Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
16-07-2020 16:38
Mijn ouders. Mijn vader was er zo aan toe. Hij heeft echt schrik voor dit virus (risicogroep: reuma en 72) en hij kwam bij niemand ook maar binnen 2 m in de buurt. Als ik naar mijn ouders ging, bleef ik in de keuken zitten en zij in de woonkamer. Een paar weken geleden (toen het virus al serieus afgezwakt was) zag ik hem rondhangen en opeens kwam hij naar me toe en nam me vast. :love:

Sindsdien geef ik hen een knuffel als ik naar hen toe ga. Voor de rest niemand.
Aaahh Roos :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen ja antwoorden. Ik knuffel niet eens met iedereen binnen mijn huishouden. Alleen met mijn man, maar niet met mijn volwassen dochter die nog thuis woont, we houden zelfs een soort van afstand, geen 1,5 meter, maar komen niet heel dichtbij. Ze logeert af en toe wel bij haar vriend die ook nog thuis woont, met hem zal ze vast wel knuffelen. Ook met uitwonende zoon die regelmatig thuis logeert knuffelen we niet. Ook van hem houden we afstand. En van ouders/schoonouders, broers en zussen dus al helemaal. Een naaste werkt bij de ggd en die moet opeens heel veel (over)werken, waar zijn uren juist 2 weken geleden waren teruggebracht, dat stelt me niet gerust.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
16-07-2020 17:05
Ik háát knuffelen. Behalve met mijn partner. Maar met andere mensen: :whip: wegwezen!
Haha ik dacht dat ik de enige was die er zo over denkt 😁
Alle reacties Link kopieren
Nee ik knuffel mijn vrienden niet, uit veiligheid. Zou het wel héél graag willen, maar ik hou me gewoon aan de voorschriften, niet zoenen, knuffelen en aanraken van anderen. Ik knuffel dus alleen met mijn partner. Bij alle andere mensen hou ik 1,5 meter afstand.
Ik knuffel mijn ouders en mijn beste vriendin inmiddels weer. Ik heb geen partner, wel een dochter(14) die ik graag een knuffel geef. Het niet fysiek bij een ander in de buurt mogen komen vind ik echt een gemis...het heeft mij geen goed gedaan in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
16-07-2020 17:18
Mmm ik noem het geen knuffelen maar omhelzen. Mensen die je een tijd niet hebt gezien omhels ik en met sommige familieleden knuffel ik.
Ik heb dit even toegevoegd aan de OP, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik knuffel niet met mensen buiten mijn huishouden. En aangezien mijn huishouden uit alleen mezelf bestaat, knuffel ik dus sinds begin corona met niemand. Gelukkig was ik daarvoor ook al niet zo van het knuffelen
Alle reacties Link kopieren
Normaal knuffel/omhels ik mijn vrienden en familie maar nu niet. Een vriendin, waarmee ik laatst buiten afsprak, wilde het wel want ‘we moeten zo snel mogelijk weer terug naar normaal’ maar ik zei dat ik het niet doe en dat was ook prima.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 16-07-2020 18:03
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
16-07-2020 17:29
Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen ja antwoorden. Ik knuffel niet eens met iedereen binnen mijn huishouden. Alleen met mijn man, maar niet met mijn volwassen dochter die nog thuis woont, we houden zelfs een soort van afstand, geen 1,5 meter, maar komen niet heel dichtbij. Ze logeert af en toe wel bij haar vriend die ook nog thuis woont, met hem zal ze vast wel knuffelen. Ook met uitwonende zoon die regelmatig thuis logeert knuffelen we niet. Ook van hem houden we afstand. En van ouders/schoonouders, broers en zussen dus al helemaal. Een naaste werkt bij de ggd en die moet opeens heel veel (over)werken, waar zijn uren juist 2 weken geleden waren teruggebracht, dat stelt me niet gerust.
Ja? Ik woon zelf alleen en ik moet zeggen dat, hoeveel ik normaal gesproken helemaal niet aanrakerig ben, ik het best pittig begin te vinden dat ik vanaf grofweg maart niemand meer heb aangeraakt (geen hand geven, knuffel, kus, etc.). Ik snap wel dat mensen er langzamerhand iets makkelijker in worden, vooral wanneer je echt helemaal niemand hebt aangeraakt. Ik denk dat het ook wel een groot verschil is of je maar met één iemand kunt knuffelen/iemand kan aanraken of echt niemand.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 x een uitzondering gemaakt en een vriendin geknuffeld toen haar vader was overleden. Maar mijn moeder knuffel ik niet. De enige die ik niet op afstand houd zijn mijn man, kinderen en kapper.
Nee, Helaas, alleen met eigen man.

Zou graag (schoon) ouders omhelzen/zoenen maar doe dat nog niet.

Ook geen handen geven overigens.
Ik was eerst roomser dan de paus met de maatregelen, maar toen vorige week mijn zus trouwde heb ik niet van een afstandje 'nou, gefeliciteerd dan maar' gezegd. Ook mijn ouders, zwager en broer heb ik die dag geknuffeld. Dit is de enige bruiloft die we binnen ons gezin zullen hebben, dus het was wel een heel speciale dag.

Ook denk ik dat fysieke gezondheid niet per se voor geestelijke gezondheid moet gaan. Ik kan me voorstellen dat je, zeker als je single bent, je enorm kan vereenzamen als je nooit eens een arm om je heen krijgt of een omhelzing van een geliefde. Als jij en je knuffelbuddy klachtenvrij zijn dan snap ik dat je af en toe even de regels overtreedt.

Dat gezegd hebbende, normaal gesproken geef ik mijn vrienden en vriendinnen een knuffel als ik ze zie en dat doe ik nu niet. Ondanks dat ik op de bruiloft niet helemaal binnen de lijntjes van de coronakleurplaat heb gekleurd, probeer ik wel zo veel mogelijk afstand te houden. Ik blijf thuis met klachten, etc. Ik weet dat ik niet de enige ben die er op deze manier in staat en een tweede golf lijkt vooralsnog uit te blijven. Hopelijk is het gauw allemaal achter de rug en wordt 'het nieuwe normaal' gauw weer verleden tijd.
Ik ben niet zo’n knuffelig type. Maar buiten mijn eigen huishouden, knuffel ik;
Ouders, zusjes, broer, neefjes, nichtje, 1 goede vriendin, fwb.
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Moet dan iedereen die geen donateur is van Greenpeace ook een poster ophangen met: 'Ik wil dat alle zeehondjes doodgeknuppeld worden'?
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
16-07-2020 18:03
Ik ben niet zo’n knuffelig type. Maar buiten mijn eigen huishouden, knuffel ik;
Ouders, zusjes, broer, neefjes, nichtje, 1 goede vriendin, fwb.
Dus als jij besmet bent, heb je zo lichamelijk contact met pak em beet 10 andere gezinnen... Handig.
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Soms is dat niet zo simpel....
Tijdspaarder schreef:
16-07-2020 18:03
Ik was eerst roomser dan de paus met de maatregelen, maar toen vorige week mijn zus trouwde heb ik niet van een afstandje 'nou, gefeliciteerd dan maar' gezegd. Ook mijn ouders, zwager en broer heb ik die dag geknuffeld. Dit is de enige bruiloft die we binnen ons gezin zullen hebben, dus het was
En juist bij dit soort kleinere bijeenkomsten blijken de meeste besmettingen te zijn geweest/ gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdspaarder schreef:
16-07-2020 18:04
Moet dan iedereen die geen donateur is van Greenpeace ook een poster ophangen met: 'Ik wil dat alle zeehondjes doodgeknuppeld worden'?
Tsja, ik bedoelde hem meer dat mensen die een poster van Greenpeace voor het raam hangen met “Doneer om zeehondjes te redden”, vervolgens op de bank zitten met een lekkere warme deken van zeehondjesbont over zich heen nogal hypocriet zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
16-07-2020 18:05
Soms is dat niet zo simpel....
Kun je dat uitleggen?

En dan heb ik het natuurlijk niet om die ene alleenstaande waar je voor zorgt en die je op die manier min of meer onderdeel maakt van je gezin en dus wel een knuffel geeft, maar dat begrijp je zelf hoop ik ook wel...
Zie artikel mbt familie bijeenkomsten

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... elukt.html
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 18:11
12.99% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
16-07-2020 18:07
En juist bij dit soort kleinere bijeenkomsten blijken de meeste besmettingen te zijn geweest/ gekomen.
Ongetwijfeld, maar we hebben er, klachtenvrij, voor gekozen om dat risico dan maar te nemen. Ik zeg niet dat iedereen dat op mijn manier moet doen, maar ik heb geen spijt van mijn keuze. Er waren ook mensen die tijdens de bruiloft wel de anderhalve meter wilden houden en dat kon en mocht natuurlijk ook.
Alleen mijn kleinkind van bijna 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Dit heb ik allemaal niet gedaan, dus ik knuffel lekker door!

Met mijn familie (eindelijk ook weer met mijn oma deze week :heart:), vrienden, met mede-cliënten als ik op de zorginstelling ben: iedereen die een knuffel nodig heeft is welkom bij mij :)
Alle reacties Link kopieren
sira1 schreef:
16-07-2020 17:25
Ik heb zondag mijn dochter geknuffeld toen ze vertelde dat ze zwanger is.
En terecht natuurlijk, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven