Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-07-2020 19:29
Ik kom bij mensen thuis voor mijn werk, wij mogen geen hand geven en de cliënt die ik bezocht begon me binnenkomst vriendschappelijk op mijn schouders te timmeren. Vond ik ook wel aandoenlijk.
:proud:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffel onze twee kleinkinderen die onder de zes zijn, en op wie wij geregeld passen. Hun ouders nu niet, en wij laten altijd de kinderen tussen ons in zitten.
En eenmalig onze andere zoon op zijn verjaardag. Hij is een kop groter dan mij, en drie jaar geleden hadden wij nooit gedacht dat hij deze leeftijd zou halen
Ik vraag vrienden die ik weer voor het eerst live zie: echte knuffel of lame-ass afstandelijke nepknuffel? De meesten gaan voor echt maar sommigen durven het nog niet aan.
lattemachiato schreef:
16-07-2020 17:29
Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen ja antwoorden. Ik knuffel niet eens met iedereen binnen mijn huishouden. Alleen met mijn man, maar niet met mijn volwassen dochter die nog thuis woont, we houden zelfs een soort van afstand, geen 1,5 meter, maar komen niet heel dichtbij. Ze logeert af en toe wel bij haar vriend die ook nog thuis woont, met hem zal ze vast wel knuffelen. Ook met uitwonende zoon die regelmatig thuis logeert knuffelen we niet. Ook van hem houden we afstand. En van ouders/schoonouders, broers en zussen dus al helemaal. Een naaste werkt bij de ggd en die moet opeens heel veel (over)werken, waar zijn uren juist 2 weken geleden waren teruggebracht, dat stelt me niet gerust.
Juist goed als veel mensen zich laten testen.
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Wat een onsympathieke post.
Ik was al geen knuffelfan en vind niet knuffelen helemaal prima.
Mag wat mij betreft zo blijven.

Aan man en de katten heb ik voldoende.
Edelhertje schreef:
16-07-2020 20:06
Wat een onsympathieke post.
En dat op het Vivaforum!
Ik heb twee weken geleden voor het eerst sinds begin maart mijn moeder weer een knuffel gegeven. Ze maakte zich zoveel zorgen over mijn aankomende operatie (mastectomie) en die knuffel deed ons beiden zo goed.
En gisteren knuffelde mijn broer mij nadat hij de slechte uitkomst van mijn operatie hoorde.
Verder houd ik afstand m.u.v. van mijn man en thuiswonende dochters maar ik mis echt het knuffelen met mijn familie en vrienden. Het drie keer kussen op de wang mag van mij trouwens voor altijd afgeschaft worden :proud:
Flatwhite :hug: wat erg
Ik knuffel mijn kinderen (ook het uitwonende kind) en date sinds kort met 1 man, die ik ook knuffel dus.

Verder niemand.

Och Flatwhite, wat rot.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 20:21
29.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik heb afgelopen weken 2x een condoleance gehad van familieleden van vrienden (niet overleden aan corona trouwens).
Ik heb ze zeker getroost en een knuffel gegeven.
Verder heb ik één andere vriendin geknuffeld. Omdat ik haar zo gemist had.

En mijn vader die in het ziekenhuis heeft gelegen met corona. Omdat ik ontzettend opgelucht was dat ik hem “gezond” terug zag en in het ziekenhuis niet mocht bezoeken. En mijn moeder omdat ik ook haar in deze periode niet mocht zien.
Het eerste weekend van juli hadden we eindelijk weer een sociaal leven. Ik heb dat weekend een stuk of 15 mensen omhelst. Zaterdagavond een groep en zondagmiddag weer een aantal. Geen zoenen, alleen omhelzen, toen we elkaar voor het eerst in maanden weer zagen en een paar uur later weer een knuffel bij het afscheid. En alleen met mensen die het zelf wilden, ik heb het iedereen vooraf gevraagd.
Sindsdien heb ik buiten mijn partner niemand meer aangeraakt. Mocht 1 van die 15 mij dat weekend besmet hebben, dan heb ik dat
niet aan een ander hebben kunnen geven.
Ik knuffel nooit, maar geef mijn vader altijd een kus als ik wegga. En dat heb ik in al die maanden 1 keer niet gedaan en dat stond me zo tegen.
Want voor mij is de gedachte altijd, het kan maar net de laatste keer zijn.
Dan weet hij tenminste dat ik hem lief vind ondanks dat ik soms niet zo aardig doe.
Maar dat is terecht hoor.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 16-07-2020 20:27
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
16-07-2020 20:04
Juist goed als veel mensen zich laten testen.
Dat is op zich waar. Maar hij neemt niet de testen af. Hij moet de positief getesten bellen en daarna hun contacten.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-07-2020 16:58
Ik knuffel UITSLUITEND met mensen buiten mijn huishouden
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
16-07-2020 18:39
En al deze dingen zijn dus niet de bedoeling. Jullie zeggen zelf al dat het fout is maar dat je het toch doet. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
Voor mezelf sprekend: omdat het leven kort is. Als ik mijn moeder het komende jaar geen knuffel mag geven, dan is ze misschien wel dood. Daar pas ik voor (en zij al helemaal) want dat vinden wij geen leven.

We denken er wél over na, dus bij verkoudheid niet (dan zien we elkaar ook niet) en ook niet heel vaak bij een bezoek. Maar ik zie ze sowieso maar eens per maand.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-07-2020 20:10
En dat op het Vivaforum!
:HA:

Ik geloof dat veel mensen zich regelmatig ergeren aan jouw eeuwig grappig-doen, maar ik schiet regelmatig in de lach.

En dat mag ook weleens gezegd worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Ik heb niet oo mijn balkon staan klappen, ik heb nergens mijn profielfoto aangepast, ik heb nooit gezegd dat mensen in de zorg helden zijn.

Mag ik dan wel knuffelen met mijn elders wonende kinderen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-07-2020 20:33
:HA:

Ik geloof dat veel mensen zich regelmatig ergeren aan jouw eeuwig grappig-doen, maar ik schiet regelmatig in de lach.

En dat mag ook weleens gezegd worden.
Dat begrijp ik dus echt niet.

Ik heb zelf ook wel wat humor (vindt mijn omgeving) maar ik vind dat lastig om op te schrijven. Murr en anderen kunnen dat wel goed dus daar geniet ik gewoon van :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-07-2020 20:35
Ik heb niet oo mijn balkon staan klappen, ik heb nergens mijn profielfoto aangepast, ik heb nooit gezegd dat mensen in de zorg helden zijn.

Mag ik dan wel knuffelen met mijn elders wonende kinderen?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Zonder geteld te hebben krijg ik de indruk dat mensen die een partner en/of thuiswonende kinderen hebben eerder aangeven dat ze niemand van buiten hun huishouden knuffelen.

En ik merk dat ik toch steeds vaker denk: ja, dan heb je ook makkelijk praten....

Dan zal ik heus wel weer van alles over het hoofd zien, maar aanraking is zó belangrijk voor ons gevoel van welbevinden, dat ik me kan voorstellen dat alleenstaanden hierin inmiddels andere keuzes maken dan mensen die niet alleen wonen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dankjewel Omi maar ik wil wel even zeggen dat ik niet "eeuwig grappig doe", loep me maar. Ik heb zelfs vandaag nog een paar keer iets serieus gezegd over aardig doen en dat het leven te kort is om de hele dag op Actueel te zitten. Dusssss
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-07-2020 21:01
Dankjewel Omi maar ik wil wel even zeggen dat ik niet "eeuwig grappig doe", loep me maar. Ik heb zelfs vandaag nog een paar keer iets serieus gezegd over aardig doen en dat het leven te kort is om de hele dag op Actueel te zitten. Dusssss
Mijn excuses voor mijn aangedikte 'eeuwig grappig-doen'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ge zijt vergeven. Sorry voor deze topicvervuiling mensen SUPERDOEI.
Alle reacties Link kopieren
Wel.
Niet met iedereen, maar dat deed ik altijd al niet. Wel met mijn dierbaren, (in de praktijk is dat familie) ook
als ze niet in mijn huis wonen.
Reden: omdat ik ook geestelijke gezondheid belangrijk vind, wellicht zelfs belangrijker. En ik ben zelf een risicopatient.
O en voor de statistieken Solomio: ik heb een gezin.

Ik ga me sowieso niet opsluiten zolang het virus rondwaart, want dat vind ik geen leven. Zo ben ik nu in Toscane. Het is hier heerlijk rustig en ik zoek de risico's heus niet op, gewoon gezond verstand gebruiken. En ik houd me aan de afstandsregels (met alle overige mensen dus) en mondkapjesplicht waar dat moet.

Ik leef liever dan dat ik in angst leef.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven