Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kleuter besmet, allemaal in quarantaine

17-04-2021 22:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover, we zijn in quarantaine.
We zijn het afgelopen jaar zo voorzichtig geweest, maar nu is kleuter toch besmet geraakt helaas. Kleuter heeft vooralsnog gelukkig geen klachten. We hebben ook nog een jonger kind, tussen 1 - 1,5 jaar.
Ik zie op tegen de tijd die komen gaat en vind de onzekerheid die er nu is best wel lastig. Gaan de kinderen klachten krijgen? Gaan wij klachten krijgen? En hoe gaan we dan de hele dag voor de kinderen zorgen? Het zijn vragen waar niemand een antwoord op kan geven, maar ik merk dat ik me er toch wel druk over maak.
De quarantaine gaat langer duren dan ik dacht en ik zie op tegen het binnen hangen. Eindelijk wordt het wat mooier weer en ik verlang zó naar iets meer vrijheid.
Wat is het toch ellendig allemaal, ben het echt spuugzat!
Zo, dat is er even uit.
Gekkootje schreef:
18-04-2021 19:29
En natuurlijk veel beterschap, mamasinds2008. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf en kunnen jullie weer naar buiten.
Mijn zoon moest getest worden omdat zijn juf corona bleek te hebben. Dat kon 5 dagen na het laatste contact maar hij kreeg voor die tijd al verhoging en verkoudheidsklachten dus hebben we hem ook eerder laten testen. Hij is direct in isolatie gegaan in zijn eigen kamer (lees: lekker onbeperkt gamen zonder gezeur aan je hoofd) maar dat is toch niet voldoende gebleken. Onze dochter is 9 en echt te jong om hele dagen in haar kamer te laten zitten. Daar hebben we dus niet voor gekozen maar natuurlijk wel zoveel mogelijk afstand bewaard. Ook dat was helaas niet genoeg.

Ik lig een groot deel van de dag op de bank of in bed. De koorts is inmiddels verdwenen maar mijn hoofd en luchtwegen zitten goed vol. Ook wat vol gevoel op de borst. Niet echt lekker en heel vermoeiend. verder is mijn conditie in 3 dagen tot het nulpunt gedaald. Mijn benen voelen loodzwaar aan. Ik hoop dat het allemaal snel weer wat opknapt. Je word er wel een tikkeltje onzeker van, wetende dat het covid is.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter twee keer Corona gehad en de rest van het gezin niet. Eerste keer 1 dag en tweede keer twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je zoon even geluk. Wat betreft dat gamen dan hè.
Afstand houden zit er hier ook niet in. Wil ik ook niet, met een kind van amper 5. Zou sowieso geen zin hebben denk ik.@, als je je continue in dezelfde ruimtes begeeft. Dus we gaan het wel zien.

Hoe lang heb je deze klachten al?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-04-2021 19:40
Hier heeft dochter twee keer Corona gehad en de rest van het gezin niet. Eerste keer 1 dag en tweede keer twee weken.

Bedoel je 1 dag ziek, en de volgende keer 2 weken ziek? Wat balen dat ze het gewoon al 2 x heeft gehad zeg.
Gekkootje schreef:
18-04-2021 20:23
Heeft je zoon even geluk. Wat betreft dat gamen dan hè.
Afstand houden zit er hier ook niet in. Wil ik ook niet, met een kind van amper 5. Zou sowieso geen zin hebben denk ik.@, als je je continue in dezelfde ruimtes begeeft. Dus we gaan het wel zien.

Hoe lang heb je deze klachten al?
Het begon afgelopen woensdag met ineens koorts, gloeiende wangen, knallende koppijn en enorme spierpijn. Vooral de hoofd- en spierpijn zijn me vreemd. Echt elke spier deed me zeer. Ik wist niet hoe ik moest liggen. De hoofdpijn was gewoon heftig en anders dan ik gewend ben. Gelukkig duurde dit maar 1,5 dag, zoiets. Toen nam dat af en voelde ik me een dag weer aardig fit. Helaas vanaf toen weer wat bergafwaarts. Nu algehele malaise, hoesten, last van de luchtwegen, duizelig en moe. Ik ben vandaag misschien een uurtje op geweest over de hele dag. Eetlust heb ik wel trouwens, gelukkig maar! Wel smaakt alles wat vreemd. Sommige dingen smaken sterker dan anders en andere dingen proef ik bijna niet. Heel apart. Ik slaap gelukkig ook goed 's nachts. Ik hoop dat dat zo blijft want volgens mij is dat nog altijd het beste medicijn. Slaap is enorm belangrijk voor je weerstand. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant weer opgaat. Morgen zit ik op dag 6.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
18-04-2021 11:05
Dat hoeft niet perse hoor. Dochter van 8 jaar was vorige week ook thuis. Hele klas was thuis, want 1 van de juffen heeft corona. Dochter was negatief getest, maar geen vervanging voor juf beschikbaar. Dochter is inderdaad ook in speeltuin geweest. Dochter is niet buiten geweest voor de testuitslag er was.

Hier wel keel en neus test. Neus was minder dorp.
Nee klopt helemaal hoor, ik ga er dan ook maar vanuit dat dit ook zoiets dergelijks was. Maar ik reageerde dus op iemand die suggereerde dat TO misschien onder schooltijd met de kinderen naar buiten kon.
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
18-04-2021 21:58
Het begon afgelopen woensdag met ineens koorts, gloeiende wangen, knallende koppijn en enorme spierpijn. Vooral de hoofd- en spierpijn zijn me vreemd. Echt elke spier deed me zeer. Ik wist niet hoe ik moest liggen. De hoofdpijn was gewoon heftig en anders dan ik gewend ben. Gelukkig duurde dit maar 1,5 dag, zoiets. Toen nam dat af en voelde ik me een dag weer aardig fit. Helaas vanaf toen weer wat bergafwaarts. Nu algehele malaise, hoesten, last van de luchtwegen, duizelig en moe. Ik ben vandaag misschien een uurtje op geweest over de hele dag. Eetlust heb ik wel trouwens, gelukkig maar! Wel smaakt alles wat vreemd. Sommige dingen smaken sterker dan anders en andere dingen proef ik bijna niet. Heel apart. Ik slaap gelukkig ook goed 's nachts. Ik hoop dat dat zo blijft want volgens mij is dat nog altijd het beste medicijn. Slaap is enorm belangrijk voor je weerstand. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant weer opgaat. Morgen zit ik op dag 6.
Klinkt heftig zeg. Veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
18-04-2021 21:58
Het begon afgelopen woensdag met ineens koorts, gloeiende wangen, knallende koppijn en enorme spierpijn. Vooral de hoofd- en spierpijn zijn me vreemd. Echt elke spier deed me zeer. Ik wist niet hoe ik moest liggen. De hoofdpijn was gewoon heftig en anders dan ik gewend ben. Gelukkig duurde dit maar 1,5 dag, zoiets. Toen nam dat af en voelde ik me een dag weer aardig fit. Helaas vanaf toen weer wat bergafwaarts. Nu algehele malaise, hoesten, last van de luchtwegen, duizelig en moe. Ik ben vandaag misschien een uurtje op geweest over de hele dag. Eetlust heb ik wel trouwens, gelukkig maar! Wel smaakt alles wat vreemd. Sommige dingen smaken sterker dan anders en andere dingen proef ik bijna niet. Heel apart. Ik slaap gelukkig ook goed 's nachts. Ik hoop dat dat zo blijft want volgens mij is dat nog altijd het beste medicijn. Slaap is enorm belangrijk voor je weerstand. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant weer opgaat. Morgen zit ik op dag 6.
Klinkt heftig zeg. Veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend hoor! Die onzekerheid herken ik wel. Het is zolang afwachten ieder keer.
Hier zitten we al vanaf half of eind maart in quarantaine, ik weet het niet eens meer precies. Eerst de klas van zoon in quarantaine, vlak daarna die van dochter. Na 10 dagen mochten ze weer naar school. Hoor ik dat we in contact zijn geweest met iemand die positief was getest. Weer in quarantaine, na vijf dagen zijn man en ik positief getest, kinderen negatief. Ik had 3 dagen milde klachten maar mijn man is al bijna twee weken behoorlijk ziek.
Het duurt zo vreselijk lang allemaal, ben het helemaal zat.
Sterkte TO, hoop dat jullie negatief blijven zodat je er zo snel mogelijk van af bent.
Alle reacties Link kopieren
Primm schreef:
18-04-2021 22:32
Vervelend hoor! Die onzekerheid herken ik wel. Het is zolang afwachten ieder keer.
Hier zitten we al vanaf half of eind maart in quarantaine, ik weet het niet eens meer precies. Eerst de klas van zoon in quarantaine, vlak daarna die van dochter. Na 10 dagen mochten ze weer naar school. Hoor ik dat we in contact zijn geweest met iemand die positief was getest. Weer in quarantaine, na vijf dagen zijn man en ik positief getest, kinderen negatief. Ik had 3 dagen milde klachten maar mijn man is al bijna twee weken behoorlijk ziek.
Het duurt zo vreselijk lang allemaal, ben het helemaal zat.
Sterkte TO, hoop dat jullie negatief blijven zodat je er zo snel mogelijk van af bent.
Jeetje, dat is inderdaad en een tijd :O
Zijn de kinderen niet getest dat ze ieder pas na 10 dagen weer naar school mochten?
Dank je, ik hoop het ook.
Sterkte voor jullie en beterschap voor man!
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
18-04-2021 21:58
Het begon afgelopen woensdag met ineens koorts, gloeiende wangen, knallende koppijn en enorme spierpijn. Vooral de hoofd- en spierpijn zijn me vreemd. Echt elke spier deed me zeer. Ik wist niet hoe ik moest liggen. De hoofdpijn was gewoon heftig en anders dan ik gewend ben. Gelukkig duurde dit maar 1,5 dag, zoiets. Toen nam dat af en voelde ik me een dag weer aardig fit. Helaas vanaf toen weer wat bergafwaarts. Nu algehele malaise, hoesten, last van de luchtwegen, duizelig en moe. Ik ben vandaag misschien een uurtje op geweest over de hele dag. Eetlust heb ik wel trouwens, gelukkig maar! Wel smaakt alles wat vreemd. Sommige dingen smaken sterker dan anders en andere dingen proef ik bijna niet. Heel apart. Ik slaap gelukkig ook goed 's nachts. Ik hoop dat dat zo blijft want volgens mij is dat nog altijd het beste medicijn. Slaap is enorm belangrijk voor je weerstand. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant weer opgaat. Morgen zit ik op dag 6.
Heftig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Primm schreef:
18-04-2021 22:32
Vervelend hoor! Die onzekerheid herken ik wel. Het is zolang afwachten ieder keer.
Hier zitten we al vanaf half of eind maart in quarantaine, ik weet het niet eens meer precies. Eerst de klas van zoon in quarantaine, vlak daarna die van dochter. Na 10 dagen mochten ze weer naar school. Hoor ik dat we in contact zijn geweest met iemand die positief was getest. Weer in quarantaine, na vijf dagen zijn man en ik positief getest, kinderen negatief. Ik had 3 dagen milde klachten maar mijn man is al bijna twee weken behoorlijk ziek.
Het duurt zo vreselijk lang allemaal, ben het helemaal zat.
Sterkte TO, hoop dat jullie negatief blijven zodat je er zo snel mogelijk van af bent.
Maar toen je kinderen in quarantaine moesten wegens besmetting in de klas, hoefde de rest dat toch niet? Dus beide kinderen 1x 10 dagen (had ook 5 kunnen zijn bij testen??). En daarna pas positief getest beide en dus volledig als gezin in quarantaine. Dat is inderdaad shit, dat laatste gedeelte. Hier in de buurt ook een gezin wat met zijn allebei quarantaine ging bij besmetting bij kind in de klas, maar dat is echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
18-04-2021 22:52
Jeetje, dat is inderdaad en een tijd :O
Zijn de kinderen niet getest dat ze ieder pas na 10 dagen weer naar school mochten?
Dank je, ik hoop het ook.
Sterkte voor jullie en beterschap voor man!

Dank je! Hij gaat nog steeds niet vooruit... pfff Had dit weekend echt op verbetering gehoopt.
Ze zijn wel getest maar tegen de tijd dat ze weer naar school mochten is de hele school gesloten en overgegaan op online les tm pasen. Omdat ondertussen de helft van de klassen in quarantaine zat. En daarna zijn we zelf besmet geraakt.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
19-04-2021 07:04
Maar toen je kinderen in quarantaine moesten wegens besmetting in de klas, hoefde de rest dat toch niet? Dus beide kinderen 1x 10 dagen (had ook 5 kunnen zijn bij testen??). En daarna pas positief getest beide en dus volledig als gezin in quarantaine. Dat is inderdaad shit, dat laatste gedeelte. Hier in de buurt ook een gezin wat met zijn allebei quarantaine ging bij besmetting bij kind in de klas, maar dat is echt niet nodig.

Man en ik bedoel je? In de klassen van allebei de kinderen was iemand besmet dus officieel hoefde man en ik niet in quarantaine inderdaad. Maar er is een hele grote uitbraak geweest op school dus zijn wij voor de zekerheid gewoon thuis gebleven. Dat kan met werk gelukkig makkelijk De kinderen zijn toen negatief getest.
Omdat man al zolang ziek is heb ik de kinderen een keer extra laten testen. Ze zijn nu ook positief. Hopelijk volgende week nog een paar dagen school, maar er zitten alweer twee klassen in quarantaine dus het zal me niks verbazen als de school weer dicht moet. We wachten het maar weer af.
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
18-04-2021 21:58
Het begon afgelopen woensdag met ineens koorts, gloeiende wangen, knallende koppijn en enorme spierpijn. Vooral de hoofd- en spierpijn zijn me vreemd. Echt elke spier deed me zeer. Ik wist niet hoe ik moest liggen. De hoofdpijn was gewoon heftig en anders dan ik gewend ben. Gelukkig duurde dit maar 1,5 dag, zoiets. Toen nam dat af en voelde ik me een dag weer aardig fit. Helaas vanaf toen weer wat bergafwaarts. Nu algehele malaise, hoesten, last van de luchtwegen, duizelig en moe. Ik ben vandaag misschien een uurtje op geweest over de hele dag. Eetlust heb ik wel trouwens, gelukkig maar! Wel smaakt alles wat vreemd. Sommige dingen smaken sterker dan anders en andere dingen proef ik bijna niet. Heel apart. Ik slaap gelukkig ook goed 's nachts. Ik hoop dat dat zo blijft want volgens mij is dat nog altijd het beste medicijn. Slaap is enorm belangrijk voor je weerstand. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant weer opgaat. Morgen zit ik op dag 6.
Beterschap, zo vervelend als er geen vooruitgang komt hè :|
Skawa schreef:
18-04-2021 00:23
Ik snap niet te lezen dat mensen die positief zijn toch naar buiten gaan om te wandelen of fietsen. Ik ben naïef blijkbaar maar binnen is binnen of in je tuin. Wat als er iets onvoorziens gebeurt op straat en je besmet toch een groepje mensen...
Ja inderdaad. Stel je valt met kind van je fiets ga je dan naar iedereen schreeuwen 'blijf uit mijn buurt, ik ben besmet'. Beetje onverantwoord.
anoniem_391739 wijzigde dit bericht op 19-04-2021 14:20
Reden: Typfout
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Primm schreef:
19-04-2021 12:16
Dank je! Hij gaat nog steeds niet vooruit... pfff Had dit weekend echt op verbetering gehoopt.
Ze zijn wel getest maar tegen de tijd dat ze weer naar school mochten is de hele school gesloten en overgegaan op online les tm pasen. Omdat ondertussen de helft van de klassen in quarantaine zat. En daarna zijn we zelf besmet geraakt.
Pfff ja zo kan het lang duren.
Fingers crossed dat er snel verbetering komt in de situatie. Ligt man echt ziek in bed?
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
19-04-2021 12:59
Pfff ja zo kan het lang duren.
Fingers crossed dat er snel verbetering komt in de situatie. Ligt man echt ziek in bed?
De eerste dagen schommelde het nog wat, kon hij nog kinderen helpen met huiswerk of even de tuin in. Daarna is hij in bed gekropen en daar ligt hij nu een week later nog steeds in. We zijn bijna twee weken verder.

Hoe is het bij jullie? Nog steeds geen klachten?
Alle reacties Link kopieren
Primm schreef:
19-04-2021 16:38
De eerste dagen schommelde het nog wat, kon hij nog kinderen helpen met huiswerk of even de tuin in. Daarna is hij in bed gekropen en daar ligt hij nu een week later nog steeds in. We zijn bijna twee weken verder.

Hoe is het bij jullie? Nog steeds geen klachten?
Poeh, dat is toch niet niks :(
Merkt hij nog geen enkele verbetering met een week geleden?

Nee, nog steeds geen klachten hier. Ik heb voor morgen een testafspraak gemaakt, eens kijken of we toch positief zijn. Kleuter is sinds afgelopen donderdag besmettelijk volgens de ggd. Kan natuurlijk nog komen dat we klachten krijgen.
Primm schreef:
19-04-2021 16:38
De eerste dagen schommelde het nog wat, kon hij nog kinderen helpen met huiswerk of even de tuin in. Daarna is hij in bed gekropen en daar ligt hij nu een week later nog steeds in. We zijn bijna twee weken verder.

Hoe is het bij jullie? Nog steeds geen klachten?
De schommelende herken ik. Ik voelde me vrijdag zo goed dat ik (naïef) dacht het ergste gehad te hebben. Totdat ik zaterdag op de bank belandde en er niet meer afkwam. Vandaag ben ik een half uurtje op geweest maar alles is me teveel dus dan zo snel mogelijk weer plat. Ik heb echt bronchitis- achtige klachten. Wat zijn de klachten van jouw man? heeft hij ook koorts?
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
19-04-2021 21:03
Poeh, dat is toch niet niks :(
Merkt hij nog geen enkele verbetering met een week geleden?

Nee, nog steeds geen klachten hier. Ik heb voor morgen een testafspraak gemaakt, eens kijken of we toch positief zijn. Kleuter is sinds afgelopen donderdag besmettelijk volgens de ggd. Kan natuurlijk nog komen dat we klachten krijgen.

Vandaag ging iets beter, hij is zelfs een half uur beneden geweest. Maar vrijdag of zo ging het ook een dag beter en daarna juist weer slecht. Dus het blijft toch afwachten. Heb nu wel van de huisarts een zuurstofmeter, moet minimaal 94% zijn en daar zit hij ook op dus het mag absoluut niet achteruit gaan.

Ben benieuwd naar jullie uitslag. De kans dat jullie uiteindelijk positief testen is wel groot natuurlijk. Wij kregen na 4 dagen klachten.
Laat je de jongste ook testen?
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
19-04-2021 22:18
De schommelende herken ik. Ik voelde me vrijdag zo goed dat ik (naïef) dacht het ergste gehad te hebben. Totdat ik zaterdag op de bank belandde en er niet meer afkwam. Vandaag ben ik een half uurtje op geweest maar alles is me teveel dus dan zo snel mogelijk weer plat. Ik heb echt bronchitis- achtige klachten. Wat zijn de klachten van jouw man? heeft hij ook koorts?

Hier ook al twee keer gedacht dat het wel klaar was, maar helaas werd het daarna juist erger. Hij heeft koorts, benauwdheid, hoest heel veel. Eerst rook hij niks, nu ruikt alles heel anders/vies. Hij kan bijna niet eten door het hoesten.
Gaat het bij jou al iets beter inmiddels? En je dochter, las dat ze nog verkouden was vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Primm schreef:
20-04-2021 19:44
Vandaag ging iets beter, hij is zelfs een half uur beneden geweest. Maar vrijdag of zo ging het ook een dag beter en daarna juist weer slecht. Dus het blijft toch afwachten. Heb nu wel van de huisarts een zuurstofmeter, moet minimaal 94% zijn en daar zit hij ook op dus het mag absoluut niet achteruit gaan.

Ben benieuwd naar jullie uitslag. De kans dat jullie uiteindelijk positief testen is wel groot natuurlijk. Wij kregen na 4 dagen klachten.
Laat je de jongste ook testen?
Wat ‘fijn’ dat je een zuurstofmeter hebt. Dat geeft in ieder geval wat meer houvast wanneer je eventueel aan de bel moet trekken lijkt me. Maar wel heftig dat het nodig is. Ja zo blijft het afwachten. Hopen dat het dan nu toch een goed teken is dat hij zich goed genoeg voelde om even beneden te komen.

Ja die kans is zeker groot. Ik heb ook echt nog niet het gevoel safe te zijn. Vandaag weer laten testen, uitslag is nog niet binnen.
Oudste kan natuurlijk ook de jongste besmet hebben, die het vervolgens weer kan overdragen aan ons. Dus we zijn er zeker nog niet.
Als kleuter morgen nog geen klachten heeft, mag zij donderdag weer naar buiten. Dan ben ik al heel blij dat ze het er zo goed vanaf heeft gebracht.
Nee, de jongste laten we denk ik niet testen. Is het me niet waard voor die paar dagen eigenlijk. Dan blijft ze nog maar even thuis. Ben er nu toch op ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het inmiddels met jou mamasinds2008?

Hier is inmiddels de testuitslag van man en mijzelf gekomen en die is negatief. Heel fijn natuurlijk, maar we zijn er nog niet. Kleuter mag morgen weer naar school, dan meteen weer lang weekend.

Primm, hoe is het met man vandaag? Zet de stijgende lijn door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven