Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klasgenoot Corona

24-11-2020 10:20 139 berichten
Ik wil even peilen hoe het bij andere scholen gaat.
Klasgenoot van kind heeft corona. Dit heeft klasgenoot gisterochtend aangegeven in de groepsapp van de klas. We hebben het hier over 14 -15 jarige. Klasgenoot zit vaak samen met ons kind. Dus ook vorige week. We horen niks van school.
Wat gebeurt er op andere scholen in zo’n geval?
Merys schreef:
24-11-2020 17:00
Ik bedoel, dat die leerplicht er zo bovenop duikt. Ik werk op een school en dat gebeurd eigenlijk nooit zomaar.
Ze hadden het over dat ik een moeder ben met Corona angst en die worden streng aangepakt
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:12
Ze hadden het over dat ik een moeder ben met Corona angst en die worden streng aangepakt

Heb je hem al vaak thuis gehouden dan?
Merys schreef:
24-11-2020 17:15
Heb je hem al vaak thuis gehouden dan?
Nee, alleen nu.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:12
Ze hadden het over dat ik een moeder ben met Corona angst en die worden streng aangepakt
Die zijn niet goed. Gewoon ziek melden de volgende keer.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2020 17:19
Die zijn niet goed. Gewoon ziek melden de volgende keer.
Dat ga ik ook zeker doen. Want ik ben echt niet extreem angstig. Maar dit wordt mij wel wat gortig qua besmettingen in 1 klas.
.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:23
99.26% gewijzigd
Soms hebben scholen te maken met ouders die hun kinderen héél vaak thuis houden. Als men het gevoel krijgt dat corona wel heel vaak reden is om hetzelfde kind thuis te houden dan gaat school daarover in gesprek. Meteen de leerplicht inschakelen gebeurt bij ons nooit.
Merys schreef:
24-11-2020 17:22
Soms hebben scholen te maken met ouders die hun kinderen héél vaak thuis houden. Als men het gevoel krijgt dat corona wel heel vaak reden is om hetzelfde kind thuis te houden dan gaat school daarover in gesprek. Meteen de leerplicht inschakelen gebeurt bij ons nooit.
Ah, nou ja de directeur ging er ook hard in, want die vond dat meerdere besmettingen op school geen reden was om hem thuis te houden. Hij zei dat het compleet veilig was en als ik hem thuis zou houden zou de leerplicht ingeschakeld worden.

Maar ik houd mijn kind eigenlijk nooit thuis. Hij is ook zeer zelden ziek ziek. Misschien dat hij drie keer thuis is geweest de afgelopen 5 jaar.
Hier vier klassen in dezelfde jaarlaag en gemixt les. Kinderen zijn ca 15.
Bij vier besmettingen wordt de hele jaarlaag naar huis gestuurd.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:26
Ah, nou ja de directeur ging er ook hard in, want die vond dat meerdere besmettingen op school geen reden was om hem thuis te houden. Hij zei dat het compleet veilig was en als ik hem thuis zou houden zou de leerplicht ingeschakeld worden.

Maar ik houd mijn kind eigenlijk nooit thuis. Hij is ook zeer zelden ziek ziek. Misschien dat hij drie keer thuis is geweest de afgelopen 5 jaar.
Ik herken dit helemaal niet, maar ik weet dat zulke directeuren en leerplichtambtenaren bestaan. Je bent er maar mooi klaar mee.
Hier al een aantal keren een besmetting in de klas. School stuurt een mail, na contact met ggd. Tot dan toe was er steeds geen risico op besmetting volgens GGD. Ik kan dat niet altijd volgen, want gewoon bij elkaar in de klas, maar tot nu toe hadden ze gelijk want steeds 1 besmetting en klaar. Er zijn nog geen klassen thuisgebleven ofzo.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2020 17:29
Ik herken dit helemaal niet, maar ik weet dat zulke directeuren en leerplichtambtenaren bestaan. Je bent er maar mooi klaar mee.
Zo voelt het wel... ik doe echt geen gekke dingen en mijn kind scoort goed op school. We zijn wel lesbisch :biggrin:
Maar hebben gewoon een goede baan. We zijn geen achterstandsgezin oid.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 15:45
Nee hoor, ik moet gewoon iemand anders inschakelen.

Ik heb 4 leerplicht ambtenaren gesproken
De Corona advieslijn ( al kwam daar niets uit)
En twee ggd artsen.
Dan hebben die toch gewoon een punt? En jij geen reden om je kind thuis te houden?
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:30
Hier al een aantal keren een besmetting in de klas. School stuurt een mail, na contact met ggd. Tot dan toe was er steeds geen risico op besmetting volgens GGD. Ik kan dat niet altijd volgen, want gewoon bij elkaar in de klas, maar tot nu toe hadden ze gelijk want steeds 1 besmetting en klaar. Er zijn nog geen klassen thuisgebleven ofzo.
Bij zoon op school zijn het ook altijd op zichzelf staande besmettingen geweest. Maar de kinderen worden ook meteen naar huis gestuurd als ze snotteren. Alleen voor de herfstvakantie zijn ze een week eerder dichtgegaan, want toen waren er zoveel snotteraars en leraren in quarantaine dat het geen doen meer was.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:32
Zo voelt het wel... ik doe echt geen gekke dingen en mijn kind scoort goed op school. We zijn wel lesbisch :biggrin:
Maar hebben gewoon een goede baan. We zijn geen achterstandsgezin oid.
Doe je een wedstrijdje ‘hoe veel vooroordelen kan ik in één zin proppen?’
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2020 17:34
Bij zoon op school zijn het ook altijd op zichzelf staande besmettingen geweest. Maar de kinderen worden ook meteen naar huis gestuurd als ze snotteren. Alleen voor de herfstvakantie zijn ze een week eerder dichtgegaan, want toen waren er zoveel snotteraars en leraren in quarantaine dat het geen doen meer was.
Kinderen mogen nu weer met snotneus naar school, dus ja hoe maak je het onderscheid. Vandaag ook alweer een moeder in de groepsapp. Er is dan wel Corona maar zijn snotneus is zo licht dus lekker boeiend.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:12
Ze hadden het over dat ik een moeder ben met Corona angst en die worden streng aangepakt
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Zou een klacht indienen want dit is volgens mij niet de bedoeling,
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:35
Kinderen mogen nu weer met snotneus naar school, dus ja hoe maak je het onderscheid. Vandaag ook alweer een moeder in de groepsapp. Er is dan wel Corona maar zijn snotneus is zo licht dus lekker boeiend.
Ik denk dat er weer dingen door elkaar lopen. Pubers met snot moeten thuis blijven hoor. TO en de rest hebben het over de middelbare school en niet over de basisschoolkinderen onder de 12.

En zelfs daar licht het aan de klachten, iedere basisschool heeft vast de beslisboom? Dan kan die ouder daar naar kijken.

Maar hier gaat het over de pubers en die kunnen/moeten thuis blijven met snot en zich laten testen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:42
20.03% gewijzigd
TsumTsum schreef:
24-11-2020 17:36
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Zou een klacht indienen want dit is volgens mij niet de bedoeling,
Dat zegt mijn partner ook en een goede vriendin zegt dat ik er een advocaat op moet zetten.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:35
Kinderen mogen nu weer met snotneus naar school, dus ja hoe maak je het onderscheid. Vandaag ook alweer een moeder in de groepsapp. Er is dan wel Corona maar zijn snotneus is zo licht dus lekker boeiend.
Is er een reden dat je zo bang bent voor Corona? Risicogroep in huis? Want zo niet dan vind ik het ook echt absurd dat je een basisschoolkind thuis houdt na advies van allerlei deskundigen dat er geen risico is.


Hier al een trainer met sport, een teamgenootje na een wedstrijd, een docent en een aantal klasgenoten (heb twee kinderen dus niet allemaal 1 team of 1 klas) en geen enkele keer vielen ze onder nauw contact. Niet eens na een teamsportwedstrijd. In de middag wedstrijd, in de avond klachten en volgende dag positieve test. Niemand is daardoor in quarantaine geweest en niemand besmet
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 17:38
Ik denk dat er weer dingen door elkaar lopen. Pubers met snot moeten thuis blijven hoor. TO en de rest hebben het over de middelbare school en over de basisschoolkinderen onder de 12.
Ah, ja hier mag je met een snotneus naar school tenzij er Corona is geconstateerd in de omgeving, dan moeten kinderen op de basisschool gewoon weer thuisblijven.
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:39
Is er een reden dat je zo bang bent voor Corona? Risicogroep in huis? Want zo niet dan vind ik het ook echt absurd dat je een basisschoolkind thuis houdt na advies van allerlei deskundigen dat er geen risico is.


Hier al een trainer met sport, een teamgenootje na een wedstrijd, een docent en een aantal klasgenoten (heb twee kinderen dus niet allemaal 1 team of 1 klas) en geen enkele keer vielen ze onder nauw contact. Niet eens na een teamsportwedstrijd. In de middag wedstrijd, in de avond klachten en volgende dag positieve test. Niemand is daardoor in quarantaine geweest en niemand besmet
TO heeft het ook over lagere school kinderen en is inderdaad bang, gezien de andere topics.
TsumTsum schreef:
24-11-2020 17:36
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Zou een klacht indienen want dit is volgens mij niet de bedoeling,
Natuurlijk wel. Je kind zonder geldige reden thuishouden mag niet. Niet voor vakantie, niet voor Corona. Als er geen risico is volgens de ggd dan is dat waarschijnlijk waar, denk je niet?
Hoeveel kinderen denk je dat anders schade gaan oplopen door ouders die toch school al lastig vonden. Corona maakt niet alle regels ongeldig ofzo
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:39
Ah, ja hier mag je met een snotneus naar school tenzij er Corona is geconstateerd in de omgeving, dan moeten kinderen op de basisschool gewoon weer thuisblijven.
En dat is niet voor niets.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:39
Ah, ja hier mag je met een snotneus naar school tenzij er Corona is geconstateerd in de omgeving, dan moeten kinderen op de basisschool gewoon weer thuisblijven.
Maar daar gaat sowieso het niet over hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven