks delen van doden tot het dagelijks delen van de ziekenhuisopnames, corona-gevallen tot nu het aantal besmettingen (waarvan een deel helemaal niet besmettelijk is of ziek wordt). De IC-opnames en doden zijn al maanden laag en toch wordt die angst opgelegd. Dat maakt me argwanend. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in de PCR-testen die op het moment worden afgenomen. En diegene die verstand van zaken hebben (zoals artsen) wordt opgelegd om te zwijgen. Waarom?

Waarom ga jij er vanuit dat er angst en zwijgen 'opgelegd wordt'? En door wie gebeurt dat dan? Waarom schrijf je dat je geen complotgekkie bent?
nounou
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
17-09-2020 14:05
Het overgrote deel heeft tot nu toe blijvende longklachten. Niet relevant?????
Het overgrote deel van de mensen die corona gehad hebben idd. Maar het gaat hier om het aantal besmette mensen.
Alle reacties Link kopieren
Er was ook longschade gezien bij mensen die geen symptomen hadden. Weet niet of dat zeldzaam is of veelvoorkomend.
Edit: oh nee, ging over het hart... maar ook niet te onderschatten natuurlijk
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 14:28
25.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het punt is dat je meteen als complotgekkie wordt neergezet als je gewoon je vraagtekens hebt bij de huidige maatregelen dus ik snap wel dat lolly-pop dat erbij vermeldde.
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:12
Ik ben er ook helemaal klaar mee. En ik ben geen aanhanger van viruswaarheid en ook geen complotgekkie, maar ik vind dat er wel hele vreemde maatregelen worden getroffen. Corona is ernstig, maar een griepvariant kan ook zeer ernstig verlopen en gaan jaarlijks ook duizenden mensen aan dood. Zeker voor mensen in risicogroepen kan een griep ook fataal aflopen. De economie wordt m.i. te hard getroffen met deze maatregelen.
Verder vind ik dat er vooral ingezet wordt om iedereen in angst te houden. Van het dagelijks delen van doden tot het dagelijks delen van de ziekenhuisopnames, corona-gevallen tot nu het aantal besmettingen (waarvan een deel helemaal niet besmettelijk is of ziek wordt). De IC-opnames en doden zijn al maanden laag en toch wordt die angst opgelegd. Dat maakt me argwanend. Ook heb ik geen enkel vertrouwen in de PCR-testen die op het moment worden afgenomen. En diegene die verstand van zaken hebben (zoals artsen) wordt opgelegd om te zwijgen. Waarom?
Nou ik weet het niet hoor. Ik hoor al die berichten ook en ik wordt er niet angstig van, ik heb nooit het idee gehad dat ze bedoeld waren om me bang te maken en ik ken ook niemand in mijn omgeving die er bang van wordt.
Ik ken wel mensen die bezorgd zijn, omdat zoveel mensen het beter denken te weten dan de deskundigen.
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:17
Mensen die roken, ongezond eten, te weinig bewegen dan ook maar in een hokje stoppen en geen medische zorg verlenen? :facepalm:

Met roken / dik zijn / niet sporten heb je alleen jezelf. Er is een verschil hè. Moeilijk hè? Echt heel moeilijk voor veel mensen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
heb je nou al die andere topics al gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel. En velen reacties zijn: als de vaccinatie er maar is... de gene die in risico groepen zitten zullen zich wel laten vaccineren. Maar ik lees ook veel mensen waaronder ikzelf die zich niet laat vaccineren. Verplichten kunnen ze het niet. En ja ik houd me prima aan de afstand en desinfecteren en dergelijke. Ook uit respect voor anderen. Maar ikzelf ben er inderdaad wel klaar mee.
Zazamaenade schreef:
17-09-2020 14:18
Waarom ga jij er vanuit dat er angst en zwijgen 'opgelegd wordt'? En door wie gebeurt dat dan? Waarom schrijf je dat je geen complotgekkie bent?
Ik ga hier verder helemaal niet op in. Heb geen enkele zin in discussie want het is of zinloos of je wordt niet serieus genomen.
Meredithje schreef:
17-09-2020 14:24
Het punt is dat je meteen als complotgekkie wordt neergezet als je gewoon je vraagtekens hebt bij de huidige maatregelen dus ik snap wel dat lolly-pop dat erbij vermeldde.
Nee hoor. Maar de dingen die lollypop schrijft hebben weinig te maken met het stellen van kritische vragen, en doen in alles denken aan de diverse complottheorieën die de ronde doen.

Het valt me verder op dat je helemaal niet reageert op serieuze reacties. Kun je daar niets mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven