Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klasgenoot Corona

24-11-2020 10:20 139 berichten
Ik wil even peilen hoe het bij andere scholen gaat.
Klasgenoot van kind heeft corona. Dit heeft klasgenoot gisterochtend aangegeven in de groepsapp van de klas. We hebben het hier over 14 -15 jarige. Klasgenoot zit vaak samen met ons kind. Dus ook vorige week. We horen niks van school.
Wat gebeurt er op andere scholen in zo’n geval?
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 17:40
TO heeft het ook over lagere school kinderen en is inderdaad bang, gezien de andere topics.
Ja ik merk het. Totaal bizar, nadenken over advocaten omdat een basisschoolkind uit voorzorg thuisgehouden wordt en álle instanties je ongelijk geven.
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:42
Ja ik merk het. Totaal bizar, nadenken over advocaten omdat een basisschoolkind uit voorzorg thuisgehouden wordt en álle instanties je ongelijk geven.
Ik vind vier besmettingen in twee weken tijd toch een ding hoor. Daarmee wordt het risico echt wel groter.
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:42
Ja ik merk het. Totaal bizar, nadenken over advocaten omdat een basisschoolkind uit voorzorg thuisgehouden wordt en álle instanties je ongelijk geven.
In een topic over totaal andere leeftijdsgroep met totaal andere maatregels mbt het virus.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:32
Zo voelt het wel... ik doe echt geen gekke dingen en mijn kind scoort goed op school. We zijn wel lesbisch :biggrin:
Maar hebben gewoon een goede baan. We zijn geen achterstandsgezin oid.
Ik denk dat dat het dan is...








(grapje natuurlijk )
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:44
Ik vind vier besmettingen in twee weken tijd toch een ding hoor. Daarmee wordt het risico echt wel groter.
Maar nog steeds heel erg klein. Want basisschool.

En je vergeet: het doel is niet dat mensen geen Corona krijgen, het doel is dat niet alle volwassenen het tegelijk krijgen. Maar dat vertalen sommigen met ‘Corona is dus heel gevaarlijk dus ik moet het echt niet krijgen anders waren ze niet zo streng’.

Dat is niet waarom de regels streng zijn
anoniem_64062c7ab7b55 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:47
39.55% gewijzigd
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:44
Ik vind vier besmettingen in twee weken tijd toch een ding hoor. Daarmee wordt het risico echt wel groter.
Misschien een topic openen over je eigen vraag en de basisschoolkinderen. Of door gaan in een van de andere coronatopics?

Deze gaat over pubers op de middelbare. Nog maar eens, want je lijkt dat steeds te missen.
MarieSimone schreef:
24-11-2020 17:45
Ik denk dat dat het dan is...








(grapje natuurlijk )
:biggrin: ja dat moet het zijn he! :P
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 17:46
Misschien een topic openen over je eigen vraag en de basisschoolkinderen. Of door gaan in een van de andere coronatopics?

Deze gaat over pubers op de middelbare. Nog maar eens, want je lijkt dat steeds te missen.
O echt? Dat had ik even gemist.
Ik ging er vanuit dat het over pubers ging
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat is enige wat ik kan bedenken, dat was in het andere topic waar ze zo reageerde ook al het misverstand. En enige logische ook met betrekking tot wat ze schrijft over met snot naar school mogen ect.


En als je daar leest wat de redenatie is achter het thuis willen houden snap je ook meteen waarom leerplichtambtenaar daar moeite mee heeft.

Maar misschien heb ik het wel mis. Kan.
Maleficent schreef:
24-11-2020 17:47
O echt? Dat had ik even gemist.
Ik ging er vanuit dat het over pubers ging
Nee , mijn kind zit op de basisschool. En iedereen roept steeds dat de kans heel klein is op een besmetting.
Maar dat is dus niet wat ik zie. Ik denk dat 1/4 van de klas al Corona heeft gehad, maar dat waren steeds losse incidenten en begon vanuit de ouders. Nu zijn er dus 4 mensen positief waaronder de juf.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:52
Nee , mijn kind zit op de basisschool. En iedereen roept steeds dat de kans heel klein is op een besmetting.
Maar dat is dus niet wat ik zie. Ik denk dat 1/4 van de klas al Corona heeft gehad, maar dat waren steeds losse incidenten en begon vanuit de ouders. Nu zijn er dus 4 mensen positief waaronder de juf.
De kans op een besmetting is niet klein, de kans dat een kind een volwassene besmet is klein
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:52
Nee , mijn kind zit op de basisschool. En iedereen roept steeds dat de kans heel klein is op een besmetting.
Maar dat is dus niet wat ik zie. Ik denk dat 1/4 van de klas al Corona heeft gehad, maar dat waren steeds losse incidenten en begon vanuit de ouders. Nu zijn er dus 4 mensen positief waaronder de juf.
OMG.
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:40
Natuurlijk wel. Je kind zonder geldige reden thuishouden mag niet. Niet voor vakantie, niet voor Corona. Als er geen risico is volgens de ggd dan is dat waarschijnlijk waar, denk je niet?
Hoeveel kinderen denk je dat anders schade gaan oplopen door ouders die toch school al lastig vonden. Corona maakt niet alle regels ongeldig ofzo
Voor kinderen op de middelbare is Corona wel degelijk een geldige reden want die moeten net zo goed in quarantaine. Voor kinderen van de basisschool is dat wellicht anders als ze in contact zijn geweest met een besmet persoon.
Ik heb zojuist gemaild dat hij thuis blijft, omdat ik koorts heb. Probleem opgelost.
TsumTsum schreef:
24-11-2020 17:57
Voor kinderen op de middelbare is Corona wel degelijk een geldige reden want die moeten net zo goed in quarantaine. Voor kinderen van de basisschool is dat wellicht anders als ze in contact zijn geweest met een besmet persoon.
Dan nog mag je ze niet thuishouden, ook niet op de middelbare school, als ze niet in quarantaine hoeven, maar jij wel vindt dat ze dat moeten.

Als je in quarantaine moet mag je thuisblijven. Niet omdat je moeder niet wil dat je besmet raakt
Nicco88 schreef:
24-11-2020 17:58
Ik heb zojuist gemaild dat hij thuis blijft, omdat ik koorts heb. Probleem opgelost.

Ik vrees dat je er nu juist een probleem bij hebt, qua leerplichtambtenaar.
Thordïs schreef:
24-11-2020 17:58
Dan nog mag je ze niet thuishouden, ook niet op de middelbare school, als ze niet in quarantaine hoeven, maar jij wel vindt dat ze dat moeten.

Als je in quarantaine moet mag je thuisblijven. Niet omdat je moeder niet wil dat je besmet raakt
Dat zij besmet raakt. Want ze laat er zoveel voor, alle leuke dingen en zo dwingen ze haar tot het krijgen van Corona.

Maar goed, totaal offtopic want gaat niet over To's vraag.

Ik begrijp dat zij zelf moet bekijken met haar kind of dat het nauw contact is geweest?
Merys schreef:
24-11-2020 18:00
Ik vrees dat je er nu juist een probleem bij hebt, qua leerplichtambtenaar.
Denk je? Ik heb wel vaker koorts :P
Bij vermoeidheid , bij een lichte verkoudheid enz.
Nicco88 schreef:
24-11-2020 18:05
Denk je? Ik heb wel vaker koorts :P
Bij vermoeidheid , bij een lichte verkoudheid enz.

Echt zo niet slim dit.
Merys schreef:
24-11-2020 18:09
Echt zo niet slim dit.
Ik ben de situatie gewoon zat.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 10:33
Nou, dan had je mazzel want hier in mijn regio gebeurt dat echt niet meer.

En dat zeggen ze ook gewoon.

Dus zou dit niet als feit neerzetten in dit soort topics.
Klopt, hier in regio Rotterdam ook niet meer.
Was geen doen voor de GGD
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
In het begin van het schooljaar kregen ouders standaard een mail als er een leerling besmet was. Dat was geen doen meer gezien de hoeveelheid besmettingen en het leerlingenaantal.

Nu: ouders krijgen een algemene mail als er in de jaarlaag van hun kind een positief geteste leerling of docent rond heeft gelopen. Leerlingen (bovenbouw) die meerdere clusters delen met besmette leerling krijgen een extra mail (en een telefoontje van de GGD).

Momenteel hebben we een COVID-19 klas. Vier leerlingen besmet (vriendinnengroep). Die klas is opgedeeld waarbij de ene helft op 1,5 meter de les via chromebook volgt in een ander lokaal en de andere helft op 1,5 meter de live les.

Er kunnen maximaal drie klassen op die manier draaien, voor meer opgesplitste klassen is er letterlijk geen plaats (of een chromebook/laptop). Eindexamenklassen hebben voorrang op die optie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
24-11-2020 10:26
Als je van school niets hoort zou ik me afvragen of het wel waar is.
Wij krijgen als school niet altijd bericht van de ggd meer. En de mededeling dat klasgenoten geen nauwe contacten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Twitterdraadje van Katinka Slump, onderwijsjuriste, over het thuishouden van je kind vanwege een kwetsbare ouder of kind zelf:

https://twitter.com/katinkaslump/status ... 79394?s=12

“Hier volgt een draadje over kwetsbare ouders die in Coronatijd hun kinderen thuis houden van school omdat zij het risico op besmetting zoveel mogelijk willen voorkomen. Hierover krijg ik veel vragen.

Op dit moment is het standpunt van de Nederlandse Vereniging Kindergeneeskunde (NVK) dat kinderen in de basisschoolleeftijd weinig gevolgen ervaren van de pandemie. Voor hen geldt dat thuisblijven meer nadelige gevolgen heeft dan schoolgang.

Scholen reageren in die situaties verschillend. Sommige scholen hebben begrip voor de kwetsbare ouder en bieden onderwijs thuis. Andere scholen eisen dat kind onderwijs op school volgt. Dit zelfs onder dreiging met uitschrijving of melding bij Veilig Thuis.

Hier ontstaat er een belangenconflict tussen belang ouder en kind. Wat zijn dan de stappen die de ouder zou kunnen zetten.“


Etc. rest verder in draadje.
soliver schreef:
28-11-2020 01:18
Twitterdraadje van Katinka Slump, onderwijsjuriste, over het thuishouden van je kind vanwege een kwetsbare ouder of kind zelf:

https://twitter.com/katinkaslump/status ... 79394?s=12

“Hier volgt een draadje over kwetsbare ouders die in Coronatijd hun kinderen thuis houden van school omdat zij het risico op besmetting zoveel mogelijk willen voorkomen. Hierover krijg ik veel vragen.

Op dit moment is het standpunt van de Nederlandse Vereniging Kindergeneeskunde (NVK) dat kinderen in de basisschoolleeftijd weinig gevolgen ervaren van de pandemie. Voor hen geldt dat thuisblijven meer nadelige gevolgen heeft dan schoolgang.

Scholen reageren in die situaties verschillend. Sommige scholen hebben begrip voor de kwetsbare ouder en bieden onderwijs thuis. Andere scholen eisen dat kind onderwijs op school volgt. Dit zelfs onder dreiging met uitschrijving of melding bij Veilig Thuis.

Hier ontstaat er een belangenconflict tussen belang ouder en kind. Wat zijn dan de stappen die de ouder zou kunnen zetten.“


Etc. rest verder in draadje.
Hier dreigde ze ook met een melding bij veilig thuis. Nu is hij gister met Corona klachten naar school gegaan. Blijkbaar vindt de school dat fijner bij ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven