Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Een virus is niet weg te houden door niet knuffelen. Dan moet je echt in volledige quarantaine en ook helemaal nergens komen. En het kan ook met de post meekomen die gewoon door de brievenbus gaat. Niet knuffelen is onmenselijk.
Mensen die zeggen dat je dan schijt aan de zorg hebt, weten blijkbaar niet hoe een virus werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Tot nu toe geen uitzonderingen gemaakt. Ik woon niet alleen, dat maakt het misschien iets makkelijker.
Het lukt me niet altijd om de anderhalve meter precies te handhaven, maar knuffelen, omhelzen, kussen, hand schudden...nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou afstand van anderen, mijn ouders ook. Maar we knuffelen wel. Dat lijkt me redelijk veilig dan. Daarom dat we dat nu ook doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn volwassen petekind geknuffeld, toen ze met haar tweeling kwam..... Fout,ja, maar heb haar lang niet gezien.En de partners van mijn kinderen........Mijn zoon van 20 heeft al 4 jaar verkering.....mijn dochter van 20 al3 jaar
Paar weken geleden met een vriendin geknuffeld omdat ze er even doorheen zat. We zien elkaar vaak en haar kind kruipt regelmatig bij me op schoot dus ik zag geen extra kwaad in die knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Ik zit in de zorg ; ik knuffelde al die tijd al met andermans kinderen . Hoe zuur is dat eigenlijk : ik niet met mijn eigen kinderen, ouders van cliënten niet met hun eigen kinderen..... Dus ja : incidenteel omhels ik mijn eigen kinderen nu ook weer .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En al deze dingen zijn dus niet de bedoeling. Jullie zeggen zelf al dat het fout is maar dat je het toch doet. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
Ik werk ook in de zorg en ja, ik knuffel/omhels sinds kort dus ook mijn ouders en beste vriendin weer... so shoot me.

Ik zorg altijd voor anderen en op deze manier zorg ik ook nog een beetje voor mezelf. Fysiek aangeraakt worden is belangrijk voor het welzijn van (veel) mensen.

Verder beperk ik mijn sociale contacten volgens de richtlijnen.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Gelukkig heb ik man en zoon om mee te knuffelen, dus ik houd het vol. Maar ik vind het wel ongezellig om vrienden en ouders en sportgenoten geen omhelzing te kunnen geven.
gizzmo-returns schreef:
16-07-2020 18:10
Zie artikel mbt familie bijeenkomsten

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... elukt.html
Daar staat: Met nauw contact wordt verstaan: iedereen die langer dan een kwartier op minder dan anderhalve meter was van de patiënt, in de besmettelijke periode.

Een knuffel duurt toch geen kwartier.
blauwebessensap schreef:
16-07-2020 18:39
En al deze dingen zijn dus niet de bedoeling. Jullie zeggen zelf al dat het fout is maar dat je het toch doet. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
Omdat we mensen zijn en (bijna allemaal) aanraking nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen en heb een behoorlijk heftige ziekteperiode achter de rug dus ik zou een moord doen voor een knuffel. Maar ik knuffel dus niet aangezien volgens mij nog steeds de maatregel geldt dat je anderhalve meter afstand moet houden van niet-huisgenoten.
calamitycat wijzigde dit bericht op 16-07-2020 19:10
3.11% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffelde sowieso al geen mensen buiten mijn huishouden/directe familie.
snownow schreef:
16-07-2020 19:02
Daar staat: Met nauw contact wordt verstaan: iedereen die langer dan een kwartier op minder dan anderhalve meter was van de patiënt, in de besmettelijke periode.

Een knuffel duurt toch geen kwartier.
Ik reageerde op een post mbt een bruiloft.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 19:13
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn huishouden telt 1 persoon: ik.
Dus ja, ik omhels bepaalde familieleden wanneer ik deze nu zie.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook alleen maar ik mis er niks aan, aan dat knuffelen. Tenminste, als daar drie zoenen en zo mee bedoeld worden, want wat ik normaal onder knuffelen versta bewaar je voor je partner of je kleine kinderen, lijkt me.

De buurman zou raar staan kijken als ik hem eens lekker knuffelde, corona of niet ;-)
óu sont les neiges d'antan

gizzmo-returns schreef:
16-07-2020 19:13
Ik reageerde op een post mbt een bruiloft.
Oh ja, sorry. Knuffel om het goed te maken? :-D
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
16-07-2020 18:39
. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
Liefde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
snownow schreef:
16-07-2020 19:20
Oh ja, sorry. Knuffel om het goed te maken? :-D
Vooruit dan een:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
16-07-2020 19:13
Ik woon ook alleen maar ik mis er niks aan, aan dat knuffelen. Tenminste, als daar drie zoenen en zo mee bedoeld worden, want wat ik normaal onder knuffelen versta bewaar je voor je partner of je kleine kinderen, lijkt me.

De buurman zou raar staan kijken als ik hem eens lekker knuffelde, corona of niet ;-)
Onder knuffelen versta ik knuffelen en niet 3 zoenen.
Ik knuffelde best vaak, met vriendinnen en met collega's die ik al 100 jaar ken. En met mijn broer.
...
doornroosje9 schreef:
16-07-2020 16:38
Mijn ouders. Mijn vader was er zo aan toe. Hij heeft echt schrik voor dit virus (risicogroep: reuma en 72) en hij kwam bij niemand ook maar binnen 2 m in de buurt. Als ik naar mijn ouders ging, bleef ik in de keuken zitten en zij in de woonkamer. Een paar weken geleden (toen het virus al serieus afgezwakt was) zag ik hem rondhangen en opeens kwam hij naar me toe en nam me vast. :love:

Sindsdien geef ik hen een knuffel als ik naar hen toe ga. Voor de rest niemand.
Mijn vader knuffelde mij pas geleden ook een beetje op deze manier, beetje onbeholpen en klunzig. Normaal doet hij dit nooit, maar hij vertelde dat hij ons zo mist, hij is 75 en verder goed gezond. Mijn moeder zei meteen dat ze nog afstand wilde houden. Ook prima.
Ik knuffel hem nu elke keer als ik hem zie.
Alle reacties Link kopieren
snownow schreef:
16-07-2020 19:02
Omdat we mensen zijn en (bijna allemaal) aanraking nodig hebben.
Dit, en volgens mij weet BB dat zelf ook wel.
Ik kom bij mensen thuis voor mijn werk, wij mogen geen hand geven en de cliënt die ik bezocht begon me binnenkomst vriendschappelijk op mijn schouders te timmeren. Vond ik ook wel aandoenlijk.
blauwebessensap schreef:
16-07-2020 18:39
En al deze dingen zijn dus niet de bedoeling. Jullie zeggen zelf al dat het fout is maar dat je het toch doet. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
Tenzij je gigantisch contactgestoord bent: waarom zou je je wel inhouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffel nu alleen mijn man, zelfs mijn moeder en mijn zus niet.
Op de tennisbaan geen high five meer als we gescoord hebben maar een hoge elleboog.
De enige die ik wel eens knuffel buiten het huishouden zijn honden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven